Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on presidentillisempi

Vierailija
31.01.2024 |

Näistä kahdesta valinta on helppo. Haavisto. Hän hyvin jatkaa Niinistön rauhallista ja harkitsevaa linjaa. En millään haluaisi katsella Stubin ylimielistä ja feikkiä olemusta missään. Pahimmillaan hän aiheuttaa maakuvalle haittaa päästelemällä sammakoita viidellä kielellä ja sanelemalla muille kuinka toimia. Elekieltä on vaikea feikata. 

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tässä jokin aika sitten Alexin vaalikiertueella Helsingissä, pakko sanoa että äijä osaa hymyillä mutta minua katsoi nenä vartta pitkin. Myönnän,että minulla ei ole varaa uusimpiin vaatteisiin enkä ole korkeakoulutettu. itseäni vain jäi mietityttämään, ehkä hänellä vain oli huono päivä. 

Vierailija
42/60 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko Tarja Halonen käynyt armeijan? 

Ei käynyt, koska naiset saa päättää itse menevätkö armeijaan vai ei. Oliko Haavistolla hyväkin peruste sille ettei mennyt armeijaan?

Tarkoitin, että miten se Halosen ylipäällikkyys onnistui? Huonosti varmaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varusmiespalveluksen suoritus pitäs kirjata perustuslakiin presidentin vaatimukseksi.

Vihreillä ois vaikea löytää ehdokasta.

Miten 6kk:n metsässä rämpiminen vaikuttaa presidentin tehtäviin?

Presidentti johtaa edestä. Sen pitää olla nuoruudessa kokenu se sama roska mitä p-kaudella joutuu kokemaan. Presidentti ei saa asettua kansan yläpuolelle että mähän en tonne tykinruoaksi ois ennen mun presidenttikauttakaan joutunu vaan se on köyhien talonpoikien hommaa.

Minusta nuo korpraalin natsat on tuossa hommassa anti-ansio. Jos oli vähääkään johtamiskykyä, nehän pakotti AUKkiin. RUKkiin ei paketettu samalla lailla.

Vierailija
44/60 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöljä. Ei se Stubb mitään sotaa johtaisi vaan luovuttaisi johtamisen ammattisotilaalle.

Minusta tuo on ajatuksena pöljä. Kyllä puolustusvoimien ylipäällikkyyden pitää olla presidentillä aina. Eri asia, ettei presidentin pidä olla mikään Putin ja tehdä käytännön päätöksiä.

Ylipäällikkyys menee aika paljon sekaisin niiden asioiden kanssa, jotka muutenkin  kuuluu presidentille. Entä jos presidentti ja ylipäällikkö olisi eri mieltä, ja toinen kannattaa rauhaa ja toinen sotaa?

Ylipäällikkyyteen liitty upseerien nimitykset ja ylennykset ja ilmeisesti liikekannallepano. Periaatteessa voi puuttua mihin vain, ja sitä se ylipäällikkyys lähinnä tarkoittaa. Että on myös hierarkisessa sotilasorganisaatiossa esimies. Ja silloin puolustusvoimilla on demokraattisesti valittu ylin määräysvalta, jos kenraalit haluavat vaikka tehdä vallankaappauksen, heh.

Vierailija
45/60 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubb, koska parempi koulutus kuin Haavistolla. Lisäksi iso miinus Pekalla, että ei ole suorittanut asepalvelusta. Mitä sivari tietää armeijan asioista. Presidentistähän tulee samalla Puolustusvoimien ylipäällikkö ja aika oleellista olisi olla perillä, että miten armeijassa toimitaan.

Haaviston tietämys on siviilipalveluksestaan huolimatta suurempi, mitä tulee Puolustusvoimiin, sodankäyntiin, rauhanpuolustukseen tai Naton toimintamalleihin ja -tapoihin. 

Jep, tämä ratkaisee. Mitä siitä korpraaliudesta 40 vuoden takaa on muka hyötyä? Korpraalit toimivat mm. kirjureina ja autokuskeina armeijassa. 

Vierailija
46/60 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavisto ilman muuta.

Vierailija
47/60 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pohjustus aloitukselle. Ihmettelen miksi näitä persoonallisuushäiriöisiä halutaan nostaa ihan pressaksi asti, eikä mitään väliä ole mitä rupeaa tapahtumaan. Minun laskujen mukaan viimeksi Kekkonen on ollut yhtä narsistisin piirtein varustettu. Stubb onneksi on tosi laiska ja delegoi kaiken. Mutta kuitenkin parempia ja tasapainoisempia olisi tarjolla ja Haavisto todella hyvä työmyyrä. Haavistolla on erinomaiset kohtaamistaidot tähän työhön. 

Vierailija
48/60 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haavisto minun mielestä. Arvostan myös sitä rauhallisuutta ja ns:tavallisuutta. Siksi Rehn oli ensimmäinen valintani nyt sit Haavisto.

Sama homma. Olen aivan väsähtänyt Stubbiin ja kaltaisiinsa pöhinä-koheltajiin. Hän vaikuttaa inhoavan ihmisiä ja turhia ongelmia. Ihan absurdi jeppe ja pakoon juokseminen aina mielessä. Homofoobikot ei myöskään hoksaa, että Stubb voi biseksuaalina erota vaimostaan ja ottaa ukon vaikka pressakauden aikana.

Vierailija
49/60 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haavisto minun mielestä. Arvostan myös sitä rauhallisuutta ja ns:tavallisuutta. Siksi Rehn oli ensimmäinen valintani nyt sit Haavisto.

Sama homma. Olen aivan väsähtänyt Stubbiin ja kaltaisiinsa pöhinä-koheltajiin. Hän vaikuttaa inhoavan ihmisiä ja turhia ongelmia. Ihan absurdi jeppe ja pakoon juokseminen aina mielessä. Homofoobikot ei myöskään hoksaa, että Stubb voi biseksuaalina erota vaimostaan ja ottaa ukon vaikka pressakauden aikana.

Haavisto voi homona erota miehestään ja ottaa ukon vaikka pressakauden aikana.

Vierailija
50/60 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavisto hyvin selvästi parempi. 

Vierailija
51/60 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varusmiespalveluksen suoritus pitäs kirjata perustuslakiin presidentin vaatimukseksi.

Vihreillä ois vaikea löytää ehdokasta.

Miten 6kk:n metsässä rämpiminen vaikuttaa presidentin tehtäviin?

Presidentti johtaa edestä. Sen pitää olla nuoruudessa kokenu se sama roska mitä p-kaudella joutuu kokemaan. Presidentti ei saa asettua kansan yläpuolelle että mähän en tonne tykinruoaksi ois ennen mun presidenttikauttakaan joutunu vaan se on köyhien talonpoikien hommaa.

Minusta nuo korpraalin natsat on tuossa hommassa anti-ansio. Jos oli vähääkään johtamiskykyä, nehän pakotti AUKkiin. RUKkiin ei paketettu samalla lailla.

Ja nekin sai vasta myöhemmin, ei suoraan varusmiespalveluksessa.

Vierailija
52/60 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän uskon Stubbista. Pitkä liitto naisen kanssa takana , lapset aikuisia...jospa nyt olisi se elämänvaihe, että voisi jo toteuttaa unelmiaan tälläkin saralla? Aloittaa ikään kuin kakkoskierroksen, ettei elämä jää elämättä ja joudu vanhana harmittelemaan, kun ei uskaltanut. No, on varmaan nuorena kokemusta tästäkin ja ehkäpä myöhemminkin.

Mutta mitäpä se meille kuuluu, tekee mitä tekee. Kunhan on onnellinen. Mutta aika shokkiuutinen se olisi presidentistä. Haavisto vakaampi tässäkin asiassa.

Vierailija
53/60 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubb. Hän on korkeasti koulutettu, varusmiespalveluksen suorittanut ja kielitaitoinen, kansainvälinen kosmopoliitti. Tenteissä puhuu presidentin toimivaltaan kuuluvista tehtävistä asiantuntevasti ja tasavallan presidentti Sauli Niinistön linjaa noudattaen.

Haavisto on vanha ja väsynyt. Ja valitsisimmeko tosiaan ylioppilaan ja sivarin Suomen korkeimpaan virkaan, korkeasti koulutettujen yliopistoihmisten ja muiden yläpuolelle? Sivarin puolustusvoimien henkilökunnan ja koko Suomen reserviläisjoukon ylipäälliköksi? Näinkö osoitamme arvostuksemme heille? Emme todellakaan.

En tule koskaan ymmärtämään tätä "varusmiespalvelus/sivari"-höpinää. Miten presidentille on oleellista osata toimia tykinruokana rintamalla? Se ei anna sitä kompetenssia toimia armeijan ylipäällikkönä. Todellisuudessa sekä Stubbin että Haaviston pitäisi ymmärtää oma kykenemättömyytensä tosipaikan tullen ja luovuttaa tehtävä puolustusvoimain komentajalle. Vuosi armeijassa ei ketään pätevöitä strategiseen sodankäyntiin.

Vierailija
54/60 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän uskon Haavistosta. Pitkä liitto miehen kanssa takana ,jospa nyt olisi se elämänvaihe, että voisi jo toteuttaa unelmiaan tälläkin saralla? Aloittaa ikään kuin kakkoskierroksen, ettei elämä jää elämättä ja joudu vanhana harmittelemaan, kun ei uskaltanut. No, on varmaan nuorena kokemusta tästäkin ja ehkäpä myöhemminkin.

Mutta mitäpä se meille kuuluu,tekee mitä tekee. Kunhan on onnellinen. Mutta aika shokkiuutinen se olisi presidentistä. Stubb vakaampi tässäkin asiassa.

Vierailija
55/60 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisessä keskustelussa heidän välillään tuli ero. Haaviston hyväksi. 

Vierailija
56/60 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kumpikohan.

Eurooppalaisen yliopiston professori, sivistynyt, kielitaitoinen, urheilullinen ja erittäin edustava.

Vai

Ylioppilas, joka presidentillisesti panee miestä perseeseen.

Vierailija
57/60 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikea valinta , toinen ylimielinen ja toinen luonnonvastainen. 

Vierailija
58/60 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se Stubbin "osaaminen" oikein on? Konkreettisesti? 

Näissä kaksintaistelutenteissä nimenomaan Haavistolla on ollut niitä konkreettisia ratkaisuehdotuksia ja mietittyjä yksityiskohtia, hän tietää laajasti ja osaa kertoa miten toimittaisiin esim. kriisitilanteissa/uhkakuvatilanteissa jne. Hänellä on isot näytöt takanaan. 

Eli kysymys uudelleen: mitä se Stubbin osaaminen on? Omaan silmääni ja korvaani hän vain pyörittelee runsaasti sanoja ilman varsinaista sisältöä. Hänen työhistoriansakaan ei varsinaisesti kerro mistään niin ihmeellisestä. 

Vierailija
59/60 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se Stubbin "osaaminen" oikein on? Konkreettisesti? 

Näissä kaksintaistelutenteissä nimenomaan Haavistolla on ollut niitä konkreettisia ratkaisuehdotuksia ja mietittyjä yksityiskohtia, hän tietää laajasti ja osaa kertoa miten toimittaisiin esim. kriisitilanteissa/uhkakuvatilanteissa jne. Hänellä on isot näytöt takanaan. 

Eli kysymys uudelleen: mitä se Stubbin osaaminen on? Omaan silmääni ja korvaani hän vain pyörittelee runsaasti sanoja ilman varsinaista sisältöä. Hänen työhistoriansakaan ei varsinaisesti kerro mistään niin ihmeellisestä. 

Eipä kuulu vastausta...

Vierailija
60/60 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän uskon Haavistosta. Pitkä liitto miehen kanssa takana ,jospa nyt olisi se elämänvaihe, että voisi jo toteuttaa unelmiaan tälläkin saralla? Aloittaa ikään kuin

Et taida tietää, että Stubb on biseksuaali. itse kertonut tämän. Että ihan mahdollinen skenario, ainakin teoriassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi