Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela päätti että maksaa enää vain 45e/kk mun sähkösta + sähkönsiirrosta...25e jää nyt sit maksamatta ja ennen pitkää sähköt katkee

Vierailija
31.01.2024 |

Mitä oikein voin tehdä? Kaksi laskua jo joista jäänyt maksamatta 25-30e...Kohta tulee varoitus sähkön katkaisusta jne...

Saan siis perustoimeentulotukea, ja tähän asti Kela on aina maksanut sähkölaskuni.

Joudunko kohta olla ilman sähköjä kun itselläni ei ole varaa maksaa tuota ylimenevää osaa?

Neuvoja???

Kommentit (418)

Vierailija
81/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko vaihdoit sopimuksen halvempaan, vai odotatko että sähköyhtiöt bongaavat sut täältä ja tekevät edullisen tarjouksen ja hoitavat sopimuksen puolestasi ?.. Painu nyt sinne sähköiseen palveluun missä voit kilpailuttaa sopimuksesi, ei oo vaikeeta, vartin päästä sul on sähködopimus puoleen hintaan, kela hyväksyy ja kaikki hyvin.itku loppuu.

Vierailija
82/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sähköä voi kulua kuukaudessa edes tuon 45 euron edestä? Vaikka olisi kuinka kallis soppari niin tuohon saa nähdä jo oikeasti vaivaa.

Ja ongelmasi ratkaisu on se, että jatkossa vähennät sähkönkulutustasi roimasti. Niin me työssäkäyvätkin jouduttiin tekemään kun sähkön hinta nousi.

Minä olen ihmetellyt tuota samaa: miten sähköä voi kulua noin paljon? Olen asunut muutaman kuukauden tässä asunnossa, jossa minulla on liesiuuni (jota käytän pari kertaa viikossa), jääkaappipakastin, tiskipöydän valaisin, kylpyhuoneen valaisin, kaksi jalkalamppua, kannettava tietokone ja kännykkä. Siinä kaikki. Kaksi viimeisintä sähkölaskua ovat olleet noin 55 euroa. Toivoa sopii, että kesällä sähkö on halvempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku vipata 50€ että saan viikonloppu oluet ja tupakat, töihin en aijo ikinä mennä se on varmaa.

ap

Huono yritys trollata koska en juo alkoholia tai polta tupakkaa...

ap

Vierailija
84/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avasin just mun sähkökeskuksen oven asunnossa...Siellä EI ole mitään lattialämmitykseen viittaavaa eli siitä huutelijat voi lopettaa...

Siellä on kytkimet seuraaville:

LIESI

LIESI

LIESI

ASTIANPESUKONE

KT.PIST.RAS

VALAISTUS + PR

VALAISTUS + PR

VALAISTUS + PR

MIKRO

ATK PR

PESUKONE

KUIVAUSRUMPU

Ja lisäksi pääkytkimet

ap

Oletko varma, että se lattialämmitys on edes sinun sähköistä otettu?

Monesti kerrostaloasunnoissa on ns. mukavuuslämmitys ja se on kiinteistön sähköistä otettu.

Toisekseen kylpyhuoneen oven vieressä, sisä-, tai ulkopuolella, on termostaatti, josta lämmitystä voi säätää. 

Vierailija
85/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne on heränneet siihen, että joitakin ei ole sähkönsäästö koskenut näköjään. Olen ihmetellytkin, että onko Kelasta rahat saavat ainoa ryhmä Suomessa, joita ei paljon sähkölaskut hetkauta. Millään ei ole väliä, kun joku muu maksaa. 

Totta

Vierailija
86/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä sähkösopimuksia niin vaan vaihdeta halvempaan. Yleensä voimassa kaksi vuotta.

Vierailija
87/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes identtinen aloitus oli taannoin, vastauksetkin vaikuttavat tutuilta. Ketjuun tuli tuolloin mm. ohje valittaa Kelan laittomista päätöksistä, jonka jälkeen koko keskustelu lähti menemään, ku mummo liukkaalta peltikatolta. Onko tämä joku Kelan järkkäämä tietoisku, vai mistähän nyt tuulee? Varmaan poistuu ketju/ viesti taas ripeästi, että tuskin saamme koskaan tietää.

Vierailija
88/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi veronmaksajien pitäisi maksaa sähkösi? Mene pummi töihin.

Menen toki jos töitä minulle annat...En ole hakemisesta huolimatta töihin päässyt...

ap

Laita sähköposti niin tarjoan töitä. Olisi nyt alkuun vuodeksi töitä ja jos menee hyvin niin jatkoa tulee toistaiseksi olevalla sopimuksella. Paikkakunnalla ei ole väliä, koska me työllistetään työntekijöitä ympäri suomen.

Vierailija
89/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon sun tuet on?

Vuokran, vesimaksun, kotivakuutusmaksun, lääkkeiden ja lääkärikulujen jälkeen jää 580 euroa käyttörahaa. 

Tuohan on aivan ruhtinaallisesti. Minulla jää suunnilleen saman verran käteen kulujen jälkeen kuukaudessa ja pystyn säästämään joka vuosi etelänloman, syön hyvin enkä mitenkään pihtaa ruokalaskuissa, pidän kauniita vaatteita jne. Puhelinkin on uusi ja tietokone hyvä. 

Minne rahasi törsäät? 

Vierailija
90/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen toki jos töitä minulle annat...En ole hakemisesta huolimatta töihin päässyt...

ap

Laita sähköposti niin tarjoan töitä. Olisi nyt alkuun vuodeksi töitä ja jos menee hyvin niin jatkoa tulee toistaiseksi olevalla sopimuksella. Paikkakunnalla ei ole väliä, koska me työllistetään työntekijöitä ympäri suomen.

Tää ei anna laittaa sähköpostiosoitetta. Hmm. odotas, laitan kohta mollin osoitteen

Vierailija
91/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tää ei anna laittaa sähköpostiosoitetta. Hmm. odotas, laitan kohta mollin osoitteen

Työmarkkinatori (tyomarkkinatori.fi)

Vierailija
92/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sun rahat menee jos ei ole 25e maksaa itse? Mä maksan työttömänä ihan itse 300e sähkölaskut.

Ihan peruselämiseen menee...Siihen mihin on perustoimeentulotuki tarkoitettu ja mitoitettu...

ap

Sun täytyy sit vaan karsia jostain. Varmasti ostat jotain vain sen takia, että mieli tekee/haluat, mutta et oikeasti tarvii eli ei ole pakollista. Niin tässä muutkin joutuu kulunsa mitottamaan.

Vierailija
93/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes identtinen aloitus oli taannoin, vastauksetkin vaikuttavat tutuilta. Ketjuun tuli tuolloin mm. ohje valittaa Kelan laittomista päätöksistä, jonka jälkeen koko keskustelu lähti menemään, ku mummo liukkaalta peltikatolta. Onko tämä joku Kelan järkkäämä tietoisku, vai mistähän nyt tuulee? Varmaan poistuu ketju/ viesti taas ripeästi, että tuskin saamme koskaan tietää.

Mitä laitonta siinä on, että huomioidaan 45 euroa yhdelle sähköä? Se on oikein sopiva summa eikä tuossa tarvitse sähköä säästellä. Meinaatko, että pitäisi huomioida kaikki, mitä vaan kulutettua saa? 

Vierailija
94/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisiin aloituksiisi annetut neuvot ovat edelleen voimassa. Noudata niitä.

Vierailija
95/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tarjoan töitä. Olisi nyt alkuun vuodeksi töitä ja jos menee hyvin niin jatkoa tulee toistaiseksi olevalla sopimuksella. Paikkakunnalla ei ole väliä, koska me työllistetään työntekijöitä ympäri suomen.

Oisko mullekin? Olen ollut työkyvytön viimeiset 7 v sekä psyykkisten että somaattisten vaivojen vuoksi, mutta nyt tuntuu, että voisin mennä töihin. Saikkuja voi tosin tulla vielä, pitkiäkin, mutta ei varmaan haittaa?

Vierailija
96/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tarjoan töitä. Olisi nyt alkuun vuodeksi töitä ja jos menee hyvin niin jatkoa tulee toistaiseksi olevalla sopimuksella. Paikkakunnalla ei ole väliä, koska me työllistetään työntekijöitä ympäri suomen.

Oisko mullekin? Olen ollut työkyvytön viimeiset 7 v sekä psyykkisten että somaattisten vaivojen vuoksi, mutta nyt tuntuu, että voisin mennä töihin. Saikkuja voi tosin tulla vielä, pitkiäkin, mutta ei varmaan haittaa?

Meillä on muutama vastaavanlaisen taustan omaava työntekijä, kuin sinä olet ja he ovat olleet parhaita työntekijöitä, kun he halauvat näyttää, että he osaavat. Laitoin äsken meidän työnhakulinkin osoitteen. Etsitään siis noin 30 työntekijää pitkin suomea.

Vierailija
97/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sun rahat menee jos ei ole 25e maksaa itse? Mä maksan työttömänä ihan itse 300e sähkölaskut.

Ihan peruselämiseen menee...Siihen mihin on perustoimeentulotuki tarkoitettu ja mitoitettu...

ap

Sun täytyy sit vaan karsia jostain. Varmasti ostat jotain vain sen takia, että mieli tekee/haluat, mutta et oikeasti tarvii eli ei ole pakollista. Niin tässä muutkin joutuu kulunsa mitottamaan.

Ei ole mitään karsittavaa...En voi lopettaa syömistä, tai vessapaperin ostoakaan. Myös hammastahnaa tarvitsen jne...Perustoimeentulotuki ei ole mikään ruhtinaallinen.

ap

Vierailija
98/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä provo-aloitus toistuu täällä viikottain.  Aina samat mee pummi töihin loisimasta uusavuton-vastaukset.  Hoh hoijaa.

Vierailija
99/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avasin just mun sähkökeskuksen oven asunnossa...Siellä EI ole mitään lattialämmitykseen viittaavaa eli siitä huutelijat voi lopettaa...

Siellä on kytkimet seuraaville:

LIESI

LIESI

LIESI

ASTIANPESUKONE

KT.PIST.RAS

VALAISTUS + PR

VALAISTUS + PR

VALAISTUS + PR

MIKRO

ATK PR

PESUKONE

KUIVAUSRUMPU

Ja lisäksi pääkytkimet

ap

Tyhmä. Se kytkin on kosteissa tiloissa 

Tutkin koko kylppärin myös hetki sitten, koska sama tuli mieleen...Ei ole mitään.

Ja luulisi että olisin esim. siivotessa sen huomannut jo aiemminkin kun olen tässä useita vuosia asunut...

ap

Kysy isännöitsijältä mistä kyseinen termostaatti löytyy. Meillä yksi on hassussa paikassa keittiön kaapin takana, muissa huoneissa sellaiset pyöritettävät termostaatit joka huoneen seinällä. 

Vierailija
100/418 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä laitonta siinä on, että huomioidaan 45 euroa yhdelle sähköä? Se on oikein sopiva summa eikä tuossa tarvitse sähköä säästellä. Meinaatko, että pitäisi huomioida kaikki, mitä vaan kulutettua saa? 

Kela ensinnäkin ilmoittaa sivuillaan, että sähkölaskut huomioidaan lähtökohtaisesti kokonaisuudessaan, mikäli laskun suuruus johtuu kalliista sähkön hinnasta. Tuo 45 e pitää sisällään myös sähkön siirtomaksut, eli energian osuudeksi voi jäädä vain 20- 25 e, mikä ei ole valtava summa. Lisäksi joillain on sähkölämmitys, eikä Kela suostu ilmoittamaan pyydettäessäkään, mikä on kohtuullinen kulutus sähkölämmittäjälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi