Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin käyttää talvellakin hameita. Mistään ei vaan tahdo löytää paksumpaa materiaalia olevia

Vierailija
31.01.2024 |

Kivijalkakaupoista siis. Hameenkäyttäjät, mistä ostatte hameenne?

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa ikäsi ja mittasi. Mahdat olla uskomaton ilmestys, kun pitää ihan hameissa kulkea, jotta kaikki näkevät!

HASSUA, entisaikoina sanottiin just toisinpäin.

Ihailen naisia, jotka käyttävät mekkoja ja hameita. On se naisellisemman näköistä. Minun säärillä vaan ei hameita pidetä!

Vierailija
42/89 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosituhansien ajan naiset kulkivat hameissa myös talvisin Suomessa.

Niin, ja ne ei varmasti olleet mitään ohuita polyesteriliruja vaan paksua villaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon ja Lindexin villahameet minulla. Yksivärinen suora musta ja enemmän kellomainen harmaa. Polvimitta.

Ei minusta nämä ole ollut vaikea löytää. Eivät ole ihan uusia, joten tuskin hyllyissä enää. Mutta pitäkäähän silmät auki, ei ollenkaan mahdoton löytää.

Erityisesti syyssesonkiin tulee minusta aina kaikkea kivaa mutta parhaat myös menevät pian.

Vierailija
44/89 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin äskettäin linkin hameen, joka saattaa ehkä käydä talvihameesta... 

https://www.zalando.fi/yas-yaskavalli-midi-skirt-maksihame-black-y0121b…

Vierailija
45/89 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KUN NIISSÄ EI PERKULE,  OLE NIITÄ TASKUJA ! NIITÄ TARVII, ESIM avaimet. Käyttäis enemmän hameita.

Osta taskullinen hame. Niitäkin löytyy.

Vierailija
46/89 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Romanit teettää hameensa Ranskassa. Kysele heiltä.

Ihan Suomessa voi teettää tai ommella itse.

Tässä yksi ompelimo, jolla myös verkkokauppa:

https://www.sivermo.fi

Vierailija
48/89 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KUN NIISSÄ EI PERKULE,  OLE NIITÄ TASKUJA ! NIITÄ TARVII, ESIM avaimet. Käyttäis enemmän hameita.

Osta taskullinen hame. Niitäkin löytyy.

Minulla on yksi aivan täydellinen hame. Vimman. Puuvillaa, reippaasti levenevä kellomainen helma ja ISOT taskut. Ja kun on riittävän jämäkkää puuvillaa ja riittävän runsas helma, niin taskuissa pystyy oikeasti pitämään tavaraa ilman että se näyttää tyhmälle. Toki se ei ehkä mene tähän talvihame-kategoriaan kovin hyvin materiaalinsa puolesta. 

Vierailija
49/89 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

UFF:lta olen löytänyt hienoja hameita.

Vierailija
50/89 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä ompelijaa ompelemaan itsellesi sopiva hame. Tuet samalla käsityöläisyyttä ja pienyrittäjyyttä Suomessa.

Vierailija
51/89 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

UFF:lta olen löytänyt hienoja hameita.

Kirppiksiä suosittelen itsekin. Vintageosastoilta voi varsinkin löytää sellaisia kunnollisia villakangashameita. Uff on hyvä kun siellä on hameet yhdessä rekissä ja helppo selata nopeasti läpi. 

Vierailija
52/89 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
53/89 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta esim. villahame + paksut säärystimet 

https://minnasuuronen.fi/etusivu/kauppa/

Vierailija
54/89 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ratkaissut tämän niin, että jos minun pitää kävellä pidempi matka ulkona, niin laitan toppahousut ja hame on mukana laukussa. Laitan sen sitten päälle perillä. Esim töihin kävelen 3 km ja kuljen sen matkan toppahousuissa.

Jos taas kuljen autolla tai julkisilla ja kävelyä ulkona on vain pieni matka, niin riittää paksummat sukkahousut ja tavallinen hame. Vaikkapa kaupassa käydessä tai elokuviin/teatteriin mennessä ulkona olen niin vähän aikaa, että normaalissa talvisäässä tarkenee kyllä.

Tehnyt saman, ottaa pois toppahousut farkkujen päältä, vaikka puhuttiin hameista.

Vierailija
55/89 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPR:n Kontti-myymälöissä on usein laaja valikoima erilaisia hameita edullisesti ja rahat menevät hyväntekeväisyyteen, UFF:llakin.

Vierailija
56/89 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa ikäsi ja mittasi. Mahdat olla uskomaton ilmestys, kun pitää ihan hameissa kulkea, jotta kaikki näkevät!

HASSUA, entisaikoina sanottiin just toisinpäin.

Ihailen naisia, jotka käyttävät mekkoja ja hameita. On se naisellisemman näköistä. Minun säärillä vaan ei hameita pidetä!

NEHÄN peittää jalat, tarkoitit lyhyitä hameita   :)

Vierailija
57/89 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
58/89 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tälvellakin pelkästään hameita, paitsi urheillessa. En edes omista farkkuja tai muita päällyshousuja (kuten sanottu, poislukien urheiluvaatteet). Minulla on useita paksuja villakangashameita, ostettu vuosien varrella. 

Tänä vuonna ostin uuden toppahameen Stadiumista, oli useampi malli valikoimissa. On lämmin. 

Lisäksi 60 denierin sukkahousut niin ei ole ollut kylmä paukkupakkasillakaan.

Vierailija
59/89 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös hameen käyttäjä ja jatkuvassa etsinnässä paksumpaa materiaalia oleva hame. Tykkään esim.samettihameista ja pitäisi yltää polven alle ja olla värissä beige, joku sinisävy tai musta. Lisäksi etu- ja takataskut. Eipä ole tullut vastaan netissä eikä kirpparilla :( 

Vierailija
60/89 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös hameen käyttäjä ja jatkuvassa etsinnässä paksumpaa materiaalia oleva hame. Tykkään esim.samettihameista ja pitäisi yltää polven alle ja olla värissä beige, joku sinisävy tai musta. Lisäksi etu- ja takataskut. Eipä ole tullut vastaan netissä eikä kirpparilla :( 

https://www.zalando.fi/esprit-skirt-a-linjainen-hame-navy-es121b0qk-k11…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä