Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela päätti että maksaa enää vain 45e/kk mun sähkösta + sähkönsiirrosta...25e jää nyt sit maksamatta ja ennen pitkää sähköt katkee

Vierailija
31.01.2024 |

Mitä oikein voin tehdä? Kaksi laskua jo joista jäänyt maksamatta 25-30e...Kohta tulee varoitus sähkön katkaisusta jne...

Saan siis perustoimeentulotukea, ja tähän asti Kela on aina maksanut sähkölaskuni.

Joudunko kohta olla ilman sähköjä kun itselläni ei ole varaa maksaa tuota ylimenevää osaa?

Neuvoja???

Kommentit (418)

Vierailija
61/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sun rahat menee jos ei ole 25e maksaa itse? Mä maksan työttömänä ihan itse 300e sähkölaskut.

Ihan peruselämiseen menee...Siihen mihin on perustoimeentulotuki tarkoitettu ja mitoitettu...

ap

Kaljaa ja kebuu?

Ei, vaan halpaa perusruokaa ruokakaupasta...Ei lainkaan alkoholia...

ap

Vierailija
62/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi hämmentävää, jos tällaisina aikoina kun töissä käyvätkin joutuvat tarkkailemaan sähkönkulutustaan jättilaskujen pelossa kela vain suoraan maksaisi jonkun laskun kokonaisuudessaan... 

Jatkossa teet niin kuin me muutkin ja kiinnität huomiota kulutukseesi jotta voit mitoittaa sen maksukykysi mukaan. 45e apu siihen on jo melko ruhtinaalista.

Siinä on siirtokin mukana.....

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset alapeukuttaa noita tukien määriä? Luuleeko ihmiset siis, että ne ei ole totta vai?

Jos vuokran määrä on vaikka 694 euroa, joka on Kelan raja pääkaupunkiseudulla, saa toimeentulotukea saava yksin asuva tukia 1274 euroa. Sitten lisäksi maksetaan vesi, sähköstä enintään tuo 45 e + lääkkeet ja muut terveydenhoitomenot. 

Vierailija
64/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avasin just mun sähkökeskuksen oven asunnossa...Siellä EI ole mitään lattialämmitykseen viittaavaa eli siitä huutelijat voi lopettaa...

Siellä on kytkimet seuraaville:

LIESI

LIESI

LIESI

ASTIANPESUKONE

KT.PIST.RAS

VALAISTUS + PR

VALAISTUS + PR

VALAISTUS + PR

MIKRO

ATK PR

PESUKONE

KUIVAUSRUMPU

Ja lisäksi pääkytkimet

ap

Tyhmä. Se kytkin on kosteissa tiloissa 

Vierailija
65/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukiasiakkaiden ei tarvitse säästellä näköjään sähköä. 45 euroon saa kuluttaa kyllä tosi paljon sähköä. Liian korkea tuo Kelan raja. Ja miettikää, että tuo raja oli hetki sitten 90 euroa yhdelle. Huh. Töissäkäyvillä edes ole rahaa tollasiin summiin sähköön. 

Vierailija
66/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimesillä rahoilla ostat 50-100 metriä jatkoroikkaa ja vedät sähköt parkkipaikan sähkötolpasta ;)

Vierailija
67/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset alapeukuttaa noita tukien määriä? Luuleeko ihmiset siis, että ne ei ole totta vai?

Jos vuokran määrä on vaikka 694 euroa, joka on Kelan raja pääkaupunkiseudulla, saa toimeentulotukea saava yksin asuva tukia 1274 euroa. Sitten lisäksi maksetaan vesi, sähköstä enintään tuo 45 e + lääkkeet ja muut terveydenhoitomenot. 

Näinhän se menee.

Vierailija
68/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avasin just mun sähkökeskuksen oven asunnossa...Siellä EI ole mitään lattialämmitykseen viittaavaa eli siitä huutelijat voi lopettaa...

Siellä on kytkimet seuraaville:

LIESI

LIESI

LIESI

ASTIANPESUKONE

KT.PIST.RAS

VALAISTUS + PR

VALAISTUS + PR

VALAISTUS + PR

MIKRO

ATK PR

PESUKONE

KUIVAUSRUMPU

Ja lisäksi pääkytkimet

ap

Tyhmä. Se kytkin on kosteissa tiloissa 

Tutkin koko kylppärin myös hetki sitten, koska sama tuli mieleen...Ei ole mitään.

Ja luulisi että olisin esim. siivotessa sen huomannut jo aiemminkin kun olen tässä useita vuosia asunut...

ap

Vierailija
69/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa joku jo mulle rahaa laskuihin. Ekstrakin ois kiva. En jaksa vaihtaa sähkösopparia tai tehdä mitään muutakaan. En tinkimään elämisestä. Tähänkin mennessä muut ovat maksaneet kaiken..

ap

Vierailija
70/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi veronmaksajien pitäisi maksaa sähkösi? Mene pummi töihin.

Vierailija
71/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa joku jo mulle rahaa laskuihin. Ekstrakin ois kiva. En jaksa vaihtaa sähkösopparia tai tehdä mitään muutakaan. En tinkimään elämisestä. Tähänkin mennessä muut ovat maksaneet kaiken..

ap

Tämä en ollut minä, vaan joku trolli...

ap

Vierailija
72/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sun rahat menee jos ei ole 25e maksaa itse? Mä maksan työttömänä ihan itse 300e sähkölaskut.

Ihan peruselämiseen menee...Siihen mihin on perustoimeentulotuki tarkoitettu ja mitoitettu...

ap

Kaljaa ja kebuu?

Ei, vaan halpaa perusruokaa ruokakaupasta...Ei lainkaan alkoholia...

ap

sillä lopulla, joka jää kun ensin maksat tatuoinnit, tupakat, kissanruuat ym

Vierailija
73/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on niin että kela maksaa ne kohtuulliset asumismenot ja itse maksat loput siitä perusosastasi.

Näin se on muidenkin tt-tuen saajien kohdalla. Jos et halua maksaa niin sitten järjestelet asioita siten ettei sähkölasku ole tuon suuruinen.

Toki voit tehdä niin kuin tähänkin asti, mutta lopeta edes tuo turhan päiväinen vinkuminen. Huonostihan jälkimmäisessä vaihtiehdossa käy, mutta se on ihan sun oma valinta.

Vierailija
74/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti Kelan pitäisi puolestasi päivittää sähkösopimuskin. Ota yhteyttä sosiaalitoimeen ja kerro, että tarvitset apua sähkösopimuksen päivittämiseen. Tai edunvalvojan. 

Vierailija
75/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi veronmaksajien pitäisi maksaa sähkösi? Mene pummi töihin.

Menen toki jos töitä minulle annat...En ole hakemisesta huolimatta töihin päässyt...

ap

Vierailija
76/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli mihin?

Vierailija
77/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kulla kela maksa minu sahko kaiki mina lamitaa minu 6 huoneta  kiukala jaa helalla mina ei totua ale 30 astelampo mina muute palela jaa jopa lahte takas sawanile kula siina soumi meneta siten huvan mooniosajan.

abdullah

muista myös tehdä nuotio olohuoneen lattialle, niin kuin teillä on tapana. sossusta saa kyllä uuden asunnon, jos alkaa savu liikaa haisemaan

Vierailija
78/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Äskeinen en ollut minä..sitä rahaa ois kiva saada..

ap

Vierailija
79/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Äskeinen en ollut minä..sitä rahaa ois kiva saada..

ap

Tälläkin välin, kun olet näitä aloituksia tehnyt olisit voinut kerätä sen 25 euroa monellakin tapaa.

Myymällä itseäsi

kerjäämällä

keräämällä tyhjiä pulloja

säästämällä 

Vierailija
80/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku vipata 50€ että saan viikonloppu oluet ja tupakat, töihin en aijo ikinä mennä se on varmaa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän