Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23034)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä käy näköjään kovasti palstamiehemme tunteisiin. Olen jo aistivinani kyyneleitä, eikä tämä ole sarkastinen kommentti. Olen pahoillani kaikesta siitä, mitä olet elämäsi naisilta saanut. Et ilmeisesti mitään hyvää. Toivon, että eheydyt ja muistat, että yleistäminen ei ole OK.
Eikö yleistäminen ole ok? Miksi sitten naiset tekevät niin jatkuvasti tällä palstalla? Vai onko sittenkin niin että miehiä saa yleistää, varsinkin negatiivisissa asioissa, mutta naisista ei saa sanoa mitään negatiivista missään tilanteessa. Jopa sitä lapsensa tappanutta pitää ymmärtää, sehän teki sen miehensä takia. Mies ei tukenut naista.
Olet itse toivonut että ei lähdetä yleistämään. Sitä on tässä nyt pyritty välttämään. Ei ainakaan heti ole osunut silmiini mitään yleistyksiä kenenkään toimesta.
Kritisoida saa jos kritisoit aiheesta ja perustellen kritiikkisi.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään miehet istuu työpaikalla kuin mummot odottamassa bingon alkua siellä hörppäillään kaffetta, vaikka pitäisi olla tekemässä töitä. Tik tok tuijotetaan, naama irvessä nauretaan tyhjää. Ollaan inhottavia, ylimielinen ja ilkeä. Sit lähetään käsilaukku olalla kotiin. Varmaan kertomaan kuin paljon on hommia painettuja ...😅Naismaisuus ällöttää.
Istuvat vientiteollisuudessa 2500€ palkalla kustantamassa neljän tonnin etuuskäsittelijoiden, sosiaalityöntekijöiden, työssään epäonnistuvien alakoulun opettajien jne... elämää.
Miksi miehet alkavat vain harvoin sosiaalityöntekijäksi/opettajaksi? Siellähän saisi olla tekemättä mitään neljän tonnin palkalla ;)
Koska naiset ovat tuossakin niin paljon parempia kuin pelkät miehet. Jos naisia olisi enemmän, miehiä ei tarvittaisi tekemään mitään, naiset hoitavat kaiken miehiä paremmin. Ehkäpä se on todellisuutta jonain päivänä, pyritään kaikki sitä kohti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä käy näköjään kovasti palstamiehemme tunteisiin. Olen jo aistivinani kyyneleitä, eikä tämä ole sarkastinen kommentti. Olen pahoillani kaikesta siitä, mitä olet elämäsi naisilta saanut. Et ilmeisesti mitään hyvää. Toivon, että eheydyt ja muistat, että yleistäminen ei ole OK.
Eikö yleistäminen ole ok? Miksi sitten naiset tekevät niin jatkuvasti tällä palstalla? Vai onko sittenkin niin että miehiä saa yleistää, varsinkin negatiivisissa asioissa, mutta naisista ei saa sanoa mitään negatiivista missään tilanteessa. Jopa sitä lapsensa tappanutta pitää ymmärtää, sehän teki sen miehensä takia. Mies ei tukenut naista.
Yleistäminen ei ole OK. Älä siis harrasta sitä. Kerro omista kokemuksistasi. Tuolla aikaisemmin jo kysyttiin taustastasi. Osaatko vastata kysymyksiin omalta osaltasi vai yleistätkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet itse toivonut että ei lähdetä yleistämään. Sitä on tässä nyt pyritty välttämään. Ei ainakaan heti ole osunut silmiini mitään yleistyksiä kenenkään toi
Sivulla 1:
"Puhaltaa yhteen hiileen eli SUN hiileen? Sun ei tartte tukea puolisoa vaan saat vihata vapaasti? Kauheus kun nainen ei passaa ja konttaa orjana edessä? Mitä vielä pitäisikö vetää burkha päähän että kelpaa?
Tässähän tämä taisi kiteytyä. Ukot haluaa että naiset on orjia eikä niillä ole mitään omaa, ei omaa elämää tai mielipiteitä. Naiset ei halua enää sitä orjan osaa jota miehet on heille pakottaneet vuosisatoja.
Siinähän itket sitten."
Ukot haluaa että naiset on orjia... Miehet on pakottaneet vuosisatoja...
Eikö tuo ole yleistämistä? Tulkitsen siis varmasti väärin. Pahoittelut. Mitä tuolle on oikea termi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolle nillittäjämiehelle: mistään ei tiedä etukäteen millainen isä miehestä lapselle tulee. Ei mistään. Ei yhtään mistään.
Oletko ihan varma asiasta?
Olen. Sen verran monenlaista miestä on tuttavapiirissä tullut isäksi. Joidenkin kohdalla hämmästelen vieläkin millaiseksi mies on muuttunut.
Mies on muuttunut... mielenkiintoinen väite jota toistatte aika runsaasti. Miksi otatte riskin miesten kanssa kun ne kerran muuttuvat lähes kaikki kelvottomiksi?
Minä en ole noin väittänyt. Katsos kun se muutos voi tapahtua myös toiseen suuntaan, siitä hulttiosta tuleekin oikein hyvä puoliso ja isä. Sitä sanotaan
Mihin perustuu väite, että lähes kaikki miehet ovat huonoja isiä?? Todella ikävää yleistystä, perustuen...mihin?
Tunnen kaksi miestä, jotka muuttuivat lasten tultua raskaiksi puolisoiksi. Nyt kun ovat eronneet ja huolehtivat vuoroviikoin lapsistaan, ovat oppineet isyydestä paljon. Ja ovat hyviä isiä. Se isyyden löytäminen itsestään vaati sen eron ja itsenäisen vastuun, joka toinen viikko.
Muita isiä en tunne, jotka olisivat olleet mitenkään huonoja. Eivätkä nämäkään olleet huonoja, eivät vaan vielä kypsiä kantaa sitä vastuuta, jota vanhemmuus vaatii.
Erittäin huono aloitus: lähes kaikki isät huonoja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolle nillittäjämiehelle: mistään ei tiedä etukäteen millainen isä miehestä lapselle tulee. Ei mistään. Ei yhtään mistään.
Olen. Sen verran monenlaista miestä on tuttavapiirissä tullut isäksi. Joidenkin kohdalla hämmästelen vieläkin millaiseksi mies on muuttunut.
Mies on muuttunut... mielenkiintoinen väite jota toistatte aika runsaasti. Miksi otatte riskin miesten kanssa kun ne kerran muuttuvat lähes kaikki kelvottomiksi?
Minä en ole noin väittänyt. Katsos kun se muutos voi tapahtua myös toiseen suuntaan, siitä hulttiosta tuleekin oikein hyvä puoliso ja isä. Sitä sanotaan
Feminismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleistäminen ei ole OK. Älä siis harrasta sitä. Kerro omista kokemuksistasi. Tuolla aikaisemmin jo kysyttiin taustastasi. Osaatko vastata kysymyksiin omalta osaltasi vai
"Puhaltaa yhteen hiileen eli SUN hiileen? Sun ei tartte tukea puolisoa vaan saat vihata vapaasti? Kauheus kun nainen ei passaa ja konttaa orjana edessä? Mitä vielä pitäisikö vetää burkha päähän että kelpaa?
Tässähän tämä taisi kiteytyä. Ukot haluaa että naiset on orjia eikä niillä ole mitään omaa, ei omaa elämää tai mielipiteitä. Naiset ei halua enää sitä orjan osaa jota miehet on heille pakottaneet vuosisatoja.
Siinähän itket sitten."
Tuo on sivulta yksi. Varmaan tulkitsin väärin kun luulin että tuossa yleistetään. Miten tuo arvokas ja asiallinen naisoletettu puhuu itsestään ja omista kokemuksistaan tuossa? Voitko avata vähän jotta tiedän ensi ketjussa paremmin.
Oma mies tuntuu ihan kultakimpaleelta, kun lukee tuon jankkaajan kommentteja. Kauheaa, jos tuollaiseen olisi haksahtanut, mutta erohan siinä olisi tullut alle viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole noin väittänyt. Katsos kun se muutos voi tapahtua myös toiseen suuntaan, siitä hulttiosta tu
Mihin perustuu väite, että lähes kaikki miehet ovat huonoja isiä?? Todella ikävää yleistystä, perustuen...mihin?
Tunnen kaksi miestä, jotka muuttuivat lasten tultua raskaiksi puolisoiksi. Nyt kun ovat eronneet ja huolehtivat vuoroviikoin lapsistaan, ovat oppineet isyydestä paljon. Ja ovat hyviä isiä. Se isyyden löytäminen itsestään vaati sen eron ja itsenäisen vastuun, joka toinen viikko.
Muita isiä en tunne, jotka olisivat olleet mitenkään huonoja. Eivätkä nämäkään olleet huonoja, eivät vaan vielä kypsiä kantaa sitä vastuuta, jota vanhemmuus vaatii.
Erittäin huono aloitus: lähes kaikki isät huonoja...
Se perustuu naisten omakohtaisiin kokemuksiin joista he kertovat tällä tasokkaalla palstalla. Emmehän me nyt naisia epäile kun he kertovat faktoja.
Vierailija kirjoitti:
Oma mies tuntuu ihan kultakimpaleelta, kun lukee tuon jankkaajan kommentteja. Kauheaa, jos tuollaiseen olisi haksahtanut, mutta erohan siinä olisi tullut alle viikossa.
Onneksi naiset eivät käy henkilöön keskustellessaan päivänpolttavista aiheista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole noin väittänyt. Katsos kun se muutos voi tapahtua myös toiseen suuntaan, siitä hulttiosta tu
Feminismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet itse toivonut että ei lähdetä yleistämään. Sitä on tässä nyt pyritty välttämään. Ei ainakaan heti ole o
En tiedä, huonosti kirjoitettua sarkasmia ja satiiria? Vaikea arvioida tekstin motiiveja kun en itse ole kirjoittanut, enkä tuolla tyylillä asiaani esittäisi muutenkaan. Mutta en yleistäisi tuollaista puhetta.
Tämä on minun spekulaatiota mutta tuossa on kenties moni asia yleisesti resonoinut kirjoittajaa ja tuloksena on sitten tullut tuollainen karkeasti kirjoitettu kuvaelma, jonka sitten joku toinen lukija on tulkinnut hyvin kirjaimellisena näkemyksenä miehistä jota en välttämättä usko tuon alkuperäisen kirjoittajankaan tarkoittanee. Mutta en tietysti voi varmaksi tietää mitkä ovat olleet motiivit ja syyt kirjoittaa noin.
T. Nainen KTM ja PS
En tiedä, huonosti kirjoitettua sarkasmia ja satiiria? Vaikea arvioida tekstin motiiveja kun en itse ole kirjoittanut, enkä tuolla tyylillä asiaani esittäisi muutenkaan. Mutta en yleistäisi tuollaista puhetta.
Tämä on minun spekulaatiota mutta tuossa on kenties moni asia yleisesti resonoinut kirjoittajaa ja tuloksena on sitten tullut tuollainen karkeasti kirjoitettu kuvaelma, jonka sitten joku toinen lukija on tulkinnut hyvin kirjaimellisena näkemyksenä miehistä jota en välttämättä usko tuon alkuperäisen kirjoittajankaan tarkoittanee. Mutta en tietysti voi varmaksi tietää mitkä ovat olleet motiivit ja syyt kirjoittaa noin.
T. Nainen KTM ja PS
--
mitä arvelisit jos mies kirjoittaa vastaavaa tekstiä naisista? Reagoisitko voimakkaammin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleistäminen ei ole OK. Älä siis harrasta sitä. Kerro omista kokemuksistasi. Tuolla aikaisemmin jo kysyttiin taustast
Tuossa äskettäin tein oman tulkintani aiheesta. Toki vaikea tietää varmaksi mikä on alkuperäisen kirjoittajan motiivi tekstiinsä ollut, mutta jaoin omia ajatuksia joita mieleeni nousi tekstin luettua. Toivottavasti siitä olisi apua yhtenä näkemyksenä asiaan. Varmaa totuutta en tiedä itsekään kun en ole kirjoittanut tekstiä.
Ystävällisesti, Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, onpas miesvihakiimanarttumällirännimätisäkillä ollut taas pitkä päivä. Et tainnut olla tänäänKÄÄN töissä. Kuten et ollut viime viikollakaan tai edellisellä tai ......et taida olla töissä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen KTM ja PS
--
mitä arvelisit jos mies kirjoittaa vastaavaa tekstiä naisista? Reagoisitko voimakkaammin?
En tiedä, ei se kivalta tunnu lukea kenenkään tekstiä jossa motiivina ja tarkoituksena on loukata toista. Aika neutraalisti luen kaikenlaiset tekstit ylipäätään, mutta tämä on tietysti vain minun kokemus ja joku toinen voi kokea eri tavalla.
Yleisesti olen sitä mieltä että tulisi välttää kirjoittelua joka selvästi voi aiheuttaa mielipahaa muissa lukijoissa. Tämä siis koskien niin naisia kuin miehiä.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, onpas miesvihakiimanarttumällirännimätisäkillä ollut taas pitkä päivä. Et tainnut olla tänäänKÄÄN töissä. Kuten et ollut viime viikollakaan tai edellisellä tai ......et taida olla töissä ollenkaan.
Hyvä huomata että naiskeskustelijoiden asiallisuus jatkuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No laajennetaan ajattelua."
Kiitos, että olet kuunnellut mitä kielenkäytöstä sanottiin. Se tekee keskustelun antoisammaksi, vaikka ei vaikuta niihin, jotka ovat pitkävihaisempia ja kantavat kaunaa aikaisemmista kommenteistasi. Luultavasti et voi koskaan sanoa mitään, mistä he olisivat samaa mieltä. Toivon, ettet anna sen vaikuttaa liikaa itseesi.
Kuinka moni mies tai nainen nuorempana ajattelee, että rakkaus olisi riski? Veikkaan, että harva.
Jos se oli omassa tapauksessani riski, oli hyvä että otin sen.
Nykyään miesten luku yhdysvalloissa on n. 80% alle 28 vuotiaista miehistä. Sama trendi näkyy suomessa.
Onko 80% harva?
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009500282.html
Tuossa enemmän oikeaa tietoa sinkkujen määrästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt menee ihan yli minulta. En tajua ajatuksenjuoksuasi yhtään. Miten yleistäminen keskustelupalstoilla ja lapsentappo liittyvät toisiinsa?
En oo varma kuka tämän kommentin kirjoitti, tämä mies vai joku nainen, mutta siis todella hyvin sanottu oli kumpi tahansa. Siis kuin olisi itse kirjoittanut :D olen täysin samaa mieltä.
T. Nainen KTM ja PS