Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"NATO:n voimakas isku ylivertaisella tulivoimalla strategisiin ja taktisiin venäläiskohteisiin ja Venäjän täydellinen tuho."
Mitenkäs sellain pikkujuttu kuin Venäjän ydinaseet?
NATO iskee strategisesti ja taktisesti myös ydinasein. Vai meinasitko, että koska toinen osapuoli uhkaa ydinaseilla, niin sinä alistut etkä tee mitään?
Ja lopussa Bond saa naisen, eikö nämä tarinat niin tapaa päättyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Missähä ihmeen koulussa olet oikein ollut?"
Ihan tavallisella yläasteella ja vielä hyvällä alueella. Useampaan kertaa tyttöjä kourittiin mm. rinnoista, pahimmillaan ihan luokassa. Tämä ei ollut mitenkään poikeuksellista 80-luvulla.
Kyllä tuollaista todellakin tapahtui. Ala-asteikäisenä 80-luvun lopulla ja 90-luvun alussa koin myös useamman tällaisen kourimistilanteen. Kyseessä pohjois-suomalainen pienehkö paikkakunta. Kai sitä silloin pidettiin jotenkin normaalina, mutta kyllä nuo tilanteet on jääneet mieleen vähän traumaattisina.
Ja silti monelle ei tullut vastaan näitä.
Jännä kyllä. Vai oiskohan vaan niin, että nuo muistot on pyyhkiytyneet pois. Nykyajassakin nuorten tyttöjen kokema häirintä on todella yleistä: https://www.oph.fi/fi/koulutus-ja-tutkinnot/hairinnan-yleisyys-lasten-j…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos haluat uskoa, että kaikki patologiat miehistä kaikkoavat vain loputtomasti ymmärtämällä, niin siitä vaan. "
En kai minä niin väitä. Totean vain sen että väkivalta ei katoa sillä että siihen vastataan väkivallalla. Jos se sillä katoaisi niin se olisi kadonnut jo aikoja sitten.
Ainoa asia joka on vähentänyt maailmassa väkivaltaa on se että siirrytään sivistyneisiin yhteiskuntiin jossa yritämme ratkaista konfliktit ilman väkivaltaa.
Samoin pakottamalla ja huijaamalla ei ole koskaan päästy hyviin lopputuloksiin. Henkistä väkivaltaa halveksii jokainen omatunnolla varustettu kansalainen.
Jos naiset eivät tajua palauttaa hyveiden arvostusta omaan toimintaansa heidät hukka perii. Tulevat niittämään vielä ruman sadon vehkeilyistään.
Juttu on niin ettei naiset välitä. Naiset ajattelee alapäällään kaiken. Miehet inisee sitten kun toimintatavat jostain 80-luvulta ja elokuvista opittua että miehen pitäisi suojella naista jne vanhanaikaisia juttuja. Naiset on äärimmäisen häikäilemättömiä, miehet jkää siksi toiseksi.
No niin, olemme päässeet siihen tuttuun pisteeseen keskustelussa, jossa miehet eivät ikinä näe ahdistelua, se on naisten vika, naiset puolistautuvat väärin ja haluavat tulla raisqatuiksi. Aina sama juttu. Ja tässä pitäisi jotenkin uskoa, että ollaan samalla puolella? Juuei. Sylettää koko keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismi nykyisessä muodossssn on puhdasta valkoinen heteromies -vihaa.
En minäkään jaksaisi miehenä kuunnella jatkuvaa sukupuoleni mitätöintiä ja syyllistämistä. Ihan kuin yhtä vähän naisena toisinpäin, mutta tätähän ei nyt kuule kun naiset on nostettu korokkeelle ja etusijalle.
Hirveää aikaa. En tiedä miten tässä vielä käy, nyt näyttää jo huonolta mm perheellistymisestä tehty tukalan hankalaa. Ja täysin tarkoituksella. Miesten ja naisten välisen luottamuksen tuhoaminen on katala poliittinen ase. Olemme jokainen velvollisia vastustamaan tuon psykologisen ruton vaikutusta, jos koetamme tehdä maastamme jatkossakin elämiskelpoisen.
Näin se on minustakin. Olen luovuttanut naisten suhteen kun en halua saman katon alle minua puolivihaavaa minun etuani vastaan aktiivisesti äänestävää ja toimivaa "kumppan
Oisko niin, että naiset uskaltaa nykyään olla sitä mieltä mitä oikeasti ovat, eivätkä myötäile miestä, joka ennen oli "perheenpää" ja jonka sana oli laki. Ja usein huono ja naista alistava laki (ja siinä sivussa myös lapsia, eli koko muuta perhettä alistva laki) Nyt kun ei enää hypitä miehen mielen mukaan on maailma miesten mielestä mennyt ihan pilalle :D
No vielä jokunen sukupolvi eteenpäin, kun tuo vanha jäänne on kokonaan hävinnyt, että miestä pitää totella, niin kaikki on hyvin. Vain tasa-arvoisesti ajattelevat miehet pääsee lisääntymään ja lapset saa mallin perheestä, jossa vanhemmat ovat tasa-arvoisia, eikä niin , että mies yksin määrää kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos haluat uskoa, että kaikki patologiat miehistä kaikkoavat vain loputtomasti ymmärtämällä, niin siitä vaan. "
En kai minä niin väitä. Totean vain sen että väkivalta ei katoa sillä että siihen vastataan väkivallalla. Jos se sillä katoaisi niin se olisi kadonnut jo aikoja sitten.
Ainoa asia joka on vähentänyt maailmassa väkivaltaa on se että siirrytään sivistyneisiin yhteiskuntiin jossa yritämme ratkaista konfliktit ilman väkivaltaa.
Samoin pakottamalla ja huijaamalla ei ole koskaan päästy hyviin lopputuloksiin. Henkistä väkivaltaa halveksii jokainen omatunnolla varustettu kansalainen.
Jos naiset eivät tajua palauttaa hyveiden arvostusta omaan toimintaansa heidät hukka perii. Tulevat niittämään vielä ruman sadon vehkeilyistään.
Juttu on niin e
Naisen luonne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jordan Peterson tietää, miksi. Koska miesten ja naisten erot kasvavat suurimmiksi maissa joissa satsataan lopputulosten tasa-arvoon.
Puhunut siitä vuosia ja näin se sitten näkyy.
Ei itseasiassa ole perustellut näin, vaan erot kasvavat suuremmiksi mitä vauraampi maa on. Perusteluna se, että vauraassa maassa yksilöllä on vapaus valita mitä haluaa ja miehet ja naiset pääsääntöisesti haluavat eri asioita.
Ennen haluttiin löytää kumppani ja perustaa perhe, löytää paikka työelämässä.
Mutta saako tälläisestä vanhanaikaisesta enää oikein haaveilla enää? Ei ainakaan jos seuraa viestejä ja trendejä. Äitiys tuntuu olevan ihan vihoviimeinen asia mitä nainen saa haluta. Ihan kevyesti vaikka islamiin "palaamista" tai sadomasokistise
Miten olen hankkinut huonoja kokemuksia? Tulin kourituksi koulussa, olen tullut kourituksi työssäni, olen tullut kourituksi baarissa, vaikka mieheni oli läsnä ( ja vaikka ei olisi ollutkaan, niin se ei koskettelua oikeuta). Miten siis olisin voinut välttyä näiltä kokemuksilta? Olemalla pois koulusta, olematta menemättä ikinä mihinkään?
En silti ole katkeroitunut koko miessukupuolelle. Minulla on miesystävä. Hän on ihana. Olen kuitenkin ottanut opikseni; en enää muuta asumaan yhdenkään miehen kanssa saman katon alle. Sillä keinoin välttyy paljolta mielipahalta. Tiedostan olevani onnekas, sillä kaikilla maailman naisilla ei tällaista valinnan mahdollisuutta ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallisella yläasteella ja vielä hyvällä alueella. Useampaan kertaa tyttöjä kourittiin mm. rinnoista, pahimmillaan ihan luokassa. Tämä ei ollut mitenkään poikeuksellista 80-luvulla.
Ei kuulosta tavalliselta minun korviini
Minun korviini kuulostaa. Olin aikaisin kehittynyt tyttö. Vihasin ei rintojani pitkään, koska sai osakseni niiden takia todella paljon häirintǎä sekä luokan pojilta että aikuisilta miehiltä.
No en silti ollut paikalla sanomassa niille toisille että tuo on asiatonta. Mutta tiedätkl kuka oli? Sinä
Juu, tein toki voitavani 7-vuotiaasta eteenpäin, jolloin ensimmäisen kerran jouduin aikuisen miehen ahdistelemaksi. Kovin paljoon en varmaan pystynyt, mutta sitä en rupea sinulle pahoittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään jaksaisi miehenä kuunnella jatkuvaa sukupuoleni mitätöintiä ja syyllistämistä. Ihan kuin yhtä vähän naisena toisinpäin, mutta tätähän ei nyt kuule kun naiset on nostettu korokkeelle ja etusijalle.
Hirveää aikaa. En tiedä miten tässä vielä käy, nyt näyttää jo huonolta mm perheellistymisestä tehty tukalan hankalaa. Ja täysin tarkoituksella. Miesten ja naisten välisen luottamuksen tuhoaminen on katala poliittinen ase. Olemme jokainen velvollisia vastustamaan tuon psykologisen ruton vaikutusta, jos koetamme tehdä maastamme jatkossakin elämiskelpoisen.
Näin se on minustakin. Olen luovuttanut naisten suhteen kun en halua saman katon alle minua puolivihaavaa minun etuani vasta
Vain tasa-arvoisesti ajattelevat miehet pääsee lisääntymään
Vain naisten tahtoon alituvat miehet joutuvat lisääntymään.
Jos olisin pitänyt pääni en olisi tässä lapsihärdellissä, hirveää touhua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttu on niin e
Ihme sekoilua täällä. Kommentitkin sitä luokaa, ettei luulisi aikuisten kirjoittamiksi . Ukoilla on psykoosit tulilla :D
Ennen naiset hankki taloudellisen turvan menemällä naimisiin. Kyseessä ei ollut riippuvuus suhde mitä feministi koittaa väittää sillä avioliittolaki sekä suomen laki muutenkin takaa ettei kukaan voi olla taloudellisenväkivallan uhri.
Nyt naiset menee töihin luoden uuden riippuvuus suhteen työnantajaan väittäen että he ovat vahvoja. Tosi asiassa kukaan ei ole vahva eikä kukaan halua olla vahva. Työnteko oli miehille pakollinen paha. Naiset luulee sen olevan jonkinlainen etuoikeus vaikka kotiäityis oli etuoikeus.
Luopumalla avioliitto käsitteestä naiset ovat huomanneet kuluttavansa parhaat vuotensa työssä ja lopulta jäävät yksin. Tätä heidän egonsa ei riitä tunnustamaan.
Miehet voi tehdä 20 vuotta töitä kasvattaa varallisuutta ja siten olla haluttu naisten keskuudessa.
Nainen joka tekee 20 vuotta töitä ja kasvattaa varallisuutta ei vetoa millään tavoin miehiin. Naiset valehtelee itselleen että tämä on parasta heille vaikka eivät voi tunnustaa jääneensä paitsi parisuhteesta, lapsista ja kaikesta mikä täyttää heidän alkukantaiset tarpeet.
He kiistävät ja syyttävät miehiä ja tyydyttävät katkerina hoitovietinsä kissoihin ja koiriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän miehet radikalisoituvat oikealle, sitä kauemmaksi naiset juoksevat. Koska meiltä voi lähteä sen seurauksena henki.
Mitä enemmän toteutetaan vasemmistolaista mm.politiikkaa missä sallitaan turva-paikan-hakijoita maahan loputtomasti välittämättä seurauksista, sitä enemmän tapahtuu sek-su-aali-rikoksia, väkivaltaa ja naisia mur-ha-taan. Katsokaa vaikka että mitä Ruotsissa on tapahtunut.
Yhteiskunnallisesta turvattomuudesta kärsivät naiset eniten. Onkin hämmästyttävää että miksi naisten enemmistö ei välitä säilyttää turvallista yhteiskuntaa, vaan äänestävät puolueita jotka haluavat jatkaa avoimien ovien tur-va-pai-kka-politiikkaa.
Onneksi asiaan heränneitä naisia on tullut lisää ja esim. PS puolueen kansanedustajista nykyään kolmasosa on naisia.
en minä PS:a valitettavasti pysty äänestämään kun he lisäävät vaan tätä keskustelun polarisaatiota ja aggressiivisuutta muka nokkelilla rsistisilla kommenteillaan ja ulostuloillaan. He eivät ole osa ratkaisua vaan osa ongelmaa.
äänestän mmmuuttokriittistä (realistista)edustajaa ihan toisessa puolueessa.
nainen
Vierailija kirjoitti:
No niin, olemme päässeet siihen tuttuun pisteeseen keskustelussa, jossa miehet eivät ikinä näe ahdistelua, se on naisten vika, naiset puolistautuvat väärin ja haluavat tulla raisqatuiksi. Aina sama juttu. Ja tässä pitäisi jotenkin uskoa, että ollaan samalla puolella? Juuei. Sylettää koko keskustelu.
Tämä on se syy miksi tällaiset palstat joutaisi lopettaa tyystin. Liian monen mielestä nykyään kaikki on joko tai, pelkkiä ääripäitä eikä välissä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se on minustakin. Olen luovuttanut naisten suhteen kun en halua saman katon alle minua puolivihaavaa minun etuani vasta
Mies ja nainen ei voi olla tasa-arvoisia. Oikeasti kyse on ihmisoikeuksista mutta feministit keksi termin tasa-arvo joka tarkoittaa sitä mitä nainen aina haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun korviini kuulostaa. Olin aikaisin kehittynyt tyttö. Vihasin ei rintojani pitkään, koska sai osakseni niiden takia todella paljon häirintǎä sekä luokan pojilta että aikuisilta miehiltä.
No en silti ollut paikalla sanomassa niille toisille että tuo on asiatonta. Mutta tiedätkl kuka oli? Sinä
Juu, tein toki voitavani 7-vuotiaasta eteenpäin, jolloin ensimmäisen ke
Niin se pitääkin tehdä koska en ole näissä paikalla. Olin itse paikalla kun sekava nainen yritti vetää minua repusta auton alle. Huusin lujaa ja tökkäsi sormella kylkeen niin irroitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin mielestäni ihan lauta ja silti kourittiin. Koska se vaan oli tapana. Kyllä näin jälkeenpäin tuntuu tosi hämmentävältä muistella noita aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti nähdään jo lähivuosina mihin toi aivoilusi johtaa kun venäjä hyökkää suomeen ja koheesio on tuhottu sisältä päin. Moni armeijan käynyt mies on saanut niinpaljon vihaa osakseen ettei varmasti nosta pikkurilliäkään tämän dystooppisen suomen puolesta.
Saa naiset sinne mennä kullannuppuineen sotimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis uhrin täytyy sanoa ahdistelijoilleen ahdistelun olevan väärin? Ne pojat ja miehet niitä rikollisia ovat olleet, heidän pitäisi käyttäytyä paremmin, ei uhrin. Eri
Koulutus selittää. Naiset opiskelee enemmän ja nekin miehet jotka kouluttautuu korkeasti suuntautuu lähinnä oikikseen, tekniselle alalle tai lääkikseen, joten laajempi yhteiskunnallinen ymmärrys jää saamatta. Siihen kapeaan tietopohjaan kun yhdistetään kovista tuloista seuraavat kovat verot, niin katkeroituminen ja minä-minä-ajattelu on seuraus.
Ei meillä täällä oo "miekkareita" ollu eikä kyllä kovin montaa muslimia tai tummaihoistakaan. Varmaan tietyn alueen asioita.