Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän miehet radikalisoituvat oikealle, sitä kauemmaksi naiset juoksevat. Koska meiltä voi lähteä sen seurauksena henki.
Mitä enemmän toteutetaan vasemmistolaista mm.politiikkaa missä sallitaan turva-paikan-hakijoita maahan loputtomasti välittämättä seurauksista, sitä enemmän tapahtuu sek-su-aali-rikoksia, väkivaltaa ja naisia mur-ha-taan. Katsokaa vaikka että mitä Ruotsissa on tapahtunut.
Yhteiskunnallisesta turvattomuudesta kärsivät naiset eniten. Onkin hämmästyttävää että miksi naisten enemmistö ei välitä säilyttää turvallista yhteiskuntaa, vaan äänestävät puolueita jotka haluavat jatkaa avoimien ovien tur-va-pai-kka-politiikkaa.
Onneksi asiaan heränneitä naisia on tullut lisää ja esim. PS puolueen kansanedustajista nykyään kolmasosa on naisia.
Tämä on se suurin ideologinen kuilu. Miesten enemmistö haluaa säilyttää turvallisen yhteiskunnan ja naisten enemmistö ei välitä asiasta Suomessa. Turviksien ihmisoikeudet kiinnostaa, mutta ei kiinnosta meidän ihmisoikeus elää turvallisessa maassa.
Tanskassa tämä on jo tajuttu ajat sitten heidän Demarien toimesta ja siellä oikeisto ja vasemmisto molemmat ajaa turvallista yhteiskuntaa päätöksillään.
Harmi että heillä on miljoona kertaa paremmat Demarit kuin meillä. Voisin miesäänestäjänä ehdottomasti harkita jos ajaisivat samaa politiikkaa kuin Tanskassa, mutta valitettavasti naisäänestäjien suosimat Suomen vassarit ja demarit eivät välitä kansallisesta turvallisuudesta joten he eivät ole vaihtoehto tällä hetkellä.
Tarvitsemme järkivasemmisto puolueita kuten Tanskassa niin ideologinen kuilu kapenee.
https://yle.fi/a/3-11751633
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret ovat yleisesti progressiivisempia, kuin vanhemmat sukupolvet, se on hyvä. Foorumin äärioikeistolaisille tämä on tietenkin kauheaa. Mitä tulee nuoriin miehiin, niin tunnetusti he ovat taipuvaisempia epävarmuuttaan oikeistosävytteiseen leukaparta-vaiheeseen, josta kasvavat jo pian ulos. On lyhyt hetki kun Jordan Petersonit, Tate, ynnä muu roska vetoaa, johtuen miesten typerästä sosialisaatiosta, ja odotuksista joita miehille asetetaan.
Onko äärioikeistolaista tiedostaa islamin aiheuttama uhka liberaalille yhteiskunnalle?
Lähinnä harhaista.
Siis Islam ja sen kannattajat eivät ole aiheuttaneet mitään ongelmia Euroopassa?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, milloin liberaalista tuli vasemmiston synonyymi. Monilla tuntuu kaikki ideat ja suuntaukset ja termit menevän sekaisin.
Jos tuet seksuaalivähemmistöjä, olet vasemmistolainen. Jos et aktiivisesti vastusta maahanmuuttoja, olet vasemmistolainen. Jos ajat sähköautolla, olet vasemmistolainen. Jos pelkäät ilmastonmuutosta, olet vasemmistolainen. Jos tykkäät niinku eläimistä, olet vasemmistolainen. Jos käyt yliopistoa, olet vasemmistolainen. Tältä pohjalta sitten valitaan, mitä ollaan.
Ja ne jotka ei tykkää, tai haluaa muuten vaan olla kapinallisia, kertovat, että on se Halla-Aho kova jätkä ja ruotsintie.
Nuoret pojat kapinoi, ja tytöt yrittää olla kiltisti. Siinä se ero. Politiikasta ei kukaan tiedä mitään, kun mennään pelkillä älyttömillä mielikuvilla.
Hyvä pointti. Nykyajan vihervasemmisto on tiukkapipoisempaa kuin uskikset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret ovat yleisesti progressiivisempia, kuin vanhemmat sukupolvet, se on hyvä. Foorumin äärioikeistolaisille tämä on tietenkin kauheaa. Mitä tulee nuoriin miehiin, niin tunnetusti he ovat taipuvaisempia epävarmuuttaan oikeistosävytteiseen leukaparta-vaiheeseen, josta kasvavat jo pian ulos. On lyhyt hetki kun Jordan Petersonit, Tate, ynnä muu roska vetoaa, johtuen miesten typerästä sosialisaatiosta, ja odotuksista joita miehille asetetaan.
Onko äärioikeistolaista tiedostaa islamin aiheuttama uhka liberaalille yhteiskunnalle?
On.
Jos haluaisit puhua Islamista olematta äärioikeistolainen, jota olet, niin ymmärtäisit "liberalismin uhat" "Islamia" (sinä tarkoitat muslimeita etnisenä ryhmänä) tarpeettomasti ja yksinkertaistavasti korostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti nähdään jo lähivuosina mihin toi feministi aivoilusi johtaa kun venäjä hyökkää suomeen ja koheesio on tuhottu sisältä päin. Moni armeijan käynyt mies on saanut niinpaljon vihaa osakseen ettei varmasti nosta pikkurilliäkään tämän dystooppisen suomen puolesta.
Saa naiset sinne mennä kullannuppuineen sotimaan.
Miksi et muuttaisi johonkin parempaan maahan? Maailmahan on auki sinunlaisellesi fiksulle miehelle. Mikä täällä dystopiassa pidättelee?
Olen syntynyt täällä juureni on täällä toisin kuin muslimimiehelläsi. Ensimmäinen lähtijä on se sun passi bro bitch boy. Mutta varmasti lähden. Saatte venäläiset ja muslimit tilalle. Toivotaan että ymmärtää suominaisen feminismin päälle sitten.
Antisosiaalisen median kaikukammiot ja algoritmiansat pois ja ihmiset lähentyvät toisiaan kuin itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Missähä ihmeen koulussa olet oikein ollut?"
Ihan tavallisella yläasteella ja vielä hyvällä alueella. Useampaan kertaa tyttöjä kourittiin mm. rinnoista, pahimmillaan ihan luokassa. Tämä ei ollut mitenkään poikeuksellista 80-luvulla.
Ei kuulosta tavalliselta minun korviini
Minun korviini kuulostaa. Olin aikaisin kehittynyt tyttö. Vihasin ei rintojani pitkään, koska sai osakseni niiden takia todella paljon häirintǎä sekä luokan pojilta että aikuisilta miehiltä.
No en silti ollut paikalla sanomassa niille toisill
Sinulta tuo uhriutuminen käy ihan silmänräpäyksessä. Ei sinun tarvitse olla joka paikassa pelastamassa. Muita ihmisiä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutus selittää. Naiset opiskelee enemmän ja nekin miehet jotka kouluttautuu korkeasti suuntautuu lähinnä oikikseen, tekniselle alalle tai lääkikseen, joten laajempi yhteiskunnallinen ymmärrys jää saamatta. Siihen kapeaan tietopohjaan kun yhdistetään kovista tuloista seuraavat kovat verot, niin katkeroituminen ja minä-minä-ajattelu on seuraus.
Koulutus todellakin selittää, kun katsoo minkälaista hyvesignalointia ja tukahduttamista yliopistotkin on tulvillaan, jos et alistu täysin heidän myymäänsä ideologiaan.
Ja ihan uteliaisuudesta, joku sometieteiden professoriko sun mielestä tarjoaa laajemman yhteiskunnallisen ymmärryksen kuin vaikka oikis?
Sosiaalitieteet/yhteiskuntatieteet esimerkiksi. Oikis on niihin verrattuna mustavalkoista ajattelua suosiva ja siksi varmaan monelle miehelle mieluinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Progressiivisempia, mihin? Triggeroitumaan?
Ilmastonmuutos, vähemmistöoikeudet yms. yms.
Mä olen isänmaallinen ja persumielinen nuori nainen. Ei kovin mieltä ylentävää kehitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallisella yläasteella ja vielä hyvällä alueella. Useampaan kertaa tyttöjä kourittiin mm. rinnoista, pahimmillaan ihan luokassa. Tämä ei ollut mitenkään poikeuksellista 80-luvulla.
Kyllä tuollaista todellakin tapahtui. Ala-asteikäisenä 80-luvun lopulla ja 90-luvun alussa koin myös useamman tällaisen kourimistilanteen. Kyseessä pohjois-suomalainen pienehkö paikkakunta. Kai sitä silloin pidettiin jotenkin normaalina, mutta kyllä nuo tilanteet on jääneet mieleen vähän traumaattisina.
Ja silti monelle ei tullut vastaan näitä.
Kyllä sitä saa olla aika sokea, jos ei huomaa yhtikäs mitään. Ei minuakaan kukaan kourinut tai lähennellyt, kun kävin koulua 1990-2000 lukujen vaihteessa koska olin hyvin epäsuosittu hiirulainen, josta kukaan ei ollut kiinnostunut. Kuitenkin näin monia kertoja muiden tyttöjen häirintää sivusta. Sitä tietysti jättää helposti huomiotta asiat, jotka eivät koske itseä tai omaa pientä sosiaalista piiriä. Ei se tarkoita, että niitä ei tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun korviini kuulostaa. Olin aikaisin kehittynyt tyttö. Vihasin ei rintojani pitkään, koska sai osakseni niiden takia todella paljon häirintǎä sekä luokan pojilta että aikuisilta miehiltä.
No en silti ollut paikalla sanomassa niille toisille että tuo on asiatonta. Mutta tiedätkl kuka oli?
Sitä sun kaivoon tippumista ei ole muut ihmiset eli ahdistelijat aiheuttaneet. Niitä ahdistelijoita tulee vastuuttaa, ei uhria. Ei mikään ihme, että sukupuolten välillä on kuilu. Uhrit vastuutetaan tekijöiden teoista, miten olis sellainen että miehet eivät kourisi tyttölapsia ja naisia.
Siksi jätin tekijän tuosta pois että kärjistän pointtiani että paikalla on vain se joka kärsii. Ei voi olettaa saavansa apua keneltäkään vaikka kaikki maailman ihmiset saataisiin taikaiskusta halukkaiksi auttamaan.
Se on hienoa jos joku on paikalla ja auttaa mutta melkein aina näin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.
Jos haluaisit puhua Islamista olematta äärioikeistolainen, jota olet, niin ymmärtäisit "liberalismin uhat" "Islamia" (sinä tarkoitat muslimeita etnisenä ryhmänä) tarpeettomasti ja yksinkertaistavasti korostamatta.
No ai jaa, en pidä kuitenkaan buddhalaisia, zarathustralaisia, sikhejä tai hinduja kovinkaan vaarallisina vaikka nat si olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti nähdään jo lähivuosina mihin toi feministi aivoilusi johtaa kun venäjä hyökkää suomeen ja koheesio on tuhottu sisältä päin. Moni armeijan käynyt mies on saanut niinpaljon vihaa osakseen ettei varmasti nosta pikkurilliäkään tämän dystooppisen suomen puolesta.
Miksi et muuttaisi johonkin parempaan maahan? Maailmahan on auki sinunlaisellesi fiksulle miehelle. Mikä täällä dystopiassa pidättelee?
Olen syntynyt täällä juureni on täällä toisin kuin muslimimiehelläsi. Ensimmäinen lähtijä on se sun passi bro bitch boy. Mutta varmasti lähden. Saatte venäläiset ja muslimit tilalle. Toivotaan että ymmärtää suominaisen feminismin päälle sitten.
Minulla on itse asiassa ihan kristitty amerikkalainen mies. Viihtyy Suomessa tosi hyvin. Toivottavasti sinäkin löydät itsellesi paremmin sopivan asuinmaan. Ei ole meiltä pois sinun onnesi 🙂.
Vierailija kirjoitti:
Tuo vihervassareiden itselleen lanseeraama progressiivinen termi on kyllä ärsyttävä. Oikeisto voisi lanseerata itselleen oikeistoälykkö termin ja käyttää sitä faktana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin mielestäni ihan lauta ja silti kourittiin. Koska se vaan oli tapana. Kyllä näin jälkeenpäin tuntuu tosi hämmentävältä muistella noita aikoja.
eli ajat olivat toisenlaiset ja nyt on paremmin vaikka tästä ketjusta voisi päätellä, että suomiukot on aivan kauheita nykyisin kaikki. Mitenkähän nyt oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
Onpa surullinen ketju luettavaksi, jätin kesken. Miehillä ja naisilla olisi niin paljon annettavaa toisilleen, surkeaa että ovat kääntyneet toisiaan vastaan. En usko että kukaan on oikeasti onnellinen tällä syyttelyn- ja haukkumisen ja kaunan polulla.
Suomi on täynnä sekä ihania miehiä että ihania naisia, ja tietysti on myös kamalia miehiä ja kamalia naisia. Ei näiden kamalien takia pitäisi leimata koko toista sukupuolta vaan keskustella/tutustua tuolla tosielämässä, siellä ei kärjistetä asioita niin kuin täällä internetissä.
Uutisen mukaan näitä "liberaaleja" on paljon, ja nämä äänekkäät sanovat olevansa sitä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulta tuo uhriutuminen käy ihan silmänräpäyksessä. Ei sinun tarvitse olla joka paikassa pelastamassa. Muita ihmisiä löytyy.
Ai se on uhriutumista jos kysyy voiko mitään tehdä jos ei ole koskaan ollut paikalla tekemässä sitä mitä neuvotaan tekemään? Erikoista logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen mies, siis ei mikään vasentunut ripuliranteinen sivari & hinttapuli, vaan normaali nettomaksaja mies suomalaisessa yhteiskunnassa, valkoinen, hetero, tuottavassa työssä käyvä, ja punaista lihaa syövä mies, tajuaa ja tietää jo etukäteen mikä tuon touhun lopputulos on. Se naisten sotimaan lähteminen ja niistä yleensäkään mihinkään hyödyksi siinä oleminen on luokkaa *sirkkojen siritystä* ja tästä väistämättömään lopputulokseen johtava tulema, ryssäjuopot kävelee päivässä yli ja suomi on 404 sen jälkeen. Siinähän sitten opettelevat minkälaista se elämä on maatuskana, nyrkkeilysäkkinä ja kodinkoneena OIKEASTI on ja tuntuu. Saattaa siinä kohtaa tulla mieleen että, ei se naisena olo suomalaisessa yhteiskunnassa sittenkään ollut oikeastaan huonoa. Se on vain siinä kohtaa myöhäistä, kun on itse tuhonnut kaikena omalla olemisellaan ja jatkuvalla kitinällä ja länkytyksellään tyhjän perästä. Kuten sanottua, naiset omalla aivottomuudellaan ja kyvyttömyydellään nähdä isoja kokonaisuuksia sekä niihin johtavia syy-seuraus suhteita lopputuloksineen, kärsivät ihan itse itse keksimistään ongelmista lopulta. Siihen on syynsä luonnossa, miksi urokset, miehet, on ravintoketjun huipulla. Ja se syy ei todellakaan ole se, että naiset saa syyn ja mahdollisuuden larpata jotain helvetin sosialismia tai sosiaalidemokratiaa.
Eli siis on.