Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haavisto on ollut tenteissä paljon parempi kuin Stubb

Vierailija
31.01.2024 |

Jostain syystä aiheeseen liittyvät ketjut katoavat, vaikka olisivat asiallisia. 

Haavisto on ollut paljon asiantuntevampi ja esiintyi maltillisemmin ja rauhallisemmin, vaikutti kaikin puolin valmiimmalta pestiin. Huomasi, että hänellä on laaja-alaisempaa kokemusta eri puolilta maailmaa. Vaikutti olevan myös paremmin perillä turvallisuusuhkiin liittyvästä protokollasta.

Stubbista välittyi malttamaton kuva, hän puhui päälle, eikä vaikuttanut kuuntelevan keskustelukumppania - mikä on suuri ongelma politiikassa. 

Kun Haavisto puhui asiasta, Stubb puhui itsestään. Stubbin puhe poukkoili asiasta toiseen, kuin puhuisi suunnittelematta mitä aikoo sanoa. Välillä (esim IS:n susikysymyksessä) Stubb tuntui suorastaan matkivan Haaviston vastauksia. 

Tuli myös kuva, että Stubb oli opetellut ulkoa ympäripyöreitä vastauksia, joista uskoi katsojien pitävän. Esim se populistinen heitto ettei naapurimaan diktaattorille vastattaisi, vaikka juuri sellaisten vaikeiden puheluiden hoitaminen suoraselkäisesti ja kunnialla on sitä presidentin tärkeintä työtä.  

Haavistolla on paljon huonoja puolia kuten Stubbillakin, mutta kokemuksessa, vakaudessa ja asiaosaamisessa menee kirkkaasti ohi. 

Kommentit (4025)

Vierailija
1081/4025 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä Haavisto vastaa tenteissä. Hän on vihervasemmiston tyylille uskollisena tuottamassa / päästämässä Suomeen ma mu ja juuri niin paljon kuin sielu sietää ja valtaoikeudet riittävät ja vielä vähän sen päälle. Tämä on nähty, oikein sydämen asia. 

Minä äänestän Suomelle Presidenttiä, joka ajattelee ensin suomalaisia ja Suomea, kun ei ne muissa maissa sitä tee. Vihervasemmistolaiset ovat itse useasti myöntäneet, että myöskään he eivät sitä tee. Näin ollen Suomessa asuvana, suomalaisena en voi heitä koskaan äänestää, kun ajavat joidenkin muiden etuja ensin.

Stubb just eilen MTV3:n tentissä kertoi suhtautuvansa myönteisesti m-muuttoon. Haavisto olisi halunnut sulkea itärajan nopeammin. Mutta faktathan ei paljon paina? Ei minustakaan Haavisto mikään täydellinen ole, mutta on alkanut näyttää, että näistä kahdesta olisi parempi.

Näinpä!

Vierailija
1082/4025 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä pehmoaivot nimittelevät ihmisiä negat. sävyyn boomereiksi, tyttökerholaisiksi ja katkeroituneiksi vanhoiksi piioiksi ja koulutedttu nainenkin on ihan surkea tapaus. Mut kas siihen tyttökerhoon kuuluvat  puolustusvoimien entinen komentaja Kaskeala,joka muuten kehui Haaviston kykyjä  armeijan ylipäälliköksi. Rene Nyberg, Antti Rinne, Tommi Korpela ja Martti Suosalo -saman tyttökerhon jäseniä -mitäs siihen sanot. On siellä toki sellaisetkin tytönhupakot kuin Elisabeth Rehn ja Jaana Pelkonen - kannattajia riittää Pekka Haavistolla. Ja tänään kävin häntä äänestämässä -tyttökerholainen minäkin.

1.Kaskeala myöns sen sotilasansiomitalin kauan sitte mut ei oo virallinen tukija

2.Antti Rinne on demari, ei yllätys. Oon laskenu et Urpilaisen äänestäjistä 100% äänestäis haavistoa mut 1/3 niistäki äänestää Stubbia, kiitos teille oikeistodemarit.

3.Näyttelijämiehet on monesti taiteilijasieluja ja haaveilijoita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/4025 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavisto on piilohetero. 🤮

Vierailija
1084/4025 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaviston kannattajat ovat tämä palstan kommentteja lukiessa ilkeitä, ennakkoluuloisia ja hiusrajaansa myöten täynnä olevia vihaisia ihmisiä. Todella ikävää ja asenteellista kommentointia Stubbista. Puistattaa. Onneksi vaalit on kohta ohi.

Stubbin kannattajat ovat kamalia. Haukkuvat Haavistoa tosi alatyylisesti livenä ja somessa. Erityisesti vihaiset nuoret miehet, jotka vihaavat homoja ja keski-iän ylittäneet koulutetut, suvaitsemattomat naiset.

Vai niin. Helppo uskoa että jotkut noin toimivatkin.

Mutta, se että sanoo äänestävänsä mieluummin heteroa ei ole alatyylistä haukkumista tai homojen vihaamista.

Olet oikeassa, mutta syrjintää se on. Miksi et mielu

Kerrotko miten syrjiminen ihon värin perusteella eroaa syrjimisestä seksuaalisen suuntautumisen perusteella?

Vierailija
1085/4025 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan huvittaa vaahtoaminen jommankumman kumman puolesta tai vastaan. Mites sitten kun vaalitulos on selvä 11.2 klo 20- 21 varmaan ja presidentti on Alex Stunbb? Jatkuuko edelleen nää samat juupas/ eipäs taisteluja ? Sopii mitettiä5sitä, koska nämä jauhamiset ja väittelyt eivät aita kumpaakaan.  Se on varmaa. Eikä auta nuo tentitkään enää. Voisi käyttää energiansa johonkin muuhun kuin täällä ?

Ai minulle on tärkeää käyttää aikani, rahani ja energiani Haaviston puolesta, koska se on yksinkertaisesti oikein.

Mieti vaalin jälkeen menikö panostuksesi hukkaan. Itse alan etsimään katsottavaa netflix: stä ja rentoudun mukavaan olotilaan. En katso tenttejäkään kun niistä ei mitään hyötyä.

Minä kyllä olen katsonut nämä tämän viikkoiset tentit, sillä haluan muodostaa kuvan ehdokkaista itse eikä kuulopuheiden tai värittyneiden mielipiteiden perusteella. Kohta alkaa taas tentti.

Tähänastisen näytön perusteella valintani tulee olemaan Pekka Haavisto. En ole tyytyväinen Stubbin Nato-presidenttipuheisiin, itsensä korostamiseen ja naureskeluun sekä kehnoon suoritukseen simuloidussa turvallisuusuhkatilanteessa. Nosti myös itsensä jo presidentiksi, jotta ei muka voisi kommentoida presidenttiehdokkaan arvoja kartoittavavi kysymyksiä.

Vierailija
1086/4025 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan huvittaa vaahtoaminen jommankumman kumman puolesta tai vastaan. Mites sitten kun vaalitulos on selvä 11.2 klo 20- 21 varmaan ja presidentti on Alex Stunbb? Jatkuuko edelleen nää samat juupas/ eipäs taisteluja ? Sopii mitettiä5sitä, koska nämä jauhamiset ja väittelyt eivät aita kumpaakaan.  Se on varmaa. Eikä auta nuo tentitkään enää. Voisi käyttää energiansa johonkin muuhun kuin täällä ?

Ai minulle on tärkeää käyttää aikani, rahani ja energiani Haaviston puolesta, koska se on yksinkertaisesti oikein.

Mieti vaalin jälkeen menikö panostuksesi hukkaan. Itse alan etsimään katsottavaa netflix: stä ja rentoudun mukavaan olotilaan. En katso tenttejäkään kun niistä ei mitään hyötyä.

<

Okei. No näätkö mitään hyvää Alex Stubbissa? Voitko sanoa ees yhen positiivisen asian siitä...?

Vierailija
1087/4025 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä pehmoaivot nimittelevät ihmisiä negat. sävyyn boomereiksi, tyttökerholaisiksi ja katkeroituneiksi vanhoiksi piioiksi ja koulutedttu nainenkin on ihan surkea tapaus. Mut kas siihen tyttökerhoon kuuluvat  puolustusvoimien entinen komentaja Kaskeala,joka muuten kehui Haaviston kykyjä  armeijan ylipäälliköksi. Rene Nyberg, Antti Rinne, Tommi Korpela ja Martti Suosalo -saman tyttökerhon jäseniä -mitäs siihen sanot. On siellä toki sellaisetkin tytönhupakot kuin Elisabeth Rehn ja Jaana Pelkonen - kannattajia riittää Pekka Haavistolla. Ja tänään kävin häntä äänestämässä -tyttökerholainen minäkin.

No Elisabeth alkaa olla horiskoiässä. Lähellä 90v...en anna arvoa. Dementia alkava ainakin alkaa n 80v jälkeen ja on yllättävän yleinen. Vaikka kannattaisi Stubbia niin samaa mieltä..kun ikää on.

Vierailija
1088/4025 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska seuraava tentti?

Vierailija
1089/4025 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1.Kaskeala myöns sen sotilasansiomitalin kauan sitte mut ei oo virallinen tukija

2.Antti Rinne on demari, ei yllätys. Oon laskenu et Urpilaisen äänestäjistä 100% äänestäis haavistoa mut 1/3 niistäki äänestää Stubbia, kiitos teille oikeistodemarit.

Näyttelijät ovat tunnetusti vassareita jopa ns kommareita joten ei ihme.

Vierailija
1090/4025 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Elisabeth alkaa olla horiskoiässä. Lähellä 90v...en anna arvoa. Dementia alkava ainakin alkaa n 80v jälkeen ja on yllättävän yleinen. Vaikka kannattaisi Stubbia niin samaa mieltä..kun ikää on.

Ellu täyttää 89v piakkoin.

Vierailija
1091/4025 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. No näätkö mitään hyvää Alex Stubbissa? Voitko sanoa ees yhen positiivisen asian siitä...?

Olen eri mutta minä voin sanoa kaksikin positiivista asiaa: Alex on 1) ihan edustavan näköinen ja 2) varmasti hyvä jossain pr-hommassa. 

Presidentin tehtävät annan mieluummin toisenlaiselle henkilölle, sellaiselle jolla on terävä kyky hahmottaa esimerkiksi uhkakuvaskenaarioita ja niiden ratkaisua. 

Vierailija
1092/4025 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska seuraava tentti?

28 minuutin kuluttua

Vierailija
1093/4025 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaviston kannattajat ovat tämä palstan kommentteja lukiessa ilkeitä, ennakkoluuloisia ja hiusrajaansa myöten täynnä olevia vihaisia ihmisiä. Todella ikävää ja asenteellista kommentointia Stubbista. Puistattaa. Onneksi vaalit on kohta ohi.

Kyllä täällä näitä halventavia homovitsejä on ollut vaikka miten paljon. Sekä muka on OK. Vihjailusta Stubbin mahdolliseen biseksuaalisuuteen sitten loukkaannuttiin ihan todella.

Vierailija
1094/4025 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska seuraava tentti?

YLE klo 21-22

Vierailija
1095/4025 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syrjintä seksuaalisen suuntautuneisuuden perusteella on kielletty yhdenvertaisuuslaissa. Ihan kuten ihonvärin, uskonnon

Äänestän sitä ehdokasta jolla on perhe ja lapsia.

Ja joka on Bi

Vierailija
1096/4025 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mutta minä voin sanoa kaksikin positiivista asiaa: Alex on 1) ihan edustavan näköinen ja 2) varmasti hyvä jossain pr-hommassa. 

Presidentin tehtävät annan mieluummin toisenlaiselle henkilölle, sellaiselle jolla on terävä kyky hahmottaa esimerkiksi uhkakuvaskenaarioita ja niiden ratkaisua. 

Miten Havaistolla olisi parempi kyky hahmottaa uhkakuvia, kun on ollut niin usein ajamassa alas puolustusta, sen määrää ja rahoitusta? Natoakin vastustanut pitkään. Stubb on sentään ollut johdonmukaisen Nato-myönteinen aina. 

Vierailija
1097/4025 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska seuraava tentti?

Klo 21.00 ykkösellä eli kohta.

Vierailija
1098/4025 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä Haavisto vastaa tenteissä. Hän on vihervasemmiston tyylille uskollisena tuottamassa / päästämässä Suomeen ma mu ja juuri niin paljon kuin sielu sietää ja valtaoikeudet riittävät ja vielä vähän sen päälle. Tämä on nähty, oikein sydämen asia. 

Minä äänestän Suomelle Presidenttiä, joka ajattelee ensin suomalaisia ja Suomea, kun ei ne muissa maissa sitä tee. Vihervasemmistolaiset ovat itse useasti myöntäneet, että myöskään he eivät sitä tee. Näin ollen Suomessa asuvana, suomalaisena en voi heitä koskaan äänestää, kun ajavat joidenkin muiden etuja ensin.

Stubb just eilen MTV3:n tentissä kertoi suhtautuvansa myönteisesti m-muuttoon. Haavisto olisi halunnut sulkea itärajan nopeammin. Mutta faktathan ei paljon paina? Ei minustakaan Haavisto mikään täydellinen ole, mutta on alkanut näyttää, että näistä kahdesta olisi parempi

Kyllä me persutkin suhtaudumme ei-haitalliseen m-muuttoon myönteisesti. Mutta emme rikollisten ja jihadistien tänne tuomiseen.

Vierailija
1099/4025 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Havaistolla olisi parempi kyky hahmottaa uhkakuvia, kun on ollut niin usein ajamassa alas puolustusta, sen määrää ja rahoitusta? Natoakin vastustanut pitkään. Stubb on sentään ollut johdonmukaisen Nato-myönteinen aina. 

Eiköhän nämä viime aikojen tapahtumat ole näyttäneet mihin ollaan menossa. Haavisto on ehdokkaista se jolla on vahva ulkopoliittinen kokemus, suhteet olemassa ja kirjoitti nimensäkin Nato-sopimukseen. Lisäksi hän on henkilönä vakaampi kuin harkitsematon Stubb.

Vierailija
1100/4025 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On käsittämätöntä, miten paljon ihmisiä kiehtoo kummankin ehdokkaan seksuaalinen suuntautuminen ja intiimielämä. Ei kai kukaan oikeasti äänestä presidenttiä sen pohjalta, onko joku bi, homo, hetero, vai jotain siltä väliltä? Pettyykö nämä kovasti, jos antavat äänensä Stubbille ja mies tuleekin kaapista ja sanoo, että nettiartikkeli oli aito, olen bi, sori siitä? 

Miks sillä ois sit ollu vaimo 30 vuotta ja pari skidiä? Se on niin itsevarma tyyppi et jos se ois fagotti niin se ois ollu sitä alusta asti.

Kyllähän biseksuaalille käy molemmat, joten on luontevaa hankkia vähintäänkin kulissiksi ja perheen perustamiseksi vaimo.

Esimerkiksi Cole Porter oli naimisissa ja rakasti vaimoaan, mutta vaimonsa hyväksymänä toteutti homoseksuaalista puoltaan sitten miesten kanssa. Bi voi jäädä avioliitossa kaipaamaan sitä toista puolta. Homoseksuaali saa aviovuoteessa juuri sitä, mistä pitääkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi