Haavisto on ollut tenteissä paljon parempi kuin Stubb
Jostain syystä aiheeseen liittyvät ketjut katoavat, vaikka olisivat asiallisia.
Haavisto on ollut paljon asiantuntevampi ja esiintyi maltillisemmin ja rauhallisemmin, vaikutti kaikin puolin valmiimmalta pestiin. Huomasi, että hänellä on laaja-alaisempaa kokemusta eri puolilta maailmaa. Vaikutti olevan myös paremmin perillä turvallisuusuhkiin liittyvästä protokollasta.
Stubbista välittyi malttamaton kuva, hän puhui päälle, eikä vaikuttanut kuuntelevan keskustelukumppania - mikä on suuri ongelma politiikassa.
Kun Haavisto puhui asiasta, Stubb puhui itsestään. Stubbin puhe poukkoili asiasta toiseen, kuin puhuisi suunnittelematta mitä aikoo sanoa. Välillä (esim IS:n susikysymyksessä) Stubb tuntui suorastaan matkivan Haaviston vastauksia.
Tuli myös kuva, että Stubb oli opetellut ulkoa ympäripyöreitä vastauksia, joista uskoi katsojien pitävän. Esim se populistinen heitto ettei naapurimaan diktaattorille vastattaisi, vaikka juuri sellaisten vaikeiden puheluiden hoitaminen suoraselkäisesti ja kunnialla on sitä presidentin tärkeintä työtä.
Haavistolla on paljon huonoja puolia kuten Stubbillakin, mutta kokemuksessa, vakaudessa ja asiaosaamisessa menee kirkkaasti ohi.
Kommentit (4025)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelin kyllä äänestää ihan vaan ns. normi perheenisää pressaksi? Mites muut?
Itse ajattelin äänestää sitä pätevintä, joka on oikeasti kiinnostunut Suomesta ja suomalaisten asioista. Tämä sun perheenisä ei ole sen verran kiinnostunut Suomesta, että olisi opettanut suomen kieltä omille lapsilleen. Ei jatkoon.
Olet ihan hassu jos kuvittelet pystyväsi jotenkin objektiivisesti arvioimaan näiden kahden välillä tuon ensimmäisen lauseesi paikkaansapikävyyttä. Miksi helvetissä Stubb pyrkisi presidentiksi jos ei olisi kiinnostunut Suomesta.
Orpo pyysi ehdokkaaksi ja Stubb ottaa tämän urheilusuorituksena, yhtenä askelmana eteenpäin johonkin EU-virkaan (jonka Orpo antaa jo lohdutuksena heti, jos pressanhommaa ei saakaan). Stubb suuntaisi pressana kiinnostuksen USA:an, Natoon ja EU:hun. Kävisi Suomessa vain paidan silittämässä, jos ei puolisolle makseta siitä verovaroin korvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Haaviston maltti tosiaankin pelkkä luotu imago.
Luotu imago?
Hyvinhän tuo näyttää kerta toisensa jälkeen klaaraavan hankalat tilanteet. Ei provosoi, ei provosoidu. Kaikki tentit ja keskustelut menevät rauhallisesti argumentoiden. Se kaikki vuosien varrella nähty ja kuultu riittää kyllä vakuuttamaan että hän on oikeanlaisella luonteella varustettu presidentin tehtävään.
Minulle on oikeastaan ihan sama jos hän on joskus kulisseissa vaikka pikkuisen ärähtänytkin, kukapa meistä ei joskus elämänsä aikana olisi? Diplomaattiset hommat näyttävät kuitenkin sujuvan 10/10.
Olet tehnyt arvovalinnan olla itse muodostamatta käsitystäsi kuuntelemalla, mitä ehdokkaat todellisuudessa puhuvat? Ok. Jotkut voisivat nimittää tuota myös älylliseksi laiskuudeksi.
Niinpä. Ei pidä antaa faktojen haitata mielipiteenmuodostusta...
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä Stubbin kannattajien argumentaatio on tuota tasoa. Sekö se nyt on se tärkein meriitti tässä tilanteessa, että on "normi perheenisä"? Tosi tunnepohjaista äänestämistä.
Me elämme tunteella tätä elämää, täysillä!
go Alex!
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä Stubbin kannattajien argumentaatio on tuota tasoa. Sekö se nyt on se tärkein meriitti tässä tilanteessa, että on "normi perheenisä"? Tosi tunnepohjaista äänestämistä.
Tämä on oikeasti hieman huolestuttavaa. Toivon syvästi, etteivät suomalaiset äänestä oman edunsa vastaisesti narsistia tuuliviiriä, joka haluaa tehdä Suomesta pikkujenkkilän - vain siksi, että hän on perheenisä.
T. Perheenisä itsekin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelin kyllä äänestää ihan vaan ns. normi perheenisää pressaksi? Mites muut?
Itse ajattelin äänestää sitä pätevintä, joka on oikeasti kiinnostunut Suomesta ja suomalaisten asioista. Tämä sun perheenisä ei ole sen verran kiinnostunut Suomesta, että olisi opettanut suomen kieltä omille lapsilleen. Ei jatkoon.
Pehmo Pekka ei ole sen verran kiinnostunut Suomesta, että viitsisi tehdä lisää vauvoja Suomeen. Kantaa vastuunsa väestökadosta,
Ei pressa ainesta!
Tämä oikeasti nauratti ;D
Yleensä teikäläiset ovat Pekan suhteen huolissaan, kuinka sieltä Al-Holiltakin niitä lapsia niin monta Suomeen tuli väestönlisäksi.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Olet tehnyt arvovalinnan olla itse muodostamatta käsitystäsi kuuntelemalla, mitä ehdokkaat todellisuudessa puhuvat? Ok. Jotkut voisivat nimittää tuota myös älylliseksi laiskuudeksi.
Juurihan sanoin luottavani faktoissa ammattitoimittajien referointiin. Ja sen perusteella Stubb on riittävän hyvä ehdokas. SIihen vielä arvopuolen yhteneväisyydet niin meillä on ns. voittava paketti kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Haavisto päästelee suustaan sammakoita, niinkuin se susien ampuminen. Moni slln jäsen nyt siirtyy stubbin leiriin.
Susi on rauhoitettu eläin.
Pekka haukkkui myös siivoojat.
Valitettavasti kaikki homot mitä olen joutunut tapamaan ovat olleet jollain tavalla iljettäviä joten en mitenkään voi äänestää Haavistoa. Lisäksi häiritsee se että hänen yliopisto-opintonsa ovat edelleen kesken eli jotain vikaa on oppimisessa tai kyvyssä hoitaa asioita loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Meiltä tulee neljän persun halla-Ahon perintöäänet alexille.....
Vau! Nythän tosiaan ehditte, kun PersKok -hallitus päästi teidät vapaapäivälle ;D Kai ehditte myös erota reservistä, koska isäm maa?
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on oikeasti hieman huolestuttavaa. Toivon syvästi, etteivät suomalaiset äänestä oman edunsa vastaisesti narsistia tuuliviiriä, joka haluaa tehdä Suomesta pikkujenkkilän - vain siksi, että hän on perheenisä.
T. Perheenisä itsekin
Tietty kansanosa on varoitellut pikkujenkkilästä jo 60-luvulta lähtien.
Sanotaanko että on hiukan inflaatiota kärsinyt uhkakuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusin tutkimus, kolmasosa suomalaisista ei voi äänestää Haavistoa hänen homouden takia.
Luulen että oikea luku on kaksi kolmasotaa. Presidentin virka on sellainen jossa ei poikkeavia voi sallia ja traditioiden on jatkuttava vuosikymmenestä toiseen. Homot ovat tunkeneet itsensä jos jonkinlaiseen paikkaan mutta presidentiksi homoa ei valita tuskin koskaan.
Miksei? Minä esimerkiksi olen roomalaiskatolilaisen kirkon jäsen. Moni siis pitää äärikonservatiivina. Niin kuin tavallaan olenkin. Mutta miksei homo voisi olla presidentti, jos on ehdokkaista paras. Kaikilla on joka tapauksessa jotain vikoja. Ei sekään ole hyvä, jos presidentti on ylimielinen elitistinen koulukiusaaja, joka ei ole asunut vuosiin Suomessa ja yrittää nyt ratsastaa NATOlla, vaikkei ole tehnyt sen eteen mitään eikä ole ollut mukana näissä viimeisissä kriiseissä mitenkään. Stubb on kuin holhottava ja manipuloitava nukke. Vaikuttaa huijattavissa olevalta. En sitten tiedä, mitkä tahot sellaista haluavat ajaa presidentiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusin tutkimus, kolmasosa suomalaisista ei voi äänestää Haavistoa hänen homouden takia.
Luulen että oikea luku on kaksi kolmasotaa. Presidentin virka on sellainen jossa ei poikkeavia voi sallia ja traditioiden on jatkuttava vuosikymmenestä toiseen. Homot ovat tunkeneet itsensä jos jonkinlaiseen paikkaan mutta presidentiksi homoa ei valita tuskin koskaan.
Korvaa tuosta sana homo sanalla Persu, niin ollaan aika oikeassa suomalaisten äänestyksissä.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Kommenttisi: Ensin tunnustat uskovasi salaliittoteorioihin jonka jälkeen kehut ihan itse muodostaneesi käsityksen ehdokkaista.
Minun kommenttini: Ei ole salaliittoteoriaa vaan fakta tuo Stubbin yhteys Sanomaan.Eikös kaikkien olisi syytä katsoa tentit itse ja muodostaa käsitys ehdokkaista sitä kautta, vaikka lehdet eivät
Sinun kommenttisi: Olet tehnyt arvovalinnan olla itse muodostamatta käsitystäsi kuuntelemalla, mitä ehdokkaat todellisuudessa puhuvat? Ok. Jotkut voisivat nimittää tuota myös älylliseksi laiskuudeksi.
Minun kommenttini:
Et taida itse olla älykäs. Käsityskyvyssäsi on jotain vikaa, jos sinusta tenttien kuuntelemin ja katsominen EI ole juuri sen käsityksen muodostamista, mitä ehdokkaat todellisuudessa puhuvat.
Sinua harmittaa, että olen tullut toiseen johtopäätökseen kuin sinä tai mainitsemasi tenttiarvostelut. Se olisi älyllistä laiskuutta, jos joutuisin lehdestä katsomaan, mitä minun pitäisi äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Haavisto päästelee suustaan sammakoita, niinkuin se susien ampuminen. Moni slln jäsen nyt siirtyy stubbin leiriin.
Susi on rauhoitettu eläin.
Stubbilta ei edes kysytty vastaavaa kantaa. Tiedä vaikka posauttaisi ydinpommilla kaikki Suomen sudet ;D
-winner-
Haavistosta huokuu kokemus, harkinta ja diplomatia. Etenkin näinä aikoina ne ovat ominaisuuksia, jotka ratkaisevat pelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenttisi: Ensin tunnustat uskovasi salaliittoteorioihin jonka jälkeen kehut ihan itse muodostaneesi käsityksen ehdokkaista.
Minun kommenttini: Ei ole salaliittoteoriaa vaan fakta tuo Stubbin yhteys Sanomaan.Eikös kaikkien olisi syytä katsoa tentit itse ja muodostaa käsitys ehdokkaista sitä kautta, vaikka lehdet eivät
Sinun kommenttisi: Olet tehnyt arvovalinnan olla itse muodostamatta käsitystäsi kuuntelemalla, mitä ehdokkaat todellisuudessa puhuvat? Ok. Jotkut voisivat nimittää tuota myös älylliseksi laiskuudeksi.
Minun kommenttini:
Et taida itse olla älykäs. Käsityskyvyssäsi on jotain vikaa, jos sinusta tenttien kuuntelemin ja katsominen EI ole juuri sen käsityksen muodostamista, mitä ehdokkaat todellisuudessa puhuvat.
Sinua harmittaa, että olen tullut toiseen johtopäätö
Sanopa ihan suoraan, pystytkö oikeasti tietämään kumpi ratkaisu on oikea niissä kysymyksissä joista ehdokkaat ovat eri mieltä? Eli siellä on kaksi kiistatta kokenutta ja älykästä tyyppiä, taustatiimeineen, perustelemassa jotain ja ovat eri mieltä jostakin - mistä tahansa.
Se että "järkiperusteisesti" asetut jomman kumman puolella on todellisuudessa ihan vaan tunnepitoista reagointia - ellet nyt sitten satu olemaan kulloisenkin aiheen todellinen substanssiosaaja jolloin sinun pitäisi todennäköisesti työskennellä valtionhallinnossa.
Vierailija kirjoitti:
Haavistosta huokuu kokemus, harkinta ja diplomatia. Etenkin näinä aikoina ne ovat ominaisuuksia, jotka ratkaisevat pelin.
Hänestä huokuu kuminaamio ja vasemmistolaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurihan sanoin luottavani faktoissa ammattitoimittajien referointiin. Ja sen perusteella Stubb on riittävän hyvä ehdokas. SIihen vielä arvopuolen yhteneväisyydet niin meillä on ns. voittava paketti kasassa.
Kaikki, joilla on silmät päässä, näkevät iltapäivälehtien kokoomuksen liputtamisen. Ei se mikään salaisuus ole. Olkoon vain ammattitoimittajia, he saavat siis silti päättää puolestasi.