Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi

Vierailija
31.01.2024 |

Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?

Kommentit (22914)

Vierailija
22701/22914 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tottakai ihmiset joita en tarkemmin tunne ovat vain ns. "muita ihmisiä", oli kyseessä nainen tai mies. "

No onko tuo lähestymistapa siis sinulla toiminut parisuhteen saamisessa? Käsittääkseni ei.

Jaksan aina ihmetellä tätä "minä en tee mitään väärin" jankkausta jonka saa aina vastaansa kun kuitenkin ensin on kovasti ihmetelty miksi en löydä naista. Mikään neuvo, vinkki tai huomio toisen käytöksestä ei kuitenkaan sitten kelpaa.

Tekisi mieli sanoa että pitäkää sitten tunkkinne. Mutta älkää enää valittako. 

En minä väitä etten olisi tehnyt mitään väärin. Olen todellakin tehnyt.

Olen toki ollut yhdessä nykyisen vaimoni kanssa jo 10 vuotta, mutta tämä kysymys siitä huolimatta kiinnostaa minua nuoruuden kokemusten takia. Ja toivottavasti tästä voisi olla hyötyä edes jollekin nykyään samanlaisien ongelmien kanssa painivall

Tuo "unohtaa naiset" on kyllä ihan hyvä neuvo. Rypekööt luomassaan paskassa keskenään. Eikä mitään kaverinaisia ja niiden apuna tai emotionaalisena tamponina toimimista, ei simppaamista somessa, ei rahan tai edes huomion antamista. Kukin pärjätköön tästedes omillaan :).

Vierailija
22702/22914 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmisen persoona on useimmiten niin monisyinen ja moninainen, että en minä ainakaan ulkonäöllisen ensivaikutelman perusteella osaa tehdä siitä kelvollisia päätelmiä."

Välttelet nyt kysymystäni. Itsekin sanoit aikaisemmin että ensin aina voidaan kiinnittää huomiota siihen ulkonäköön ja vasta sitten voi tutustua siihen persoonaan. Eli onko siis niin että sinulla ei ole sitten minkäänlaisia ulkonäköpreferenssejä naisen suhteen vain ihan millainen nainen vain voi sinusta olla täysin yhtä kiinnostava? 

"Nuo hyvin yksinkertaistetut stereotypiat ovat useimmiten enemmän harhanajohtavia, jos niihin uskoo. Itse en ja pidän niitä jossain määrin jopa ehkä loukkaavina, että oletetaan toisen olevan niin mustavalkoinen persoona."

Ei ole kyse siitä että olettaisit jonkun ulkonäön merkitsevät tietynlaista luonnetta vaan edelleen siitä että onko sinulla ensinkään mitään mieltymyksiä ulkonäön suhteen. Ja jo kerran sanoin että jos ei ole niin sekin voi oikeasti olla ihan ongelma parinhaussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
22703/22914 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos menet baarissa juttelemaan naiselle ja hän tuumaa ettei kiinnosta, niin mitä teet?

1) Ilmeisesti samana iltana ei saisi koittaa jutella toiselle naiselle koska se on urpoa käytöstä?

2) Samaa naista ei kannata yrittää enää, koska se on ääliömäistä häiriköintiä joka ei johda mihinkään."

En tiedä oletko lukenut sinulle kirjoitettuja vastauksia ollenkaan kun sinulle on jäänyt tuollaisia kysymyksiä. Mutta vastataan nyt sitten uudestaan:

1) saa jutella toiselle ja varmaan kolmannellekin naiselle mutta se on eri asia kuin yrittää jokaista mahdollista naista baarissa ihan riippumatta siitä ovatko he oikeasti itseä kiinnostavia. Ratkaisevaa on se että kyse on aidosta kiinnostuksesta eikä epätoivosta.

2) sen verran pitää omata psykologista silmää että ymmärtää milloin joku nainen ei pane pahakseen että häntä lähestytään uudestaan ja milloin hän selkeästi ilmaisee että ei kiinnosta. Ei tarkoittaa ei.

Vierailija
22704/22914 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naisten työllisyys vähenee tarpeeksi terveysmenojen leikkaamisen myötä, tässä on hyvänä puolena perinteisten arvojen vahvistuminen, kun naiset hakevat taloudellista turvaa provider-miehistä.

Arvot eivät vahvistu millään pakolla. Arvot vahvistuvat jos ihminen itse aidosti kokee ne itselleen hyviksi ja tärkeiksi.

Vierailija
22705/22914 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen toki ollut yhdessä nykyisen vaimoni kanssa jo 10 vuotta, mutta tämä kysymys siitä huolimatta kiinnostaa minua nuoruuden kokemusten takia. "

No miten sinä sen vaimon sitten sait hankittua? Varmaan siinä on elementtejä joita olet oppinut ihmissuhteista ja jota tietoa voisit muillekin ammentaa?

Vierailija
22706/22914 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naisten työllisyys vähenee tarpeeksi terveysmenojen leikkaamisen myötä, tässä on hyvänä puolena perinteisten arvojen vahvistuminen, kun naiset hakevat taloudellista turvaa provider-miehistä.

Eihän tuollaisia provider-miehiä edes ole. Varmaan ajatuksena voi olla hauska kuvitella olevansa sellainen, mutta kun se käytännössä tarkoittaa, että nainen käyttää miehen rahoja ja miehen pitää elättää nainen, niin sehän ei käy. Ei miehillä sellaiseen riitä rahat tai halu.

Vierailija
22707/22914 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuollaisia provider-miehiä edes ole. Varmaan ajatuksena voi olla hauska kuvitella olevansa sellainen, mutta kun se käytännössä tarkoittaa, että nainen käyttää miehen rahoja ja miehen pitää elättää nainen, niin sehän ei käy. Ei miehillä sellaiseen riitä rahat tai halu.

Ei tosiaan riitä ainakaan Suomen palkkatasolla ja verotuksella. 

Vierailija
22708/22914 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos menet baarissa juttelemaan naiselle ja hän tuumaa ettei kiinnosta, niin mitä teet?

1) Ilmeisesti samana iltana ei saisi koittaa jutella toiselle naiselle koska se on urpoa käytöstä?

2) Samaa naista ei kannata yrittää enää, koska se on ääliömäistä häiriköintiä joka ei johda mihinkään."

En tiedä oletko lukenut sinulle kirjoitettuja vastauksia ollenkaan kun sinulle on jäänyt tuollaisia kysymyksiä. Mutta vastataan nyt sitten uudestaan:

1) saa jutella toiselle ja varmaan kolmannellekin naiselle mutta se on eri asia kuin yrittää jokaista mahdollista naista baarissa ihan riippumatta siitä ovatko he oikeasti itseä kiinnostavia. Ratkaisevaa on se että kyse on aidosta kiinnostuksesta eikä epätoivosta.

2) sen verran pitää omata psykologista silmää että ymmärtää milloin joku nainen ei pane pahakseen että häntä lähestytään uudestaan ja milloin hän selkeästi ilmaisee että ei kiin

Kiitoksia, kyllä tämä selventikin huomattavasti näkemystäsi. Olen toki samaa mieltä. Aiemmat viestisi olivat huomattavasti kärkkäämällä sävyllä kirjoitettuja, niin se pointti jäi epäselväksi.

Vierailija
22709/22914 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen toki ollut yhdessä nykyisen vaimoni kanssa jo 10 vuotta, mutta tämä kysymys siitä huolimatta kiinnostaa minua nuoruuden kokemusten takia. "

No miten sinä sen vaimon sitten sait hankittua? Varmaan siinä on elementtejä joita olet oppinut ihmissuhteista ja jota tietoa voisit muillekin ammentaa?

No ei oikeastaan. Tavattiin kun menin kysymään että voiko istuutua juttelemaan. Samalla tavalla kuin aina yleensäkin, ja varmaan sen sata kertaa aiemmin saanut pakit.

Hän on niin samantyylinen ja henkinen kuin minä että lähinnä lottovoittoon verrattava onni sattui että törmättiin. Ei siitä oikein osaa mitään elämänohjeita kenellekään antaa.

Mietin tuossa sitäkin, että varmaan tulee tämäkin asia vastaan viimeistään sitten kun poika joskus alkaa olla siinä iässä, ja kun itsellä ei ole minkäänlaista kokemusta nuoruuden parisuhteista, niin ei välttämättä huono asia olisi  ymmärtää niistä jotain...

Vierailija
22710/22914 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisia sorrettu iät ja ajat. Edelleen naisen asema perheessä on yleensä aika paska. Maksat kaikesta 50/50 ja teet suurimman osan kotitöistä ja lastenhoidosta. Tämähän ei ole reilua millään tavalla, VAIKKA edellinen sukupolvi naisia suostuikin siihen. Miehiä kyrsii se että ovat menettäneet/menettämässä saavutettuja etuja. Ymmärrettävää että tämä harmittaa. Feminismi on sitä että ajetaan naisen asiaa, kunnes ollaan tasa-arvoisessa tilanteessa, nyt ei siinä vielä olla. Naisviha näkyy niin monissa asioissa, monilla se on ihan tiedostamatontakin. Miehet saa edelleen tehdä paljon vapaammin asioita kuin naiset. Naisia arvostellaan paljon herkemmin erilaisista valinnoista. Myös naiset (etenkin tämä vanhempi sukupolvi joka suostunut olemaan käytännössä perheen orjana) pistävät toisia naisia alas, ketk

"Tasa-arvo? Naisilla on enemmän oikeuksia länsimaisessa yhteiskunnassa. Se ei ole epätasa-arvoa, jos nainen ei pysty esim. rikastumaan omilla ansioillaan. Ihan objektiivisesti tarkasteltuna kaikista helpointa ja etuoiketuinta elämää pystyy elämään kaunis valkoinen nainen. "

Missä asioissa länsimaisen naisen oikeudet menee sinun ohi? Kauneudella ei ole mitään tekemistä ihmisoikeuksien kanssa.

Vierailija
22711/22914 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eihän sitä oikeaa kiinnostusta voi tietää vielä viestittelyvaiheessa, mutta ainakin ne miehet osoittavat kiinnostusta tutustua sinuun. "

Eivät he halua suurimmalta osin tutustua juuri minuun. He laittavat viestiä ja kiinnostusta kymmenille naisille samaan aikaan ja toivovat että joku tärppää. Sitten katsovat että kiinnostaako ihan oikeasti jos se nainen vastaa. Ihan kuten se yksi takavuosien urpo baarissa joka kiersi baarin jakaisen naisen katsoen josko jonkun kanssa onnistaisi.

Et nyt ole ihan tajunnut miten tämä menee jos kuvittelet että viesti jossain sosiaalisessa mediassa kertoisi jo suoraan oikeasta aidosta kiinnostuksesta juuri tähän nimenomaiseen naiseen ja siihen miten kiinnostava persoona juuri hän on.

Miehenä en nyt yhtään ymmärrä?

Enhän minä voi tietää millainen persoona joku nainen on,

"Naisten mielestä sen pariutumisen pitää ilmeisesti tapahtua siten, että laitetaan kaikki munat samaan koriin ja jahdataan jotain tietyt etukäteen päätetyt ominaisuudet omistavaa henkilöä pakkomielteisesti. Se kyllä selittäisi tyttöjen ja nuorten naisten pakkomielteen omaista fanitusta julkkismiehiä kohtaan."

Ei millään julkkisfanituksella ole mitään tekemistä parisuhteiden kanssa. Omituisesti täällä sekoitetaan asioita. 

Vierailija
22712/22914 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuisiko vaikka rasittavan itsekeskeisistä ja tunteiltaan lapsenomaisista naisista, eli naislapsista.

Sellaista naisvihaa sit tällä kertaa.

Vierailija
22713/22914 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Se ei ole epätasa-arvoa, jos nainen ei pysty esim. rikastumaan omilla ansioillaan."

Ei mutta se on epätasa-arvoa jos samoilla ansioilla naisen on vaikeampi menestyä kuin miehen samoilla ansioilla. Ja tuo on kyllä aika monella alalla ihan todellisuutta edelleen. Ei kaikilla aloilla onneksi mutta varsinkin mitä "kovemmille" aloille mennään, sen helpommin siellä valitaan mies.

"Ihan objektiivisesti tarkasteltuna kaikista helpointa ja etuoiketuinta elämää pystyy elämään kaunis valkoinen nainen."

No edelle menee luultavasti kyllä komea valkoinen mies. Mutta jos et ole niin kaunis niin nekin kauneuden suomat edut jäävät pois ja et enää olekaan niin etuoikeutettu. Kauniit ja rohkeat nyt pärjäävät aina sukupuolesta riippumatta mutta ei se ole mikään tasa-arvon mittari.

Komea valkoinen mies joutuu kuitenkin usein tekemään as

"Komea valkoinen mies joutuu kuitenkin usein tekemään asioita itse... ei nainen ala elättämään tätä, vaikka mies olisi kuinka komea. Kaunis nainen taas löytää kyllä elättäjän tai useammankin, eikä hänen tarvitse itse tehdä elämänsä eteen mitään, jos ei välttämättä halua. "

No jos joku haluaa "elättää" (Suomessa harvinaista, vaikka kauunis nainen olisi kysessä) jotain kaunista naista vain siksi, että nainen on kaunis, sillä ei ole mitään tekemistä yhteiskunnallisen tasa-arvon kanssa. Kauniita naisia on elätetty maailman sivu (rumempiakin aikana, jolloin naisten työhön meno ei ollut niin itsestäänselvyys).

Tiedän useamman tapauksen, joissa nainen on elättännyt miestä. Ulkonäöistä huolimatta. Ja yhdessä tapauksessa mies jopa huijasi naisen omaisuuden. Onko tällä mitään tekemistä tasa-arvon kanssa?

Vierailija
22714/22914 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorten vassarinaisten keskuudessa on vertaisarvioidun tieteellisen (itseasiassa usean tutkimuksen) tutkimuksen perusteella erittäin paljon MIELISAIRAUKSIA.

Mitähän mielisairauksia sieltä löytyy? Esim. skitsofreniaa sairastaa väestöstä n. 0.5-1.5% ja on miehillä yleisempi, kuin naisilla.

Vierailija
22715/22914 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hän on niin samantyylinen ja henkinen kuin minä että lähinnä lottovoittoon verrattava onni sattui että törmättiin. Ei siitä oikein osaa mitään elämänohjeita kenellekään antaa."

No ainakin sen että koska kyse on (muuten ihan kaikilla) myös tuurista, pitää vain saada niitä kohtaamisia riittävän paljon. Jossain vaiheessa sitten luultavasti kuitenkin käy se tuuri että sopiva osuu kohdalle. Niin se tapahtuu kaikilla.

Suurin ero taviksen ja pelimiehen välillä on se että pelimies tekee saman määrän aloitteita illassa kuin tavis useassa vuodessa. Ja se on se suurin selittävä tekijä menestyksen eroissa.

Vierailija
22716/22914 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harva nainen haluaa olla edes rahasta jonkun randommiehen kanssa. 

Hyvin harvalla miehellä on varaa olla provider-mies.

Ilmiöllä ei ole mitään tekemistä perinteisten arvojan kanssa.

Vierailija
22717/22914 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tottakai ihmiset joita en tarkemmin tunne ovat vain ns. "muita ihmisiä", oli kyseessä nainen tai mies. "

No onko tuo lähestymistapa siis sinulla toiminut parisuhteen saamisessa? Käsittääkseni ei.

Jaksan aina ihmetellä tätä "minä en tee mitään väärin" jankkausta jonka saa aina vastaansa kun kuitenkin ensin on kovasti ihmetelty miksi en löydä naista. Mikään neuvo, vinkki tai huomio toisen käytöksestä ei kuitenkaan sitten kelpaa.

Olen toki ollut yhdessä nykyisen vaimoni kanssa jo 10 vuotta, mutta tämä kysymys siitä huolimatta kiinnostaa minua nuoruuden kokemusten takia. Ja toivottavasti tästä voisi olla hyötyä edes jollek

"Tuo "unohtaa naiset" on kyllä ihan hyvä neuvo. Rypekööt luomassaan paskassa keskenään. Eikä mitään kaverinaisia ja niiden apuna tai emotionaalisena tamponina toimimista, ei simppaamista somessa, ei rahan tai edes huomion antamista. Kukin pärjätköön tästedes omillaan :)."

Mihinköhän vastaat, kun kaverilla ollut suhde nykyiseen vaimoonsa jo 10v?

Vierailija
22718/22914 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Hän on niin samantyylinen ja henkinen kuin minä että lähinnä lottovoittoon verrattava onni sattui että törmättiin."

No noin ajattelee aika suuri osa ihmisitä. Tuolta se tuntuu myös niistä jotka eivät ajattele pariutumisen olevan jotain mystistä rakettitiedettä.

On minustakin pienoinen ihme että tapasin oman kumppani. Mutta olen myös tajunnut että se ei lopulta kuitenkaan poikkea juurikaan siitä miten muut tapaavat. Joillakin ihmisillä on vain isompi skaala erilisia ihmisiä jotka he kokevat itselleen hyvin sopiviksi ja sellaiset sitten pariutuvat yleensä helpommin. Ja jotkut ovat aktiivisempia ja se sitten lisää todennäköisyyksiä tavata se sopiva.

Vierailija
22719/22914 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen toki ollut yhdessä nykyisen vaimoni kanssa jo 10 vuotta, mutta tämä kysymys siitä huolimatta kiinnostaa minua nuoruuden kokemusten takia. Ja t

On mullakin tänä kesänä 7 vuotta vanha suhde avovaimooni, mutta sitten jos tämä joskus loppuu, niin en enää tuhlaa aikaani naisiin.

Vierailija
22720/22914 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On mullakin tänä kesänä 7 vuotta vanha suhde avovaimooni, mutta sitten jos tämä joskus loppuu, niin en enää tuhlaa aikaani naisiin."

Ei kuulosta hääppöiseltä suhteelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan