Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23034)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä vittua tässä ketjussa tapahtuu...?????
Miehet kertovat ajatusmaailmastaan. Kannattaa kuunnella tarkasti. Sinkkuus tuntuu entistä paremmalta valinnalta.
Olen täysin samaa mieltä. Sama pätee myös miehiin jotka hakevat naisen itselleen venäjältä, kun eivät täältä suomesta saa vaikka kuinka yrittävät..tiedän monta tapausta.
Joku harhaluulo vissiin että suomalainen nainen olisi jotenkin saamisen arvoinen?
Mitäs jos miehet kaipaavat uskollista, tukevaa, naisellista naista? Sellaista joka kysyy kuinka töissä meni, eikä "miksi et käynyt kaupassa kotimatkalla mähän käskin sun..."
No olen kyllä naisellinen nainen ja mies on sa
Kiviäkin kiinnostaa tämä sinun egoperformanssisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten henkinen pahoinvointi ja mt-ongelmat on kyllä räjähtäneet käsiin :( Sitten vielä ylpeilevät sillä, että eivät hakeudu hoitoon.
Tämä ketju on selkeä osoitus näistä miesten mt-ongelmista. Kaikki lähtee jo kotikasvatuksen puutteesta ja vähäisistä älynlahjoista. Ei ihme ettei flaksi käy. Ei älyä, ei sivistystä eikä käytöstapoja.
Jahas, erityisluokalla epäonnistunut taas ylentämässä itseään? Mielestäni viestissä ei ole älyllistä aspektia, ei sivistystä eikä taatusti käytöstapoja.
Selvä mt-ongelmallinen tapaus siis ja kotikasvatus jäänyt vaiheeseen. Älynlahjat riittää niukasti vauva-palstalla riehumiseen.
Flaksi ei käy sitten ihan toisista syistä... alle ei uskalla, päällä ei pysy, takaa ei yllä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ihan uteliaisuudesta... missä todellisuudessa naiset tekevät enemmän palkkatöitä kuin miehet, ja tulevat myöhemmin kotiin?"
Tässä minun todellisuudessa minun työpäivä loppuu myöhemmin mitä miehellä. Tietenkin ensin kotiin tuleva aloittaa ruuanlaiton.
Ilmasto vs. sää
Tästä on jo juteltu
Ei ole eikä aloiteta nytkään. Ei kaikki miehet työkseen kaiva ojia lapiolla kahdeksan tuntia päivässä vaikka te väitätte niin. Omalla alalla miehillä ja naisilla on samat työtehtävät ja sama työaika, miesten työ ei ole raskaampaa eikä työaika pidempi.
Vierailija kirjoitti:
"Jossain yhteiskunnissa arvostetaan perheestään huolehtivaa naista. Se että suomalaiset naiset ovat ihan itse polkeneet sen roolin maan rakoon ei vaikuta mitenkään toisiin kulttuureihin."
Niissä yhteiskunnissa naiset vastaavat perheen taloudesta eli mies antaa tilinsä naisen hallittavaksi. Ei niin kuten palstamiehet sanovat, että kaikilla perheenjäsenillä ei tarvitse olla sama elintaso vaan mies voi syödä pihviä ja naiselle riittää kaurapuuro.
Tietysti naiselle riittää kaurapuuro jos nainen käy itse töissä ja vaatii miestä tekemään puolet kotitöistä.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä tuo miehen M47 kertomus voi olla hyvinkin totta, meidän kerrostalon saunatiloissa tapahtui saman typpinen tapaus noin 25v sitten. Silloin saunatila ei lukittu ollenkaan toisin, kun tänä päivänä kaikki on lukkojen takana. Muistan sen kun taloyhtiön silloinen puheenjohtaja, löysi aamulla 5 jätkää, jotka olivat kännissä ja 1 naisen, joka oli sammunut saunatilasta! Nainen sitten herätettiin, eikä hän muistanut kuulemma mitään edellisestä illasta sekä miten oli päättänyt sinne saunatilaan. Aika varmasti, nuo jätkät oli juottaneet hänet hulamaan ja rai*kanneet siiten. Mutta nainen ei halunnut kuulemma ilmoittaa asiasta viranomaisille... Todella surullinen tapaus, että nainen ei haluttu viedä asiaa viranomaisten tutkittavaksi. Mutta se oli naisen oma tahto kuulemma."
Oli varmaan joku liberaali fema kko, joka sai kunnon penistä saunatiloissa!
Meno muuttuu härskimmäksi vuosi vuodelta, kiitos siitä kuluu feministeille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jossain yhteiskunnissa arvostetaan perheestään huolehtivaa naista. Se että suomalaiset naiset ovat ihan itse polkeneet sen roolin maan rakoon ei vaikuta mitenkään toisiin kulttuureihin."
Niissä yhteiskunnissa naiset vastaavat perheen taloudesta eli mies antaa tilinsä naisen hallittavaksi. Ei niin kuten palstamiehet sanovat, että kaikilla perheenjäsenillä ei tarvitse olla sama elintaso vaan mies voi syödä pihviä ja naiselle riittää kaurapuuro.
Tietysti naiselle riittää kaurapuuro jos nainen käy itse töissä ja vaatii miestä tekemään puolet kotitöistä.
Jos kaurapuuro on ainoa ruoka, mitä mies osaa tehdä, niin sitten varmaan miehen kannattaa opetella kokkamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet kertovat ajatusmaailmastaan. Kannattaa kuunnella tarkasti. Sinkkuus tuntuu entistä paremmalta valinnalta.
Olen täysin samaa mieltä. Sama pätee myös miehiin jotka hakevat naisen itselleen venäjältä, kun eivät täältä suomesta saa vaikka kuinka yrittävät..tiedän monta tapausta.
Joku harhaluulo vissiin että suomalainen nainen olisi jotenkin saamisen arvoinen?
Mitäs jos miehet kaipaavat uskollista, tukevaa, naisellista naista? Sellaista joka kysyy kuinka töissä meni, eikä "miksi et käynyt kaupassa kotimatkalla mähän käskin sun..."
Se nainenkin
Joudun tekemään periaatteessa ja laskennallisesti enemmän työtunteja jokaista ansaitsemaani euroa kohden verrattuna mieheni.
Tai siis hänen työ on kyllä erittäin vastuullinen, mutta laskuttaa enemmän ja saa enemmän palkkaa. Se ei kyllä haittaa, minäkin onneksi tienaan mukavasti.
Minulla on myös toimistotyöaika, miehellä ei, eli on kyllä tilanteita että olen ensin kotona.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkautta vailla olevien henkisesti pienten miesten suru kääntyy tämän ketjun osoittamalla tavalla naisvihaksi ja naisten halveksunnaksi. En voi sanoa liian montaa kertaa: se millaisen miehen nainen valitsee on hänen elämänsä tärkein päätös. Tai on valitsematta.
Jep, tuon vuoksi yhä kasvavissa määrin miehet, siis ne naiselle parisuhdemielessä hyvät, jättävät sen elämänvaiheen kokonaan väliin. Naiset ovat osoittaneet kerta toisensa jälkeen etteivät he tarjoa miehille kumppanuutta, arvostusta tai mitään muutakaan miehen toivomaa asiaa. Riskit huonon naisen saamiseksi ovat vain liian suuret ja naisen pystyessä heittämään miehen sivuun ihan ilman tunteita koska tahansa, miehelle jää aina tavalla tai toisella maksajan ja "syyl
Todellisuus ei vain tue noita sinun prosenttejasi. Mutta ei se mitään.
Tukee kun katsomme aikuistuvia nuoria. Ei tietenkään nelikymppisiä miettiessä, mutta nuo joiden pitäisi tehdä se seuraava sukupolvi :)
Naisten ulína on jo alkanut, missä kaikki hyvät miehet. Huono homma kun ne hyvät miehet opiskeli, hankki duunin ja nyt ne harrastaa jotain ja viettää aikansa kotonaan.
No wife = happy life
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaurapuuro on ainoa ruoka, mitä mies osaa tehdä, niin sitten varmaan miehen kannattaa opetella kokkamaan.
Yleensä miehet ovat parempia kokkeja. Nainenhan voi itse kokata itselleen mitä haluaa ja mihin sen rahat riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olen kyllä naisellinen nainen ja mies on samaa mieltä siitä. Kysyn joka päivä miten työssä on mennyt. Aina. Jos kaupasta tarvitsen jotain voin mennä itse, voimme mennä yhdessä tai voin tilata kotiin mitä tarvitsen. Ainoa vaatimus miehelle on kantaa kauppakassit. Hän tekeekin sen onneksi mielellään.
T. Nainen KTM ja PS
Oletkin siis vasemmiston ja feministien vihaama "tradwife" johon jo puoluekantasi yhdistettynä sukupuoleesi viittaa.
Tai sitten olet trolli koska sun jutut on kovin ristiriitaisia. Samapa tuo koska kaltaisiasi naisia on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse sanoitte että kun ei kotona muka kukaan kysy miten töissä on mennyt. No ei pidä paikkaansa meillä ainakaan.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkautta vailla olevien henkisesti pienten miesten suru kääntyy tämän ketjun osoittamalla tavalla naisvihaksi ja naisten halveksunnaksi. En voi sanoa liian montaa kertaa: se millaisen miehen nainen valitsee on hänen elämänsä tärkein päätös. Tai on valitsematta.
Jep, tuon vuoksi yhä kasvavissa määrin miehet, siis ne naiselle parisuhdemielessä hyvät, jättävät sen elämänvaiheen kokonaan väliin. Naiset ovat osoittaneet kerta toisensa jälkeen etteivät he tarjoa miehille kumppanuutta, arvostusta tai mitään muutakaan miehen toivomaa asiaa. Riskit huonon naisen saamiseksi ovat vain liian suuret ja naisen pystyessä heittämään miehen sivuun ihan ilman tunteita koska tahansa, miehel
Valtaosa suomalaisista toivoisi lapsia. 2045-vuotiaiden keskimääräinen lapsi-ihanne on kaksi lasta, kertoo Väestöliiton tuore Perhebarometri. Monet lapsitoiveet jäävät kuitenkin toteutumatta.
Syntyvyys on Suomessa laskenut viime vuosikymmeneltä lähtien. Koronavuosina 2020 ja 2021 vauvoja syntyi Suomessa paljon, mutta viime vuonna syntyvyys taas romahti.
Syntyvyys sakkasi jälleen koronapandemian aikainen noste vauvaluvuissa ei ole jatkunut
Naisten ja miesten välillä lasten saamiseen liittyvissä ihanteissa ei enää näy eroa alle 35-vuotiailla.
Aiemmin on ollut niin, että naiset ovat toivoneet miehiä enemmän lapsia. Nyt eroa ei havaittu, sanoo tutkija Tiia SorsaVäestöliiton yhteydessä toimivasta Väestöntutkimuslaitoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä miehet ovat parempia kokkeja. Nainenhan voi itse koka
Jos miehet ovat parempia kokkeja, niin sitten on luontevaa, että he vastaavat perheen ruokahuollosta, vai mitä? Pitäähän kasvaville lapsille saada hyvää, terveellistä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
"Juu ei lorvi vaan miesten aloilla on 8h työpäivä, naisten valtaamalla julkisella sektorilla ei ole."
Unohdit tuosta työajan lyhennykset eli pekkaset. Ne voi olla kokonaisia päiviä, joka päivä tai viikottain, jolloin työaika on 38,25 tuntia viikossa. Tuo työaika on myös monella naisella.
Julkisen sektorin virasto- ja toimistotyöaikaa noudattavilla palkansaajilla keskimääräinen säännöllinen viikkotyöaika on 36,25 tuntia ja yleistä työaikaa noudattavilla 38,25 tuntia viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos miehet kaipaavat uskollista, tukevaa, naisellista naista? Sellaista joka kysyy kuinka töissä meni, eikä "miksi et käynyt kaupassa kotimatkalla mähän k
Tuskin tässä nyt kaivataan sitä, että jokainen käy kertomassa pitkällisesti juuri oman perheensä tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Juu ei lorvi vaan miesten aloilla on 8h työpäivä, naisten valtaamalla julkisella sektorilla ei ole."
Unohdit tuosta työajan lyhennykset eli pekkaset. Ne voi olla kokonaisia päiviä, joka päivä tai viikottain, jolloin työaika on 38,25 tuntia viikossa. Tuo työaika on myös monella naisella.
Julkisen sektorin virasto- ja toimistotyöaikaa noudattavilla palkansaajilla keskimääräinen säännöllinen viikkotyöaika on 36,25 tuntia ja yleistä työaikaa noudattavilla 38,25 tuntia viikossa.
Julkisella sektorilla työskentelee paljon myös miehiä ja yksityisellä naisia. Turha väittää muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko se olla siis tästä kiinni? (Miesten mt-asiat ja pahoinvointi, jota täällä luemme.)
T. Nainen KTM ja PS
Tuskin kukaan sulle sitä pystyy lyhyesti selittämään. Muna vai kana vai molemmat? Mielenterveyden ongelmien ja hoitovastaisuuden syistä löytyy paljon tutkimusta, sitä sopii selailla.
Eikä tarvi. Kunhan pohdin. En oo niiiin kiinnostunut että perehtyisin, kun itsellä onneksi tasapainoinen mies. Mutta toki kansalaisena huolissani mihin tämä suunta eskaloituu.. todennäköisesti joskus vielä jotenkin jonnekin. Sitä tässä vaan pohdin.
T. Nainen KTM ja PS
Ei toki tarvitse arvostaa. Enkä minä rupea kenenkään piiaksi saadakseni miesten arvostusta. Sellaista se on.
--
ja siinä sä poljet jalkaasi kuin pikkutyttö koska miehet eivät ryhdy sinun piiaksi.
Tuo teidän termistö jo kertoo sen arvostuksen puutteen. Mies on teille pelkkä resurssi, mahdollistaja. Onko ihme ettei nuoria miehiä enää kiinnosta ja nelikymppiset eivät mene samaan ansaan uudestaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä m
Olisi kyllä hyvä, jos miehet voisivat toimia enemmän sillä vahvuusalueellaan eli keittiössä. Tuolla paremmuudella sillä alueella on epäilemättä biologiset ja evoluutiopsykologiset juuret. Turha niitä vastaan on kamppailla.
Hyvin sanottu, samaa mieltä. Onneksi mieskin antanut tähän asti vaan hyvää palautetta. Ja ei kai se vihille olisi muuten vienyt.
T. Nainen KTM ja PS