Kukaan ei osta enää Torissa.
Miksi Torissa tuntuu, että ei ole ostajia? Vain myyjiä? Sama Facebook Marketplacen kanssa?
Kommentit (103)
Mä olen metsästänyt sieltä sohvaa 3 kk ja kaikki hyvät on myyty nenän edestä. Hyvin tuntuu kauppa käyvän kun tavara on laadukasta ja hinta kohdallaan. Niitä kamalia koinsyömiä tai ylihintaisia siellä kyllä riittää. En ostaisi enää mitään mikä pitää etukäteen maksaa, huijattu kerran ja se oli siinä.
Ostaapas. Mutta ehkä kaikkia ei kiinnosta sinun ylihintaiset rumat romusi.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen metsästänyt sieltä sohvaa 3 kk ja kaikki hyvät on myyty nenän edestä. Hyvin tuntuu kauppa käyvän kun tavara on laadukasta ja hinta kohdallaan. Niitä kamalia koinsyömiä tai ylihintaisia siellä kyllä riittää. En ostaisi enää mitään mikä pitää etukäteen maksaa, huijattu kerran ja se oli siinä.
Sohva käytettynä? Okei, joillekin kelpaa kaikki satiaiset ja lutikat, mitkä vaan halvalla lähtee.. :D
Miksi ostaa sieltä kun facen lahjoitetaan ryhmistä saa ilmaiseksi
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rojumpaa kuin ennenkään, itse asiassa päinvastoin, koska muuton edestä myymässä kaikki tavarat pois. Hinnat samat kuin ennen. Ei siis omalla kohdalla toimi tämä teoria.
Ostaisin saakeli, mutta paska tori ei anna lähettää viestejä kirjautuneena.
Tuo kirottu Schibsted-varmistus ei toimi.
Kaikkien hinnat on noussut niin ei ihmiset osta lisää roinaa kun rahaa tarvitaan ruokaan ja elämiseen enemmän. Näin veikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos on hinnasta kiinni, niin miksei yritä tinkiä? Nämä kun on kuitenkin tehty ihmisten väliseen kauppaan, ja onhan kirppareillakin ihan normaalia neuvotella hinnoista. Kummallista.
Itsellä eri kokemus. Kaikki mitä olen viime aikoina myynyt on mennyt ja nopeasti. Huonekaluja ja lasten leluja.
Käyn mieluummin ostamassa oikealla kirpparilla kuin netissä, niin näkee ja saa tavaran heti mukaan. Tori on silti ihan kiva kauppapaikka ja joskus sieltäkin löytää sopivaa tavaraa.
Olen myynyt siellä noin 15 vuotta. Tässä syitä:
1. Typerä kolmivaiheinen Schibstedin kirjautumissysteemi joka vielä vaatii jotain puhelinvarmistusta jos selain vaihtuu.
Tuhonnut merkittävän osan spontaanista, orgaanisesta kaupankäynnistä eikä hidasta huijareita pätkääkään
2. Yleinen ostovoima alkaa olla isolla osalla perustyöläisistä nollassa, kun asuminen ja ruoka vie 99,9% tuloista.
Monilla töissäkäyvilläkään ei ole laittaa muutamaa kymppiä johonkin "ekstraan".
3. Sinne on 2022 alun jälkeen dumpattu niin paljon epätoivoisten köyhien roinaa (koinsyömiä Lindexin riepuja, rikkinäisiä huonekaluja) että hyväkin tavara hautautuu sivulle 137 heti eikä saa näyttökertoja.
Edelleen hyvä, laadukas tavara ja etenkin keräilytavara menee kaupaksi alle tunnissa ostajille joilla ei ole pikkurahan puutetta. Kaikkea muuta saakin pitää siellä kuukausikaupalla ja voi olla ettei ostajaa ole olemassakaan, kaatopaikalle kuuluu n. 98% kohteista.
Ne kelpuutetut menee suunnilleen vuorokauden sisällä, loput jää käsiin.
Aurinkomaljan sain kaupaksi 4 minuuttia listauksen jälkeen ja myös signeeratun avaamattoman Hurriganes-vinyylin (Roadrunner, oli jäänyt vintille pölyttymään).
Aidon antiikkilipaston sain kaupaksi vartissa, viestejä tuli 6 ja noutaja haki sen saman illan aikana.
Jos on haluttua tavaraa, tuolla liikkuu kaikki silmänräpäyksessä. Bulkki ja roina ei mene kaupaksi edes viikkojen odottelulla. Itse en kyllä noista aurinkopulloistakaan tykkää ja minulle ne ovat tusinatavaraa mutta keräilijöitä riittää. Sain sen äidiltä aikoja sitten
Johtuu siitä, että ei ole myynti-ilmoituksessa puhelin numeroa. Sitten kun laitan myyjälle viestin ja oman numeroni, niin ilmoittavat, että vastaavat vain viesteihin.
En jaksa viestitellä. puhelimitse asiat voi selvittää hetkessä. Olkoot sitten myymättä, jos vain viestittely kelpaa.
Mitä kaupittelet?
Olen myynyt astioita, Iittalaa, huonekaluja ja kylppärin peilikaappia menestyksekkäästi ja melko lyhyellä ajalla. Myyn halvalla pois käsistä -periaatteella ehjää, toimivaa tavaraa ja ostajia on löytynyt.
Jos katsoo annettavaa osiota niin huomaa, että kaikissa "hyvissä" lukee aina varattu. Jotkut torihaukat ovat varmaan niillä töin, että päivystävät palstaa ja varailevat sitten niitä tavaroita. Kerran annoin huonekaluja ilmaiseksi Torissa. Tuli hakemaan yksi mies pakettiautolla ja auton perä oli täynnä huonekaluja. Luuli varmaan tekevänsä suurtakin bisnestä noilla huonekaluilla.
No kannattaisko käyttää huuto.netiä??? Vai eikö täti osaa?
Vierailija kirjoitti:
Aurinkomaljan sain kaupaksi 4 minuuttia listauksen jälkeen ja myös signeeratun avaamattoman Hurriganes-vinyylin (Roadrunner, oli jäänyt vintille pölyttymään).
Aidon antiikkilipaston sain kaupaksi vartissa, viestejä tuli 6 ja noutaja haki sen saman illan aikana.
Jos on haluttua tavaraa, tuolla liikkuu kaikki silmänräpäyksessä. Bulkki ja roina ei mene kaupaksi edes viikkojen odottelulla. Itse en kyllä noista aurinkopulloistakaan tykkää ja minulle ne ovat tusinatavaraa mutta keräilijöitä riittää. Sain sen äidiltä aikoja sitten
Italialainen klassikko-design-sohva ei myynyt millään koska kukaan ei uskonut sen olevan aito. Siinä on kuitenkin numero ja logo painettu runkoon.
Täynnä näitä valepoliiseja jotka ei käytä farkkuja
Johtuuko huijareista vai mistä? Ennen oli tosi paljon enemmän kysyntää.