Keksin hyvän kirjan aiheen ja olen ihan varma että se julkaistaan mutta
aloitin kirjan kirjoittamisen kesäkuussa ja olin silloin siis kesätunnelmissa. Nyt en mitenkään enää pysty kirjoittamaan kesäisiä juttuja, kun on näin talvi. Eli pidän kirjan juonen muuten ennallaan, mutta vaihdan vain niin, että kun alkuperäisessä jutussa mentiin vaikka mustikkaan, niin nyt menevätkin hiihtämään. Tai kun veneilivät niin nyt menevät pilkille. Tulee aika kova muutoksen tekeminen, koska kirjassa on paljon luontokuvauksia. Mutta en keksi nyt muutakaan vaihtoehtoa. En mitenkään pääse kesätunnelmointiin, ja siksi kirjan kirjoittaminen on ollut viime päivinä työlästä. Olen kirjoittanut noin 3/4. Tammikuussa tarkoitus lähettää kustantajalle. Kuulostaako hassulta :) :)
Kommentit (13)
Kuulostaa nimenomaan hassulta. Huumorikirja.
Joo, hyvä idea. Se pitää sitte äkkiä julkaista talvella että ihmiset saa lukea sen talvella. Eihän sitä kesällä voi lukea kun vaikea samaistua lumeen ja pilkkimiseen helteellä. Mä kirjoitin kirjan jossa ei ollu mikään vuodenaika, sitä pystyy lukeen koska vaan.
No miksei siinä kirjassa voi vuodenajat vaihtua? Tarvisi editoida vanhaa.
Mä teen vielä paremman, omaelämänkerran anonyyminä. Eikä mitään kirjaa. Pientä bloggailua.
"Ei sun mitätön elämä houreineen kiinnosta" Väitän toisin. Tosin, joiltain tai useimmilta menee täysin hukkaan, kun eivät osaa lukea rivien välistä, joten toivon, että varsinkin dillet nuoret jättää lukematta.
Itseasiassa kyseessä tarina, jossa juuri se mitä helposti luullaan valheeksi ja höpölöpöksi onkin totta ja se mikä luullaan todeksi, on ollut valetta. Ja nekin, mitkä ovat olleet totta, eivät ole niitä tärkeimpiä koko tarinassa. Paljon totuuksia, jotka vaan sivujuonena ja harhautuksena. Varsinaisen pääjuonen pystyy tajuamaan jotkut harvat rivien välistä vain.
Joskus vanhat sanonnat sopii hyvin ja tuohon sopii täydellisesti: Totuus on tarua ihmeellisempää. Tuossa tarinassa 100 prosenttisesti.
Aloituksesta tulee tunne, että sinulla on ap iso pettymys edessäsi, kunhan kirja lähtee eteenpäin...
Vierailija kirjoitti:
Joo, hyvä idea. Se pitää sitte äkkiä julkaista talvella että ihmiset saa lukea sen talvella. Eihän sitä kesällä voi lukea kun vaikea samaistua lumeen ja pilkkimiseen helteellä. Mä kirjoitin kirjan jossa ei ollu mikään vuodenaika, sitä pystyy lukeen koska vaan.
Oletpas ovela!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpas ovela!
Ei tuossa mitään oveluutta tarvi. Tarvii olla vain viisas ja fiksu.
Sä et varmaan pysty kirjoittamaan menneessä aikamuodossa koska sun pää menee sekaisin siitä kun mennyt ei ole tätä hetkeä.
Sinähän voit julkaista kirjan myös omakustanteena. Noin "vahva" tarina myy varmasti joten ei varmasti haittaa vaikka yksikään kustantaja ei halua sitä.
Aloituksesta päätellen sitä ei kustanna kukaan :D
Myyvä nimi voisi olla esim Keharin päiväkirja.
Kyllä toi kuulostaa aika hassulta. Teet itsellesi vain turhaa työtä. Jos lähetät kirjan tammikuussa kustantamoon, se arvioidaan noin 6 kuukauden sisällä. Joskus menee pidempäänkin, koska käsikirjoituksia tulee paljon ja lähetetyt materiaalit käyvät läpi usean portaan. Jos saat kirjallesi kustannussopimuksen, se julkaistaan aikaisintaan 2025 tai jopa 2026 riippuen kauanko editoinneissa menee. Ensi vuoden uusien kirjojen julkaisut on jo päätetty. Kirjoja julkaistaan kahdesti vuodessa, keväällä ja syksyllä.
?