Haavisto on ollut tenteissä paljon parempi kuin Stubb
Jostain syystä aiheeseen liittyvät ketjut katoavat, vaikka olisivat asiallisia.
Haavisto on ollut paljon asiantuntevampi ja esiintyi maltillisemmin ja rauhallisemmin, vaikutti kaikin puolin valmiimmalta pestiin. Huomasi, että hänellä on laaja-alaisempaa kokemusta eri puolilta maailmaa. Vaikutti olevan myös paremmin perillä turvallisuusuhkiin liittyvästä protokollasta.
Stubbista välittyi malttamaton kuva, hän puhui päälle, eikä vaikuttanut kuuntelevan keskustelukumppania - mikä on suuri ongelma politiikassa.
Kun Haavisto puhui asiasta, Stubb puhui itsestään. Stubbin puhe poukkoili asiasta toiseen, kuin puhuisi suunnittelematta mitä aikoo sanoa. Välillä (esim IS:n susikysymyksessä) Stubb tuntui suorastaan matkivan Haaviston vastauksia.
Tuli myös kuva, että Stubb oli opetellut ulkoa ympäripyöreitä vastauksia, joista uskoi katsojien pitävän. Esim se populistinen heitto ettei naapurimaan diktaattorille vastattaisi, vaikka juuri sellaisten vaikeiden puheluiden hoitaminen suoraselkäisesti ja kunnialla on sitä presidentin tärkeintä työtä.
Haavistolla on paljon huonoja puolia kuten Stubbillakin, mutta kokemuksessa, vakaudessa ja asiaosaamisessa menee kirkkaasti ohi.
Kommentit (4025)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IS arvioi viimeisimmän tentin menneen Stubbille.
Alkaa peli olla selvä.
Stubbin puoliso on työskennellyt aiemmin Sanomalla ja ko. pulju kaiketi on kokoomuslainen, joten eipä ihmetytä arviot yhtään. Minä tein äänestyspäätökseni katsomalla useamman tentin ja muodostin käsitykseni sopivammasta ehdokkaasta aivan itse. Ehdokkaani oli kympin arvoinen.
Ensin tunnustat uskovasi salaliittoteorioihin jonka jälkeen kehut ihan itse muodostaneesi käsityksen ehdokkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stubbin ratsastaminen sillä, että hänellä on vaimo, alkaa saamaan myös jo vähän naurettavia piirteitä. Hän ei jätä yhtään tilaisuutta käyttämättä muistuttaakseen vaimonsa olemassaolosta. Kenenkään puoliso ei nyt kuitenkaan tätä maata johda, ja presidentillä on muitakin tehtäviä kuin kätellä Linnan juhlissa.
On myös muistuttanut useasti, että poikansa on tällä hetkellä armeijassa (ruotsinkielisissä joukoissa, jota ei mainitse).
Eilisessä tentissä tuntui melkeinpä piikittelevän Haavistoa sillä, että itselläpä on lapsia, joiden harrastusten kautta on tullut muka kohtaamisia erilaisten ihmisten kanssa. Tämä siis vastauksena kysymykseen, miten ehdokkaat ovat kohdanneet ihmisiä pultsarista toimitusjohtajaan. Ei ollut Stubbilla konkreettisia esimerkkejä kohtaamisista, oli vain kuulemma kuullut lukuisia "huikeita tarinoita" ja tehnyt kouluvierai
Ihan noin perverssiin tulkintaan en itse kyllä pystyisi. Bravo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haavisto oli kuitenkin se, joka auttoi maamme Natoon. Hänellä on lisäksi enemmän kokemusta sodan todellisuudesta kuin Stubbilla, sillä hän on toiminut rauhanvälittäjänä sotatoimialueilla. Stubb vaikuttaa epätasapainoiselta sodanlietsojalta, joka Naton selän taakse piiloutuneena haluaisi lällätellä Putinille. Onko se Suomen kannalta viisasta?
Tietysti auttoi Natoon, koska oli tuolloin ulkoministeri eikä muuta vaihtoehtoa ollut. Hän on kuitenkin ollut Naton suuri vastustaja ja Venäjämyönteinen sekä maailmanhalaaja. Vastannut myös vaalikoneessa, että Suomen etu ei mene hänelle kaikissa tilanteissa etusijalle.
Jos luit hänen vastauksensa vaalikoneessa, niin hän tarkoitti sitä, että Suomen ja lännen etu on hyvin usein yhteinen. Sotahulluja lukuun ottamatta ei myöskään kukaan muuka
Haavisto ite järjesteli jotain kirjoja kirjastossa ku sen ikäset miehet palveli Suomen raskaassa. Se ei ansaitse päästä puolustusvoimien ylipäälliköksi.
Hän oli lastenpsykiatrialla siviilipalveluksessa. Armeija ei ollut tuohon aikaan järin homomyönteinen. Ei se minullekaan plussa ole, ettei hän ole käynyt armeijaa, mutta tuolla logiikalla nainen ei voisi olla ikinä presidentti. Sillä, että on käynyt armeijassa sen rämpimisvaiheen, on enempi symboliarvo, varsinkin kun näistä kahdesta ehdokkaasta Haavisto on se, jolla on selvästi näkemystä konkreettisesta kriisitilanteen hoidosta ja miten tulee toimia (Ilta-Sanomien tentin uhkaskenaario). Stubb naureskeli Mattsonin ehdotusta Remeksen kirjan juoneksi ja rupesi höpisemään NATOn 4. ja 5. artiklasta saman tien, ikään kuin vihreitä miehiä ei pitäisi ensisijaisesti omin voimin lähteä hoitamaan maasta pois. Joo, NATOkin, mutta ei se hetkessä tapahdu, että tulee muualta apua, millaista ja kuinka paljon.
Itse ajattelin kyllä äänestää ihan vaan ns. normi perheenisää pressaksi? Mites muut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa peli olla selvä.
Stubbin puoliso on työskennellyt aiemmin Sanomalla ja ko. pulju kaiketi on kokoomuslainen, joten eipä ihmetytä arviot yhtään. Minä tein äänestyspäätökseni katsomalla useamman tentin ja muodostin käsitykseni sopivammasta ehdokkaasta aivan itse. Ehdokkaani oli kympin arvoinen.
Ensin tunnustat uskovasi salaliittoteorioihin jonka jälkeen kehut ihan itse muodostaneesi käsityksen ehdokkaista.
Ei ole salaliittoteoriaa vaan fakta tuo Stubbin yhteys Sanomaan.
Eikös kaikkien olisi syytä katsoa tentit itse ja muodostaa käsitys ehdokkaista sitä kautta, vaikka lehdet eivät puolueellisia olisikaan? Kukaan lehden arvostelijoista kun ei voi olla täysin objektiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutun nimi on: Stubb on kertonut poliittisen uransa alkuvaiheessa olevansa biseksuaali
Ei ole kertonut. Jos olisi niin siitä olisi skannauksia koko netti täynnä.
https://fi.wikipedia.org/w/index.php?title=Alexander_Stubb&oldid=103397…
No lue täältä. Arkistosivu Stubbista v.2011
Ja jos vielä epäilyttää, niin tilaa Nykypäivälehden artikkeli 3/2004 julkaisijalta.
Miltä tuntuu olla julkisesti noin tyhmä että uskoo tuommoisia nettivitsejä?
Hävettääkö?
Ei nämä kenenkään sukupuoliasiat hävetä kuin vielä ensimmäistä seksuaalikokemustaa
Vastasit täysin ohi aiheen tarkoituksella? Kyse oli siitä että eräät älykääpiöt uskoivat totena netissä kiertävää juttua jolle ei löydy mitään oikeita todisteita.
Vertasin siihen, että niiden juttujen levittäjille ei ole mitään ongelmaa äänestää ja sen oman puolueensa sisällä sallia asioita, joista on oikeita todisteita ja sitten levittää kaikkea ylilauta-tasoista materiaalia kenestä tahansa muusta ehdokkaasta.
Mulle on yks hailee kuka ehdokkaista panee ketäkin tai mikä on parisuhde. Äänestin keskustelujen perusteella pätevintä ehdokasta Suomen kannalta, joka nyt tässä tapauksessa sattui olemaan julkihomo.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelin kyllä äänestää ihan vaan ns. normi perheenisää pressaksi? Mites muut?
Itse ajattelin äänestää sitä pätevintä, joka on oikeasti kiinnostunut Suomesta ja suomalaisten asioista. Tämä sun perheenisä ei ole sen verran kiinnostunut Suomesta, että olisi opettanut suomen kieltä omille lapsilleen. Ei jatkoon.
Uusin tutkimus, kolmasosa suomalaisista ei voi äänestää Haavistoa hänen homouden takia.
Uusin tutkimus, suomalaiset arvostavat stubin paremmaksi johtajaksi kuin pehmo Pekan!!!!!
Pehmo Pekkaa tosin pidetään empaattisempana.
Suomi tarvitsee nyt jämäkän johtajan. Hyvä Stubb!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelin äänestää sitä pätevintä, joka on oikeasti kiinnostunut Suomesta ja suomalaisten asioista. Tämä sun perheenisä ei ole sen verran kiinnostunut Suomesta, että olisi opettanut suomen kieltä omille lapsilleen. Ei jatkoon.
Pehmo Pekka ei ole sen verran kiinnostunut Suomesta, että viitsisi tehdä lisää vauvoja Suomeen. Kantaa vastuunsa väestökadosta,
Ei pressa ainesta!
Vierailija kirjoitti:
Jos vaihtoehtona olisi ollut normi perheenisä, ehkä. Nyt kuitenkin tarjolla ollut suomenruotsalainen kauan Suomesta pois ollut natokiimainen, itsekeskeinen himourheilija ja kirjaviisastelija ei minua innosta. Perheestämme lähti juuri 4 ennakkoääntä Haavistolle, kun eläkeläismiehenikin jaksoi lähteä äänestämään, vaikka ei 1. kierrokselle vaivautunut. Aikuinen tytär kuulemma käy sitten vaalipäivänä kirjoittamassa äänestyslappuun täyden kympin. Ääniä siis 5x10 (osaisikohan tuo toinen ehdokas laskea tällaista kertolaskua?).
Vierailija kirjoitti:
Alexia tietty.
T.persu
Alexia, syy, ei ota Putinin puheluita vastaan. Isänmaallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ihan hassu jos kuvittelet pystyväsi jotenkin objektiivisesti arvioimaan näiden kahden välillä tuon ensimmäisen lauseesi paikkaansapikävyyttä. Miksi helvetissä Stubb pyrkisi presidentiksi jos ei olisi kiinnostunut Suomesta.
Miten tämä Stubbin kannattajien argumentaatio on tuota tasoa. Sekö se nyt on se tärkein meriitti tässä tilanteessa, että on "normi perheenisä"? Tosi tunnepohjaista äänestämistä.
Meiltä tulee neljän persun halla-Ahon perintöäänet alexille.....
Haavisto päästelee suustaan sammakoita, niinkuin se susien ampuminen. Moni slln jäsen nyt siirtyy stubbin leiriin.
Susi on rauhoitettu eläin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa peli olla selvä.
Ei ole salaliittoteoriaa vaan fakta tuo Stubbin yhteys Sanomaan.
Eikös kaikkien olisi syytä katsoa tentit itse ja muodostaa käsitys ehdokkaista sitä kautta, vaikka lehdet eivät puolueellisia olisikaan? Kukaan lehden arvostelijoista kun ei voi olla täysin objektiivinen.
No huomattavasti objektiivisemman kuvan tilanteesta ammattitoimittajat antavat kuin tämän palstan värilasitrollit.
Ja itse olen joka tapauksessa tehnyt ns. arvovalinnan joten niin kaun kun ehdokastani ei julisteta maanpetturiksi tai syyntakeettomaksi niin minulla ei ole mitään tarvetta tenttejä täikammalla katsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ihan hassu jos kuvittelet pystyväsi jotenkin objektiivisesti arvioimaan näiden kahden välillä tuon ensimmäisen lauseesi paikkaansapikävyyttä. Miksi helvetissä Stubb pyrkisi presidentiksi jos ei olisi kiinnostunut Suomesta.
Koska hän haluaa jenkkikiimassaan olla Nato-presidentti. Hän on täysin irtaantunut Suomen ja suomalaisten nykymenosta.
Stubb ei näköjään Suomen mediaa seuraa senkään vertaa että tietäisi, miten paljon viime aikoina on puhuttu siitä, ettei köyhien perheiden lapsilla ole varaa harrastaa lainkaan. Lukee varmaan mieluummin Financial Timesia. Hannu Hanhi-Stubbia ei Suomi tai suomalaiset kiinnosta.