Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi

Vierailija
31.01.2024 |

Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?

Kommentit (23034)

Vierailija
9221/23034 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Edelleen, jos niitä on merkittävä joukko ja keskiarvo on edelleen hyvin lähellä toisiaan, jossain on oltava merkittävä joukko naisia jotka eivät osallistu.

Et voi todistaa etteikö näin olisi."

Minähän jo todistin yhden kerran, vai oletko jo unohtanut? Esitin esimerkkilaskelman jossa naiset tekivät tasaisesti saman verran kotitöitä ja miehistä 3/4 yhtä paljon kuin naiset mutta 1/4 vähän. Tästä seurasi juuri se että miesten keskiarvo jäi hieman naisia pienemmäksi. Mutta ei tarvitse siis olla mitään joukkoa naisia joka ei tekisi kotitöitä tai että osan miehistä pitäisi välttämättä tehdä enemmän kuin naisten.

Noihin keskiarvoihn voidaan siis päätyä ihan näillä oletuksilla joita olen tehnyt.

Vierailija
9222/23034 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nainen voi tienata tarpeeksi jotta miehen elintaso ei laske."

Kyllä ja moni nainen tienaakin. Mutta jos miehet todella tällaista puolisoltaan erityisesti haluaisivat niin on hankala ymmärtää miksi nimenomaan kaikkein koulutetuimmat naiset (=parhaiten ansaitsevat naiset) ovat niitä jotka naisista useimmin jäävät perheettömiksi. Ei siis näytä siltä että naisen kyky elättää perhe olisi miehille jotekin iso parinvalintakriteeri.

Niitä naisen pienempiä tuloja ymmärretään valittaa vasta jos ne alkavat vaikuttaa siihen miten se mies voi kuluttaa.

Ja minä muuten ansaitsen enemmän kuin mieheni ja mies on siitä ihan vain ylpeä.

Ne naiset jäävät perheettömiksi koska he haluavat paremmin tienaavan miehen. Miksi naiset eivät preferoi huonommin tienaavia mie

No miksi ei voisi ottaa paremmin tienaavan naista? Varmasti voi jos kompensoi asian sitten muilla osa-alueilta. Minä olen aikanaan mieheni valinnut aviomieheksi ensi näkemältä ennekö tiesin mitä työkseen tekee. Mutta se on kyllä selvä että mies ei voi olla sekä huonosti tienaava, että huonosti käyttäytyvä...

T. Nainen KTM ja PS 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9223/23034 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Edelleen, jos niitä on merkittävä joukko ja keskiarvo on edelleen hyvin lähellä toisiaan, jossain on oltava merkittävä joukko naisia jotka eivät osallistu."

Onhan sellainen toki olemassa, nimittäin sinkkunaiset. Heillä ei useinkaan mene kovinkaan paljon aikaa kotitöihin.

Mutta kun sekä perheiden että yhteiskunnan kannalta ongelma ei ole sinkun vaan ne miehet jotka eivät ryhdy kotitöitä tekemään vaikka perheellistyvät. Se tulee kalliiksi niin avioerojen kuin sen jälkeisen syrjäytymisen kautta.

Vierailija
9224/23034 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jankkaamiseni perustuu tutkittuun tietoon, ei siihen mitä naapurissa tapahtuu."

Ja se tutkittu tieto oli mikä? Siis tuo tutkimus kotitöihin käytetystä ajasta joka ei siis mietkään kertonut etteikö voisi olla melko isokin joukko miehiä jotka tekevät varsin vähän kotitöitä?

En kiistä etteikö niitä voisi olla suurta joukkoa, mutta se tarkoittaisi että on suuri joukko naisia joiden puoliso tekee paljon enemmän. Miksi haluat jankata miehistä jos kerran molemmat tekee lähes saman, keskimäärin?

Ja samaan aikaan siis raivoisasti selität kuinka naisetkin tekevät töitä, vaikka tilastojen valossa ero on suurempi kuin kotitöissä, joka logiikkasi mukaan tarkoittaa sitä, että on melko iskokin joukko naisia jotka tekevät varsin vähän palkkatöitä.

Molemmat eivät tee edes tilastollisesti yhtä paljon. Siitä tuo ero kertoo. Kun se kotitöihin käytetty aika ei ole sama. Muuten se miesten ja naisten tekemä työaikaerokin on pieni. Käytännössä sitä eroa ei ole. Sinun logiikkasi mukaan. Miksi aina puhut siitä? 

Vierailija
9225/23034 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jankkauksen sijaan voisit linkata ne tutkimukset ja lopettaa jankkaus. "

Ihan samat sanat. Se ainoa tutkimus johon viittaat kun ei todista mitenkään sitä mitä yrität sillä todistaa. Joten esitä nyt se tutkimus joka todistaa että ei ole olemassa mitenkään merkittävää joukkoa miehiä jotka tekevät vähän kotitöitä.

Linkitä sinä se missä todistetaan ettei ole merkittävää joukkoa naisia jotka tekee vähän kotitöitä. Nyt on vain sun väite että naiset tekevät tasaisemmin.

Vierailija
9226/23034 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Edelleen, jos niitä on merkittävä joukko ja keskiarvo on edelleen hyvin lähellä toisiaan, jossain on oltava merkittävä joukko naisia jotka eivät osallistu.

Et voi todistaa etteikö näin olisi."

Minähän jo todistin yhden kerran, vai oletko jo unohtanut? Esitin esimerkkilaskelman jossa naiset tekivät tasaisesti saman verran kotitöitä ja miehistä 3/4 yhtä paljon kuin naiset mutta 1/4 vähän. Tästä seurasi juuri se että miesten keskiarvo jäi hieman naisia pienemmäksi. Mutta ei tarvitse siis olla mitään joukkoa naisia joka ei tekisi kotitöitä tai että osan miehistä pitäisi välttämättä tehdä enemmän kuin naisten.

Noihin keskiarvoihn voidaan siis päätyä ihan näillä oletuksilla joita olen tehnyt.

Oma laskelmasi on sinusta asian todistaminen? Voimme muuttaa luvut sellaiseksi että jokainen mies tekee vain hieman vähemmän kuin naiset, kukaan ei erotu.

Tässä:

miehet tekevät 4x 3.25h ja naiset 4x4h

Siellä ei ole miehiä jotka tekevät merkittävästi vähemmän.

Vierailija
9227/23034 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nainen voi tienata tarpeeksi jotta miehen elintaso ei laske."

Kyllä ja moni nainen tienaakin. Mutta jos miehet todella tällaista puolisoltaan erityisesti haluaisivat niin on hankala ymmärtää miksi nimenomaan kaikkein koulutetuimmat naiset (=parhaiten ansaitsevat naiset) ovat niitä jotka naisista useimmin jäävät perheettömiksi. Ei siis näytä siltä että naisen kyky elättää perhe olisi miehille jotekin iso parinvalintakriteeri.

Niitä naisen pienempiä tuloja ymmärretään valittaa vasta jos ne alkavat vaikuttaa siihen miten se mies voi kuluttaa.

Ja minä muuten ansaitsen enemmän kuin mieheni ja mies on siitä ihan vain ylpeä.

Ne naiset jäävät perheettömiksi koska he haluavat paremmin tienaavan miehen.

No miksi ei voisi ottaa paremmin tienaavan naista? Varmasti voi jos kompensoi asian sitten muilla osa-alueilta. Minä olen aikanaan mieheni valinnut aviomieheksi ensi näkemältä ennekö tiesin mitä työkseen tekee. Mutta se on kyllä selvä että mies ei voi olla sekä huonosti tienaava, että huonosti käyttäytyvä...

T. Nainen KTM ja PS 

Kerroit juuri itse kuinka arvomaailma ja mielenkiinnon kohteet ovat liian kaikana toisistaan. Nainen ei paremmin tienaavana lähde tuohon.

Unohditko jo?

Vierailija
9228/23034 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onko kukaan kuullut naisten suusta "en halua perässä vedettävää....""

Perässävedettävä ei ole sama asia kuin pienempituloinen. Perässävedettävä on ihminen joka ei itse jaksa tai pysty hoitamaan elämän perusasioita vaan tarvitsee niihin jatkuvasti toisen apua ja tukea.

Jep. En kestäisi. Vain lapsi on oikeutettu minun jatkuvaan tukeen ja apuun. Puoliso tietysti emotionaalisesti oikeutettu samaa  ja toki joskus muutenkin. Mutta jos mies ei pärjää ilman minua, niin ei se pärjää minun kanssakaan. Ja ennen kaikkea minä en pärjäisi hänen kanssa, koska en kestäisi.😅

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
9229/23034 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä olen täysin noiden fiksujen naisten puolella tässä, mutta hypergamiakin on tosi, kuten joki laskee mereen. Edelleen toodella moni, jopa korkeakoulutettu, nainen saattaa kysyä somessa/deittaapseissa edes tervehtimättä "kuinka pitkä olet" vs naisen painoa ei saa ikinä kysyä/kommentoida.

Tai ilmoitellaan niistä "korkkarivaroista" sen pituuseron päälle (koska monet naiset käyttävät korkkareita ihan joka päivä!) tai jopa "haluan katsoa miestäni ylöspäin" (noo silloin minä haluan laittaa käteni naiseni _vyötärölle_) eli seksimiä ja esineellistämistä on kovin paljon ja siksikin kehorauha ja intersektionaalinen feminismi <3

Ja nyt sitten nämä providersuhteet, joopajoo. Noo todella marginaalinen ilmiö, mutta siellä pinnan alla on edelleen todella paljon juuri tätä ajattelua, että miehen pitää olla miehen kokoinen ja tehdä aloite. :/

Miehen ja naisen välinen pituusero on aika normi ja sitä kautta siitä tullut tietty myös kulttuurinen, koska miehet ovat keskimäärin pidempiä. Silloin ihan satunnaisella yhdistämisellä mies on useimmin pidempi. Eikö toive miehen pituudesta ole verrattavissa siihen, että miehet toivovat naisen olevan hoikka? Miten nämä eroavat toisistaan?

Nainen haluaa katsoa miestä ylöspäin, mies saa pitää kättään vyötäröllä? Missä todellisuudessa nämä ovat verrannollisia?

Vierailija
9230/23034 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samat sanat. Se ainoa tutkimus johon viittaat kun ei todista mitenkään sitä mitä yrität sillä todistaa. Joten esitä nyt se tutkimus joka todistaa että ei ole olemassa mitenkään merkittävää joukkoa miehiä jotka tekevät vähän kotitöitä.

Linkitä sinä se missä todistetaan ettei ole merkittävää joukkoa naisia jotka tekee vähän kotitöitä. Nyt on vain sun väite että naiset tekevät tasaisemmin.

Kierrät nyt koko ajan sen kysymyksen että emme me puhu siitä tekevätkö miehet tai naiset paljon kotitöitä silloin kun he ovat sinkkuja tai jos heillä on vain aikuisena priskuntana lopulta aika vähän niitä. On aika sama tekeekö se nainen sinkkuna kotitöitä vähän vai paljon, siitä ei kärsi kukaan muu kuin hän itse jos ei tee. Ja varmasti on paljonkin sinkkunaisia jotka eivät nin paljon jaksa vaivautua. Mutta hekin yleensä ryhdistäytyvät kun perheellistyvät.

Mutta ihan yleisesti kotityöt ja niiden jakautuminen on lapsiperheiden yksi yleisistä riidan aiheista. Ja se on luonnollista koska niiden kotitöiden määrä moninkertaistuu kun perheellistytään. Ja silloin ei ole yhdentekevää että tekeekö se toinen paljon vai vähän.

Palkkatöitä taas tehdään aina eikä niiden määrä samalla tavalla riipu radikaalisti perhetilanteesta joten työaikatilastojen vertaaminen kotityötilastoihin on omenien vertaamista appelsiineihin. Puhutaan kahdesta ihan erilaisesta asiasta.

Vierailija
9231/23034 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit juuri itse kuinka arvomaailma ja mielenkiinnon kohteet ovat liian kaikana toisistaan. Nainen ei paremmin tienaavana lähde tuohon.

Unohditko jo?

Totta. Tämä on perusoletukseni, jonka sinänsä joku yksilö voisi kumota. Mutta esimerkiksi sinulla ja minulla ei todennäköisesti ole samankaltaisia arvoja tai samankaltainen elämäntapa. Se ei sinänsä siis johdu tuloistasi joista en edes mitään tiedä, vaan esim vuorovaikutuksen perusteella tehdyistä päätelmistä.

Onneksi on puoliso jolla on ja toivottavasti sinullakin on tai tulee olemaan samankaltainen kumppani.

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
9232/23034 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Heteroseksuaaliset naiset haluavatkin kumppaniensa olevan kunnianhimoisia. Jos mies osoittaa, että menestys ei ole hänelle tärkeää, hänen partnerinsa saattaa kokea hänet arvottomaksi. Naisen päätös pysyä avioliitossa riippuukin hänen miehensä tarjoamien resurssien määrästä ja laadusta "

Jos joku nainen haluaa puolisonsa olevan kunnianhimoinen ja menestyvä, niin todennäköisesti hän ei edes aloita suhdetta miehen kanssa, jolle menestyminen ei ole tärkeää.

Kaikkihan on suhteellista. Maisteri voi kaivata tohtoria, ammattikoululaiselle riittää ammattikorkean käynyt.

En vertais kunnianhimoa suoraan opintoihin. Matalammalla koulutuksella voi työssään olla todella kunnianhimoinen, ja päinvastoin. Kyse on enemmänkin asenteesta työhön. Se sit helposti näkyy asenteessa muuhunkin elämään. Ehkä. 

Kunnianhimoinen ja/tai tunnollinen tekee ihan kaiken työn niin hyvin, kuin kykenee. Eikä arvota työtä vain tulojen perusteella.

Vierailija
9233/23034 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oma laskelmasi on sinusta asian todistaminen? "

On se sen todistamista että on mahdollista että on joukko vähän kotitöitä tekeviä miehiä samaan aikaan kun kenenkään miehen ei ole pakko tehdä enemmän kuin naisten.

Sinä väitit että näin ei voisi olla mutta minä todistin että voi. 

Se ei tietenkään ole sama asia kuin että asia välttämättä olisi esimerkkini mukaisesti mutta kyllä että se on mahdollista.

Vierailija
9234/23034 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä olen täysin noiden fiksujen naisten puolella tässä, mutta hypergamiakin on tosi, kuten joki laskee mereen. Edelleen toodella moni, jopa korkeakoulutettu, nainen saattaa kysyä somessa/deittaapseissa edes tervehtimättä "kuinka pitkä olet" vs naisen painoa ei saa ikinä kysyä/kommentoida.

Tai ilmoitellaan niistä "korkkarivaroista" sen pituuseron päälle (koska monet naiset käyttävät korkkareita ihan joka päivä!) tai jopa "haluan katsoa miestäni ylöspäin" (noo silloin minä haluan laittaa käteni naiseni _vyötärölle_) eli seksimiä ja esineellistämistä on kovin paljon ja siksikin kehorauha ja intersektionaalinen feminismi <3

Ja nyt sitten nämä providersuhteet, joopajoo. Noo todella marginaalinen ilmiö, mutta siellä pinnan alla on edelleen todella paljon juuri tätä ajattelua, että miehen pitää olla miehen kokoinen ja tehdä aloite. :/

Miehen ja nai

Nuoruudessani minulla on ollut myös itseä lyhempi mies. Ei erottu pituuden takia. Eikä se ole koskaan kriteeri minulle ollutkaan. Ihan yhdentekevää. Nykyinen on pidempi mutta olisin kelpuuttanut hänet lyhyenäkin.

Kokemusta on myös että mies arvostaa kun olen hoikka. Olen kyllä sanonnut että jos joskus asia muuttuu raskauksien tai muiden syiden takia niin on sitten elettävä sen kanssa 😂 näin ei ole vielä käynyt mutta käsittääkseni ikä hidastaa aineenvaihduntaa ja sitä kautta skenaario voi olla mahdollinen. Myös suon tämän saman miehelle. 

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
9235/23034 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mitä ne miehet jotka eivät osallistu ovat siis naisilleen tarjonneet  :)  Millä ne pääsivät jatkoon?"

Kuka mitäkin. Aika harvoin kukaan meistä, mies tai nainen, ihan heti aluksi ottaa selvää sen toisen taipumuksista tehdä paljon kotitöitä. Kyllä se pariutuminen ihan molemmin puolin perustuu hieman eri asioihin. Eivät miehetkään niitä naisiaan usein kovin rationaalisesti valitse ja silti oletus on että se vastapuoli on kohtuullisen selväpäinen ja hoitaa arjen asiat.

Ja sama oletus on naisilla. Aina se ei sitten toteudukaan.

Jos valitsette miehen joka tekee mielellään kotityönsä, vaatteet on silitettynä, imuri on jotain muuta kuin äidiltä saatu 80 luvun malli joka on sekin pölyn peittämä niin ky

Missä naiset vaativat miehiä kantamaan vastuun tulopuolesta? Puhutaanko nyt jonkun yksittäisen pariskunnan vaatimuksista, vai yleisellä tasolla naiset vaativat? Tuohon väitteeseen tarvii tutkimuksen, joka todistaa, että naiset tällaista vaativat. 

Nyt laki suo sen mahdollisuuden, että mies voi hoitaa jo osuuden vanhempailomasta. Se on käsittääkseni pariskuntien keskeinen sopimus, miten sen jakaa. 

Linkitin taannoin tässä kerjussa Osmo Kontulan tutkimukset. Eivät kelvanneet, ei haluttu edes avata.

Vierailija
9236/23034 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En kiistä etteikö niitä voisi olla suurta joukkoa, mutta se tarkoittaisi että on suuri joukko naisia joiden puoliso tekee paljon enemmän."

Väänsin sinulla jo kerran esimerkin avulla että sitä se ei ollenkaan välttämättä tarkoita. Kun nyt miesten tekemä kotitöiden määrä on naisia jonkin verran vähäisempi, on täysin mahdollista että meillä on tietty määrä hyvin vähän tekeviä miehiä samaan aikaan kun sitten enemmistö miehistä tekee "vain" saman verran kuin naiset.

Eli sama periaate mikä pätee kotitöihin (37min) ei päde palkkatöihin (44min)

Hyvin te vedätte  :)

Niin, se on ihan tosiasia (täälläkin siitä ollut jo puhetta) että naiset useammin tekevät lyhennettyä päivää. Lisäksi naiset ovat useammin julkisella töissä, joissa työajat ovat eri, kuin yksityisellä. Osa kovatuloisista tekee kokonaistyöaikaa, jolloin työt on tehtävä vaikka iltaisin. Ilman eri korvausta. Tätä on myös naisvaltaisilla aloilla (mm. pankki) ja opetus. Sitä en tiedä, lasketaanko näihin perustyöaika ja vai toteutunut. Opettajien työajaksi usein lasketaan vaan pidetyt tunnit, vaikka ne päivittäin ylittyy jopa useammalla tunnilla.

Aika paljon tekijöitä, joita näissä tutkimuksissa pitäisi avata, ennenkuin se todellisuus aukenee. 

Vierailija
9237/23034 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hienoa että olet löytänyt tasosi"

Niinhän tuo nainen tekikin, kun  lopetti suhteet heti epämiellyttävien asioiden tullessa ilmi. Toista ovat nuo tässä ketjussa olevat miehet, jotka ennemmin lopettavat seksin vuosiksi kuin jättävät vauvakuumeilevat vaimonsa.

Niin, hän ei löydä kuin anaalia kärttäviä miehiä.

Ei mahda tuokaan seksiä harrastaa kun ei kykene löytämään miestä suhteeseen  :)

Ihan varmasti löytää, siitä ei ole epäilystäkään.

Juurihan se kertoi ettei löydä

No tässä ei ollut mitään epäselvää kenellekään muulle, kuin palstanipolle, jolle ihan kaikki se, mitä ei sano, on sit hänelle totta. Kuvittelee olevansa näppärä sanailija. On lähinnä rasitava ja nolo.

Vierailija
9238/23034 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kierrät nyt koko ajan sen kysymyksen että emme me puhu siitä tekevätkö miehet tai naiset paljon kotitöitä silloin kun he ovat sinkkuja tai jos heillä on vain aikuisena priskuntana lopulta aika vähän niitä. On aika sama tekeekö se nainen sinkkuna kotitöitä vähän vai paljon, siitä ei kärsi kukaan muu kuin hän itse

Jos mies ei tee kotitöitä niin sitten ainakin rahoittaa jonkun joka tekee. Oma mies on käyttänyt siivoojaa ennen minua ja käyttää joskus vieläkin, vaikka minä mielelläni kyllä kotitöitä puuhastelenkin. Tilaisin itsekin siivoojan jos ei huvittaisi. Minulle vaan on ollut luontevaa aina ylläpitää puhdasta kotia koska siisti koti tukee henkistä ja fyysistä hyvinvointiani merkittävästi. Sotku aiheuttaa stressiä ja koska en sitä halua niin silloin siivoan. Ja osaa mieskin tehdä, jotain tekeekin. Mutta jos täysin kieltäytyy niin periaatteessa silloin on velvollinen tarvittaessa huolehtimaan jonkun ulkopuolisen tekemään ne omat työt. Meillä ei kyllä niitä lasketa. Mutta ne joille asia on merkitsevä niin tätä suosittelen.

Ja sama tietysti tilanteessa jossa mies tekee mutta nainen ei tee.

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
9239/23034 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos on iso tuloero, asuonpaikka ja asunnon kalleus yleensä määräytyy sen mukaan, mihin parempituloisella on varaa."

Vain jos se parempituloinen yksin vastaa asumisen kustannuksista. Jos asumisen kustannuksia jaetaan puolisoiden kesken niin kyllä silloin ne yhteistulot ratkaisevat mihin on varaa. Kyllä meillä ainakin asuntolainaa haettaessa syynättiin ihan molempien tulot, ei vain parempituloisen.

Kyllä. Mutta jos elämisen menot laitetaan 50-50, silloin pitäisi reiluuden nimissä sen asumisen/elämisen tason olla sen pienempipalkkaisen mukaan. Näinhän ei usein ole. Naiset jopa säästävät palkastaan, jotta heillä on varaa olla äitiys/vanhempainlomalla, koska edelleen joutuvat maksamaa 50-50. Ja ovat koko ajan tiukilla rahojensa kanssa. Puolisolla varaa elää toisin, koska hänelle 50-50 on edullinen. Tästä ollut paljonkin juttua toisissa ketjuissa. 

Täällä nää jätkät länkyttää siitä, et naiset "ottavat" parempituloisen ja elävät sit tyytyväisenä miehen rahoilla. Siihen tämä huomio on tarkoitettu. 

Keskenään kukin sopii minkä jaon kukin haluaa. En ota niihin kantaa.

Vierailija
9240/23034 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta jos täysin kieltäytyy niin periaatteessa silloin on velvollinen tarvittaessa huolehtimaan jonkun ulkopuolisen tekemään ne omat työt"

Tämä onnistuu lähinnä silloin kun ollaan vain pariskunta. Lapsiperhe ei kyllä saa mistään sellaista ostettavaa apua jolla voisi korvata kokonaan toisen puolison haluttomuus osallistua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi