Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23026)
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämmöisten visvavittu femakkojen takia kuilu se kuin kasvaa. Feminismi pitää kieltää lailla.
Se kuilu kasvaa sovinistimiesten takia. Feminismiä ei tarvittaisi jos naiset olisivat alusta asti olleet miesten kanssa tasa-arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sille joka vaatii yksityiskohtaisia vastauksia:
kerro minulle yksityiskohtaisesti kaikki ne syyt miksi vihaat miehiä.
hopi hopi, aikaa saat tunnin.
Vastaa sinä ensin niihin kysymyksiin, vastauksesi vaikuttaa lopputulokseen.
Haha, loistava vastaus 😂 todellakin vaikuttaa vastaus omaankin vastaukseen. Nyt olen vaan niin monta kertaa yrittänyt kysyä mitä hyötyä korkeakoulutetulle naiselle on miehestä, vastausta saamatta, että alan olla varma että vastauksen puutekin on jo vastaus kysymykseen.
Mutta siis tietenkin hyvällä ja kunnioittavasti käyttäytyvällä miehellä on paljonkin annettavaa naiselle vaikka nämä palstapojat eivät osaakaan sitä konkretia
Vastavuoroisuuteenhan hyvä ja terve parisuhde perustuu. Siihen luottamus ja molemminpuolinen kunnioitus niin ei pitäisi kauheasti pieleen mennä. Itse tiedän mitä tuon pöytään ja tiedän mitä mies voi osaltaan tarjota, mutta tällä palstalla miehet eivät omaa rooliaan ole osanneet sanoittaa.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, loistava vastaus 😂 todellakin vaikuttaa vastaus omaankin vastaukseen. Nyt olen vaan niin monta kertaa yrittänyt kysyä mitä hyötyä korkeakoulutetulle naiselle on miehestä, vastausta saamatta, että alan olla varma että vastauksen puutekin on jo vastaus kysymykseen.
Mutta siis tietenkin hyvällä ja kunnioittavasti käyttäytyvällä miehellä on
Vaatimus siitä että kumppani käyttäytyisi kunnioittavasti on aiheellinen. Se on minimivaatimuksia millekään ihmissuhteelle.
Siihen joku mies vastasi vaativansa naista piikomaan. Eli heti suoraan alistamaan nainen itseä hyödyttävään fyysiseen työhön. Aika kaukana kunnioittavasta käytöksestä. Eri
Mutta sehän on kunnioittavaa käytöstä että nainen pyyhkii miehensä jalat kun hän saapuu kotiin raskaan työpäivän päätteeksi.
Ai unohdin, naiset varaavat oikeuden määritellä mikä on sillä hetkellä kunnioittavaa käytöstä ja mikä kohtuuton vaatimus. Oven avaaminen, takin auttaminen päälle, kassien kantaminen on käytöstapoja, naiselta minkään toivominen on sovinismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et esittänyt kysymyksiäsi minulle. Minä kysyin tuota suoraan sinulta.
Kello käy.
Eivät ole minun kysymyksiäni, mutta haluan kuulla niihin vastaukset. Sinäkin varmasti osaat vastata.
Miksi vastaisin jos en ole väitteistä samaa mieltä?
Joko olet lakannut tappamasta lapsia, vastaa kyllä tai ei.
Et siis osaa vastata siihen, mitkä ovat miehen tarpeet parisuhteessa. Et osaa määritellä nalkuttamista esimerkein. Et tiedä miten pienen vauvan tai taaperon äiti ehtii laittautua arkipäivisin.
Joko olet lakannut tappamasta vauvoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kello käy.
Eivät ole minun kysymyksiäni, mutta haluan kuulla niihin vastaukset. Sinäkin varmasti osaat vastata.
Joko olet lakannut tappamasta lapsia, vastaa kyllä tai ei.
Et siis osaa vastata
Epäilen että tilanne on se ettei henkilö koskaan ole ollut parisuhteessa naisen tai miehen kanssa, joten ei ehkä siksi osaa sanoa yhtään mitään. Kyllähän jokainen joka on toisen kanssa elänyt tietää ja kykenee sanoittamaan miksi se on arvokasta. Täällähän oli joku 25v nuorimies. Voisko olla sama edelleen?
En jaksa uskoa että kukaan muuten muista syistä voisi olla niin pihalla :Dd
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis tietenkin hyvällä ja kunnioittavasti käyttäytyvällä miehellä on paljonkin annettavaa naiselle vaikka nämä palstapojat eivät osaakaan sitä konkretia
Sinulle tässä minä ja muut olemme jo tuoneet esiin mitä hyötyä naisesta on miehelle. Palaa keskustelussa taakse ja katso jos et muista. :)
Olen hyvä ja kuuliainen mielestäni noin muutenkin, niin ei mikään kohtuuton vaatimus mieheltä :D Piikana en tee töitä, omaksi ja puolison iloksi vapaaehtoisesti mielelläni kyllä teen kotitöitä ja sen sellaisia. Ei siis ongelmaa siinäkään. Minulle on henkilökohtaisesti tosi tärkeää että kotini ja ympäristöni on siisti.
T. Nainen KTM ja PS
Väärin, sinä esität valheellisia väitteitä siitä, mitä hyötyä väität naisista olevan miehille. Nuo eivät pidä paikkaansa koska ette tarjoa tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis tietenkin hyvällä
No voithan sinä kertoa kumppanille että sinä toivoisit ja pitäisit tärkeänä että joku putsaa jalkasi?
Yhtälailla me naiset kerromme ja pyydämme jos tarvitsemme apua kauppakassien, takkien tai muiden asioiden kanssa. Yleensä kyse on kuitenkin huomaavaisesta eleestä, ei välttämättä suorasta tarpeesta.
Puhu ja keskustele niin asiat selviää :)
T. Nainen KTM ja PS
Tässä hyvin selitetty biologiset erot! Se vaan on poikien hyväksyttävä, että naiset on paljon fiksumpia ja tekevät sen lopullisen valinnan https://yle.fi/a/74-20064375
Jari Ehrnroothin kolumni: Tasa-arvo on jo riittävän pitkällä
Ei persupoikia pidä suvaita tai paapoa yhtään enempää, heille on jo annettu kaikki avaimet parempaan elämään!!!
Sylki lentäen täällä rääkyy puolesta ja vastaan se ihmiskunnan alin yhteinen nimittäjä. Tunteet käyvät kuumina ja hoilotetaan opillisista rakennelmista mitä ei itse ymmärretä. Tärkeintä on että on mielipide. Ja että saa iskettyä kovimman verbaalisen iskun, ja sitten ulvahdetaan kun se toinenkin osuu ja kostonhimossa etsitään jotain vielä loukkaavampaa sanottavaa.
Hävetkää, tehkää väliin jotain hyödyllistä.
Esimerkiksi, kouluttautukaa tutkimaan asiaa ja yrittäkää ratkaista ongelmaa sen pahentamisen sijaan. Tai aloittakaa edes sillä, että tunnustatte ettette oikeasti ymmärrä mistä ongelma johtuu, mutta että ongelma on vakava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis tietenkin hyvällä ja kunnioittavasti käyttäytyvällä miehellä on paljonkin annettavaa naiselle vaikk
Enhän minä missään kohtaa sanonnut että kaikki naiset tarjoavat 😅 sanoin miten itse toimin ja teen suhteessani. Tapoja on muitakin ja ihan niin paljon kun on suhteitakin... Mutta on hyvä pohtia itse kunkin, mitä voi itse tehdä puolison hyväksi. Minä osaan sen sanoittaa ja konkretisoida, osaatko sinä?
T. Nainen KTM ja PS
Olisiko se siinä, että yleensä miehet käyvät armeijan/asepalveluksen ja heille tulee väkisinkin arkijärkeä ja joutuvat miettimään mikä on tärkeää näinä aikoina ja miksi. Ymmärtävät myös, että ideologioilla ei pitkälle maata puolusteta. Naisten ei tarvitse tällaisella päätään vaivata ja voivat pitää ideologista ajatuksista kiinni. Koen, että tällä hetkellä naiivi ideologia vs realistinen arkijärki eivät kohtaa.
Neuvostoaikainen propaganda. Se on se syy. Äärivasemmisto levittää sitä vielä tänä päivänäkin ja naiset ovat naiivimpeja uskomaan tarinoihin.
Vierailija kirjoitti:
Sylki lentäen täällä rääkyy puolesta ja vastaan se ihmiskunnan alin yhteinen nimittäjä. Tunteet käyvät kuumina ja hoilotetaan opillisista rakennelmista mitä ei itse ymmärretä. Tärkeintä on että on mielipide. Ja että saa iskettyä kovimman verbaalisen iskun, ja sitten ulvahdetaan kun se toinenkin osuu ja kostonhimossa etsitään jotain vielä loukkaavampaa sanottavaa.
Hävetkää, tehkää väliin jotain hyödyllistä.
Esimerkiksi, kouluttautukaa tutkimaan asiaa ja yrittäkää ratkaista ongelmaa sen pahentamisen sijaan. Tai aloittakaa edes sillä, että tunnustatte ettette oikeasti ymmärrä mistä ongelma johtuu, mutta että ongelma on vakava.
Näistäkin on asiallisesti keskusteltu ja pohdittu aiemmin tässä keskustelussa. Selaa taaksepäin.
Olen myös henkilökohtaisesti tuonut esiin vaihtoehtoisia ratkaisuja asioihin. Ja ei haittaa sanoa että on mahdollista että minulla ei ole ratkaisua kaikkeen. Aina voi silti pohtia ja ihmetellä, yhdessä hyvässä hengessä keskustellen vaikeatkin asiat saavat hyviä näkökulmia.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis tietenkin hyvällä
Mutta sehän on kunnioittavaa käytöstä että nainen pyyhkii miehensä jalat kun hän saapuu kotiin raskaan työpäivän päätteeksi.
Ai unohdin, naiset varaavat oikeuden määritellä mikä on sillä hetkellä kunnioittavaa käytöstä ja mikä kohtuuton vaatimus. Oven avaaminen, takin auttaminen päälle, kassien kantaminen on käytöstapoja, naiselta minkään toivominen on sovinismia.
Kunnioitus ei ole sitä että on alistettu palvelija. Vertaat perus käytöstapoja jonkun jalkojen pesuun. Näetkö useinkin ihmisten pesevän toistensa jalkoja julkisilla paikoilla, kuten sitä oven avaamista esim.?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko se siinä, että yleensä miehet käyvät armeijan/asepalveluksen ja heille tulee väkisinkin arkijärkeä ja joutuvat miettimään mikä on tärkeää näinä aikoina ja miksi. Ymmärtävät myös, että ideologioilla ei pitkälle maata puolusteta. Naisten ei tarvitse tällaisella päätään vaivata ja voivat pitää ideologista ajatuksista kiinni. Koen, että tällä hetkellä naiivi ideologia vs realistinen arkijärki eivät kohtaa.
Varmasti tuo armeija miehelle perspektiiviä, mutta etkai sä tosissaan väitä että arkijärki on vaan miehelle suotu ominaisuus...
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti tuo armeija miehelle perspektiiviä, mutta etkai sä tosissaan väitä että arkijärki on vaan miehelle suotu ominaisuus...
T. Nainen KTM ja PS
En missään nimessä väitä, että on vain miehille suotu vaan yleistän jos tässä isoa kuvaa halutaan miettiä. Itsekin nainen vieläpä looginen ja arkijärjellä siunattu tosin en ole asepalvelusta suorittanut. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kello käy.
Joko olet lakannut tappamasta lapsia, vastaa kyllä t
Joko olet lakannut tappamasta vauvoja?
En ole koskaan tappanut vauvaa.
No nyt sun vuoro vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen KTM ja PS
En missään nimessä väitä, että on vain miehille suotu vaan yleistän jos tässä isoa kuvaa halutaan miettiä. Itsekin nainen vieläpä lo
Armeija ei opeta miehille arkijärkeä, sovinismia kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen KTM ja PS
En missään nimessä väitä, että on vain miehille suotu vaan yleistän jos tässä isoa kuvaa halutaan miettiä. Itsekin nainen vieläpä lo
No hyvä :D hetken jo ajattelin.. mutta juu, sillä minäkin olen näin kauan ekaa kertaa elämässäni vauva-palstaillut, koska olen halunnut kuulla ja yrittää ymmärtää ihmisten näkemyksiä ja kokemuksia asiaan.
Olen huomannut että kaiken uhon ja kinan keskellä täältä tulee välillä tosi hyviäkin pointteja ja näkemyksiä asioihin. Olen myös ilokseni nähnyt että puoleista eriävistä näkemyksistä huolimatta tietyt arvot ovat hyvin tärkeitä kaikille.
Aina välillä joku tarjoaa hyvän näkemyksen johonkin asiaan ja siitä keskustellaan. Sitten jossain kohtaa se johtaa kukaan/erimielisyyksiin ja väärinymmärryksiin mutta jokainen asiallinen oivallus keskustelijoilta on arvokas.
T. Nainen KTM ja PS
Sinulle tässä minä ja muut olemme jo tuoneet esiin mitä hyötyä naisesta on miehelle. Palaa keskustelussa taakse ja katso jos et muista. :)
Olen hyvä ja kuuliainen mielestäni noin muutenkin, niin ei mikään kohtuuton vaatimus mieheltä :D Piikana en tee töitä, omaksi ja puolison iloksi vapaaehtoisesti mielelläni kyllä teen kotitöitä ja sen sellaisia. Ei siis ongelmaa siinäkään. Minulle on henkilökohtaisesti tosi tärkeää että kotini ja ympäristöni on siisti.
T. Nainen KTM ja PS