Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi

Vierailija
31.01.2024 |

Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?

Kommentit (23034)

Vierailija
14501/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että tämä tulee muuttumaan, kun naisetkin kouluttautuvat nykyään. Ennen oli luonnollisesti niin, että miehellä oli se koulutus ja tulot, koska miehet opiskeli ja naiset ei. Tästä sit miehet syyttää naisia, et naiset vaan lokkeilevat. Mutta tilanne väkisinkin muuttuu, kun molemmat sukupuolet kouluttautuvat. Ja kun asenteetkin pikkuhiljaa muuttuvat, tasaantuu palkkaerotkin. Tai erot pienenevät.

Niinhän sinä luulet.

Tutkimukset osoittavat toista. Naiset edelleen haluavat paremmin koulutetun ja enemmän tienaavan, vaikka olisivat itse huippumenestyjiä. Sitten kun teitä on joskus 90% ja miehiä omassa poolissa 10% niin kas, naiset itkevät kun ei ole "hyviä miehiä" saatavilla. Toki se hyvän määritelmä miljonäärille on jotain aivan muuta kuin muille  :)

Eikä siinä mitään, ei minua häiritse yhtään että naiset ottavat vastuuta omasta elämästään ja yhteiskunnasta. Nyt naiset ovat olleet vapaamatkustajan roolissa, sen soisi muuttuvan. Eikä minua oikeasti häiritse sekään että esimerkiksi nyt lukiossa olevat jäävät ilman parisuhdetta ja lapsia, koska eivät huoli kuin itseään parempia suhteeseen ja niille nuo naiset ei taas kelpaa koska hyvän määritelmä on molemmilla sukupuolilla aivan erilainen.

Vierailija
14502/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milläköhän mandaatilla palstamies jakelee naisille neuvoja, miltä näyttää ja mitä tehdä ollakseen miehille haluttava? Itse hän on miesten alinta kastia, johon ei kukaan koskisi viiden metrin seipäälläkään. Jos tällaisilta miehiltä välttyy, näytän mielelläni vaikka petolinnun perseeltä. Ja ei, ei sinun tarvitse kommentoida, että niinhän sinä näytätkin. Et tunne minua.

En tunne sinua mutta sinä kerrot ettei minuun koskettaisi seipäälläkään  :)

Naisen logiikka...

Kyllä sinun arvomaailmasi on käynyt hyvin selväksi. Se sattuu olemaan melko tärkeä asia useimmille naisille. Sinun mielenmaisemasi on yhtä kaukana omastani kuin itä lännestä. 

Arvomaailmasta ketjussa onkin kyse.

Naisten arvomaail

Miksi miesvaltaisten, hyväpalkkaisten alojen edustajat sitten vastustavat naisvaltaisten alojen palkankorotuksia? Eikö se olisi miestenkin etu, ettei tarvitsisi maksaa niin paljon lapsen elättämisestä avioeron jälkeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14503/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kun Veraa suominaiset toimintaan että kun mies pääsee töistä on toisen työvuoron työt listattuna tekstiviestiä joka pitää toteuttaa pilkulleen naisen vaatimalla tavalla ja kaikesta saa kiitokseksi lisä vaatimukset kun ilmeisesti mies pääsi liian helpolla kun kerkisin 5 minuuttia lepäämään ja tämä ärsyttää naisia niin suunnattoman paljon että miehille keksitään äkkiä lisää hommaa ja alkaa aivan järkyttävä nalkutus ja valitus jos herran jumala näyttää siltä että nainen joutuisi itse tekemään jotain se itse haluamansa asian eteen.

Ja suominaiset kehtaavat vielä ihmetellä minkä takia kaikki muun maailman naiset menee aina suominaisen edelle"

Noin pitkä sepustus ja välimerkeistä käytössä oli vain yksi ainoa piste. Yksi minun kriteereistä on se, että mies osaa kirjoittaa edes auttavasti suomea.

Juu saa olla en sitä kiellä. Minun yksi kriteer

Lukihäiriö on ikävä juttu. Itsellä se myös ja vaatii paljon ponnisteluja kirjoittaa virheettä. Ei siis onnistu läheskään aina. Gradun tekeminen...no arviossa mainittiinkin virheet, vaikka se moneen kertaan luettiinkin. Kaikki kirjoittaminen siis haasteellista, mutta ainoa mitä voi tehdä, on vain harjoitellla, loputtomasti. Lisäksi sanaristikoita ym. päivittäin. Jopa tämä palsta käy harjoituksesta.

Vierailija
14504/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen suomalainen mies on hyvin usein sivistymätön, ei korkeasti koulutettukaan, ei osaa pukeutua miehekkään tyylikkäästi, huonot ja töykeät käytöstavat, tekee harvoin työtä jolla olisi arvostusta edes työkavereiden silmissä, eivät tule keskenään toimeen, lihovat aivan mahdottomiksi muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, inhoavat jo synnyttyään naisia jne jne.

Kritisoin tässä vaan miesten huonoja ominaisuuksia. Down, boy.

Ei mitään hyvä lista.

Täysin sama kuin naisilla?

Ilmeisesti, kun joku mies saman listan kirjoitti naisista.

joo ok, missasin sen viestin. Olisihan sitä voinut jotain omaperäistäkin laittaa siihen mutta eipä naisilta voi tuon enempää odottaa.

Vierailija
14505/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän luen miesten kommentteja erinäisissä ketjuissa, sitä enemmän alkaa vaikuttaa siltä että suurin osa miehistä on aivan perseestä naisvihoineen ja on parempi jatkossakin pysyä sinkkuna. Joskus vielä ajattelin että suurin osa miehistä on ns normaaleja ja perusmukavia mutta internet on todellakin muuttanut käsitykseni miehistä, eikä ainakaan parempaan suuntaan...

N28

Älä anna näiden hullujen palstanaisten vääristää mieskuvaa. Ei se ole vihaa naisia kohtaan jos noille sekopäille jotku miehet leikkisästi naljailevat.

Misogynia leikkisää naljailua? Sellanen päivän harha sieltä sitten.

Vierailija
14506/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa, että tämä tulee muuttumaan, kun naisetkin kouluttautuvat nykyään. Ennen oli luonnollisesti niin, että miehellä oli se koulutus ja tulot, koska miehet opiskeli ja naiset ei. Tästä sit miehet syyttää naisia, et naiset vaan lokkeilevat. Mutta tilanne väkisinkin muuttuu, kun molemmat sukupuolet kouluttautuvat. Ja kun asenteetkin pikkuhiljaa muuttuvat, tasaantuu palkkaerotkin. Tai erot pienenevät.

Niinhän sinä luulet.

Tutkimukset osoittavat toista. Naiset edelleen haluavat paremmin koulutetun ja enemmän tienaavan, vaikka olisivat itse huippumenestyjiä. Sitten kun teitä on joskus 90% ja miehiä omassa poolissa 10% niin kas, naiset itkevät kun ei ole "hyviä miehiä" saatavilla. Toki se hyvän määritelmä miljonäärille on jotain aivan muuta kuin muille  :)

Eikä siinä mitään, ei minua häiritse yhtään että naiset ottavat vastuuta omasta elämästään ja yhteiskunnasta. Nyt naiset ovat olleet vapaam

Eihän puolisoa tarvitse etsiä Suomesta. Ihan jokaisesta maasta löytyy korkeasti koulutettuja miehiä ja niitä naiset tapaa jo yliopistovaihdossa ja myöhemmin työympyröissä.

Vierailija
14507/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Aivan, no tarkennetaan. Naiset eivät löydä itselleen miestä joka olisi korkeammin koulutettu, huomattavasti paremmin ansaitseva, ja arvostetussa työssä.

Parempi?"

Se on noiden naisten oma ongelma, ei vaikuta kenenkään muun elämään millään tavalla.

Kaikki ongelmat ovat aina yksilöiden omia. Joko voimme keskustella ilmiöistä tai sitten palstan voisi laittaa kiinni.

Vierailija
14508/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että joku käyttää toisesta ihmisestä niinkin halventavaa nimitystä kuin mäl li rän ni, kertoo kaiken hänestä. Naisia vihaava sovinistisika, jonka mielestä naisen kuuluu edelleen olla hellan ja nyrkin välissä.

Onneksi yhä useampi nainen on nykyään vapaaehtoisesti sinkku ja nuo sovinistisiat jäävät yksin. Voimaantukoon sitten vaikka mgtow-liikeessä tai jtn. Kukaan nainen ei taatusti huoli sovinistisikaa tänä päivänä, ellei satu olemaan joku kiihkouskovainen

Missä kohtaa nimittelyssä menee raja? Naiset ovat vuosien ajan haukkuneet miehiä sioiksi. Miten se on ok?

Vai oliko nyt niin, että naisia ei saa nimitellä, miehiä saa.

Vierailija
14509/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sinullako kokemusta munan puutteesta ja yksinäisyydestä?

Miksi itse viihdyt palstoilla, jos kohtaat täällä vain mt-ongelmaisia? "

Ei ole. Olen umpihetero ja minulla on perhe.

Jos lokki paskantaa päähäsi, niin sinäkö viihdyt silloin lokkien paskannettavana? Pahoittelen, kun joudun puhumaan vertauskuvilla, muuten teille ei mene jakeluun. Eli kun liikut ulkona, et voi estää, jos lokki sattuu paskantamaan päähäsi.

Sun vertaukset ei nyt yhtään selitä sitä, että viihdyt päivät pitkät mt-ongelmaisten kanssa, kun voisit olla olemattakin. Jos heistä pitäisit, tilanne olisi toinen. Mutta kun löydät näistä pelkkää valitusta. Mene pois. Hus. Niin niistä pääset!

Vierailija
14510/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen suomalainen mies on hyvin usein sivistymätön, ei korkeasti koulutettukaan, ei osaa pukeutua miehekkään tyylikkäästi, huonot ja töykeät käytöstavat, tekee harvoin työtä jolla olisi arvostusta edes työkavereiden silmissä, eivät tule keskenään toimeen, lihovat aivan mahdottomiksi muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, inhoavat jo synnyttyään naisia jne jne.

Ei mitään hyvä lista.

joo ok, missasin sen viestin. Olisihan sitä voinut jotain omaperäistäkin laittaa siihen mutta eipä naisilta voi tuon enempää odottaa.

Sinulta meni nyt pointti viuhuen ohi. Mutta ei se mitään. Ei aina voi kaikkea tajuta.

Vierailija
14511/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te haluatte ihan itse ne hyvät duunit, yliopiston ja johtajuuden (ja näiden mukanaan tuomat vastuut) niin sitten teillä on kaksi vaihtoehtoa:

1. jäätte yksin koska preferoituja parempia miehiä ei ole saatavilla

2. otatte huonomman

Näin ne hyvät miehetkin on toimineet kautta aikojen.

Kestä se että on sinua parempia miehiä ja naisia joita et saisi edes paperit kunnossa. Se on kuule pelinhenki. Koulut, duunit ja vastuut on hoidettu. 

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
14512/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sinä luulet.

Eikä siinä mitään, ei minua häiritse yhtään että naiset ottavat vastuuta omasta elämästään ja yhteiskunnasta. Nyt naiset ovat olleet vapaam

No noin se menee sinun todellisuudessa. Saat pitää sen. 

Kerros nyt vielä tästä vapaamatkustuksesta, et miten se onkaan ilmentynyt? Sotien jälkeen naisten työllisyys oli pohjoismaiden korkein. Silloin  alettiin puhua siitä, et Suomi on niin köyhä maa, et naistenkin pitää tehdä töitä. Se nähtiin siis köyhyytenä, ei tasa-arvona! Ja naiset jatkoivat työntekoa. Tähän päivään asti. Ja edelleen...Eli se vapaamatkustus?

Vierailija
14513/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naisilla ei olisi äänioikeutta, niin Suomessa olisi asiat paremmin myös naisille.

Vierailija
14514/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään hyvä lista.

Miksi pitäisi väkisin vääntää toiseksi, jos totuus tulee jo siinä ilmi? Omaperäisyyttä täältä saa muutenkin hakea. Miesten harrastama projisointi on omaperäisyydestä todella kaukana.

Vierailija
14515/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIkein hyvä että naisilla menee hyvin. Voittekin ottaa sitten vastuuta elämästänne ja ehkäpä jonain päivänä aikuistutte ja ulotatte vastuunkantamisen myös miehiin ja lapsiinne, kuten miehet ovat tehneet kautta aikojen.

KTM:n kaltainen "en halua johtaa" tyyppistä vastuunvälttelyä ei sitten kannata harrastaa. Se antaa vähän huonon kuvan että kouluttaudutte, valitatte kuinka johtoryhmissä on vain miehiä ja samaan aikaan ette ota hommia hoitaaksenne.

Just joo. Sinä täällä hölötät tyhjänpäiväisiä aamusta iltaan ma-su. Sitten kehtaat vielä tulla kommentoimaan oikeasti uraa tekemän ihmisen omia valintoja. Tiedoksi vaan, ihminen saa ja voi valita millaista uraa tekee. 

Olen valinnut olla ottamatta alaisia, mutta asioita/projekteja/aikaa/asiakkuuksia jne. Johdan ja hoidan joka päivä. Siis silloinkin kun sinä täällä halvennat milloin ketäkin naisia. Nii kauan kuin olet elämäntapa työtön ja elämäntapa valittaja niin älä kehtaa alkaa ihmiselle joka veroistaan masksaa sinunkin elämisen.

Ja se että minä en työssäni ole esihenkilö omasta valinnasta ei tarkoita etteikö minulla ole tästä huolimatta kytköksiä yritysten johtoryhmiin tämä sidonnaisuus on läsnä jokapäivä töissä ollessani. Lisäksi minulla on muita sidonnaisuuksia muihin yrityksiin. Eli eipä ole ongelmaa ettenkö saisi ääntäni kuuluviin liike-elämässä. 

Sinä tässä annat itsestäsi entistä huonomman kuvan koko ajan. 

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
14516/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän luen miesten kommentteja erinäisissä ketjuissa, sitä enemmän alkaa vaikuttaa siltä että suurin osa miehistä on aivan perseestä naisvihoineen ja on parempi jatkossakin pysyä sinkkuna. Joskus vielä ajattelin että suurin osa miehistä on ns normaaleja ja perusmukavia mutta internet on todellakin muuttanut käsitykseni miehistä, eikä ainakaan parempaan suuntaan...

N28

Älä huoli, miehet lukevat naisten ulostuloja täysin samalla tavalla. Teidän miesviha tuli aluksi yllätyksenä ja oikeasti luulin sen olevan muutama yksittäistapaus, mutta ihan jo tykkäysten ja näiden aloitusten valtavasta määrästä näkee ettei se ole yhtään harvinaista.

Vierailija
14517/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sinä luulet.

Eikä siinä mitään, ei minua häiritse yhtään että naiset ottavat vastuuta omasta elämästä

Itse rakastan suomalaisia miehiä. Siis heitä, jotka tunnen. Mutta molemmat lapset ovat löytäneet puolison ulkomailta. Ja hyvät sellaiset! Nyt pitäis saada se toinenkin vielä Suomeen, mutta on todella hankalaa.

Vierailija
14518/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naisilla ei olisi äänioikeutta, niin Suomessa olisi asiat paremmin myös naisille.

Ei olisi. Se, mikä miesten mielestä on parasta naisille, ei ole sitä naisten mielestä. Miehet tuntuvat haikailevan kotiäitien perään, mutta he ei kuitenkaan halua eikä kykene tienaamaan tarpeeksi, että pystyisivät elättämään lapset ja vaimon.

Vierailija
14519/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta voi mennä töihin, lapset pitää viedä päiväkotiin. Jokainen meistä vanhenee ja osa tarvitsee vanhustenhoitoa. 

Ja se on tosi ok. Se vain tarkoittaa sitä, ettet kanna itse vastuuta vaan ulkoistat sen.

Aivan kuten naiset ulkoistavat taloudellisen vastuun miehille.

Sitähän tässä toivottiin että alkaisitte kantaa vastuuta tavalla tai toisella, ettekä siirtäisi sitä aina muille.

Voihan miehet jäädä kotiin lasten kanssa ja hoitaa muistisairaat vanhempansa, jos ovat niin kovia vastuunkantajia. Ei näy kiinnostavan se maailman tärkein vastuunkanto. Mutta toisaalta vastuuttomuudesta maksaa sitten hinnankin. Sen tiedätte.

Minkä lasten?

Ja muistisairaat vanhemmat kuuluu laitokseen, ei kotihoitoon. 

Tehän tuossa vetoatte kuinka kannatte vastuun kaikesta. Ehei, ette kanna. Ette edes parisuhteessa.

Vierailija
14520/23034 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että joku käyttää toisesta ihmisestä niinkin halventavaa nimitystä kuin mäl li rän ni, kertoo kaiken hänestä. Naisia vihaava sovinistisika, jonka mielestä naisen kuuluu edelleen olla hellan ja nyrkin välissä.

Onneksi yhä useampi nainen on nykyään vapaaehtoisesti sinkku ja nuo sovinistisiat jäävät yksin. Voimaantukoon sitten vaikka mgtow-liikeessä tai jtn. Kukaan nainen ei taatusti huoli sovinistisikaa tänä päivänä, ellei satu olemaan joku kiihkouskovainen

Missä kohtaa nimittelyssä menee raja? Naiset ovat vuosien ajan haukkuneet miehiä sioiksi. Miten se on ok?

Vai oliko nyt niin, että naisia ei saa nimitellä, miehiä saa.

Saa tai ei, ovat miehet mm. huoritelleet aina. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän