Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse perinteisiä konservatiivisia arvoja kannattava mies ja kun mediaa lukee niin tuntuu että olen syyllinen kaikkeen mahdolliseen mikä on maailmassa vikana. Jatkuva puhuminen "setämiehistä" jne. on rasismia pahimmillaan mutta täysin sallitua.
Mutta jos joku ottaa vaalitentissä puheeksi että Haavisto on homo niin johan siitä "someraivo" repeää
Saakin revetä. Sen verran pitäisi ymmärrystä löytyä "perinteisiä arvoja kannattavalta" mieheltäkin, ettei takertuisi niin triviaaliin seikkaan kuin toisen ihmisen seksuaalinen suuntautuminen. Ei ole sinulta mitenkään pois, että joku toinen mies pitää miehistä.
Jos ja kun "perinteiset arvot" ovat yhtä kuin suvaitsemattomuus, kapeakatseisuus ja itsekeskeisyys, ei tarvitse ihmetellä, miksi yhä useampi ei koe niitä omikseen.
Itse en halua tällaista "perinteisten arvojen" miestä. Ensiksikin hän ei sietäisi ystäviäni, joista osa kuuluu seksuaalivähemmistöihin. Toisekseen, jos lapsemme syntyisi seksuaaliseen vähemmistöön kuuluvaksi, tuo mies pilaisi lapsen elämän ja sitä kautta meillä olisi (taas) yksi traumatisoitunut aikuinen lisää.
Jännästi näitä miehiä ei yleensä koskaan haittaa lesbous. Varmaan ajattelevat, että naiset ihan miehen iloksi ovat lesboja.
Miksi siltikin annatte äänenne wokelluksen puolesta? Sieltä kehitysmaistahan kaikkein pahin taantumuksellisuus ja homofobia tänne tulee.
"Alani ja työpaikkani olen joo valinnut. Yli kymmenen vuotta jo miesten työyhteisössä ja nuo jutut toistuvat vuodesta toiseen sanojan iästä huolimatta vaikka väki vaihtuisikin. Ehkä tietyille aloille suuntaavat miehet sitten ovat tuollaisia. "
Enpä usko. Olen vaihtanut työpaikkaa ja alaakin melko usein. Kuvailit kyllä tuota äijäkulttuuria ihan todenmukaisesti. Se on sitä toksista maskuliinisuutta ja sitä esiintyy alasta riippumatta ihan joka puolella. Ja sitten sanotaan naisia laumasieluisiksi.
N50+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman sivun kun tätä luki, niin 5v sitten tekemäni päätös pysyä sinkkunaisena tuntuu vieläkin järkevämmältä. Anonyyminähän ihmiset uskaltavat sanoa mitä ajattelevat. Miesten ajatukset naisista...hrr, järkyttävää luettavaa.
Päättelet vauvapalstan kirjoituksista millaisia keskimääräiset ihmiset ovat? Selvä.
Lähinnä vahvistavat mielikuvia. Olen miesvaltaisella alalla ja voin sanoa miesten olevan mahtavia työkavereita ja alaisia, siinä kohtaa ei pahaa sanaa. Romanttiset suhteet ovat toinen juttu. Tuota "locker room talkia" kyllä kuulee. Kuinka ruuanlaitto ja siivoaminen on tylsää ja haluaisi naisystävän ne asiat tekemään puolestaan. Kuinka haluaa "varmaa seksiä". Kuinka naisten puheet ja kiinnostuksen kohteet ovat typeriä ja niitä siedet
Niinpä. Olisin toki voinut jättää menemättä kouluun tai työhön, selvähän tämä on.
Eri
Siinäpähän sekoilevat,ei ole minulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Naisten kuuluu olla hieman alemmassa asemassa, koska miehet on fyysisesti vahvempia ja isompia, nämä asiat linkittyvät suoraan toisiinsa, eli henkinen ja fyysinen puoli. Se on luonnonlaki ja järjestys, eikä sille voi mitään.
t. Olivia
Nykyään jotkut naiset eivät usko sitä että miehet ovat vahvempia. Naiset ovat sekaisin päästään.
Vierailija kirjoitti:
Naisten kuuluu olla hieman alemmassa asemassa, koska miehet on fyysisesti vahvempia ja isompia, nämä asiat linkittyvät suoraan toisiinsa, eli henkinen ja fyysinen puoli. Se on luonnonlaki ja järjestys, eikä sille voi mitään.
t. Olivia
Naiset ovat Suomessa korkeammin kolutettuja kuin miehet. Eivät naiset ainakaan ole kognitiivisilta taidoiltaan heikompia. Jos fyysinen vahvuus korreloisi positiivisesti henkisten ominaisuuksien kanssa, siinä tapauksessa gorilla, tiikeri ja ihmistä pienempi simpanssikin olisivat ylivertaisia henkisiltä ominaisuuksiltaan ihmisiin verrattuna.
Jos sinulla, Olivia, on noin voimakkaita alistumisfantasioita, älä yleistä niitä koskemaan naisiin sukupuolena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sinä olet ympyräsi valinnut. Se ei tarkoita kuitenkaan sitä että suurin osa miehistä olisi tuollaisia. Tämän tajuaminen voi olla haastavaa."
Kyllä se on hyvin yleistä. Ja miksi syytät jälleen kerran naisia miesten puheista ja teoista?
-eri
Koska olen mies, tunnen todennäköisesti enemmän kuin sinä, eikä minun ympyröissä naisista puhuta noin. Tästä voin päätellä että väittämäsi ei ole fakta, vaan on olemassa erilaisia miehiä, kuten on myös naisia. Usein hyvät tyypit löytävät toisensa, ja kaikenlaiset sekot ovat sitten keskenään.
Koska olet mies, tunnet mitä enemmän kuin minä? Miehiä? Sovinistisia miehiä? Naisia alistavia miehiä? Tulevatko he sinulle kertomaan, millä tavoin ahdistelevat? Väitän edelleen, että on fakta, että miehet puhuvat naisista halveksuen ja että se on hyvin yleistä. Sinä et sitä edes huomaa, koska sinustahan ei puhuta.
Vierailija kirjoitti:
Eräässä työpaikassa nuorena jouduin todella härskien puheiden, vihjailujen ja jopa koskettelun uhriksi. Äijät huutelivat kaikenlaista, enkä osannut aina nasevasti vastata ja kärsin todella paljon ja suoranaisesti pelkäsin. Työmatkat oli pahimpia. Ei niitä ukkoja saatu kuriin, vaikka niitä puhuteltiinkin. Miesten työnantaja sitten järjesti mulle kyydin työmaalle ja pois. Miettikää!
Kuulostaa kamalalta. Onneksi sait kyydin, vaikka ei sen kyllä noin kuuluisi mennä, vaan miesten olisi pitänyt kunnioittaa sua ja sun koskemattomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa että täällä kiljutaan peräkanaan miesvihasta vaikka kaikki kommentit täällä haukkuvat naisia. 1ncel liike on vahvempi kuin koskaan, ja nämä nuoret miehet fantasiovat naisten kaltoinkohtelusta.
Mutta silti kaikki on vain naisten vika. Tämä nykyajan miehissä ärsyttää, suurta uhriutumista samaan aikaan kun puhuvat naisista alentavasti kävelivinä reikinä. Onko se oikeasti teille yllätys että tuollaisilla puheilla ei saa naista?
Mitä enemmän miehet radikalisoituvat oikealle, sitä kauemmaksi naiset juoksevat. Koska meiltä voi lähteä sen seurauksena henki.
Minä yritän tässä koko ajan saada naiset puolustamaan itseään ja omaa henkeään. Ei käy.
En nyt ymmärrä mitä tuolla tarkoitat? Kyllähän naiset yrittävät itseään puolustaa jos mies käy pääll
Minä olen oikeasti 153cm nainen. Jos minun kimppuuni käy keskimittainen suomalainen 180cm pituinen mies, niin miten minä puolustaudun? Puren nilkkaan? Vai kaulavaltimoon, jos yllän?
Vierailija kirjoitti:
"Missähä ihmeen koulussa olet oikein ollut?"
Ihan tavallisella yläasteella ja vielä hyvällä alueella. Useampaan kertaa tyttöjä kourittiin mm. rinnoista, pahimmillaan ihan luokassa. Tämä ei ollut mitenkään poikeuksellista 80-luvulla.
Meillä oli tätä vielä 90-luvun loppupuolella. Suosituimmilta tytöiltä rämpsittiin myös rintaliivien hakasia auki paidan läpi kesken koulupäivän (iskettiin kiinni ja vedettiin taaksepäin niin, että hakaset irtoavat tai vääntyvät) ja käskettiin juoksemaan, että tissit heiluvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Olivia
Naiset ovat Suomessa korkeammin kolutettuja kuin miehet. Eivät naiset ainakaan ole kognitiivisilta taidoiltaan heikompia. Jos fyysinen vahvuus korreloisi positiivisesti henkisten ominaisuuksien kanssa, siinä tapauksessa gorilla, tiikeri ja ihmistä pienempi simpanssikin olisivat ylivertaisia henkisiltä ominaisuuksiltaan ihmisiin verrattuna.
Jos sinulla, Olivia, on noin voimakkaita alistumisfantasioita, älä yleistä niitä koskemaan naisiin sukupuolena.
Vaikka apina lukisi sata kirjaa ei se siitä viisastu. Vanha helsinkiläinen sanalasku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat laumasieluja. Heitä on helppo joukkohysterisoida vihervassariagenda taakse. Eivät ajattele yksilöinä.
Juuri sinunkaltaisesi tyypit luovat sitä vastakkainasettelua, joka on ongelma. Käsittämättömiä yleistyksiä ja stereotypioita, jotka eivät perustu mihinkään. Itse en tunne yhtään ainutta naista, joka olisi helppo "joukkohysterisoida". Kaikilla on ihan omat ajatukset ja mielipiteet. Et ole tainnut tutustua naisiin kunnolla? Vai mistä ihmeestä tuollainenkin käsitys oikein kumpuaa? Miehet ovat paljon enemmän laumasieluja, jotka on mahdollista yllyttää tekemään hölmöjä asioita kaveripiirin painostamana.
Lisäksi tällaisesta yllytyshulluudesta voi miehenä saada isojakin palkintoja, vrt. Duudsonit ja Jackass.
Kuvittelepa samanlainen päättömästi sekoileva nuorten naisten ryhmä. Ei tulisi TV-sopimuksia, julkisuutta, hyväntahtoista hohotusta ja hymyä, että tytöt ne nyt vaan on tyttöjä. Ai joo, eihän noi Duudsit ja Jacksit mitään kauhean nuoria olleet, osa sekoilee vieläkin nelikympppisenä samanlaisian "velikultina", joille voi vähän hihitellä, että onpas se hassu :) Ihanaa, kun on säilyttänyt yhteyden sisäiseen lapseensa noin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät miehet puutu jos toiset miehet sikailevat ja ahdistelevat, korkeintaan möllöttävät tuppisuina tai pahimmillaan nauravat ja liittyvät mukaan. Nähty liian monta kertaa. Laumasieluina eivät uskalla sanoa vastaan vaikka olisivatkin eri mieltä, ja kierre jatkuu.
Ja monen r aiskauskeissin kohdalla ovat ensimmäisenä huutamassa, että uhri valehtelee tai että mitäs oli sen miehen kanssa muttei ymmärtänyt antaa. Miehen "oikeutta" seksiin pidetään suurempana kuin naisen oikeutta koskemattomuuteen.
Kukaan normaali mies tai nainen ei ajattele noin.
Epänormaaleja on sitten aika paljon tai onko tuollainen ajattelu sitten siinä tapauksessa normaalia? Miksi raiskaus avioliitossa siinä tapauksessa oli luvallista vielä 90- luvulla? Eikö se
Kukaan normaali mies tai nainen ei ajatellut silloinkaan noin. Hyvä että laki tuli niitä epänormaaleja varten. Kiistän silti ajatuksen, että raiskailu avioliitossa olisi ollut tavanomaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Missähä ihmeen koulussa olet oikein ollut?"
Ihan tavallisella yläasteella ja vielä hyvällä alueella. Useampaan kertaa tyttöjä kourittiin mm. rinnoista, pahimmillaan ihan luokassa. Tämä ei ollut mitenkään poikeuksellista 80-luvulla.
Meillä oli tätä vielä 90-luvun loppupuolella. Suosituimmilta tytöiltä rämpsittiin myös rintaliivien hakasia auki paidan läpi kesken koulupäivän (iskettiin kiinni ja vedettiin taaksepäin niin, että hakaset irtoavat tai vääntyvät) ja käskettiin juoksemaan, että tissit heiluvat.
Tuttua tuo rintaliivien aukominen. Aina sai miettiä, ettei seiso niin, että joku pääsee yllättämään. Kerran sisuunnuin sen verran, että täräytin liivit avannutta poikaa repulla ja sen silmälasit hajosi. En kehdannut rehtorin puhuttelussa selittää, että miksi niin tein (miesrehtori), niin lasku tuli mun vanhemmille. Onneksi vanhemmat ymmärsivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät miehet puutu jos toiset miehet sikailevat ja ahdistelevat, korkeintaan möllöttävät tuppisuina tai pahimmillaan nauravat ja liittyvät mukaan. Nähty liian monta kertaa. Laumasieluina eivät uskalla sanoa vastaan vaikka olisivatkin eri mieltä, ja kierre jatkuu.
Ja monen r aiskauskeissin kohdalla ovat ensimmäisenä huutamassa, että uhri valehtelee tai että mitäs oli sen miehen kanssa muttei ymmärtänyt antaa. Miehen "oikeutta" seksiin pidetään suurempana kuin naisen oikeutta koskemattomuuteen.
Osa toki noinkin, mutta kun teidän fanaattisten mielestä ei saisi kysyä yhtään mitään. Nainen saa turpaansa, niin yhtäkään kysymystä ei saisi kysyä, että mikä homma tai muuten syyllistää uhria.
Ja jälkeenpäin iskenyt morkkis baaripanosta ja mielen muuttaminen, on tapahtuma jota ei ole koskaan tapahtunut?
Jälleen yritys pestä miehestä syytön tekemäänsä r aiskaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa toki noinkin, mutta kun teidän fanaattisten mielestä ei saisi kysyä yhtään mitään. Nainen saa turpaansa, niin yhtäkään kysymystä ei saisi kysyä, että mikä homma tai muuten syyllistää uhria.
Mitä taas tulee seksuaaliseen v
Ymmärrys on todella alhaisella tasolla jos a) hakeutuu kehitysmaalaisten seuraan b) vetää niiden kanssa perseet ja menee niiden sänkyyn puolialasti. Ettei tajua että siitä sitten seuraa seksiä.
Suurinta osaa näistä puoliväkisin ottamisista ei edes naikkoset ilmoita kun itse olleet osallisia. On ollut monta kertaa tilaisuus häipyä ja alunperin valita seura järkevämmin.
Harmillista vaan että näiden naisten eksoottiset kumppanit saalistaa lapsia. Siitä pitäisi saada myös feministit vastuuseen.
Pahin ongelma Suomessa ja lännessä muutenkin on, ettei kukaa nahdo enää olla ns. ikävä ihminen, kukaan ei halua olla syyllinen "pahaan". Kaikki haluavat koko tietää mikä on oikein, etteivät tekisi virheitä. luulisin tämän johtuvan heikkoudesta, tai sitten ihan silkasta elämänpelosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa että täällä kiljutaan peräkanaan miesvihasta vaikka kaikki kommentit täällä haukkuvat naisia. 1ncel liike on vahvempi kuin koskaan, ja nämä nuoret miehet fantasiovat naisten kaltoinkohtelusta.
Mutta silti kaikki on vain naisten vika. Tämä nykyajan miehissä ärsyttää, suurta uhriutumista samaan aikaan kun puhuvat naisista alentavasti kävelivinä reikinä. Onko se oikeasti teille yllätys että tuollaisilla puheilla ei saa naista?
Mitä enemmän miehet radikalisoituvat oikealle, sitä kauemmaksi naiset juoksevat. Koska meiltä voi lähteä sen seurauksena henki.
Minä yritän tässä koko ajan saada naiset puolustamaan itseään ja omaa henkeään. Ei käy.
En nyt ymmärrä mitä tuolla tarkoitat? Kyllähän naiset y
Ei taida olla suurin uhka teille suomalaiset miehet. Mutta sehän teidän su va kkien mielisairaaseen nuppiin ei mahdu.
Vierailija kirjoitti:
"Alani ja työpaikkani olen joo valinnut. Yli kymmenen vuotta jo miesten työyhteisössä ja nuo jutut toistuvat vuodesta toiseen sanojan iästä huolimatta vaikka väki vaihtuisikin. Ehkä tietyille aloille suuntaavat miehet sitten ovat tuollaisia. "
Enpä usko. Olen vaihtanut työpaikkaa ja alaakin melko usein. Kuvailit kyllä tuota äijäkulttuuria ihan todenmukaisesti. Se on sitä toksista maskuliinisuutta ja sitä esiintyy alasta riippumatta ihan joka puolella. Ja sitten sanotaan naisia laumasieluisiksi.
N50+
Naisvaltaisilla aloillahan on keskimääräistä parempi yhteishenki. Ei kun hetkinen. Kuulostaa kuin olisit matalamman koulutustason hommissa. Siellä tuollaista käytöstä on astittavissa.
Ja jälkeenpäin iskenyt morkkis baaripanosta ja mielen muuttaminen, on tapahtuma jota ei ole koskaan tapahtunut?