Haavisto on ollut tenteissä paljon parempi kuin Stubb
Jostain syystä aiheeseen liittyvät ketjut katoavat, vaikka olisivat asiallisia.
Haavisto on ollut paljon asiantuntevampi ja esiintyi maltillisemmin ja rauhallisemmin, vaikutti kaikin puolin valmiimmalta pestiin. Huomasi, että hänellä on laaja-alaisempaa kokemusta eri puolilta maailmaa. Vaikutti olevan myös paremmin perillä turvallisuusuhkiin liittyvästä protokollasta.
Stubbista välittyi malttamaton kuva, hän puhui päälle, eikä vaikuttanut kuuntelevan keskustelukumppania - mikä on suuri ongelma politiikassa.
Kun Haavisto puhui asiasta, Stubb puhui itsestään. Stubbin puhe poukkoili asiasta toiseen, kuin puhuisi suunnittelematta mitä aikoo sanoa. Välillä (esim IS:n susikysymyksessä) Stubb tuntui suorastaan matkivan Haaviston vastauksia.
Tuli myös kuva, että Stubb oli opetellut ulkoa ympäripyöreitä vastauksia, joista uskoi katsojien pitävän. Esim se populistinen heitto ettei naapurimaan diktaattorille vastattaisi, vaikka juuri sellaisten vaikeiden puheluiden hoitaminen suoraselkäisesti ja kunnialla on sitä presidentin tärkeintä työtä.
Haavistolla on paljon huonoja puolia kuten Stubbillakin, mutta kokemuksessa, vakaudessa ja asiaosaamisessa menee kirkkaasti ohi.
Kommentit (4025)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pahinta se , että Haavisto on selvästi ollut kallellaan pikkupoikiin, hyvin nuoriin poikiin. Sitä ei vaan voi hyväksyä millään verukkeella."
No mites ajatteletko vastaavasti Sauli Niinistön kohdallakin sitten, ikäero tässä tapauksessa vielä suurempi?
Niinistö alkoi seurustelemaan aikuisen naisen kanssa, vaikka tämä olikin huomattavasti nuorempi. Haavisto sen sijaan iski toyboynsa tämän olessa alaikäinen, toi Suomeen sitten kun oli sentään täysi-ikäinen.
Haavisto tapasi kumppaninsa yökerhossa ja vieraili seuraavana päivänä tämän parturiliikkeessä. Aika jännä, että sinun mukaasi alaikäinen on päässyt yökerhoon ja pyörittänyt parturiliikettä. Joku raja näille jutuille.
Onpa sinulla hyvin tieto hallussa😂 Haavisto oli reppureissulla Etelä-Amerikassa, löysi sillä reissulla nuoren Antonion. Älä auo päätäsi jos et edes mistä puhut.
Olipa erikoinen esiintyminen Stubbilta äsken maikkarin tentissä. Hänhän esitti jo olevansa tullut valituksi, maalailemalla pitkään siitä, että katsotaan nyt miten roolit (EU ja NATO vastuut) jakaantuvat, katsotaan rauhassa. Uskomattoman ylimielinen!
Huomaa kyllä eron heteroparin ja homoparin välillä. Heteroakkoja ei miehet kunnioita pätkääkään, vaikka olisitte miljardöörejä, ette silti saa nimeänne jatkumaan. Silti vaaditte miehille "oikeutta" heidän itsensä väsäämään asepalvelukseen.
Miehet ovat muuten sortaneet naisia yli 5000 vuotta jokaisessa maailman valtiossa, ja naisten reaktio on tulla kehumaan "mutku mä rakastan miehiih", mutku "ei oo pakko vaihtaahh". Se nimenvaihto perustuu miesten vaatimaan pakkolakiin ja naisen sukunimen jatkaminen on laitonta valtaosassa maailmaa. Vaaditte tasajakoa miehille armeijaan, mutta epätasa-arvoiset nimet saa olla. Että te akatkin olette typeriä.
Ei vaihda Antonio nimeä. Mies kunnioittaa toista miestä, taitaa akkoja hävettää. Bottomeita joita miehet halveksivat yli kaiken.
Minun muuten oletetaan vaihtavan nimeä vain koska muut akat tekevät sen, jonka takia minua pidetään ALEMPIARVOISENA. Tajuatteko, että POIKIA HALUTAAN KOSKA HE ____JATKAVAT____ nimeä. Niin kauan kun vaihdatte nimeä, KAIKKIA NAISIA SYRJITÄÄN. Lopettakaa lässytys "ei oo paggo". Se valintanne heikentää KAIKKIEN NAISTEN ASEMAA, MYÖS MEIDÄN JOTKA EIVÄT NIMEÄ VAIHDA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt Haaviston livenä eräässä tapahtumassa työni puitteissa, ei tullut hyvää vaikutelmaa. kun hänen ei tarvinnut tehdä hyvää vaikutusta, niin oli kylmän näköinen, pälyilevä ja tympeä.
Lisäksi en luota mieheen, joka on olevinaan luonnonsuojelija ja on tunkenut naamansa täyteen botoxia ja täytteitä kuin Putin konsanaan, lisäksi liian isot posliinihampaat ja mittatilauspuvut.
Niin minäkin olen nähnyt Haaviston livenä ja hän oli aivan ihana. Hän otti katsekontaktia kaikkiin kuulijoihin ja oli valmis puhumaan tilaisuuden jälkeenkin. Lämmin ja huomaavainen ihminen.
Oli tekemässä vaalityötä tai muuta yleisön nuolemista. Minä näin hänet aivan toisenlaisessa tapahtumassa ja kun ei tarvinnut miellyttää, niin hän ei todellakaan ollut mikään lämmin ja huomaavainen ihminen, believe me.
Niinkuin tämäniltaisessa Maikkarin presidenttitentissä huomattiin Haavisto vastasi kaikkiin kysymyksiin todella hyvin ja osoitti että tuntee Suomen ja suomalaisten asiat!! Stubb taasen vastasi tutun ympäripyöreästi ja mitäänsanomattomasti kaikkeen. Tuntuu että häntä ei kiinnosta Suomen politiikka tai suomalaiset. Presidenttiä pitää kiinnostaa ja olla mielipide asioista. Äänestän siis sitä ehdokasta joka tuntee ja haluaa olla mukana Suomen asioissa eli Pekka Haavisto!!
Vierailija kirjoitti:
Huomaa kyllä eron heteroparin ja homoparin välillä. Heteroakkoja ei miehet kunnioita pätkääkään, vaikka olisitte miljardöörejä, ette silti saa nimeänne jatkumaan. Silti vaaditte miehille "oikeutta" heidän itsensä väsäämään asepalvelukseen.
Miehet ovat muuten sortaneet naisia yli 5000 vuotta jokaisessa maailman valtiossa, ja naisten reaktio on tulla kehumaan "mutku mä rakastan miehiih", mutku "ei oo pakko vaihtaahh". Se nimenvaihto perustuu miesten vaatimaan pakkolakiin ja naisen sukunimen jatkaminen on laitonta valtaosassa maailmaa. Vaaditte tasajakoa miehille armeijaan, mutta epätasa-arvoiset nimet saa olla. Että te akatkin olette typeriä.
Ei vaihda Antonio nimeä. Mies kunnioittaa toista miestä, taitaa akkoja hävettää. Bottomeita joita miehet halveksivat yli kaiken.
Minun muuten oletetaan vaihtavan nimeä vain koska muut akat tekevät sen, jonka takia minua pidetään ALEMPIARVOISENA. Tajuatteko, että POIKIA HALUTAAN KOSKA
Ihan oikeasti, lopeta. T. Nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haavistolla ei ole mitään kosketusta normaaliin perhe-elämään, on lapseton ja vaimoton. Hakenut viidakosta alaikäisen toyboyn itselleen. Vieläpä naisia hakkaavan toyboyn. Ei kiitos, jotain tasoa sentään pitää olla presidentillä.
Heteroiden "normaali perhe-elämä" perustuu naisten ihmisoikeuksien riistämiselle, miesten sukunimityrannialle, rai*kauksen sallimiselle, miesten yksipuoliselle pettämiselle, moniavioisuudelle, lyöntioikeudelle ja niin edelleen. Heteronaisista joka 3. saa nyrkistä, eikä miehenne tee asialle mitään. Määkivät kyllä "tasa-arvoa" asepalvelukseen, mutta itse pitävät kiinno sukunimivallastaan ja sallivat vain poikien synnyttämisen. Sellaista heterotakautta ja tasa-arvoa!
Mikä hinku teillä heteroilla on nimenvaihtoon? Ei homo
Mene hoitoon.
Stubbin esiintymiset on nimenomaan esiintymistä. Ihme rooli päällä, jossa esittää jotain nirppanokkaista, laahaavasti puhuvaa hienohelmaa, joka on jo valittu presidentti. Asiaosaamista ei ole nimeksikään ja siksi keksii vain höpöjuttuja omasta päästään ilman mitään faktapohjaa tai välttelee kysymyksiä ihan suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt viedään Haavistoa kuin litran mittaa.
Et siis edes katsonut tenttiä kun kommentoit? :D Ehdokkaat haastateltiin erikseen, kumpikaan ei vienyt yhtään mitään. Pekan osaaminen ja tietämys tuli toki kyllä paremmin esiin hänen vuorollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt Haaviston livenä eräässä tapahtumassa työni puitteissa, ei tullut hyvää vaikutelmaa. kun hänen ei tarvinnut tehdä hyvää vaikutusta, niin oli kylmän näköinen, pälyilevä ja tympeä.
Lisäksi en luota mieheen, joka on olevinaan luonnonsuojelija ja on tunkenut naamansa täyteen botoxia ja täytteitä kuin Putin konsanaan, lisäksi liian isot posliinihampaat ja mittatilauspuvut.
Niin minäkin olen nähnyt Haaviston livenä ja hän oli aivan ihana. Hän otti katsekontaktia kaikkiin kuulijoihin ja oli valmis puhumaan tilaisuuden jälkeenkin. Lämmin ja huomaavainen ihminen.
Oli tekemässä vaalityötä tai muuta yleisön nuolemista. Minä näin hänet aivan toisenlaisessa tapahtumassa ja kun ei tarvinnut miellyttää, niin hän ei todella
Tuollaisen kuvan on saanut myös hänen alaisuudessaan mm. Al-Hol-tapauksen aikaan työskennelleiltä ihmisiltä. Ei ilmeisestikään mikään maailman ihanin esimies.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Pekan sanomisia kritikoida tarpeeksi? Olen yrittänyt kovasti kertoa siitä, miten hän julistaa halveksuvansa siivoojia.
Eli sinä vissiin ohjaisit Putinin puhelun siivoojalle sitten? Haaviston kommentti oli huonosti muotoiltu, mutta kyllä siinä ihan pointti oli. Jos rautalangasta pitää vääntää, niin tietenkin tuommoisen tilanteen käsittelyssä pitää olla asiantuntemusta ja kokemusta, rautaisista hermoista puhumattakaan, ei kuka vaan voi neuvotella Putinin ja Venäjän kanssa.
Kaikista vähiten Alexander Stubb, joka impulsiivisesti tekstaili Lavroville Venäjän hyökättyä Ukrainaan informoimatta valtiojohtoa. Stubb ajatteli, että kyllähän professori Firenzestä voi entiselle kollegalle viestitellä. Vastaus sieltä taisi olla niin tyly, ettei Stubb enää vastaisi Itänaapurin yhteydenottoihin lainkaan.
Pekka oli vaikeana, kun puoluetoimisto oli kieltänyt häntä solvaamasta pienituloisia tällä kertaa. Joutui puremaan huulta niin että melkein veri valui.
Vierailija kirjoitti:
Minun muuten oletetaan vaihtavan nimeä vain koska muut akat tekevät sen, jonka takia minua pidetään ALEMPIARVOISENA. Tajuatteko, että POIKIA HALUTAAN KOSKA
Tällaisiako Haaviston äänestäjät ovat? Huh heijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli tekemässä vaalityötä tai muuta yleisön nuolemista. Minä näin hänet aivan toisenlaisessa tapahtumassa ja
Onkin ikävä tyyppi silloin kun ei tarvitse miellyttää. Näkeehän sen silmistä:
Nämä äänekkäimmät kannattajat antavat ikäänkuin kasvot Haaviston äänestäjäporukalle. Ja tähän porukkaan on vaikea samaistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtoverit ovat kuvailleet Pekkaa melkoiseksi mulkeroksikin. Ehkä on hyvä näyttelemään?
Sen tukijoukoissa on monta b-luokan näyttelijää, sieltä saanut oppinsa?
Haavistolla on ilkeä katse ja katkera ilme, varmasti kokee katkeruutta syystä tai toisesta. Ja varsinainen luonnonsuojelija mittatilauspuvuissaan ja posliinihampaissaan, naama käsiteltynä vahamaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Olipa erikoinen esiintyminen Stubbilta äsken maikkarin tentissä. Hänhän esitti jo olevansa tullut valituksi, maalailemalla pitkään siitä, että katsotaan nyt miten roolit (EU ja NATO vastuut) jakaantuvat, katsotaan rauhassa. Uskomattoman ylimielinen!
Samaa mietin. Stubb puhuu paljon, mutta kun häntä kuuntelee niin sisältö puuttuu. Siis oikeasti ihan tyhjää puhetta. Hänellä ei vaan ole sitä pätevyyttä mitä Haavistolta löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Pekan sanomisia kritikoida tarpeeksi? Olen yrittänyt kovasti kertoa siitä, miten hän julistaa halveksuvansa siivoojia.
Ei halveksu. Eikä muitakaan duunareita. Tarkoitti sillä että jokainen hoitakoon omat tonttinsa, presidentti ei voi siirtää puheluita muiden vastattavaksi, oli se sitten siivoja tai joku muu.