Haluaisin käyttää talvellakin hameita. Mistään ei vaan tahdo löytää paksumpaa materiaalia olevia
Kivijalkakaupoista siis. Hameenkäyttäjät, mistä ostatte hameenne?
Kommentit (89)
Nilkkaan asti ulottuva villakangashame olisi kyllä ihana, mutta en oikein osaa käyttää hameita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jestas mitä kommentteja🤔😱
Ap, katsele netistä ja muista, että 60-100d sukkikset auttavat paljon hamepukeutumisessa syksy&talvi-aikaan.
Toki paksut sukkikset, mutta minusta sen itse hameenkin olisi kiva olla jotain tukevampaa villasekoitekangasta joissa vuoraus esim. Monesti ne harvat hameet mitä tulee vastaan on jotain lirua ohutta kangasta eikä ole edes vuortakaan.
Oletko käynyt katsastamassa joitain näitä enemmän jakkupukunaisille myyviä kauppoja tai jopa tätityyliin painottuvia? Suoralinjaisia tai kevyesti A-linjaisia voisi sinakin löytyä noilla spekseillä.
Jos muuten paikkakunnallasi on amis, jossa on joku vaateompelun linja, kannattaa kysyä kuinka paljon veloittavat esim kahdesta villakankaasta tehdystä hameesta.
Tiedän varsin hyvin tuon kyseisen ongelman, sillä mun pukeutumistyyli on klassisen naisellinen, joten suosin mekkoja ja hameita. Parhaimmat löydöt olen tehnyt Zalandolla. Kun siellä rajaa materiaalin villaan, puuvillaan sekä esimerkiksi denimiin, sopivia talvihameita alkaa löytyä. Myöskin mallin päällä oleva hame kannattaa katsoa miltei suurennuslasin kanssa, ettei se kuulla läpi.
Farkkuhameet ja niiden alle thermosukkahousut tai -trikoot. Jälkimmäisiä saa Lidlistä halvalla ja todella lämmittävät. Farkkuhameita löytää joka paikasta, mulla on Stockalta, Cellbesiltä ja hooetämmästä. Hooetämmässä on myös lämpimiä talvimekkoja. Itse ostin sellaisen ylisuuren neulemekon, joka on rento ja tyylikäskin.
Käytän paljon mekkoja ja hameita mutta ei minulla ole erikseen talvihameita. Laitan paksut sukkahousut ja minulla on pitkä, lähes nilkkoihin ulottuva talvitakki. Ei ole tullut kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen unohdettu vaatekappale kuin alushame! Mulla on muutama, 2 joustovillaa, 2 puuvillaista ja 2 ihan perus lycra/elastaani. Lisäksi on olemassa sellaisia polveen asti ulottuvia merinovilla-aluskerraston alaosia (esim. Ruskovilla). Ne jää polvipituisen hameen alle.
Hmm, taidan olla toivottoman vanhanaikainen tässä asiassa ja saan varmasti alapeukkuvyöryn. Kyse ei ole siitä etteikö sinne ohuenkin hameen alle voisi pukea kerroksia vaan siitä, että tykkään käyttää talviaikana paksusta kankaasta tehtyjä hameita. Esim villasekoite, paksumpi sametti, paksu denim jne. Ohuesta kankaasta tehdyt sekä kaikenlaiset liehuvat frillamekot/hameet yms ovat minulla kesäkäytössä.
Google auttaa, villahame, samettihame.
Olen ratkaissut tämän niin, että jos minun pitää kävellä pidempi matka ulkona, niin laitan toppahousut ja hame on mukana laukussa. Laitan sen sitten päälle perillä. Esim töihin kävelen 3 km ja kuljen sen matkan toppahousuissa.
Jos taas kuljen autolla tai julkisilla ja kävelyä ulkona on vain pieni matka, niin riittää paksummat sukkahousut ja tavallinen hame. Vaikkapa kaupassa käydessä tai elokuviin/teatteriin mennessä ulkona olen niin vähän aikaa, että normaalissa talvisäässä tarkenee kyllä.
Nilkkapituisen ja hieman leveämmän hameen alla pystyy helposti pitämään tarvittaessa vaikkapa toppahousuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen unohdettu vaatekappale kuin alushame! Mulla on muutama, 2 joustovillaa, 2 puuvillaista ja 2 ihan perus lycra/elastaani. Lisäksi on olemassa sellaisia polveen asti ulottuvia merinovilla-aluskerraston alaosia (esim. Ruskovilla). Ne jää polvipituisen hameen alle.
Hmm, taidan olla toivottoman vanhanaikainen tässä asiassa ja saan varmasti alapeukkuvyöryn. Kyse ei ole siitä etteikö sinne ohuenkin hameen alle voisi pukea kerroksia vaan siitä, että tykkään käyttää talviaikana paksusta kankaasta tehtyjä hameita. Esim villasekoite, paksumpi sametti, paksu denim jne. Ohuesta kankaasta tehdyt sekä kaikenlaiset liehuvat frillamekot/hameet yms ovat minulla kesäkäytössä.
Koen ihan samoin:) Mulle ei tulisi mieleenkään käyttää esimerkiksi viskoosihameita talviaikaan, vaikka pukisin alle toppahousut:D Jotenkin tuntuu paljon kivemmalta, kun talvihame on tukevampaa materiaalia.
Vierailija kirjoitti:
Kerropa ikäsi ja mittasi. Mahdat olla uskomaton ilmestys, kun pitää ihan hameissa kulkea, jotta kaikki näkevät!
HASSUA, entisaikoina sanottiin just toisinpäin.
Zalandolta löysin, tosin hain aika kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koen ihan samoin:) Mulle ei tulisi mieleenkään käyttää esimerkiksi viskoosihameita talviaikaan, vaikka pukisin alle toppahousut:D Jotenkin tuntuu paljon kivemmalta, kun talvihame on tukevampaa materiaalia.
Just näin! Ihanaa että joku toinenkin tajuaa mun pointin!
Vuosituhansien ajan naiset kulkivat hameissa myös talvisin Suomessa.
KUN NIISSÄ EI PERKULE, OLE NIITÄ TASKUJA ! NIITÄ TARVII, ESIM avaimet. Käyttäis enemmän hameita.
Onhan noita villakangashameita. Katso esimerkiksi Andiata, Archetype, Michael Kors, R collection...
Romanit teettää hameensa Ranskassa. Kysele heiltä.
Cellbesillä on tikkihamekin myynnissä - minusta hameen paksuus ei ole ratkaiseva, vaan alle leggingsit tai paksut sukkahousut ja pitkä takki - takin alle muodostuu oman 'ilmasto'