Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi

Vierailija
31.01.2024 |

Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?

Kommentit (22914)

Vierailija
22741/22914 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset vatvoo lasten hankkimista 40v asti, joskus yli. Se rikkoo suhteita.  Pitäisi miettiä etukäteen.

Vierailija
22742/22914 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tyypillistä molemmille ääriryhmille on myös, että jos syystä tai toisesta pääsevät oikeasti tutustumaan vastakkaisen ryhmän edustajiin, ääriajattelu alkaa saman tien sulaa."

Tai sitten kairaudutaan vaan syvemmälle omiin poteroihin, koska maailmat on niin erillään ja ennakkoluulot liian suuret, jotta mitään yhteistä kieltä löytyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
22743/22914 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieru

Vierailija
22744/22914 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen isänmaallinen oikeistolainen nainen! 

Vierailija
22745/22914 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hän on niin samantyylinen ja henkinen kuin minä että lähinnä lottovoittoon verrattava onni sattui että törmättiin. Ei siitä oikein osaa mitään elämänohjeita kenellekään antaa."

No ainakin sen että koska kyse on (muuten ihan kaikilla) myös tuurista, pitää vain saada niitä kohtaamisia riittävän paljon. Jossain vaiheessa sitten luultavasti kuitenkin käy se tuuri että sopiva osuu kohdalle. Niin se tapahtuu kaikilla.

Suurin ero taviksen ja pelimiehen välillä on se että pelimies tekee saman määrän aloitteita illassa kuin tavis useassa vuodessa. Ja se on se suurin selittävä tekijä menestyksen eroissa.

Ei se todellakaan näin mene vaan se korrelaatio on juuri päinvastoin. Ei ne "pelimiehet" tee paljonkaan aloitteita, vaan ne harvat mitä tekee, onnistuvat ja aina ei edes tarvitse itse tehdä. Naiset nyt yleisesti ottaen hakeutuvat tietynlaisten seuraan.

Vastaavasti se "tavis" kyllä joutuu tekemään paljon aloitteita saadakseen yleensä mitään ja vastaavasti sitten näyttää useimmiten siltä urpolta, kun jokainen niistä epäonnistuu.

Olet väärässä. Ne pelimiehet nimenomaan tekevät niitä aloitteita paljon. Toki heitäkin lähestytään, mutta pelimiehen onnistumisprosentti ei kovin huikea ole, vaikka sulle saattaakin siltä näyttää.

Vierailija
22746/22914 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei se todellakaan näin mene vaan se korrelaatio on juuri päinvastoin. Ei ne "pelimiehet" tee paljonkaan aloitteita, vaan ne harvat mitä tekee, onnistuvat ja aina ei edes tarvitse itse tehdä. Naiset nyt yleisesti ottaen hakeutuvat tietynlaisten miesten seuraan."

Tuossa pitää erottaa se ero varsinaisen aloitteen ja jatkuvan sosiaalisuuden välillä. Pelimies on koko ajan "silmät auki" ja luo koko ajan erilaisia kepeitä sosiaalisia kontakteja. Niistäkään iso osa ei johda mihinkään mutta se ei haittaa koska niistä voi helposti siirtyä seuraavaan koska ei ole tehty vielä mitään kovin erityistä. Vasta jos saadaan selkeää vastakaikua niin sitten tehdään se varsinainen aloite.

Ja juuri siksi moni nainen viihtyy näiden miesten lähellä koska he ovat rentoja ja luontevia eivätkä yliyritä ja jännitä koko ajan.

Tavis taas lataa kaikki valtavat odotuksensa siihen yhteen peliliikkeesee

Juu, niinhän se menee.

Kysymys kuitenkin on siitä että ehkä voisi myös yrittää ymmärtää ja jopa käyttäytyä kohteliaasti. Moni yksinäinen nuori on sitä kuitenkin yleensä lähtökohtaisesti olosuhteiden aiheuttamana enemmän kuin omaa syytään.

Jos kokee muutenkin jo saavansa ivaa ja pilkkaa osakseen, sitten vielä ihan suoraan haukutaan inceleiksi ja urpoiksi, ja tehdään vielä selväksi että se on sinun oma vikasi, niin onko se ihme että erilainen ääriajattelu ja/tai naisviha lisääntyy?

Tähän vielä päälle ne myrkylliset some kanavat, niin siitä päädytään kierteeseen, josta on aika vaikeaa päästä ulos.

Suurin osa naisista on kohteliaita niin kauan, kuin vastapuoli ymmärtää kerrasta sanan ei. 

Vierailija
22747/22914 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

""Hän on niin samantyylinen ja henkinen kuin minä että lähinnä lottovoittoon verrattava onni sattui että törmättiin."

No noin ajattelee aika suuri osa ihmisitä. Tuolta se tuntuu myös niistä jotka eivät ajattele pariutumisen olevan jotain mystistä rakettitiedettä.

On minustakin pienoinen ihme että tapasin oman kumppani. Mutta olen myös tajunnut että se ei lopulta kuitenkaan poikkea juurikaan siitä miten muut tapaavat. Joillakin ihmisillä on vain isompi skaala erilisia ihmisiä jotka he kokevat itselleen hyvin sopiviksi ja sellaiset sitten pariutuvat yleensä helpommin. Ja jotkut ovat aktiivisempia ja se sitten lisää todennäköisyyksiä tavata se sopiva.

Tämä. Itse olen ihmisenä sellainen, etten tunne oloani mukavaksi kovin monen ihmisen kanssa, joten mulle sopivia ihmisiä on harvassa ja kumppanin löytäminen on vaikeaa. Mutta tämä onkin mun oma ongelma, ei miesten ja/tai naisten kollektiivinen ongelma.

Vierailija
22748/22914 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feminismi nykyisessä muodossssn on puhdasta valkoinen heteromies -vihaa.

En minäkään jaksaisi miehenä kuunnella jatkuvaa sukupuoleni mitätöintiä ja syyllistämistä. Ihan kuin yhtä vähän naisena toisinpäin, mutta tätähän ei nyt kuule kun naiset on nostettu korokkeelle ja etusijalle.

Hirveää aikaa. En tiedä miten tässä vielä käy, nyt näyttää jo huonolta mm perheellistymisestä tehty tukalan hankalaa. Ja täysin tarkoituksella. Miesten ja naisten välisen luottamuksen tuhoaminen on katala poliittinen ase. Olemme jokainen velvollisia vastustamaan tuon psykologisen ruton vaikutusta, jos koetamme tehdä maastamme jatkossakin elämiskelpoisen.

Feminismi on nais asian tiedostamista. Olin 5 vuotta tekemässä feminististä lehteä. Kokoukset olivat kaksi kertaa viikossa. Yhtä ensimmäistä kertaa emme puhuneet miehistä. Tämä on näköjään vieläkin hyvin yleinen harhaluulo. 

Vierailija
22749/22914 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse bi-naisena sain tarpeekseni miehistä ja tapailen nykyään vain naisia. Annoin aikanaan mahdollisuuksia miehille mutta järjestään ne treffit menivät esim siihen että jo ensitreffeillä tai sen jälkeen alettiin puhumaan mm. lastenhankkimisesta ja avioliitosta (ja ei ollut kyseessä mitään jännämiehiä, ihan perustyyppejä hyvissä töissä), ja ulosanti oli muutenkin vähintään kyseenalaista - puhumattakaan arvojen kohtaamattomuudesta vaikka ensin yritetään esittää että nähdään maailmaa samalta kantilta, ennen kuin totuus paljastuu. Lisäksi ei ymmärretä sanaa ei.

Pähkinänkuoressa, yleinen käytöstapojen puute, valehtelu ja painostus ei paljoa innosta deittailemaan. En sano etteikö naisissa olisi yhtä lailla ongelmallisia tapauksia, mutta prosentuaalisesti mihin olen itse törmännyt, luvut ovat ihan eri luokkaa. 

Kirsikkana kakun päällä vielä sekin että monet miehet eivät osaa pysyä poissa edes vain naisille tarkoitetuista deittiapeista, vaan sinnekin pitää tunkea minne ei kuuluta.

Vierailija
22750/22914 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos kokee muutenkin jo saavansa ivaa ja pilkkaa osakseen, sitten vielä ihan suoraan haukutaan inceleiksi ja urpoiksi, ja tehdään vielä selväksi että se on sinun oma vikasi, niin onko se ihme että erilainen ääriajattelu ja/tai naisviha lisääntyy?"

Minua ärsyttää tuossa mielipiteessä (jonka olen kuullut usein tällä palstalla) se, ettei kirjoittaja tunnu lainkaan tajuavan, kuinka paljon pilkkaa ja häirintää tytöt ja naiset saavat pienestä pitäen, ja ovat saaneet vuosisatoja. 

Jos oikeutetaan naisviha sillä, että nyt 2000-luvulle tultaessa mies ei saakaan kaikkea sitä mitä haluaa, niin kyllä sitten pitää vastaavasti ymmärtää myös miesviha. 

Siksi toisekseen, kuka incel-sanan on oikein luonut, ettei vain olisi joku mies?

Vierailija
22751/22914 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hän on niin samantyylinen ja henkinen kuin minä että lähinnä lottovoittoon verrattava onni sattui että törmättiin. Ei siitä oikein osaa mitään elämänohjeita kenellekään antaa."

No ainakin sen että koska kyse on (muuten ihan kaikilla) myös tuurista, pitää vain saada niitä kohtaamisia riittävän paljon. Jossain vaiheessa sitten luultavasti kuitenkin käy se tuuri että sopiva osuu kohdalle. Niin se tapahtuu kaikilla.

Suurin ero taviksen ja pelimiehen välillä on se että pelimies tekee saman määrän aloitteita illassa kuin tavis useassa vuodessa. Ja se on se suurin selittävä tekijä menestyksen eroissa.

Ei se todellakaan näin mene vaan se korrelaatio on juuri päinvastoin. Ei ne "pelimiehet" tee paljonkaan aloitteita, vaan ne harvat mitä tekee, onnistuvat ja aina ei edes tarvitse itse tehdä.

Jep. Jopa minä, en todellakaan mikään kaunotar vaan täysi tavis, joskus jopa ruma, olen antanut kahdelle suositulle pelimiehelle pakit.

syvällisempi nainen

Vierailija
22752/22914 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos kokee muutenkin jo saavansa ivaa ja pilkkaa osakseen, sitten vielä ihan suoraan haukutaan inceleiksi ja urpoiksi, ja tehdään vielä selväksi että se on sinun oma vikasi, niin onko se ihme että erilainen ääriajattelu ja/tai naisviha lisääntyy?"

Minua ärsyttää tuossa mielipiteessä (jonka olen kuullut usein tällä palstalla) se, ettei kirjoittaja tunnu lainkaan tajuavan, kuinka paljon pilkkaa ja häirintää tytöt ja naiset saavat pienestä pitäen, ja ovat saaneet vuosisatoja. 

Jos oikeutetaan naisviha sillä, että nyt 2000-luvulle tultaessa mies ei saakaan kaikkea sitä mitä haluaa, niin kyllä sitten pitää vastaavasti ymmärtää myös miesviha. 

Siksi toisekseen, kuka incel-sanan on oikein luonut, ettei vain olisi joku mies?

Muuten samaa mieltä, paitsi vihaa mistään suunnasta ei minusta tarvitse koskaan hyväksyä, vaikka ymmärtäisikin ne juurisyyt.

Rakastetaan, ei vihata!

Vierailija
22753/22914 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö ketju kuoli?

Vierailija
22754/22914 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nuorten naisten epäisänmaallisuus näkyy niin voimakkaana muslimimaahanmuuton promotoimisena ja kiinnostuksena ulkomaisiin, mielellään värillä varustettuihin, miehiin? Eivätkö naiset ymmärrä, että sitten kun muslimeja on tarpeeksi, niin heillä on kaapu päällä eikä äänioikeutta?

Vierailija
22755/22914 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siksi toisekseen, kuka incel-sanan on oikein luonut, ettei vain olisi joku mies?"

Eipä ollut, vaan nainen. Se olisi selvinnyt helposti google-haulla, mutta et sitten ilmeisesti vain jaksanut?

Vierailija
22756/22914 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse voisin seurustella hivpositiivisen ihmisen kanssa, mutta persun kanssa en alkaisi edes yhden illan juttuun: tämä ketju selittää asian mainiosti! 

Vinkkinä vaan alkuperäiselle "kukaan ei tiedä miksi". :D Jokaiselle sivistyneelle ja fiksulle itsestäänselvää.

t keski-ikäinen Mies

Vierailija
22757/22914 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nuorten naisten epäisänmaallisuus näkyy niin voimakkaana muslimimaahanmuuton promotoimisena ja kiinnostuksena ulkomaisiin, mielellään värillä varustettuihin, miehiin? Eivätkö naiset ymmärrä, että sitten kun muslimeja on tarpeeksi, niin heillä on kaapu päällä eikä äänioikeutta?

Montako kansanedustajaa Suomen islamlaisella puolueella on tällä hetkellä?

Vierailija
22758/22914 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä eikä oikeastaan edes kiinnosta menen nyt hakemaan oluen jääkaapista eikä kukaan ole mäkättämässä asiasta <3

Vierailija
22759/22914 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkaisepa Brittien menoa. Siellä on päästy siihen pisteeseen, että enemmistö kansasta joutuu taipumaan vähemmistön oikkuihin. Parlamentarisella toiminnalla tuota ei enää saada käännettyä, koska maahantulijat äänestävät omiaan valtaan. Suomi on läntisen maailman mittapuulla yksi harvinaisuuksista sen suhteen miten vähän täällä edelleen on muualta tulleita.

Ongelmia näkyy silti jo nyt ja en jaksa uskoa etteikö homma menisi täälläkin ennen pitkää tuota samaa tietä. Naapurimme Ruotsi on jo 20v edellä meidän kehitystämmen.

Vierailija
22760/22914 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittajat ovat vasemmiston edustajia lesbosuhteissaan.

Siitä se ilmapiiri muodostuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi