Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ystävä", joka on "huono pitämään yhteyttä" - onko oikeasti ystävä?

Vierailija
30.01.2024 |

Jaksatko itse ottaa aina uudestaan yhteyttä?

Vai oletko itse tuollainen "huono yhteydenottaja"?

Itse ajattelin nyt viimein lopettaa nämä väkinäiset yhteydet. Ehkä se huono yhteydenpitäjä ei oikeasti haluakaan pitää minuun yhteyttä. 

Kommentit (680)

Vierailija
541/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi se on niin tärkeää saada juuri se introvertti osallistumaan häihin? Niin tärkeää, että juhlat jäävät juhlimatta jos hän ei halua tulla. En tiedä olenko itse intro vai ekstro, ehkä enemmän jälkimmäinen mutta tavoitan silti sen verran hyvin introjen mielenmaisemaa, etten ikinä laskisi jotain isojen juhlien onnistumista juuri hänen varaan. Se on tosi kohtuuton vaatimus ja vastuu. Itsellekin loisi paineita jos juuri minun odotetaan välttämättä osallistuvan johonkin.

Kyllä mä kerään juhlien onnistumiseen vaadittavan porukan niistä jotka on juhlista innoissaan ja kutsun heitäkin sen verran ettei haittaa jos joku ei pääse. Jos sinne sitten tulee lisäksi joku joka ei yleensä kauheasti viihdy väkijoukossa, niin se on vain ekstraa. Esim siskoni vihaa tilanteita joissa on paljon

No niin me olemme ja tosiaan olet selvästi aivan erilainen kuin minä, jos sinusta se on toiselle hieno kokemus syödä rääppet ja siivota jälkesi. Minä en yhtään epäile etteikö toiset koe oloaan suurissa ryhmissä vaivautuneeksi. Se on mahdollista, mutta normaalisti se on palvelusväki ja piiat, joka hoitaa nuo jutut ja sinä annoit heidän vielä tehdä sen ja muistelet sitä vielä lämmöllä.

Vierailija
542/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvalla Suomessa taitaa nykypäivänä olla palvelusväkeä ja piikoja. Juhlissa asiat pitää yleensä hoitaa oman perheen ja ystävien kesken jos ei ole varaa palkata henkilökuntaa hoitamaan työt.

(Vastaus kannattaa muuten kirjoittaa aina lainauksen alle ettei teksti katoa lainauksen sekaan.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on käynyt useammankin ihmisen kanssa niinkin oudosti, että toinen osapuoli on kesken jutun vaan jättänyt vastaamatta viestiini, johon olisi siis ihan loogista vastata jotain.

Mä kuulun varmaan näihin ihmisiin! En yksinkertaisesti osaa tätä etikettiä, jossa kuulumisia vaihdetaan wa- tms. viesteillä. Ja pidänkin tosi hankalana tietää, koska on soveliasta lopettaa se keskustelu, kun kuulumisten (vaihdoin työpaikkaa, mitäs tänne, muutetaan ensi viikolla, laura pääsi sinne haluttuun eskariin, jne jne) jälkeen jäädään siihen merkilliseen limboon, jossa ei enää tule infoa vaan ollaan että

ai että oli ihana jutella no niinpä oli jutellaan taas pian joo tehdään niin aivan mahtavaa muuten toi teidän juttu lauran kanssa onnea vielä kiitos kiitos ja sitten kun nähdään niin takuulla istutaan kunnolla iltaa joo tehdäänpä niin ja hei muista nokkamuki (joku sata vuotta vanha sisävitsi) heh heh joo

Kertokaa siis t

Ajattelin nyt vielä tarkentaa, että siis tässä minun tapauksessa on ollut ihan selkeää, että viestiin olisi kohteliasta vastata jotain, kun olen tyyliin kysynyt toiselta jotain. :)

Vierailija
544/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kummastuttaa joidenkin ihmisten teennäinen yhteydenpito. Minä otan yhteyttä kun siltä tuntuu enkä yritä väkisin ylläpitää ihmissuhdetta jossa ei voi olla oma itsensä eikä tunnu hyvältä.

En jaksa jonninjoutavia liibalaabayhteydenpitoja.

Vierailija
545/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista rääpimistä siitä että jonkun sisko mieluummin tulee seuraavana päivänä avuksi ja rääppiäisiin. Suututaan toisen puolesta tietämättä lainkaan mitä se henkilö itse on ajatellut, kokenut, ja tuntenut. Kuvitellaan että tunnetaan sisko ja hänen tunteensa ja ajatuksensa paremmin kuin omat perheenjäsenet tuntevat. Mitä jos onkin niin käsittämättömän omituinen tilanne että kirjoittaja ihan oikeasti tuntee siskonsa ja puhuu hänen kanssaan, ja siksi tietää mitä sisko ajattelee?

Vierailija
546/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aivan, mutta sinulla ei ole mitään ongelmia pyytää siskoasi siivoamaan muiden jälkiänne. Oletteko koskaan miettinyt sitä miksi siskosi kokee sinun juhlissa olemisen niin paljon epämukavammaksi, kun seuraavana päivän siivota muiden sotkut ja syödä jotkut rääppeet? Kuten sanottua, joku nöyryyttää, enkä osaa oikein sanoa kumpi. Nyt vain verhoilette sen kun siskolla on muuten epämukavaa."

Totta kai olen miettinyt ja olemme siitä paljon puhuneet. Hän kokee juhlat epämukavaksi, koska kuormittuu asioista joita en jaksa sinulle selittää kun et kuitenkaan niitä asioita ymmärrä mitä et itse koe.

Ja päinvastoin. Sinä ilmeisesti koet siivoamisen nöyryyttäväksi koska itsellesi palveluskunta ja piiat tekevät sen. Muut eivät kuitenkaan koe, koska muilla ei yleensä ole piikaa.

Minusta on ihmeellistä kuinka olet mainostanut tässäkin ketjussa miten taitava keskustelija olet ja miten haluat keskustella ihmisten kanssa. Olet suoraan sanottuna todella huono kommunikoimaan mistään. Teet oletuksia, olet ilkeä, elitistinen, et edes yritä ymmärtää muita näkökulmia, kärjistät, et kuuntele, olet sekava ja sekoitat asioita keskenään. Lisäksi et ilmeisesti halua keskustella edes ystävien kanssa henkilökohtaisia vaan yleistä diipadaapaa mitä luettelit aiemmin. Oletko itse oikeasti miettinyt miksi kukaan ei halua vastata puheluihisi tai keskustella kanssasi?

Vierailija
547/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kaikki tiedämme ettei introverteillä ole mitään kymmenien ihmisten soittajakuntaa häiritsemässä päivittäin normaalisti, kyse on lähinnä selittämisestä ja näitähän kuulee. Tai usein ei edes kuule, koska jos kuulisi, niin niihin olisi helppo vastata ja sanoa, että ihan oikeasti luulet, että muut ovat niin hölmöjä, että uskovat sinun selitykset ettei ollu vaan voimia vastata tai ottaa yhteyttä kertaakaan puolen vuoden sisällä? Mutta jos niin olisi, niin kannattaisiko alkaa miettiä mistä tämän tyyppinen voimattomuus ja rasittuminen aiheutuu?

On tiedossa ihan mistä johtuu. Sun kaltasista ihmisistä, jotka ovat ilkeitä, vastaavat todella inhottavasti aivan asiallisiin viesteihin, joissa sulle on yritetty selittää asian toista puolta, joka selkeästi on sulta aivan hukassa ja tyystin käsittämätön asia. Oon aivan hämmästellyt näiden parin jaksamista sun kanssa, mutta eivät taida enää vastaillakaan.

Mikä sut saa luul

Minulla ei ole enää ainoatakaan introvertti ystävää, enkä aio sellaisiin enää koskaan tuhlata aikaani tai energiaani. He eivät olleet ystäviä sellaisina kun minä ystävyyden ja ystävät näen.

Minä haluan, että ystäväni innostuvat kun järjestän juhlat, eikä etsi mitä tahansa syydä jäädä pois ja parhaimmillaan ehdottavat jopa jatkoja jossain. Haluan ystäviä joiden hermot eivät kiristy sunnuntaina, kun soitan heille kertoakseni, kuinka jotain ihanaa on tapahtunut. Haluan vain pitää ystäviä elämässäni, jotka kotiin tulessaan laittavat viestin, kuinka ihanaa oli nähdä, eikä miettiä miten palautua tunnin kahvittelusta seuraavan puolen vuoden aikana. 

Minä en ole ilkeä, vaan tuon esille miltä se näiden rasittuvien introjen ympärillä eläminen tuntuu.

Jos se ei tunnu kivalta, kun joku soittaa sunnuntaina, niin voit olla varma ettei se tunnu myöskään kivalta, kun haluasi kertoa jotain hienoa tai surullista mitä on tapahtunut, eikä kukaan vastaa, vaikka sitä on muka itsellä, joku ystävä jolle voi kertoa asioita.

Ja nyt sitten pitäisi löytää ymmärrystä, kun joku selittää ettei pidä siitä, että kirja jää kesken. No, prioriteetit on kunnossa. Kirjan luku vai ystävä? No se kirjan luku tietysti! ja joku sitten vielä ei kykene näkemään, että tuo nyt on ihan puhdasta nöyryyttämistä vaikkei se toinen sitä ehkä tiedä, koska ei ole näkemässä. Yksikään kirja, telkkuohjelma tai päiväuni ei ole tärkeämpää kun vastata ystävälle. Siihen on syynsä miksi he soittavat ja vaikka se olisi minusta ei niin tärkeää, se on sitä heistä koska he soittavat. Sinusta minä olen ilkeä, mutta minä sentään osaan arvostaa niitä ystäviä ja myös käyttäydyn sen mukaisesti. Teot ratkaisevat, ei jotkut epämääräiset ajatukset tyyliin, kyllä mä tykkään ystävistäni, vaikken koskaan halua nähdä tai puhua heidän kanssaan. Just joo, siltä se tosiaan vaikuttaa,

Vierailija
548/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ei ole ystävä, joka mittaa ystävyyttä yhteydenotto määrillä. Itse introverttina en jaksa enkä pysty kovin usein olemaan yhteydessä ihmisiin. Fyysinen jaksaminen ei riitä kun perhe vaatii jo omansa. 

Vierailija
549/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös vi**uileva ystävä, joka pitää vi**uilua huumorina. Ei ymmärrä, että joku voi loukkaantua. Itsen en pidä yhteyttä häneen ja nyt vihdoin hänkin alkaa lopulta ymmärtää. Jos ei ota yhteyttä niin se tarkoittaa ettei halua! Toinen ystävä on jo vanha ja tullut niin pihviksi, ettei raaski soittaa tai edes lähettää tekstiviestiä. Tähänkään ystävään en pidä enää yhteyttä.

Vierailija
550/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvalla Suomessa taitaa nykypäivänä olla palvelusväkeä ja piikoja. Juhlissa asiat pitää yleensä hoitaa oman perheen ja ystävien kesken jos ei ole varaa palkata henkilökuntaa hoitamaan työt.

(Vastaus kannattaa muuten kirjoittaa aina lainauksen alle ettei teksti katoa lainauksen sekaan.)

Jostain syystä lainaukset eivät onnistu. Ne puolittuvat ensimmäisen viestiin.

Totta, juhlissa perhe ja ystävät hoitavat järjestelyt ja siivouksen, mutta toivon todella, että joka ikinen heistä on myös istunut siellä juhlapöydässä nauttimassa ruuista ja juomista.

Kai sinäkin ymmärrät, että ihminen joka juhlissa hoitaa vaan siivouksen on siivoja ja kyllä nämä, jotka nakitetaan koko juhlien ajaksi tiskaamaan ovat kyllä totaalisen nöyryytyksen kohteena. Kuten sanottua, joko palkkaat siivojan tai juhliin osallistuvat auttavat, mutta ei niin, että ystävät siivoavat ja järjestävät ja selittävät kuinka se on sitä mitä he haluavat ja annat vielä heidän tehdä sen. Ystävät eivät anna ystäviensä tehdä itselleen tuollaista. Alentaa itsensä palvelusväeksi.

Vierailija
551/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Aivan, mutta sinulla ei ole mitään ongelmia pyytää siskoasi siivoamaan muiden jälkiänne. Oletteko koskaan miettinyt sitä miksi siskosi kokee sinun juhlissa olemisen niin paljon epämukavammaksi, kun seuraavana päivän siivota muiden sotkut ja syödä jotkut rääppeet? Kuten sanottua, joku nöyryyttää, enkä osaa oikein sanoa kumpi. Nyt vain verhoilette sen kun siskolla on muuten epämukavaa."

Totta kai olen miettinyt ja olemme siitä paljon puhuneet. Hän kokee juhlat epämukavaksi, koska kuormittuu asioista joita en jaksa sinulle selittää kun et kuitenkaan niitä asioita ymmärrä mitä et itse koe.

Ja päinvastoin. Sinä ilmeisesti koet siivoamisen nöyryyttäväksi koska itsellesi palveluskunta ja piiat tekevät sen. Muut eivät kuitenkaan koe, koska muilla ei yleensä ole piikaa.

Minusta on ihmeellistä kuinka olet mainostanut tässäkin ketjussa miten taitava keskustelija olet ja miten haluat keskustella

Jotenkin tuli olo että tuo puhelukommentti oli suunnattu mulle, vai onko joku muukin valittanut tässä ketjussa etteivät ystävät vastaa puheluihin? :o Mistä viestistä tuo tuli?

Vierailija
552/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoista rääpimistä siitä että jonkun sisko mieluummin tulee seuraavana päivänä avuksi ja rääppiäisiin. Suututaan toisen puolesta tietämättä lainkaan mitä se henkilö itse on ajatellut, kokenut, ja tuntenut. Kuvitellaan että tunnetaan sisko ja hänen tunteensa ja ajatuksensa paremmin kuin omat perheenjäsenet tuntevat. Mitä jos onkin niin käsittämättömän omituinen tilanne että kirjoittaja ihan oikeasti tuntee siskonsa ja puhuu hänen kanssaan, ja siksi tietää mitä sisko ajattelee?

En tunne siskoa, mutta eihän se nyt kauheasti vaadi ymmärtää miten joku itsensä kokee, koska näkee paikkansa juhlien jälkeisenä siivoajana eikä tunne oloaan hyväksi siskon juhlissa. Tuon olisi voinut ratkaista usein eri keinoin, mutta ainoa oli päätyä sitten syömään ylijäämä ruuat ja siivota. Kai teillä firmojen pikkujouluissakin tehdään niin, että ekstrovertit juhlii ja introvertit tulevat seuraavana päivän siivoamaan ne paikat ja syö sen mitä muilta jäi yli?

Vierailija
553/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on käynyt useammankin ihmisen kanssa niinkin oudosti, että toinen osapuoli on kesken jutun vaan jättänyt vastaamatta viestiini, johon olisi siis ihan loogista vastata jotain.

Mä kuulun varmaan näihin ihmisiin! En yksinkertaisesti osaa tätä etikettiä, jossa kuulumisia vaihdetaan wa- tms. viesteillä. Ja pidänkin tosi hankalana tietää, koska on soveliasta lopettaa se keskustelu, kun kuulumisten (vaihdoin työpaikkaa, mitäs tänne, muutetaan ensi viikolla, laura pääsi sinne haluttuun eskariin, jne jne) jälkeen jäädään siihen merkilliseen limboon, jossa ei enää tule infoa vaan ollaan että

ai että oli ihana jutella no niinpä oli jutellaan taas pian joo tehdään niin aivan mahtavaa muuten toi teidän juttu lauran kanssa onnea vielä kiitos kiitos ja sitten kun nähdään niin takuulla istutaan kunnolla iltaa joo tehdäänpä niin ja hei muista nokkamuki (joku sata vuotta vanha sisävitsi) heh heh joo

Kertokaa siis t

Nauroin, mulla on pari tälläista kaveria kanssa, ovat myös semmoisia, että tekevät lähtöäkin useaan otteeseen, eli sanovat, että pitää lähteä, mutta jäävät vielä kertomaan jotain ja tulevat kotona ovelta takaisin jne. Olen tullut tulokseen, että itse ajattelevat olevan tökeröä suorasukaisesti lopettaa keskustelu tai nousta ja lähteä. Yleensä lopetan vaan johonkin hymiöön, mutta aina sekään ei auta, vaan limbo jatkuu. Sitten on joskus vain poikkaistava ja toivottava, että toinen ei jää odottelemaan enää vastauksia.

Vierailija
554/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihmeellistä kuinka olet mainostanut tässäkin ketjussa miten taitava keskustelija olet ja miten haluat keskustella

Olet ihan oikeassa, minä en ole mikään mukava tyyppi. Mutta älä kuvittele, että sinäkään nyt minään huipputyyppinä tulet esille.

Minä en todellakaan koe siivoamista nöyryyttävänä, vaan sen, että sinä kohtelet ihmisiä kuin he olisivat sinun palvelusväkeä. Katsos, kun minä en ikinä, en siis koskaan suostuisi vastaanottamaan siivousapua, joidenkin juhlien kohdalla niin, ettei joko henkilö ole saanut myös juhlia tai hänelle on siitä maksettu.

Mutta kyllähän teitä riittää, joille se ei ole mikään ongelma nakittaa se introvertti tiskaamaan koko juhlien ajaksi, koska eihän se nyt tykkää olla siellä hälinässä. Teen vaan palveluksen hänelle. 

Vierailija
555/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän asian vierestä, mutta tällä palstalla on tosiaan tehty jokin epäonnistunut tekninen uudistus, kun lainaukset eivät onnistu. Tai joskus onnistuvat, joskus eivät. Sekavaa, ja aiheuttaa paljon aiheetonta hämminkiä ja väärinkäsityksiä.

Vierailija
556/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kai sinäkin ymmärrät, että ihminen joka juhlissa hoitaa vaan siivouksen on siivoja ja kyllä nämä, jotka nakitetaan koko juhlien ajaksi tiskaamaan ovat kyllä totaalisen nöyryytyksen kohteena. Kuten sanottua, joko palkkaat siivojan tai juhliin osallistuvat auttavat, mutta ei niin, että ystävät siivoavat ja järjestävät ja selittävät kuinka se on sitä mitä he haluavat ja annat vielä heidän tehdä sen. Ystävät eivät anna ystäviensä tehdä itselleen tuollaista. Alentaa itsensä palvelusväeksi."

Nyt alan jo minäkin suuttua. Olen siis tuo, jolle ystävät järjestivät mielestäni aivan ihanan yllätyksen. Ystäväni ei halunnut osallistua häihini, koska hänellä ei ollut kuin pari ihmistä, jonka olisi sieltä tuntenut ja oli sillä hetkellä sinkku, eli olisi joutunut tulemaan häihini lähes kokonaan ventovieraiden sekaan yksin. Hän oli siitä pahoillaan, mutta minä sanoin, että ymmärrän häntä ja en suutu, vaikka ei häihin tahdo osallistuakaan. Asiaan tosin liittyi muutakin, mikä ei kuulu sinulle tippaakaan. Et ole henkilö, jolle edes anonyymina haluan herkkiä asioita avata.

Olimme nuoria, joten kaikessa, missä oli mahdollista säästää, tietysti niin tehtiin. Luonnollisesti yksi iso kustannus on loppusiivous, joten päätimme tehdä sen itse, vaikka tietenkään eihän se kamalasti houkutellut häitä seuraavana aamuna. Emme sitä pyytäneet tekemään juhlissa olijoita, koska tietysti hekin olivat juhlista väsyneitä, vaan päätimme tehdä sen kaksin.

Sen vuoksi yllätys oli todella uskomaton ja mieluinen, kun tämä ystäväni oli tosiaan pyytänyt mukaan kahta muuta kaveriaan (tunsin heidät etäisemmin) ja säästi meiltä siivoamisen ja sen sijaan saimmekin piknikin. Sinusta tämä voisi olla nöyryyttävintä ikinä ja uskon sydämestäni, että sinulle ei tulisi mieleen mennä tekemään tälläistä kenellekään.

Suoraan sanottuna, ymmärrän todellakin, jos joku ei halua vastata puheluihisi, jos tapasi jankata tietäväsi miten toisten kuuluu elää, olla ystävä, siivota tai olla siivoamatta.

Vierailija
557/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi et ilmeisesti halua keskustella edes ystävien kanssa henkilökohtaisia vaan yleistä diipadaapaa mitä luettelit aiemmin. Oletko itse oikeasti miettinyt miksi kukaan ei halua vastata puheluihisi tai keskustella kanssasi?

En halua keskustella seksistä, enkä intiimiasioistani, mutta kaikesta muusta henkilökohtaisesti keskustelen oikein mielelläni.

Mistä sinä päättelet ettei kukaan halua vastata minun puheluihin? Kyllä meitä ekstroverttejä riittää. Meille joille pitkätkään puhelut ei ole ongelma. Jolle jonkun kirjan kesken jääminen ei tunnu missään ja jotka vastaavat iloisesti jopa maanantai aamuna kun ystävä soittaa. Yritän tuoda vain esille, miksi en halua enää introverttejä elämääni, miten näen heidän käytöksen ja sitten vielä  olen jaksanut kyseenalaista eräitä kuvitelmia ja käytöstapoja mitä ketjussa on tullut esille. 

En halua, että tämä ketju muuttuu minun analysointi ketjuksi, vaan että se olisi kaikille avoin ja antaisi mahdollisuuden pohtia omia ajatuksia ja kertoa niistä.

Tämä ketju ei ole minun kahdenkeskinen keskustelu ystävän kanssa millään tasolla ja se mikä sinusta on diipadaapaa on minusta paljon kiinnostavampaa kuulla ystävän mielipide siitä, kuin sen minkä väristä vuotoa heiltä tulee. Minä en ole lääkäri. Minulla ei ole hajuakaan mikä johtuu mistäkin ja toivon, että he keskustelevat lääkärin eikä minun kanssa siitä. 

Vierailija
558/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihmeellistä kuinka olet mainostanut tässäkin ketjussa miten t

Minä en todellakaan koe siivoamista nöyryyttävänä, vaan sen, että sinä kohtelet ihmisiä kuin he olisivat sinun palvelusväkeä. Katsos, kun minä en ikinä, en siis koskaan suostuisi vastaanottamaan siivousapua, joidenkin juhlien kohdalla niin, ettei joko henkilö ole saanut myös juhlia tai hänelle on siitä maksettu.

Mutta kyllähän teitä riittää, joille se ei ole mikään ongelma nakittaa se introvertti tiskaamaan koko juhlien ajaksi, koska eihän se nyt tykkää olla siellä hälinässä. Teen vaan palveluksen hänelle. 

Sinun ymmärryksesi ongelma on juuri tuo "ettei henkilö ole saanut myös juhlia".

Siinä tiivistyy niin täydellisesti se ettei vieläkään ymmärrä ettei kaikillle juhlissa oleminen ole toivottava, mukava, tavoiteltava asia joka saadaan. Kaikki eivät halua juhlia samalla tavalla. Tämä on se ydin, mikä ei sinulle avaudu ja tekee tästä keskustelusta hankalaa. Epäilemättä myös sinun ystävyyssuhteistasi.

Pointti on se, että yleensä ystävät haluavat viettää aikaa keskenään ja ilahduttaa toisiaan. Tavat löydetään jokaisessa suhteessa erikseen. Jossain ystävyyssuhteessa se voidaan tehdä osallistumalla toisen juhliin, toisissa vaikka sitten puuhastelemalla yhdessä ja auttamalla juhlien jälkeen.

Olet nyt jumittunut tuohon siivoamiseen, mutta se on sinulta vain tekosyy osoittaa omaa ymmärtämättömyyttäsi ja halveksuntaasi. Aiemmin joku kertoi että ystävä oli kutsunut hänet kuoharille ja piknikille juhlien jälkeen. Tämäkään ei kuitenkaan sinulle käynyt, vaikka kukaan ei siinä ainakaan kertoman mukaan siivonnut mitään. Ilmeisesti sinua sapetti vain, että muilla on ystäviä jotka tarjoavat erityistä kohtelua toisilleen, vaikka sinusta olisi mukavinta että kaikki vain yksinkertaisesti suostuisivat olemaan samanlaisia kuin sinä ja toimimaan niin miten sinulle olisi helpointa ja mukavinta. 

Vierailija
559/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihmeellistä kuinka olet mainostanut tässäkin ketjussa miten t

Jotenkin tuli olo että tuo puhelukommentti oli suunnattu mulle, vai onko joku muukin valittanut tässä ketjussa etteivät ystävät vastaa puheluihin? :o Mistä viestistä tuo tuli?

En tiedä kuka juuri sinä olet. Minun kommenttini, joka alkaa "Totta kai olen miettinyt ja olemme siitä paljon puhuneet" on vastaus sen yläpuolella olevaan kommenttiin, jossa kysyttiin olenko miettinyt miksi siskoni kokee juhlat epämukaviksi ja kuvattiin siivoamista nöyryyttäväksi. Jos sinä olet sen kirjoittaja, kommenttini oli suunnattu sinulle. Oletko humalassa?

Vierailija
560/680 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi et ilmeisesti halua keskustella edes ystävien kanssa henkilökohtaisia vaan yleistä diipadaapaa mitä luettelit aiemmin. Oletko itse oikeasti miettinyt miksi kukaan ei halua vastata puheluihisi tai keskustella kanssasi?

En halua keskustella seksistä, enkä intiimiasioistani, mutta kaikesta muusta henkilökohtaisesti keskustelen oikein mielelläni.

Mistä sinä päättelet ettei kukaan halua vastata minun puheluihin? Kyllä meitä ekstroverttejä riittää. Meille joille pitkätkään puhelut ei ole ongelma. Jolle jonkun kirjan kesken jääminen ei tunnu missään ja jotka vastaavat iloisesti jopa maanantai aamuna kun ystävä soittaa. Yritän tuoda vain esille, miksi en halua enää introverttejä elämääni, miten näen heidän käytöksen ja sitten vielä  olen jaksanut kyseenalaista eräitä kuvitelmia ja käytöstapoja mitä ketjussa on tullut esille. 

En halua, että tämä ketju muuttuu minun analysointi ketjuksi,

Musta tuntuu edelleen että se puhelukommentti oli suunnattu mulle, ainakin kunnes toisin todistetaan. Pitää varmaan itsekin alkaa sopia tapaamisia ja sanoa että soitellaan myöhemmin tarkemmin ja olla sitten vastaamatta puheluihin ja kertoa myöhemmin että tulikin tämmönen risteily, sori. Sitten en olisi enää se ihminen jossa on Vikaa. Hmm.

Mutta ihme säätämistä, kai nyt aikuiset ihmiset osaavat kommunikoida toistensa kanssa sen verran että tietää haluaako joku tulla juhliin vai ei ja haluaako joku auttaa siivouksessa vai ei. Vai onko joillekuille ihan vieras konsepti että joskus ystävät ja perheenjäsenet ihan vain haluavat auttaa toisiaan, ilman että kyse on piikomisesta?

Ylipäätään ihmiset voisivat olla tekemättä liikaa oletuksia muiden motiiveista ja siitä mitä on tapahtunut ja mistä on puhuttu. Kun harva meistä oli edes paikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi