Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi

Vierailija
31.01.2024 |

Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?

Kommentit (23026)

Vierailija
19181/23026 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on palstapimeillä jo vanhuksiinkin kohdistuvia tappofantasioita. Mikä väkivallassa niin kiehtoo...

Vierailija
19182/23026 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja miehet saavat edelleen itse valita, tekevätkö jotain elämälleen, vai syrjäytyvätkö päihteiden kera."

Kiitos feminismin naisetkin voivat saada ilman häpeää näyttää miten irtaantuvat yhteiskunnasta ja saada mediaan sankaritartarinoita, miten olivat aiemmin hyväpalkkaisessa työssä, onnellisia perheenäitejä, kunnes jotain tapahtui ja nainen halusi jättää kaiken menneen taakseen ja aloittaa kaiken puhtaalta pöydältä. Ensin loparit, biletystä ja paljon irtosuhteita, että löytää sekä seksin, että naisellisuutensa.

Jos kroppa suo, niin vähän onlyfanssia ja brassailua, miten helppoa on nyhtää rahaa miehiltä. Lopuksi liiat päihteet vievät mukanaan ja omat lapsetkin häpeävät "itsenäistä ja voimaantunutta,l omillaan toimeen tulevaa" naista ja äitiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19183/23026 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei ole mitään feministi joukkoa tai kulttia. Misogynisteilla tarve mustamaalata koko asia, koska eivät kykene perustelemaan sitä, että vastustaisivat tasa-arvoa. Feminismi itsessään ei pidä aisällään mitään muuta, kuin tasa-arvon ajatuksen ihmisten välillä. Luulis, et vaimoaasiaatamieskin haluaisi, että vaimoaan kohdeltais tasa-arvoisesti Suomessa. Ilmeisesti tarve vaimolleen esittää feminismin jonain sairaana aatteena, jotta vaimonsa pysyis suomalaisista naisista erillään. Heiltähän vaimo voisi saada vaikka mitä vahingollisia ajatuksia."

Eikö tosiaan ole? Meillähän oli ihan feministeillä oma puoluekin, jossa taisi enemmistö olla mt-kuntoutujia. Liekö vielä voimissaan vai hajosiko sisäisiin ongelmiin.

Sinäkään et näemmä ymmärrä mitä misogynia tarkoittaa ja käytät sitä leimakirveenä, koska olet niin lapsellinen, ettet kestä vastaväitteitä mistään asiasta.

Mitä feminismi ajaa ja mitä feminismi väittää ajavansa ovat eri asioita.

Vierailija
19184/23026 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suominaiset haluavat ulkkisukon, niin miksi se on hankittava sieltä missä on iq 70? Ovatko kaikki muut liian lyhyitä, karvaisia WTF

Naiset pariutuvat aina ylöspäin.

Vierailija
19185/23026 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on palstapimeillä jo vanhuksiinkin kohdistuvia tappofantasioita. Mikä väkivallassa niin kiehtoo...

Niin, mikähän naisia vaivaa?

Vierailija
19186/23026 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen alkanut mieltää itseni feministiksi vasta iän myötä. Kun olen tarkemmin miettinyt, mitä se merkitsee omalle ja tyttären kohdalle. En ole ääri, enkä raivo. Hiukseni ovat edelleen pitkät, enkä ole värjännyt niitä vuosikausiin. Aiemminkin lähinnä vaaleita raitoja. Feminismi on pääni sisällä ja siinä, että kannatan ihmisten välistä tasa-arvoa. Koskien myös miehiä niissä asioissa, joissa jäävät jalkoihin. Mm. syrjäytymisen estäminen on äärimmäisen tärkeää, luoda mekanismeja sille, että sytjäytynyt voi myös nousta mielekkääseen elämään. siinä kyse ei ole sukupuolista.

Olen minäkin tietysti siinä määrin että toivon jokaisen tulevan kohdelluksi tasa-arvoisesti ja arvokkaasti sukupuolesta riippumatta. En vaan ehkä samaistu muuten kaikkeen mitä feminismin nimissä tehdään. Olen tavallaan "hiljainen kannattaja" mutta toki huomautan jos havaitsen epäkoh

Itse lähestyn feminismiä, kuten muitakin asioita, filosofisesti.

Kyse on naisen kokemuksesta ja mahdollisuuksista yhteiskunnassa. En allekirjoita nykyfeminismiin liitettyjä asioita, mutta olen lukenut ja perehtynyt aikaan jossa naisten asiaa alettiin ensimmäistä kertaa tarkastella. Siis jo ennen varsinaista feminismin liikettä. 

"Eletty kokemus aiheutti sen sijaan myrskyn, jonka jälkimainingeissa Beauvoir joutui pitkään elämään. Teoksen yksityiskohtaiset ja kursailemattomat kuvaukset naisen seksuaalisuudesta sekä äitiyden kokemuksista raivostuttivat ja herättivät pahennusta. Kriittiset argumentit naisten asemasta olivat puolestaan niin jyrkässä ristiriidassa ajan naiskäsityksen kanssa, että Beauvoirin analyysi naisten kohtaamasta alistuksesta enimmäkseen ohitettiin. Beauvoir julkaisi Toisen sukupuolen ranskalaisen feminismin suvantovaiheessa. Sodanjälkeisessä Ranskassa valtio ja poliittiset puolueet kannustivat naisia ennen kaikkea synnyttämään, ja naisen rooli nähtiin kotiäitinä ja vaimona. Teosta kritisoitiin ankarasti sekä oikeisto- että vasemmistopiireissä, ja se päätyi pian jopa Paavin kiellettyjen kirjojen listalle."

Näin tapahtui historiassa. "Beauvoir tyrmistyi kritiikistä. Hän ei ollut tarkoittanut teostaan feministiseksi pamfletiksi, vaan filosofiseksi tutkielmaksi, joka ajan teoreettisia viitekehyksiä hyödyntäen tarjoaa käsitteellisesti selkeän kuvauksen naisten tilanteesta ja heidän kohtaamastaan alistuksesta." Tämä lähestymistapa ja lähtökohta on olennainen ero minun ja feministien välillä. Ei mikään ideologia tai aate, vaan filosofinen kuvaus ilmiöstä.

esim Beauvoir oli keskeinen filosofi ja hahmo ajalta ennen virallista feminismin aatetta.

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
19187/23026 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ratkaisu lienee sitten se, että todetaan ettei mieleisiä kumppaneita ole ja hyväksytään se ja elo jatkuu sinkkuna."

Eipä se vaihtoehto näytä kelpaavan kun kunnollisten miesten vähyydestä jaksetaan valittaa taukoamatta.

Miehet valittaa pelkästään pllun puutteesta. 

Siitä ja "kuinka eivät kelpaa" 

Vierailija
19188/23026 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja miehet saavat edelleen itse valita, tekevätkö jotain elämälleen, vai syrjäytyvätkö päihteiden kera."

Kiitos feminismin naisetkin voivat saada ilman häpeää näyttää miten irtaantuvat yhteiskunnasta ja saada mediaan sankaritartarinoita, miten olivat aiemmin hyväpalkkaisessa työssä, onnellisia perheenäitejä, kunnes jotain tapahtui ja nainen halusi jättää kaiken menneen taakseen ja aloittaa kaiken puhtaalta pöydältä. Ensin loparit, biletystä ja paljon irtosuhteita, että löytää sekä seksin, että naisellisuutensa.

Jos kroppa suo, niin vähän onlyfanssia ja brassailua, miten helppoa on nyhtää rahaa miehiltä. Lopuksi liiat päihteet vievät mukanaan ja omat lapsetkin häpeävät "itsenäistä ja voimaantunutta,l omillaan toimeen tulevaa" naista ja äitiä.

Kuinka monta tällaista omaan lähipiiriisi kuuluu? Entä tuttuihin?

Itse olen törmännyt ilmiöön vain roskalehtien nettisaiteilla, mutta meillähän on jokaisella omat kuplamme, joissa eletään. Ehkä tuo kuuluu sinun kuplaasi?

Vierailija
19189/23026 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku haluaa muuttaa elämänsä täysin ja jättää vanhan taakseen, he tuskin olivat onnellisia siinä elämässä. Ammatin vaihtamisessa ei ole mitään outoa, ei aina eroamisessakaan. Mitä pahaa on biletyksessä ja irtosuhteissa? Onlyfansia tekee vain pieni vähemmistö. Päihteisiin luisuminen on toki huono asia. Mikä voimaantumisessa niin ärsyttää, että sitä käytetään haukkumasanana? Ammatinvaihtohan on juuri voimaantumista ja se ei tarkoita onlyfansia, sairaanhoitaja voi vaikka lähteä opiskelemaan lääkäriksi tai juristi tehdä kirjoitusharrastuksestaan ammatin ja julkaista novellikokoelman. Hyväpalkkaisen työn oravanpyörästä irrottautuminen ja vaikka muuttaminen maalle ompelijayrittäjäksi vaatii rohkeutta ja uskoa itseen. 

Vierailija
19190/23026 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen törmännyt i

Iltapaskojen klikkiotsikot ovat näköjään tehneet sen, että osa kansasta kuvittelee kaikkien tekevän onlyfansia. 

Vierailija
19191/23026 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen törmännyt i

Eri, mutta joidenkin ihmisten sosiaalinen todellisuus muodostuu valitettavasti lööppien perusteella kun ei muita kontakteja ole. Olen ajat sitten epäillyt että tietyt henkilöt täällä eivät ole työelämässä ja sitä kautta ja osin muutenkin syrjäytyneet normaalista sosiaalisesta vuorovaikutuksesta. Tämän takia kaikki jenkki-ilmiöt ja iltapäivälehtien klikki otsikot tuntuvat joillekin niin todellisista. Ne ovat näiden henkilöiden ainoa sosiaalinen viitekehys. 

Ihmiset joilla on ystäviä, läheisiä ja sosiaalisia suhteita ymmärtää näiden olevan marginaalisia ilmiöitä. Mutta ne joilta kaikki tämä puuttuu eivät sitä näe, koska kaikki mitä heille on tulee medioista. Inhimillinen tragedia, mutta selittää tiettyjen henkilöiden käytösmallia tällä palstalla.

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
19192/23026 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vinoillut mitään vaan kerroin, että vanhuksista huolehtiminen on työlästä, sitovaa ja aikaa vievää vaikkei omaishoitajana olisikaan. En tiennyt sitäkään, että olet noin rikas, että sinulla on varaa käyttää tuhansia euroja kuukaudessa suvun vanhuksista huolehtimiseen. Me painitaan taloudellisesti niin eri sarjassa ettei meidän kannata jatkaa tästä viestittelyä.

**

No hyvä. Huolimatta eri tilanteista, molemmat varmasti kuitenkin toivomme parasta omille omaisille ja teemme parhaamme heidän hyvinvoinnin hyväksi. Se toki ainakin oma pointti viestissäni. Ja kun en itse kykene hoitamaan niin silloin järjestän palvelut taholta joka kykenee. Yhteydenpito säilyy joka tapauksessa.

T. Nainen KTM ja PS 

Me lupasimme anopille, ettei mihinkään hoitokotiin ikinä. Saa elää kotonaan, ja hoito järjestetään sen mukaan. Hän on vielä hyväkuntoinen vaikka lähentelee yhdeksääkymmentä. Miten se järjestetään, en vielä tiedä, mutta eiköhän rahalla kotihoitoakin, sen mihin itse ei kykene. 

Vierailija
19193/23026 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju on täysin lukukelvoton, kun te vastailette jatkuvasti näihin täysin ilmiselviin provoihin. 

Ei nuo hakkaamiskehotukset ole provoja vaan niiden kirjoittajat ovat ihan tosissaan. Onneksi he eivät ole parisuhteessa eikä heillä ikinä ole lapsia. 

Kyllä minä olen parisuhteessa sekä minulla on lapsia. Olen kurittanut vaimoa, silloin tällöin nyrkeillä ja hyvin meillä on asiat sujuneet, myös lapset ovat saaneet osansa nyrkeistäni. Lapsetkin ovat jo lähteneet pesästään maailmalle, tasapainoisia työssäkäyviä nuoria heistä on kasvanut!

Ja sä olet tästä ylpeä....

Kuten jo sanoin; kun miehellä ei ole mitään muuta annettavaa niin kuvioihin tulee

Sehän se on pahinta näissä väkivaltaisissa. Siirtävät tavan toimia lapsilleen. Lapsetkin ovat oppineet, että vakivalta on rakkautta. Vaikka vain ja ainoastaan kyse on mielen köyhyydestä. Sitten palstoilla miehet haukkuu naisia, jotka menee yhteen väkivaltaisen miehen kanssa. Eli miehet hakkaa ja miehet syyttää naisia hakkaamisesta. Sellainen miesten logiikka.

Vierailija
19194/23026 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei, vaan palstalla päivystävät ryzzätrolli-palstamiehet ovat istuneet pelituoleissaan liian pitkään yhtä soittoa kaalisopan voimalla."

Eli sinä nyt aikanakin olet tutustunut venäläiseen kulttuuriin ja siihen miltä heidän pierut haisevat ja mitä he käyttävät energianlähteenä. Onko käry niin väkevä, että sieraimet kuivuisi tai alkaisivat jopa vuotaa verta? Ja onko mitään mahdollisuutta tekeytyä itsekin pelaajaksi, että saisi reaaliaikaisia hajuja nuuhkia, vai pitääkö tekeytyä siivoajaksi ja nuuhkia hieman kiihottuen jälkikäteen niitä pelituoleja?

Oletko malttanut olla nuolaisematta tuolin istuinosaa, että voisit paljastaa aaveefoorumille kliinisesti testattuja maku- ja hajuelämyksiä?

Tällä tyypillä on harvinaisen vastenmielinrn fetissi. Vaimoraukka, kun tän kans joutuu elämään.

Vierailija
19195/23026 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Enemmän tuo sinulla murenee, kun keksit vaikka mitä koukeroita miten oma miniä ei huolehdi appivanhemmistaan. Miksi ne tuhannet aasialaisnaiset tänne edes haluavat muuttaa, kun heidän täytyy huolehtia omista sukulaisistaan?"

Sinä vasta haaveilet aasialaisesta miniästä, mutta minä tiedän miten asiat menevät oikeasti.

Oikea miniä auttaa parhaan kykynsä mukaan, mutta tuntuisihan se hölmöltä, että kun Suomessa sinut lykätään omien lastesi toimesta makaamaan suu auki ja kuola valuen makaamaan omissa ulosteissasi ja pikkuhiljaa kuolet ilman omaisiesi läsnäoloa, niin sen haaveilemasi aasialaisen pitäisi vielä pitää sinustakin huolta.

He tulevat tänne töihin. He paikkaavat esim. hoitajapulaa, koska juuri sinne missä vanhuksista pitäisi huolehtia, on kuulemma valtava pula työntekijöistä. Alalle valikoituu osittain moniongelmaisia (mm. lähihoitajiksi) suomalaisia naisia, joilla mm.  päihdeongelmia, todella huono työmoraa

Jos olet tuollaista nähnyt, olet varmaan siihen puuttunut, ennenkuin vahinko ehtii tapahtua?? 

Aasialaiset ovat työteliäitä ja ahkeria, kuten yleisesti suomalaisetkin. Vaikka tietenkin väität toisin, kun suomalaismisogynia on sinun polttoaineesi. Sitä vaan mietin, että aika koville laitat vaimosi. Tekee kahta työtä, hoitaa kodin ja lapset ja kaiken lisäksi hoitaa vanhukset kotona. Eikö heidän aika ole kuitenkin ihan sama, kuin meillä muilla? Onneksi autat edes, kun jaksat ja ehdit.

Vierailija
19196/23026 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari sivua sitten kerrottiin, miten aasialaisnainen kutsuu vanhempansa Suomeen katsomaan miten hienon elämän hänen suomalainen miehensä on hänelle rakentanut. Nyt aasialaisnaiset työskentelevätkin täällä lähihoitajina, joten missä se hieno elämä on? Miten sillä pienellä palkalla edes maksetaan vanhempien kalliit lentoliput?

Jotenkin surullista, että tää aasialainen nainen on se ahkera, mutta miestänsä pitää kehua, kun mies järjestänyt kaiken. 

Vierailija
19197/23026 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Aasialaiseen kulttuuriin nimenomaan kuuluu se, että miehen vanhemmat ovat sen miniän vastuulla. Tuo mies kusettaa"

Aasia on valtavan kokoinen osa maapalloa. Todella paljon erilaisia ihmisiä. Kulttuureja on erilaisia, joten voit olla oikeassakin, mutta siinä mielessä olet väärässä, että kusettaisin.

Ai nytkö se Aasia on valtava alue, joka käsittää monenlaisia kulttuureja...palstamiehet saavat yleistää kaikki aasialaiset naiset samanlaisiksi jumalattariksi, mutta tässä appivanhempien asiassa ei saa yleistää. 

Toisessa ketjussa hän kertoi yksityiskohtia aasialaisesta kulttuurista. Siellä hänelle kerrottiin, kuinka monta maata Aasia sisältää ja sen mukaan kulttuureja. On alkanut sen jälkeen valistaa meitä muita aiheesta😁

Vierailija
19198/23026 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kyse on pohjimmiltaan ideologisesta kuilusta. Kyse on siitä, että realiteetit ovat muuttuneet, mutta silti odotukset ja vaatimukset ovat pysyneet samoina. Kyse on pitkälti on siitä, että naiset ovat tällä vuosituhannella ilmaisseet voimakkaasti halunsa olla työelämässä, tienata omat rahansa, olla itsenäisiä ja ovat niin myös tehneet. Ja se tietenkin kaikille suotakoon. Kaikilla tulee olla sama mahdollisuus työssäkäyntiin tai työttömänä olemiseen.

Tässä tulee ilmi se järjettömyys, että halutaan niin mukaan töihin ja tienaamaan, mutta silti ei haluta tinkiä tippaakaan omista odotuksista ja vaatimuksista. Korkean elintason maissa on jo pitkään käynyt kato niistä töistä joita miehet perinteisesti tekevät ja työt painottuvat yhä enemmän palvelualoille. Kun lisäät tähän sen, että naiset ilmoittavat painokkaasti halunsa osallistua työelämään sekä sen, että palvelualoilla suositaan naisia työntekijöinä, niin totta

Palstamiehet tähän asti tehneet selväksi, että vain miehet tuottavat tähän maahan mitään ja vain miesten työllä on merkitystä. Nytkö ei sit näin olekaan? Miehille ei olekaan töitä. Ongelmahan ei silloin voi olla naisten aiheuttama, vaan työpaikkoja pitäisi luoda. Niitä kannattavia.

Vierailija
19199/23026 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksut miehet eivät halua razistista suomalaisnaista. Etsivät kumppanin ulkomailta.

Suomalaista naista haulutaat samaan aikan razistiksi ja siitä, että tykkäävät ulkomaisista. Päättäkää nyt.

Tiina, 30, on tapaillut viimeisen kolmen vuoden ajan vain tummaihoisia miehiä. Monet suhteista ovat jääneet fyysisiksi, vaikka hän olisi halunnut seurustella miesten kanssa. Helppoja suhteet eivät ole olleet, mutta siitä huolimatta suhde vaaleaihoiseen ei Tiinaa enää houkuta.

Nykyään minua ällöttävät valkoiset, lyhyet, karvaiset, suomalaiset miehet, hän kertoo.

Tällaista racicmia tarkoitettiin kai...

Onko tuo ote siitä

Ja koska on tällaisia artikkeleita, te vastapainoksi haukutte suomalaiset naiset täällä siiderivalaiksi, plussapalloiksi, juopoiksi, haiseviksi ym? Ihan vaan tasapainon vuoksi.

En ole lukenut yhtään tuollaista artikkelia.

Vierailija
19200/23026 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kyse on pohjimmiltaan ideologisesta kuilusta. Kyse on siitä, että realiteetit ovat muuttuneet, mutta silti odotukset ja vaatimukset ovat pysyneet samoina. Kyse on pitkälti on siitä, että naiset ovat tällä vuosituhannella ilmaisseet voimakkaasti halunsa olla työelämässä, tienata omat rahansa, olla itsenäisiä ja ovat niin myös tehneet. Ja se tietenkin kaikille suotakoon. Kaikilla tulee olla sama mahdollisuus työssäkäyntiin tai työttömänä olemiseen.

Tässä tulee ilmi se järjettömyys, että halutaan niin mukaan töihin ja tienaamaan, mutta silti ei haluta tinkiä tippaakaan omista odotuksista ja vaatimuksista. Korkean elintason maissa on jo pitkään käynyt kato niistä töistä joita miehet perinteisesti tekevät ja työt painottuvat yhä enemmän palvelualoille. Kun lisäät tähän sen, että naiset ilmoittavat painokkaasti halunsa osallistua työelämään sekä sen, että palvelual

Palstamiehet tähän asti tehneet selväksi, että vain miehet tuottavat tähän maahan mitään ja vain miesten työllä on merkitystä. Nytkö ei sit näin olekaan? Miehille ei olekaan töitä. Ongelmahan ei silloin voi olla naisten aiheuttama, vaan työpaikkoja pitäisi luoda. Niitä kannattavia.

Palstamiesten mukaan naiset ovat kaikki julkisella töissä. No nyt niillä miehillä ei sitten olekaan niitä tuottavia työpaikkoja vientiyrityksissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan