Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin käyttää talvellakin hameita. Mistään ei vaan tahdo löytää paksumpaa materiaalia olevia

Vierailija
31.01.2024 |

Kivijalkakaupoista siis. Hameenkäyttäjät, mistä ostatte hameenne?

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin ap:n ongelman. Siis kyllähän googlaamalla "villakangashame" tai "villahame" tai tulee vaikka kuinka tuloksia, mutta kun klikkailee kauppaan ja saa tuotteen tiedoista esille pikkupräntin, käykin ilmi että hame ei ole villaa nähnytkään, vaan koostumus on 30% akryyli, 30% polyesteri, 40% puuvilla. Tuollainen kombo ei lämmitä ja on ruma ja nuhruinen ennen kuin talvi on ohi.

Sama ongelma villakangastakkien kanssa. Olen itse ajatellut jossain vaiheessa tilata netistä 100% villakangasta, twwediä tai villa-silkkisekoitusta. Teetän sitten ompelijalla takin omien mittojen mukaan. Silkkivuorilla, ei polyesteriä sinnekään. Hintaahan sille tulee.

Kivijalkaliikkeissä valikoima ei ole sen laadukkaampi, vaikka olisi miten luksusbrändejä esillä. Nuo villaan erikoistuneet harvat erikoisliikkeet ja käsityöläiset ainoa poikkeus, jos löytyy itselle sopivaa.

Vierailija
82/89 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki rahtihame fattan piikkiin. Kauppalaskutkin pienenee siinä sivussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://samuji.com/products/cloe-skirt-easy-wool-navy

Samujilla on ainakin. Tuossa on vieläpä taskut. Liike löytyy Helsingistä Liisankadulta.

Vierailija
84/89 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös hameen käyttäjä ja jatkuvassa etsinnässä paksumpaa materiaalia oleva hame. Tykkään esim.samettihameista ja pitäisi yltää polven alle ja olla värissä beige, joku sinisävy tai musta. Lisäksi etu- ja takataskut. Eipä ole tullut vastaan netissä eikä kirpparilla :( 

R collectionilla on beige polvimittainen vakosamettihame etu- ja takataskuilla.

Vierailija
85/89 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tommosta en käyttäisi ihanvaan ylityperän nimen takia!Pyllytin!

Miksi ei neulehame?"

Pyllytinhän ei ole hame, vaan hameen tai housujen päälle puettavan lisälämmitin. Toki, jos haluaa niin voihan sitä sellaisenaankin käyttää. Pyllytin eroaa neulehameesta niin, että siinä ei ole muotoiluja vaan se on suora pötkö. Ei se myöskään ole välttämättä hameen pituinen. 

Vierailija
86/89 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas mitä kommentteja🤔😱

Ap, katsele netistä ja muista, että 60-100d sukkikset auttavat paljon hamepukeutumisessa syksy&talvi-aikaan.

Toki paksut sukkikset, mutta minusta sen itse hameenkin olisi kiva olla jotain tukevampaa villasekoitekangasta joissa vuoraus esim. Monesti ne harvat hameet mitä tulee vastaan on jotain lirua ohutta kangasta eikä ole edes vuortakaan. 

Osta jostain tukevaa sarkakangasta, joka on siis villaa, ja teetä siitä ompelijalla haluamasi vaatekappale.

Vierailija
87/89 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villahousut.   Kahtelepa niitä. 

Aivan eri asia, tässähän haettiin hametta eikä housuja. Villahousuja kyllä löytyy joistain kaupoista.

Vierailija
88/89 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tekee sinusta niin paljon paremman ihmisen kuin muut, että käytät hameita, kun muut käyttävät housuja?

Kukaan ei kiellä sinua olemasta yhtä hyvä. Siitä vain hame päälle ja menoksi. 

Talvella????

Ennen vanhaan, vielä kaukaisella 1900-luvulla naiset käyttivät hametta ympäri vuoden.

Vierailija
89/89 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KUN NIISSÄ EI PERKULE,  OLE NIITÄ TASKUJA ! NIITÄ TARVII, ESIM avaimet. Käyttäis enemmän hameita.

Tasku on helppo tehdä itse. Olen sellaisen itse tehnyt sarkatakkiini ja olen mies, ihan omin käsin sen ompelin siihen leikattuani kankaasta sopivan palan ja tein siihen jopa toimivan napinläven.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä