Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi

Vierailija
31.01.2024 |

Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?

Kommentit (23034)

Vierailija
16861/23034 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hmm. Jos nainen kirjoittaa "miehet", alkaa kauhea huuto yleistämisestä ja miesvihasta. Jos sinä kirjoitat "suomalaiset naiset", siinä pitäisi olla myös sana "kaikki", jotta se olisi yleistämistä ja haukkumista?"

Kirjoitan yleensä suomalaiset naiset ja jokin ominaisuus siihen perään, niin millainen hölmö sellaisesta loukkaantuu, jos ei kyseinen ominaisuus koske itseä?

Minä en vielä toistaiseksi ole loukkaantunut mistään täällä, vaikka olen saanut kuulla varsin törkeitäkin arvioita ja kommentteja itsestäni. Ajattelen vain humoristisesti pieni hymynkare kasvoilla, että siinä taas joku pierusäkki sai purettua kiukkuaan onneksi minun, ettei käy väkivaltaiseksi vaikka omille lapsilleen.

Vierailija
16862/23034 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No mainitsiko se tyyppi, ettei nainen saa piereskellä? Jos mainitsi, niin kyllähän sellaiselle saa nauraa. Jos ei maininnut, niin puutaheinää tuo jonkun kertoma."

Tässä selitys:

"Ei mainittu, tietenkään. Se pierujutulla irvailu syntyi jälkikäteen siitä, kun huomasin millaisia epäsiistejä porsaita te omien juttujenne mukaan olette, eli päästellään pieruja esim. ruokapöydässä ja kysellään, missähän vaiheessa uskaltaa alkaa piereskellä uuden miehen luona. Paljon muutakin "maustetta" kerroin olleen "vaatimuksissani" ja te pösilöt ette tajunneet.

Välillä olin kyllä kuolla nauruun, kun en todellakaan arvannut, että netistä löytyy sellainen naisvaltainen yhteisö, jonne on kerääntynyt niin iso joukko täysiä älykääpiöitä. Olihan siellä onneksi myös fiksuja naisia, joiden kanssa naurettiin eräänkin kerran vedet silmistä valuen. :D"

Eli joku ei siis tiedä, että pohdinta "milloin uudessa suhteessa uskaltaa pieraista toisen läsnäollessa tai käydä kakalla niin, että toinen on samassa huoneistossa" on ihan todellista.  Ruokapöydässä piereskely ei kuulu tuohon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16863/23034 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hmm. Jos nainen kirjoittaa "miehet", alkaa kauhea huuto yleistämisestä ja miesvihasta. Jos sinä kirjoitat "suomalaiset naiset", siinä pitäisi olla myös sana "kaikki", jotta se olisi yleistämistä ja haukkumista?"

Kirjoitan yleensä suomalaiset naiset ja jokin ominaisuus siihen perään, niin millainen hölmö sellaisesta loukkaantuu, jos ei kyseinen ominaisuus koske itseä?

Minä en vielä toistaiseksi ole loukkaantunut mistään täällä, vaikka olen saanut kuulla varsin törkeitäkin arvioita ja kommentteja itsestäni. Ajattelen vain humoristisesti pieni hymynkare kasvoilla, että siinä taas joku pierusäkki sai purettua kiukkuaan onneksi minun, ettei käy väkivaltaiseksi vaikka omille lapsilleen.

Ah, taas pääsit noin kätevällä aasinsillalla lempiaiheeseesi pieruihin!

Vierailija
16864/23034 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat hölmöt, jotka täällä loukkaantuvat tekstistä "ne miehet, jotka tekevät asiaa x". 

Vierailija
16865/23034 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin hyvin kuvitella sen pienen hymynkareen. Vähän niin kuin Jack Nicholsonilla Hohdossa.

Vierailija
16866/23034 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, taas pääsit noin kätevällä aasinsillalla lempiaiheeseesi pieruihin!

Ja väkivaltaan, luonnollisesti!

Vierailija
16867/23034 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen spede showsta kun nainen valehtelee ja valittaa että mies pahoinpitelee häntä jotta saisi muilta naisilta myötätuntoa kun hänellä ei ole mitään valittamista😅

Miehen kirjoittama sovinistinen sketsi. Mitä tekemistä sillä on todellisuuden kanssa?

Vierailija
16868/23034 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo väite "nainen on naiselle susi" on minusta kummallinen. Itse en ole elämäni aikana törmännyt noihin susinaisiin vaikka paljon naisia elämän aikana on tullut kohdatuksi. Luonteeltaan hankaliakin naisia on ollut, mutta yksikään ei ole puukottanut minua selkään. Selän takana pahaa puhuvista en tiedä, mutta sitä harrastaa miehetkin. Olin joskus töissä paikassa, jossa miehet eivät tulleet toimeen keskenään ja voi että miten he vuoron perään tulivat minun luo haukkumaan toisiaan.

Tosi uskottavaa.. Ja voihan olla, että tosiaan uskot tuon itsekin! 

Valtaosa meistä naisista on kokenut toisin jo kouluajoilta. Nytkin omien lasten luokilla tyttöjen kesken jatkuvia valtapelejä, joita ei saada poikki...

Mutta joo, kokemukset sikseen. Kyllä esim työpaikkakiusaamistilastot kertovat

Kyllä se lähtee sieltä jo koulun pihoilta. Jatkuu aikuisena. Sitä en ymmärrä, mikä tarve on kieltää asiaa. Monet suvun riidatkin ovat pitkälti naisten välisiä. Ei niitä ukkoja kiinnosta ne naurettavampaakin naurettavimmat valtataistelut typeristä pikkuasioista. 

Jos olet rehellinen, pystyt näitä näkemään kyllä.

Toki voi olla ettet taas ole kuullut YHTÄÄN ongelmallista anopin/miniän/kälyjen/siskosten tms. riitoja ja ainoastaan miesten! Mutta uskottavaa se ei ole.

Vierailija
16869/23034 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luet myös kommentteja vaimollesi, joka pyörittelee päätään kummastuneena ja ihmettelee, että ovatko suomalaiset naiset tuollaisia.

Vierailija
16870/23034 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Suomalaiset miehet ovat sikoja. Noniin. Vain hölmö loukkaantuu tuosta, jos itse ei ole sika. Vain siat loukkaantuvat. Kiitos, saatiin tämäkin asia selväksi. 

Vierailija
16871/23034 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä sinä taisit ihan itse loukkaantua, jonka seurauksena aloitit naisten haukkumisen. Ihan niin kuin tälläkin palstalla. Lisäksi on hieman outoa, että aikuinen mies ylipäätään roikkuu teinityttöjen palstalla ja tekee sinne vielä seuranhakuilmoituksen. Creepy."

Mistä minun olisi pitänyt loukkaantua? Ryhdyin kyllä ilveilemään siellä vihaisten pösilöiden kustannuksella ja tietenkin pösilöt vain innostuivat raivoamaan kahta kauheammin. Se osio missä olin tietämättäni solvattavana 1-2kk oli seniorit, ei siis mikään teinien keskustelupihatto, vaan aikuisten ja osaksi varmaan jo hyvinkin mummoikäisten naisten temmellyskenttä. Luultavasti ikävä kyllä vielä hiekkapohjainen. Hevosnaiset kyllä ymmärtävät mitä tarkoitan. :D

Seuranhakuilmoituksia sinne ei voi tehdä, vaan nuo ihanat leidit olivat kroonista miespulaa helpottaakseen löytäneet deitti-ilmoitukseni Suomi24:lta. Toivomukseni vain olivat heille aivan liian kovat siinä ilmoituksessa ja pillastuivat mokomat pahanpäiväisesti.

Vierailija
16872/23034 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä se lähtee sieltä jo koulun pihoilta. Jatkuu aikuisena. Sitä en ymmärrä, mikä tarve on kieltää asiaa. Monet suvun riidatkin ovat pitkälti naisten välisiä. Ei niitä ukkoja kiinnosta ne naurettavampaakin naurettavimmat valtataistelut typeristä pikkuasioista. 

Jos olet rehellinen, pystyt näitä näkemään kyllä.

Toki voi olla ettet taas ole kuullut YHTÄÄN ongelmallista anopin/miniän/kälyjen/siskosten tms. riitoja ja ainoastaan miesten! Mutta uskottavaa se ei ole."

Näköjään minä elän jossain kuplassa, kun tuollainen ei ole minulle tuttua. En riitaantunut kenenkään kanssa koulussa enkä vanhoja koulukavereita tapaa muutamaa lukuunottamatta.

Yhdelläkään työpaikallani ei naiset ole tapelleet tai riidelleet keskenään. Joskus on voinut olla sanomista, jos työt ovat jakautuneet epätasaisesti, mutta se on ollut esimiehen tehtävä järjestellä työt.

Omassa suvussa ei ole riidelty enkä tiedä yhtään tuttua, jossa oltaisiin noin pahoin riidoissa. Anoppini sisko tosin oli luonteeltaan ilkeä ja hän suosi yhtä poikaansa toisten lastensa kustannuksella. Heidän välit viileni, mutta ei katkenneet kokonaan.

Jos nyt tarkoitat lasten "me ei leikitä sun kaa" -riitoja, niin kyseessä on lapset. Aikuisten pitää puuttua tuollaisiin tilanteisiin.

Vierailija
16873/23034 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luet myös kommentteja vaimollesi, joka pyörittelee päätään kummastuneena ja ihmettelee, että ovatko suomalaiset naiset tuollaisia."

Nykyisin hän lukee jo itse ja kääntää parhaita paloja kavereilleen.

Vierailija
16874/23034 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Aikamoiset kaksoisstandardit naisille, mutta ei se mitään. Jos kohtaatte sen neitsyen ja "tuotte" Suomeen, kohdelkaa hyvin!"

Naisilla itsellään on todella voimakkaat kaksoisstandardit käytössä naisille. Tietyissä Aasian maissa tyttöjen koskemattomuus on ihan luonnollinen asia, mutta Suomessa tytöt kohtaavat kiusaamista ja kuinkas ollakaan, toisilta tytöiltä/naisilta. Täällä kokematon mieskin on naisten pilkan kohteena. Minusta se on asia, joka ansaitsisi parempaa arvostusta ja antaa jokaisen rauhassa edetä siihen, kun tuntee olevansa riittävän aikuinen ja ymmärtävänsä mahdolliset seuraukset kantaen niistä myös vastuun.

En ole ikinä törmännyt tuon tyyliseen pilkkaan. Kenenkkään taholta. Ainoastaan siihen, et miehet häpeävät kokemattomuuttaan ja toisalta halveksivat naisia, joilla ollut useampi mies. Tässä on se kaksoisstandardi.

Toki eivät kaikki miehet tätäkään. 

Vierailija
16875/23034 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo väite "nainen on naiselle susi" on minusta kummallinen. Itse en ole elämäni aikana törmännyt noihin susinaisiin vaikka paljon naisia elämän aikana on tullut kohdatuksi. Luonteeltaan hankaliakin naisia on ollut, mutta yksikään ei ole puukottanut minua selkään. Selän takana pahaa puhuvista en tiedä, mutta sitä harrastaa miehetkin. Olin joskus töissä paikassa, jossa miehet eivät tulleet toimeen keskenään ja voi että miten he vuoron perään tulivat minun luo haukkumaan toisiaan.

Tosi uskottavaa.. Ja voihan olla, että tosiaan uskot tuon itsekin! 

Valtaosa meistä naisista on kokenut toisin jo kouluajoilta. Nytkin omien lasten luokilla tyttöjen kesken jatkuvia valtapelejä, joita ei saada poikki...

Mutta joo, kokemukset siksee

Kyllä se lähtee sieltä jo koulun pihoilta. Jatkuu aikuisena. Sitä en ymmärrä, mikä tarve on kieltää asiaa. Monet suvun riidatkin ovat pitkälti naisten välisiä. Ei niitä ukkoja kiinnosta ne naurettavampaakin naurettavimmat valtataistelut typeristä pikkuasioista. 

Jos olet rehellinen, pystyt näitä näkemään kyllä.Toki voi olla ettet taas ole kuullut YHTÄÄN ongelmallista anopin/miniän/kälyjen/siskosten tms. riitoja ja ainoastaan miesten! Mutta uskottavaa se ei ole.

On työpaikkoja ja yhteisöjä,  joissa naiset juoruavat ja kiusaavat. On työpaikkoja ja yhteisöjä, joissa miehet juoruavat ja kiusaavat. On työpaikkoja ja yhteisöjä, joissa molemmat juoruavat ja kiusaavat. Persoonasta tuo on kiinni, ei niinkään sukupuolesta. 

Vierailija
16876/23034 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Aikamoiset kaksoisstandardit naisille, mutta ei se mitään. Jos kohtaatte sen neitsyen ja "tuotte" Suomeen, kohdelkaa hyvin!"

Naisilla itsellään on todella voimakkaat kaksoisstandardit käytössä naisille. Tietyissä Aasian maissa tyttöjen koskemattomuus on ihan luonnollinen asia, mutta Suomessa tytöt kohtaavat kiusaamista ja kuinkas ollakaan, toisilta tytöiltä/naisilta. Täällä kokematon mieskin on naisten pilkan kohteena. Minusta se on asia, joka ansaitsisi parempaa arvostusta ja antaa jokaisen rauhassa edetä siihen, kun tuntee olevansa riittävän aikuinen ja ymmärtävänsä mahdolliset seuraukset kantaen niistä myös vastuun.

En ole ikinä törmännyt tuon tyyliseen pilkkaan. Kenenkkään taholta. Ainoastaan siihen, et miehet häpeävät kokemattomuuttaan ja toisalta halveksivat naisia, joilla ollut useampi mies. Tässä on se kaksoisstandardi.

Toki eiv

Joskushan pyöri se avain- lukko -meemianalogia, joka kiteytti tuon kaksoisstandardin. 

Vierailija
16877/23034 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat oksansa sahanneet, kun ovat tehneet avioliitosta ja parisuhteesta sellaisen, ettei nainen niihin enää halua, kun naisella on valinnanvapaus. Naiset ovat muuttuneet, miehet ei niin paljon.

Tämä on sellainen autistinen hokema. Ihan kuin naisella olisi joku pallo jalassa lieden edessä. Kun katsoo normaaleita perinteisiä perheitä nin ei niissä kyllä naisia pahoinpidellä ja auton avaimet roikkuu naulassa että sen kun lähtee jos tarve vaatii ja kyllä miehetkin kotitöitä tekee. joku feministi valmentaja näitä valheita suoltaa ja opettaa että sitten jos otat perinteisen miehen nin elämä on pilalla. Ei kai ne puutarhaa kupsuttais ja kavereita kutsuis käymään jos ne olis sitä mieltä että tää vaimona oleminen on hirveetä. 

Se taas mitä naiset ihailee kun muslimi maissa nainen ei saa tulla edes keittiöön jos tulee vieraita tai kun oma perhe syö, saudi arabiassa na

Äläpä tule taas kertomaan,  mistä naiset tykkää tai mitä ihailee! Mistä tevit nämä käsitykset??

Ei täällä valitakaan sellaiset naiset, jotka jakavat elämänsä miehen kanssa tasapuolisesti. Me olemme tyytyväiaiä elämäämme ja nämä suhteet ykeensä kestävät. Niillä vaimoilla on ollut valittamista, joiden miehet ovat halunneet elää, kuten tässäkin ketjussa on usein sanottu: siellä keittiössä ja makuuhuneessa. Silmä mustaks tai nyrkillä poskeen niin oppii olemaan. Tämä on se miesten hokema tässä ketjussa. Aika paljon ikävämpi, kuin joku feministi jossain, joka puhuu tasa-arvon puolesta.

Ja kyllä, naiset voivat lähteä. Ilman mustaa silmääkin. Ja niinhän he lähtevät. Jos toinen ei panosta yhtään siihen parisuhteeseen ja perheeseen. 

Vierailija
16878/23034 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat oksansa sahanneet, kun ovat tehneet avioliitosta ja parisuhteesta sellaisen, ettei nainen niihin enää halua, kun naisella on valinnanvapaus. Naiset ovat muuttuneet, miehet ei niin paljon.

Tämä on sellainen autistinen hokema. Ihan kuin naisella olisi joku pallo jalassa lieden edessä. Kun katsoo normaaleita perinteisiä perheitä nin ei niissä kyllä naisia pahoinpidellä ja auton avaimet roikkuu naulassa että sen kun lähtee jos tarve vaatii ja kyllä miehetkin kotitöitä tekee. joku feministi valmentaja näitä valheita suoltaa ja opettaa että sitten jos otat perinteisen miehen nin elämä on pilalla. Ei kai ne puutarhaa kupsuttais ja kavereita kutsuis käymään jos ne olis sitä mieltä että tää vaimona oleminen on hirveetä. 

Se taas mitä naiset ihailee kun muslimi maissa nainen ei saa tulla edes keittiöön jos tulee

Äläpä tule taas kertomaan,  mistä naiset tykkää tai mitä ihailee! Mistä tevit nämä käsitykset??

Ei täällä valitakaan sellaiset naiset, jotka jakavat elämänsä miehen kanssa tasapuolisesti. Me olemme tyytyväiaiä elämäämme ja nämä suhteet ykeensä kestävät. Niillä vaimoilla on ollut valittamista, joiden miehet ovat halunneet elää, kuten tässäkin ketjussa on usein sanottu: siellä keittiössä ja makuuhuneessa. Silmä mustaks tai nyrkillä poskeen niin oppii olemaan. Tämä on se miesten hokema tässä ketjussa. Aika paljon ikävämpi, kuin joku feministi jossain, joka puhuu tasa-arvon puolesta.

Ja kyllä, naiset voivat lähteä. Ilman mustaa silmääkin. Ja niinhän he lähtevät. Jos toinen ei panosta yhtään siihen parisuhteeseen ja perheeseen. 

Se on kyllä outoa, miten jotkut miehet yhdistävät väkivallan ja tasa-arvon: "Ai haluat tasa-arvoa, no hakkaamalla sinut tuollaiset ajatukset sinulta lähtevät" "Ai haluatte tasa-arvoa, no sittenhän minä voin lyödä naisia, jos haluan". 

Vierailija
16879/23034 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miten voi samalla olla kulttuuri, jossa nainen arvostaa kehoaan eikä makaa kenen tahansa kanssa, mutta sinne mennään seksituristiksi juurikin makaamaan noiden naisten kanssa ja prostituutio on valtava bisnes?"

Kysehän on nyt jälleen siitä, että te ymmärrätte kaiken väärin. Kun mies mainitsee, että haluaisi aasialaisen vaimon, teille syntyy oitis sairas mielikuva, että jaaha, sika haluaa ostaa köyhästä maasta piian ja seksiorjan itselleen. Eli te känkytätte omista kuvitelmistanne ja me miehet joko haaveista tai toteutuneista suhteista aasialaisten vaimojen kanssa.

Se lienee totta, että ainoa Aasian maa, jonka tiedätte, eli Thaimaa, että siellä on myös prostituutiota ja siellä voi olla vaikka millaisia ongelmia, mutta koska ei ole kokemusta, niin en osaa sanoa mitään. Älkää siis viljelkö naisvihaa niputtamalla kunnolliset ja koskemattomat tytöt seksibisneksiin.

Yhdessä keskustelussa joku kirjoittaja, joka kovasti puhui aasialaisista, puhui myös Aasian kuulttuurista. Eli käsitteli koko Aasiaa yhtenä maana. Se sitten korjattiin valistamalla,  mitä kaikkea Aasia pitää siaällään. Sen jälkeen alkoi tulla tarkennuksia. Ei kukaan kouluja käynyt ajattele Aasiaa Thaimaana. Tai Kiinana. Tai yhtenäkään yhtenä maana. Jokainen normi tietää ja ja ymmärtää maanosan suuruuden ja sen moninaisen kulttuurin. Eli ei nää kaikki Aasiasta puhuvat todellakaan tiedä, mistä puhuvat. 

Joten miten osais laajentaa ajatteluaan muihinkaan maihin. 

Vierailija
16880/23034 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On työpaikkoja ja yhteisöjä,  joissa naiset juoruavat ja kiusaavat. On työpaikkoja ja yhteisöjä, joissa miehet juoruavat ja kiusaavat. On työpaikkoja ja yhteisöjä, joissa molemmat juoruavat ja kiusaavat. Persoonasta tuo on kiinni, ei niinkään sukupuolesta."

Kyllä se on myös sukupuolesta kiinni.

"65%:ssa tapauksista kiusaajana toimi nainen"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi