Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23026)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tasa-arvoisemmaksi maailma muuttuu sitä enemmän miesten ja naisten väliset erot kasvavat. Eli tuhoamme itsemme jälleen kerran ja ihmettelemme miksi nuoret voivat huonosti. Feminismi on suistunut raiteiltaan jos verrataan siihen mitä sen oikeasti pitäisi olla. Miehet luovuttavat naisten suhteen ja naiset ovat hukassa.
Ymmärrän hyvin tuon luovuttamisen, etenkin jos nettiä lukee. Se ei tee ihmisestä inceliä, vaikka ns luovuttaisi parisuhteen suhteen.
Monet silti suhtautuu kunnioittavasti vastakkaiseen sukupuoleen "ihminen ihmiselle", mutta eivät jaksa ajatella parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen onnellinen aviomieheni kanssa. Olemme varmaan aika konservatiivinen aviopari. Isossa kuvassa Minä hoidan kotia ja mies tuo rahaa pöytään. (Siis kyllä minäkin olen töissä hyvällä palkalla ja mies siivoaa ).
Olen onnellinen, etyä mieheni elämän periaate on vanha sanonta: happy wife, happy life. Tuo alkukantainen luolamieheni yrittää tehdä minut onnelliseksi. Ja olenkin.
Siis ajatteletko että mies voi olla parisuhteessa onnellinen vain jos vaimo hoitaa kodin ja mies saa olla pääasiallinen elättäjä? Melko ummmehtunutta.
M35
Aijaai, feminismin myrkyttämä mieskin löytyi. Ihminen, jolle kommentoit, puhui vain itsestään, eikä yleistänyt mitenkään. Minäkin haluaisin tuollaisen miehen. Nykyinen on siis kylläkin ollut pääasiallinen elättäjä, mutta tuo happy wife, happy life puuttui. Kuvitteli olevansa jonkinlainen työleirin pomo. No, ihan kohta on ex.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan keskikastiin taidan lukeutua suurten vientiyritysten toimistotyöläisenä. Olen ollut myös ravintola- ja matkailualalla, terveydenhuollon alalla ja media-alalla. Ihan tavallista, että miehillä on sitä ronskia "äijähuumoria" = mitä sikamaisempi naisia kohtaan, sen hauskempaa. Miesten mielestä.
Jotain meidän elämissä on eroa, kun minä en miehenä tuollaisiin henkilöihin törmää kuin joissain poikkeustapauksissa. Mikäli tuo on sinulle normaalia, niin jokinlaisessa wt-porukassa pyörit.
Onko sulle jotenkin vaikea ymmärtää, että tuo kirjoittaja on törmännyt tuollaisiin henkilöihin usealla eri alalla TÖISSÄ.
"Esimerkiksi empaattinen ihminen ei koskaan voisi aloittaa sotaa eikä ahnehtisi omaa etuaan toisten kustannuksella."
Tuosta voisi päätellä että empaattisia ihmisiä ei ole olemassakaan, sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin tärkeä yhteiskunnallinen keskustelunaihe, että toivoisin pysyvän tässä. Se on mietityttänyt monia.
En tiedä ymmärtääkö molempien porukoiden kovasuisimmat tätä, että keskustelu olisi meidän kaikkken etu. Maltillisimmat, joita on varma enemmistö, ymmärtävät.
Kovasuisimmat haukkuvat miehet ensitöikseen naisvihaajiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan keskikastiin taidan lukeutua suurten vientiyritysten toimistotyöläisenä. Olen ollut myös ravintola- ja matkailualalla, terveydenhuollon alalla ja media-alalla. Ihan tavallista, että miehillä on sitä ronskia "äijähuumoria" = mitä sikamaisempi naisia kohtaan, sen hauskempaa. Miesten mielestä.
Jotain meidän elämissä on eroa, kun minä en miehenä tuollaisiin henkilöihin törmää kuin joissain poikkeustapauksissa. Mikäli tuo on sinulle normaalia, niin jokinlaisessa wt-porukassa pyörit.
Tulihan se sieltä. Naisen syy. No se ero on siinä, että sinä olet mies ja minä nainen. Sinusta on pöyristyttävää kuulla, mitä suurin osa naisista kokee jo lapsesta alkaen.
Olen kokenut seksuaalista häirintää 7-vuotiaasta lähtien. Itsensäpaljastajia, huutelijoita, kourijoita håårittelijoita ja jopa kaksi r**skausyritystä.
Wt-porukka ei ole selitys. Erään suuren yrityksen toimitusjohtaja lähetteli yötä myöten seksuaalissävytteisiä viestejä, yritti työmatkoilla samaan hotellihuoneeseen, ehdotteli, vonkasi ja jahtasi. Minä, naimisissa oleva nainen välttelin tätä äijää parhaimpani mukaan. Lopulta ainoa vaihtoehto oli irtisanoutua. Muutama hyvin tunnettu julkkismies on vongannut, ahdistellut ja lopulta tylyt ja kovasanaiset pakit saatuaan, hååritellut.
Minäkö tähän kaikkeen olen syyllinen?
Vierailija kirjoitti:
lähes kaikki hyvä mitä meillä on olemassa historiallisessa perspektiivissä on "länsimaisten valkoisten heteromiesten" ansiota todellisuudessa. Aika hiljaista olisi vaikka sähköjen, kaukolämmön, teiden, vesiputkien yms. suhteen ilman heitä.
Uskon, että kivikaudella elettiin keskimäärin ihan yhtä onnellisesti kuin nytkin.
Kaikkein tärkein hyvä on läheisten ihmisten seura, ja niin on aina ollut.
Kaikkein suurin paha ovat olleet itsekkäät sotaisat ihmiset, jotka yrittävät haalia kaiken itselleen, vaikka vähän vähempään tyytymällä ja jakamalla riittäii kaikille.
Mitä noihin keksintöihin tulee, niin niitä kyllä ovat tehneet muutkin kuin "länsimaiset valkoiset heteromiehet". Etenkin kun on annettu mahdollisuus. Eipä vaikka luku- ja kirjoitustaito länsimaisilta valkoisilta heteromiehiltä peräisin ole. Homoilla on oma vankka osuutensa ollut keksintöjen historiassa. Ovat sentään päässeet opiskelemaan, toisin kuin naiset, joilta oli pitkään evätty tie korkeampiin opintoihin ja jotka senkin jälkeen usein joutuivat esittämään tuloksiaan jonkun miehen nimissä.
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele yhtään että kuilu kasvaa. Nykyisten keski-ikäisten sukupolvi nieli purematta valheet tasa-arvosta, vaikka naiset olivat altavastaajana kaikessa. Nyt totuus alkaa pikkuhiljaa valjeta nuorille naisille.
Tarkoititko, että naisia kohdellaan väärin alistavasti, vai onko tuo taas sitä sovinistista ylimielistä paatosta, että naiset ovat "huonompia" sen vuoksi, että osalla miehistä on narsistinen tarve kokea paitsi itsensä yksilönä muita yksilöitä paremmaksi, samasta narsistisesta mielenlaadusta johtuen vastaavanlainen tarve kokea oma sukupuolensa toista paremmaksi?
Tämä juuri on sitä evoluutiota: reppanamiehet eivät kelpaa tasoikkaille naisille, jotka mieluummin seurustelevat vaikka keskenään tai aidosti tasokkaiden miesten kanssa. <3
Vierailija kirjoitti:
Miehet on varsinkin nuorena enemmän alttiita ei faktaperäiselle propagandalle, menevät mukaan salaliittoteorioihin saadakseen yhteenkuuluvuuden tunnetta jne
Todellisuudessa kuitenkin naiset ja etenkin nuoret naiset ovat huomattavasti alttiimpia ei faktaperäiselle propaganalle ja uskomuksille. Naiset ovat myös ylivoimaisesti edustettuina erilaisissa uskonnollisissa kulteissa seuraajina, joita johtaa yleensä aina yksi karismaattinen mies.
Tuo sukupuolten välinen "ideologinen kuilu" on pohjimmiltaan lähtöisin samasta sukupuolten välisestä polariteetista kuin "seksuaalinen jännite". Sukupuolet ovat erilaisia, ja seksuaalisen jännitteen potentiaali on siten edelleen olemassa, joskin piilevämpänä kuin aikaisemmin.
Miksi sitten aikaisemmin iloa tuottanut kehollinen ja fokusoitunut vetovoima on muuntunut älylliseksi nillittämiseksi ja sukupuolten väliseksi syyttelyksi, joka myrkyttää koko yhteiskunnan ilmapiirin?
Vastaus juontuu laajempaan ilmiöön siitä, miten kehon ja mielen tasapainomme on liikaa kallellaan mielen suuntaan. Meillä on tarve älyllistää, kyseenalaistaa, ja ylianalysoida asioita, sen sijaan että vain heittäytyisimme rohkeasti elämään. Ei ole sattumaa että esimerkiksi kaikenlainen wokeismi (molemmin puolin poliittista spektriä) on juuri tämän ajan ilmiö. Ideologiset kuilut rehottavat kaikkialla ja ihmiset loukkaantuvat. Suurin yksittäinen syy tähän kaikkeen on, että vietämme liian paljon aikaa älylaitteiden parissa, ja näiden laitteiden "seura" tekee kaltaisekseen; Älykkääksi ja analyyttiseksi, mutta ei kovinkaan keholliseksi ja seksuaaliseksi.
Siinä vaiheessa kun miehet ja naiset viskaavat älypuhelimensa jorpakkoon ja maadottuvat omaan kehoonsa, fokus omaan elämään syvenee ja normaali sukupuolten välinen seksuaalinen jännite palaa kuin itsestään. Samalla kaikenlaiset ideologiset kysymykset väistyvät epäolennaisina.
Miehet näkee vihollisen toisissa , naiset omissa siitä tämä ero. Metsästäjä- keräilijä yhteisön peruja
Miehet lukevat yhden salaliittotrollin kirjoituksen koronarokotteiden vaarallisuudesta, ja siitä tulee saman tien totuus, jota pitää uskonnollisesti saarnata muille.
Kuten tästäkin keskustelusta näkee, niin minusta näyttää siltä, että naiset näkevät paljon selvemmin kokonaisuuksia ja miehet keskittyvät vain joihinkin yksityiskohtiin ja yleensä katsovat asioita vaan omasta kapeasta näkökulmastaan.
Ehkä se johtuu siitä, että naisten on ollut pakko ottaa huomioon koko ympäristönsä turvallisuutensa takia. Heidän on myös ollut paljon vaikeampi lähteä lätkimään esim. läheistensä hoivavelvollisuudesta tai muuten tulla yksin toimeen. Miesten on ollut helpompi lähteä lätkimään ja pitää huolta vain omista asioistaan. Tuntuu, että he näkevät enemmän asiat tyyliin minä vs. kaikki muut, naiset taas tietävät olevansa osa kokonaisuutta.
Tällä palstalla selvästi hilluu jotain mielenterveydellisesti haasteellisia yksilöitä, niin pitää muistaa, että se ei kuitenkaan ole onneksi mitään valtavirtaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet on varsinkin nuorena enemmän alttiita ei faktaperäiselle propagandalle, menevät mukaan salaliittoteorioihin saadakseen yhteenkuuluvuuden tunnetta jne
En lähtisi tuolle linjalle, että vain pelkästään nuoret miehet on propagandalle alttiita. Ihan yhtälailla nuoria naisia aivopestään ja tulokset näkyvät. Muutenkaan ei ole hei erityisen "fresh" sukupuolittaa ihmisiä noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa kuitenkin naiset ja etenkin nuoret naiset ovat huomattavasti alttiimpia ei faktaperäiselle propaganalle ja uskomuksille. Naiset ovat myös ylivoimaisesti edustettuina erilaisissa uskonnollisissa kulteissa seuraajina, joita johtaa yleensä aina yksi karismaattinen mies.
Entisaikaan vitsailtiin vanhoista mummoista, jotka menivät kirkkoon kuuntelemaan, kun komea nuori pastori saarnaa.
heh. Jutussa sanottiin, ettei kukaan tiedä syytä ilmiöön. Tämä ketju ja etenkin uhriutuvien miesten kommentit kertoo kaiken oleellisen lukutaitoiselle. :D
Tarkoituksellista aivopesua tässäkin jonka seurauksena saadaan sukupuolet kiistelemään keskenään. Hajoita ja hallitse.
Voi minkäläinen maailma meillä olisikaan ilman valtaapitäviltä tahoilta masinoitua negatiivista mielenmuokkaamista ja asioiden kärjistämistä..
Sukupuolten välinen sota sikseen, ongelman ydin on puhtaasti ideologinen, elikä "suvaitsevaisto" vs läntinen maailma/valkoisuus.
Niin, kun mies h akkaa tai t appaa eksänsä tai nyksänsä tai suorittaa perhes urman tai puukottaa parhaan kaverinsa viimeisen kaljan takia, niin eikö se ole tunteiden perässä menoa?