Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ystävä", joka on "huono pitämään yhteyttä" - onko oikeasti ystävä?

Vierailija
30.01.2024 |

Jaksatko itse ottaa aina uudestaan yhteyttä?

Vai oletko itse tuollainen "huono yhteydenottaja"?

Itse ajattelin nyt viimein lopettaa nämä väkinäiset yhteydet. Ehkä se huono yhteydenpitäjä ei oikeasti haluakaan pitää minuun yhteyttä. 

Kommentit (680)

Vierailija
561/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Aivan, mutta sinulla ei ole mitään ongelmia pyytää siskoasi siivoamaan muiden jälkiänne. Oletteko koskaan miettinyt sitä miksi siskosi kokee sinun juhlissa olemisen niin paljon epämukavammaksi, kun seuraavana päivän siivota muiden sotkut ja syödä jotkut rääppeet? Kuten sanottua, joku nöyryyttää, enkä osaa oikein sanoa kumpi. Nyt vain verhoilette sen kun siskolla on muuten epämukavaa."

Totta kai olen miettinyt ja olemme siitä paljon puhuneet. Hän kokee juhlat epämukavaksi, koska kuormittuu asioista joita en jaksa sinulle selittää kun et kuitenkaan niitä asioita ymmärrä mitä et itse koe.

Ja päinvastoin. Sinä ilmeisesti koet siivoamisen nöyryyttäväksi koska itsellesi palveluskunta ja piiat tekevät sen. Muut eivät kuitenkaan koe, koska muilla ei yleensä ole piikaa.

Minusta on ihmeellistä

No sitten ei ollut suunnattu mulle, nuo lainaukset ovat vain hankalia seurata. En huomannut ettei kukaan halua vastata tuolle piikomistyypille. En ole humalassa, mutta tätä keskustelua lukiessa alan toivoa että olisin.

Vierailija
562/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kai sinäkin ymmärrät, että ihminen joka juhlissa hoitaa vaan siivouksen on siivoja ja kyllä nämä, jotka nakitetaan koko juhlien ajaksi tiskaamaan ovat kyllä totaalisen nöyryytyksen kohteena. Kuten sanottua, joko palkkaat siivojan tai juhliin osallistuvat auttavat, mutta ei niin, että ystävät siivoavat ja järjestävät ja selittävät kuinka se on sitä mitä he haluavat ja annat vielä heidän tehdä sen. Ystävät eivät anna ystäviensä tehdä itselleen tuollaista. Alentaa itsensä palvelusväeksi."

Nyt alan jo minäkin suuttua. Olen siis tuo, jolle ystävät järjestivät mielestäni aivan ihanan yllätyksen. Ystäväni ei halunnut osallistua häihini, koska hänellä ei ollut kuin pari ihmistä, jonka olisi sieltä tuntenut ja oli sillä hetkellä sinkku, eli olisi joutunut tulemaan häihini lähes kokonaan ventovieraiden sekaan yksin. Hän oli siitä pahoillaan, mutta minä sanoin, että ymmärrän häntä ja en suutu, vaikka ei häihin tahdo osallistua

No teillähän on mielenkiintoinen dynamiikka. Tuolla ystävällä on kyllä pahoja ongelmia itsensä kanssa. Tulee muutaman ystävän kanssa siivoamaan yllätyksenä, mutta ei kuitenkaan halua istua vaikka näiden ystävien kanssa siellä häissä. Tai oletan ettei heitä oltu kutsuttu, mutta sinulle kyllä kelpasi heidän ilmainen siivoaminen.

Olisko ystäväsi voinut tulla äitinsä kanssa tai ehkä oman siskonsa? Ei tietenkään, koska niin tärkeää se ei ollut, että hän olisi ollut siellä häissä. Tietysti sinä ajattelet, että tuo oli aivan ihan yllätys. No niin oli ja mikä se sinun ihan yllätys heille oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kai sinäkin ymmärrät, että ihminen joka juhlissa hoitaa vaan siivouksen on siivoja ja kyllä nämä, jotka nakitetaan koko juhlien ajaksi tiskaamaan ovat kyllä totaalisen nöyryytyksen kohteena. Kuten sanottua, joko palkkaat siivojan tai juhliin osallistuvat auttavat, mutta ei niin, että ystävät siivoavat ja järjestävät ja selittävät kuinka se on sitä mitä he haluavat ja annat vielä heidän tehdä sen. Ystävät eivät anna ystäviensä tehdä itselleen tuollaista. Alentaa itsensä palvelusväeksi."

Nyt alan jo minäkin suuttua. Olen siis tuo, jolle ystävät järjestivät mielestäni aivan ihanan yllätyksen. Ystäväni ei halunnut osallistua häihini, koska hänellä ei ollut kuin pari ihmistä, jonka olisi sieltä tuntenut ja oli sillä hetkellä sinkku, eli olisi joutunut tulemaan häihini lähes kokonaan ventovieraiden sekaan yksin. Hän oli siitä pahoillaan, mutta minä sanoin, että ymmärrän hä

Hyvin sä vedät. Katsokaa, näin trollataan tyylipuhtaasti! Ei kannata siis enää tälle vastailla, kohta hän alkaa väittämään, että ystävä on sulhasen kakkosnainen ja sen vuoksi tunki paikalle heti häiden jälkeen tai jotain muuta yhtä raflaavaa.

Vierailija
564/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Aivan, mutta sinulla ei ole mitään ongelmia pyytää siskoasi siivoamaan muiden jälkiänne. Oletteko koskaan miettinyt sitä miksi siskosi kokee sinun juhlissa olemisen niin paljon epämukavammaksi, kun seuraavana päivän siivota muiden sotkut ja syödä jotkut rääppeet? Kuten sanottua, joku nöyryyttää, enkä osaa oikein sanoa kumpi. Nyt vain verhoilette sen kun siskolla on muuten epämukavaa."

Totta kai olen miettinyt ja olemme siitä paljon puhuneet. Hän kokee juhlat epämukavaksi, koska kuormittuu asioista joita en jaksa sinulle selittää kun et kuitenkaan niitä asioita ymmärrä mitä et itse koe.

Ja päinvastoin. Sinä ilmeisesti koet siivoamisen nöyryyttäväksi koska itsellesi palveluskunta ja piiat tekevät sen. Muut eivät kuitenkaan koe, koska muilla ei yl

No sitten ei ollut suunnattu mulle, nuo lainaukset ovat vain hankalia seurata. En huomannut ettei kukaan halua vastata tuolle piikomistyypille. En ole humalassa, mutta tätä keskustelua lukiessa alan toivoa että olisin.

Okei :D Niin mäkin alan toivoa :D Piikojen käyttäjä on mielestäni useampaan kertaan valittanut kun hänelle ei vastata. Senhän takia hän on täällä toista päivää haukkumassa introverttejä, kun nämä eivät vastaa. En minäkään vastaisi, olin sitten introvertti tai ei.

Vierailija
565/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ystäväsi voinut tulla äitinsä kanssa tai ehkä oman siskonsa? Ei tietenkään, koska niin tärkeää se ei ollut, että hän olisi ollut siellä häissä.

Alan olla työpäiväistä todella väsynyt, kun aloin nauraa aivan hysteerisenä. Onko joku siis NIIN extrovertti todellakin, että hänen on pakko raahata häihinkin vaikka vanha äitinsä, että vain pääsee mukaan? Melkoinen FOMO.

Vierailija
566/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja päinvastoin. Sinä ilmeisesti koet siivoamisen nöyryyttäväksi koska itsellesi palveluskunta ja piiat tekevät sen. Muut eivät kuitenkaan koe, koska muilla ei yleensä ole piikaa.

Minusta on ihmeellistä

Minä ymmärrän kyllä, että maailmaan mahtuu vaikka mitä, mutta se ei silti tee siitä hyvää asiaa, että vaikka joku kokee itsensä niin huonoksi ja olonsa epämukavaksi, että hänen roolinsa on siivota ystävän hääjuhlien jälkeinen päivä olematta itse mitenkään muuten osa juhlia.

Laitan vielä kerran tämä joulujuhla esimerkin. Illalla on joulujuhlat, ekstrovertit juhlivat, introvertit eivät halua tulla ja seuraavana aamuna introvertit saapuvat siivoamaan, koska siten hekin kuvittelevat olleensa osa juhlia. Ekstrovertit ovat tietysti onnellisia, koska olihan se nyt aivan ihanaa, että joku halusi ihan itse tulla siivoamaan heidän jäljet. Mikä ihana yllätys.

Nyt katsokaa niitä introverttejä. Onko heille tehty palvelus? Kunnioittavatko he itseään? Oliko se oikein ekstroverteiltä antaa heidän siivota? 

Vierailija
567/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko ystäväsi voinut tulla äitinsä kanssa tai ehkä oman siskonsa? Ei tietenkään, koska niin tärkeää se ei ollut, että hän olisi ollut siellä häissä.

Alan olla työpäiväistä todella väsynyt, kun aloin nauraa aivan hysteerisenä. Onko joku siis NIIN extrovertti todellakin, että hänen on pakko raahata häihinkin vaikka vanha äitinsä, että vain pääsee mukaan? Melkoinen FOMO.

Ekstrovertin ei tarvitse raahata ketään. Tuo on introverteille, jotka eivät kykene edes juhlimaan ystäviään ilman tukijoukkoja. Jos tuntee vain muutaman ja on sinkku se on introverteille näköjään ongelma. Mutta sitä se ei ole ekstroverteille koskaan. Juhlista poisjäänyt oli introvertti.

Vierailija
568/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas Jeesus, tässä av-mamma. Tänä iltana pyydän sinulta suojausta kaikille rakkailleni ja sen lisäksi pyytäisin, että varjelisit minua ystävystymästä ihmisten kanssa, jotka eivät usko, kun sanon, että en halua mennä heidän häihinsä, vaan alkavat painostaa, että ei ainoastaan minun, vaan myös äitini on tultava, ja jos hänkään ei suostu, on siskon sitten otettava hänen paikkansa.

Tämä olisi rakas Jeesus kaino toivomukseni, sillä tänään olen oppinut, että varjelustasi tarvitsen, sillä tällaisiä ihmisiä todella on.

Vierailija
569/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja päinvastoin. Sinä ilmeisesti koet siivoamisen nöyryyttäväksi koska itsellesi palveluskunta ja piiat tekevät sen. Muut eivät kuitenkaan koe, koska muilla ei yl

Minä ymmärrän kyllä, että maailmaan mahtuu vaikka mitä, mutta se ei silti tee siitä hyvää asiaa, että vaikka joku kokee itsensä niin huonoksi ja olonsa epämukavaksi, että hänen roolinsa on siivota ystävän hääjuhlien jälkeinen päivä olematta itse mitenkään muuten osa juhlia.

Laitan vielä kerran tämä joulujuhla esimerkin. Illalla on joulujuhlat, ekstrovertit juhlivat, introvertit eivät halua tulla ja seuraavana aamuna introvertit saapuvat siivoamaan, koska siten hekin kuvittelevat olleensa osa juhlia. Ekstrovertit ovat tietysti onnellisia, koska olihan se nyt aivan ihanaa, että joku halusi ihan itse tulla siivoamaan heidän jäljet. Mikä ihana yllätys.

Nyt katsokaa niitä introverttejä. Onko heille tehty palvelus? Kunnioittavatko he itseään? Oliko se oikein ekstroverteiltä antaa heidän siivota? 

No voi helvetti :D Eiköhän nuo ystävät jotka tulivat auttamaan kaveriaan hääjuhlien jälkeen, halunneet nimenomaan AUTTAA ja ilahduttaa ystävää eikä kuvitella olevansa "osa juhlia", jonne he eivät edes halua! Ihan kuin vieläkin kuvittelisit että he sisimmässään haluavat "päästä" juhliin mutta eivät uskalla tms, mitä sitten ikinä luuletkin kun et ymmärrä että kaikki eivät toivo samoja asioita kuin sinä.

Ja noista joulujuhlista. Työnantajani ei ole ystäväni joten en voisi kuvitella meneväni häntä auttamaan juhlien jälkeen kuten rakasta ystävää voisin. Mulla on kuitenkin hieno työnantaja joka on monena jouluna jakanut samoja herkkuja kotiin viemisiksi niille jotka eivät välitä joulujuhliin osallistua. Hienoa erilaisuuden huomiointia sekin, sinulle varmasti toki täysin käsittämätöntä.

Vierailija
570/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt alan jo minäkin suuttua. Olen siis tuo, jolle ystävät järjestivät mielestäni aivan ihanan yllätyksen. Ystäväni ei halunnut osallistua häihini, koska hänellä ei ollut kuin pari ihmistä, jonka olisi sieltä tuntenut ja oli sillä hetkellä sinkku, eli olisi joutunut tulemaan häihini lähes kokonaan ventovieraiden sekaan yksin. Hän oli siitä

Te introvertit kun jäätte keskenänne saatte aikaan enää yhden sivun ja se oli siinä. Mutta sitähän te rakastatte. Yksin omassa päässä omien ihanien ajatustenne kanssa kotona, jota muut eivät haasta ja kyseenalaista. Se kun muut ovat erilaisia on epämukavaa ja rasittavaa.

Vierailija
571/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakas Jeesus, tässä av-mamma. Tänä iltana pyydän sinulta suojausta kaikille rakkailleni ja sen lisäksi pyytäisin, että varjelisit minua ystävystymästä ihmisten kanssa, jotka eivät usko, kun sanon, että en halua mennä heidän häihinsä, vaan alkavat painostaa, että ei ainoastaan minun, vaan myös äitini on tultava, ja jos hänkään ei suostu, on siskon sitten otettava hänen paikkansa.

Tämä olisi rakas Jeesus kaino toivomukseni, sillä tänään olen oppinut, että varjelustasi tarvitsen, sillä tällaisiä ihmisiä todella on.

Hei, onneksi sulle on paikka varattuna häiden jälkeisen aamuna siivoamassa sitä juhlapaikkaa. Morsiankin ilahtuu siitä. Pääset sinäkin kokemaan sitä introverttien hääjuhlahuumaa.

Vierailija
572/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä ymmärrän kyllä, että maailmaan mahtuu vaikka mitä, mutta se ei silti tee siitä hyvää asiaa, että vaikka joku kokee itsensä niin huonoksi ja olonsa epämukavaksi, että hänen roolinsa on siivota ystävän hääjuhlien jälkeinen päivä olematta itse mitenkään muuten osa juhlia.

Nyt katsokaa niitä introverttejä. Onko heille tehty palvelus? Kunnioittavatko he itseään? Oliko se oikein ekstroverteiltä antaa heidän siivota? "

Jos olet kerran huolissasi introverttien itsekunnioituksesta, kerrotko vielä miksi sinusta oli väärin että eräs introvertti tässä ketjussa sai omat juhlat ja piti sitä aivan oikeutettuna. Olit siitäkin ihan yhtä käärmeissäsi vaikka eikö tuo osoittanut itsearvostusta? Sinun mielestäsi hänen olisi muistaakseni pitänyt hävetä ja kieltäytyä. Eli ainoa mahdollisuus miten introvertti saa sinun mielestäsi toimia on samoin kuin sinä, eli kuin ekstrovertti? Kaikki muu on väärin, nöyryyttävää kaikille, itsekästä, hävettävää tms, oletkohan enää itsekään kärryillä että mitä.

Vierailija
573/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja päinvastoin. Sinä ilmeisesti koet siivoamisen nöyryyttäväksi koska itsellesi palveluskunta ja piiat tekevät

En kuvittele, mutta itse ihmettelen morsianta, joka oikeasti ajattelee, että ystävät nyt vaan rakastavat niin paljon siivoamista, että tulevat tasavertaisen ystävyyden nimissä paikalle. Ainoa missä kohtaa voin edes jotenkin nähdä tämän toimivan on jos tuo morsian on vastavuoroisesti sitten siivonnut noiden kolmen muun hääpaikat.

Muuten se on minusta vain heikkoitsetuntoisten käytöstä, koska he pitivät itseään morsiamen siivoajina. Kukaan itseään kunnioittava ei tee tuollaista edes ystävyyden nimissä, ellei morsian tosiaan ole tehnyt kaikkeaan tehdäkseen näiden ihmisten olon mukavaksi niissä itse häissä. Vaikka sitten antamalla mahdollisuuden tule ihan kenen tahansa tukihenkilön kanssa, jos kerran yksi ongelma oli sinkkuus.

Vierailija
574/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä ymmärrän kyllä, että maailmaan mahtuu vaikka mitä, mutta se ei silti tee siitä hyvää asiaa, että vaikka joku kokee itsensä niin huonoksi ja olonsa epämukavaksi, että hänen roolinsa on siivota ystävän hääjuhlien jälkeinen päivä olematta itse mitenkään muuten osa juhlia.

Nyt katsokaa niitä introverttejä. Onko heille tehty palvelus? Kunnioittavatko he itseään? Oliko se oikein ekstroverteiltä antaa heidän siivota? "

Jos olet kerran huolissasi introverttien itsekunnioituksesta, kerrotko vielä miksi sinusta oli väärin että eräs int

Minulle on yksi ja sama miten ihmiset käyttäytyvät, jos joku halua olla masokisti. Niin siitä vaan. Mutta enhän minä nyt voi väittää ettei se ole masokismia jos nauttii kun vahingoittaa itseään.

Ihmisiä, jotka nöyryyttävä itseään tai muut heitä, löytyy kyllä vaikka kuinka paljon ja se tulee esille monin tavoin ja yksi on juuri tuota ettet kelpaa juhlapöytään tai se, että sinun annetaan tehdä asioita, joita sinun ei oikeasti kuuluisi. Mutta he tekivät ja morsian oli tyytyväinen, vaikka minusta tuo ei vaan ollut noille kolmelle siivoojalle mikään positiivinen asia, Sinä ehkä olisit antanut nuolla jopa lattian, jos olisivat keksineet ehdottaa.

Vierailija
575/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En kuvittele, mutta itse ihmettelen morsianta, joka oikeasti ajattelee, että ystävät nyt vaan rakastavat niin paljon siivoamista, että tulevat tasavertaisen ystävyyden nimissä paikalle. Ainoa missä kohtaa voin edes jotenkin nähdä tämän toimivan on jos tuo morsian on vastavuoroisesti sitten siivonnut noiden kolmen muun hääpaikat.

Muuten se on minusta vain heikkoitsetuntoisten käytöstä, koska he pitivät itseään morsiamen siivoajina. Kukaan itseään kunnioittava ei tee tuollaista edes ystävyyden nimissä, ellei morsian tosiaan ole tehnyt kaikkeaan tehdäkseen näiden ihmisten olon mukavaksi niissä itse häissä. Vaikka sitten antamalla mahdollisuuden tule ihan kenen tahansa tukihenkilön kanssa, jos kerran yksi ongelma oli sinkkuus."

Ei hän varmasti kuvitellut että ystävät rakastavat siivoamista, vaan tiesi että he rakastavat häntä. Palveluksia ja huomioonottamisia tehdään ystävyyssuhteissa sen vuoksi, eikä niiden tarvitse olla samanlaisia. Outo ajatus, että palveluksen voi tehdä vain jos toinen tekee täsmälleen saman palveluksen takaisin. Jos nyt siivoamisesta puhutaan, niin minä en tarvitse apua siivoamiseen koska pidän siitä itsekin. Ystävälleni se taas olisi ihana palvelus, koska hän vihaa. Minä hoidan ystäväni kissaa, hän saattaa vastapalvelukseksi hakea mulle ostoskeskuksesta jotain koska mulle siellä käyminen on vastenmielistä. 

Tuntuu aivan kuin lapselle selittäisi vuorovaikutuksen periaatteita.

Ja eihän missään ole puhuttu etteikö morsian olisi ehdottanut sinkulle seuralaista. Mutta jos se juhlatilanne ei ylipäätään ole se mistä nauttii, niin mikä ihmeen pakko tällainen henkilö on sinne saada vaikka sitten tukihenkilön kanssa? Jos joku nauttii yhdessäolosta pienemmässä porukassa juhlien jälkeen niin suo nyt hyvä ihminen se heille.

Vierailija
576/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kerran huolissasi introverttien itsekunnioituksesta, kerrot

Minulle on yksi ja sama miten ihmiset käyttäytyvät, jos joku halua olla masokisti. Niin siitä vaan. Mutta enhän minä nyt voi väittää ettei se ole masokismia jos nauttii kun vahingoittaa itseään.

Ihmisiä, jotka nöyryyttävä itseään tai muut heitä, löytyy kyllä vaikka kuinka paljon ja se tulee esille monin tavoin ja yksi on juuri tuota ettet kelpaa juhlapöytään tai se, että sinun annetaan tehdä asioita, joita sinun ei oikeasti kuuluisi. Mutta he tekivät ja morsian oli tyytyväinen, vaikka minusta tuo ei vaan ollut noille kolmelle siivoojalle mikään positiivinen asia, Sinä ehkä olisit antanut nuolla jopa lattian, jos olisivat keksineet ehdottaa.

Taas huonot kommunikaatiotaitosi tulivat esteeksi etkä vastannut kysymykseen. Koita hetkeksi unohtaa tuo siivoaminen. Kysymys oli, että mitä väärää oli omien juhlien järjestämisessä introvertille? Omat juhlat eivät kuulosta erityisen nöyryyttävältä vaan päinvastoin. Miksi löysit siitäkin kuitenkin pelkkää moitittavaa?

Vierailija
577/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävälle ei saisi olla vaatimuksia, joka on jo itsessään vaatimus. Tai sitten pyyntö, ihan kuin sekin toive että ystävyys olisi tasapuolista

Miksi ihmeessä ystävyyden pitäisi olla tasapuolista? Jos joku on minulle ystävä ja minä olen hänelle kaveri, mutta molemmat saavat ihmissuhteesta sen mitä kaipaavat, mitä ihmeen vikaa siinä silloin on? Jos joku on mun paras ystävä ei se tarkoita että mun pitää olla hänen paras ystävä. Jos mä olen lapseton sinkku jolla on kaksi ystävää ja sillä toisella on ystäviä 20, kolme pientä lasta ja huonokuntoiset vanhemmat, ei ystävyys voi olla tasapuolista mitenkään. Ei vaan kerta kaikkiaan voi, ei molemmilla ole yhtä paljon aikaa toiselle vaikka kuinka kiukuttelisi ja vaatisi.

Hyväksikäyttäjät ja välinpitämättömät ihmiset on asia erikseen, mutta ei kukaan vaan voi vaatia toiselta mitään. Ystävyys ei ole mikään velkasuhde.

Tottakai ystävyys voi olla tasapuolista, ja molemmat voivat ottaa yhteyttä toiseen. Ihmettelen jos jollekin ystävyys on jotain muuta. Vai närästikö nyt kunnon mielestäsi käytetty väärää sanaa? 

Vierailija
578/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja eihän missään ole puhuttu etteikö morsian olisi ehdottanut sinkulle seuralaista. Mutta jos se juhlatilanne ei ylipäätään ole se mistä nauttii, niin mikä ihmeen pakko tällainen henkilö on sinne saada vaikka sitten tukihenkilön kanssa? Jos joku nauttii yhdessäolosta pienemmässä porukassa juhlien jälkeen niin suo nyt hyvä ihminen se heille."

Joo myönnän suoraan, että ei käynyt pienessä mielessä alkaa painostamaan ystävääni tulemaan häihini ehdottelemalla hänelle seuralaista😂 Tai ehkä olisi sokkotreffit pitänyt järkätä?

Tämä kohkaaja alkaa kyllä minulta saamaan jo jonkun muun diagnoosin kuin extrovertti. Onneksi nyt itse tietysti tiedän asioiden laidan, mutta silti harmittaa (vähän lapsellisesti), että ystäväni ihana ele yritetään kääntää masokistiseksi omanarvon tunnottamaksi jutuksi.

Sanoin nyt vain vielä sen, että itse ajattelen ystäväni olleen poikkeuksillisen rohkea, rehellinen ja omasi hyvän itsetunnon, kun suoraselkäisesti kertoi, että ei nyt halua tulla häihin. Moni olisi tulut vastentahtoisesti ja kärsinyt juhlat läpi hampaat irvesä iloista ja reipasta teeskennellen. Tullut, koska olisi saattanut pelätä tuon kohkaajan kaltaisten reaktioita. Ystävänipä ei pelännyt ja sydäntä riitti kuitenkin ajatella minuakin ja yhteistä, omaa juhlaamme.

Vierailija
579/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorempana tosi huono itsetunto ja pelkäsin aina tulevani torjutuksi. Siksipä saatoin istua itku silmässä yksin kotona ja toivoa että kaveri ottaisi yhteyttä. Joskus valmistauduin ja laittauduin lähtemään tapaamaan kaveria, ja toivoin viestiä. Mutta ikinä en uskaltanut ehdottaa itse. Pelkäsin, että kaveri kokisi minun häiritsevän häntä eikä enää haluaisi olla tekemisissä kanssani. Olin ylionnellinen kun kaveri tekstasi tai halusi nähdä minua, mutta varoin koko ajan etten vaikuta liian innokkaalta.

Tätä siis oli vielä lähes kolmekymppisenäkin. Naurettavaa, mutta minkäs teit. Nyt aikuisena ymmärrän, että jos "kaverin" kanssa täytyy kävellä munankuorilla tai hän ärsyyntyy jos ehdotan näkemistä tai laitan viestiä, niin silloin se kaveruussuhde onkin jorpakkoon heittämisen arvoinen.

Vierailija
580/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen on kovin huono ottamaan yhteyttä niin eipä hänelle silloin ole kovin helppoa jutella asioitaan tai hakea tukea tai neuvoja. Koska se yhteydenottamattomuus tekee etäisyyden tunteen. Minua kyllä itseäni joskus vaivaa jos otan yhteyttä yksipuolisesti. Vaikka toinen vastaakin, niin tulee tunne haluaako silti, etten soittaisi. Puhutaan siis monien viikkojen ja kuukausien välin pitämisestä. Usein juttu liikkuu yleisissä asioissa. Joskus on niinkin, että "ystävä" kyllä kuuntelee mitä minä juttelen, muttei sitten kerro oikeastaan mitään omasta elämästään ja  tapahtumisista. 

Minusta nämä yhteyttä ottamattomat ovat ikäänkuin vapaamatkustajia. Antavat toisen hoitaa yhteydenpidon, ottavat kyllä vastaan, mutteivat itse näe vaivaa. Jos ei oikein koskaan ehdi tai jaksa eikä saa aikaiseksi soittaa niin silloin kylöä kiinnostus ystävään on aika olematonta. Sehän on sama kuin seuru

Tsiisus, että on piiiitkiä viestejä sulla. Ei noita jaksa lukea, saati syventyä sun analysointiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi