Onko suhteella mitään toivoa, jos on hypätty sänkyyn ekoilla treffeillä?
Kommentit (235)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elokuussa tuli 25v avioliittoa täyteen, helmikuussa tuli 33v niistä ekoista treffeistä. Kolme lasta on kasvatettu aikuiseksi.
Eli ehdottaisit näille kolmelle seuraamaan esimerkkiäsi ja harrastamaan seksiä ekoilla treffeillä herran vuonna 2024?!
Olen eri, mutta ei kai kukaan kielläkään aikuista lastaan harrastamasta seksiä vuonna 2024?
Vierailija kirjoitti:
En itse halua vain harrastaa seksiä ilman, että tunnen toista paremmin. On muuten ikävää harrastaa seksiä ja sit huomaa että oli taas turha juttu kun toisesta paljastuu joku, mikä estää parisuhteen.
Millä lailla turha juttu? Itse en koe, että omasta halusta harrastettu seksi on "turhaa", enkä harrasta seksiä saadakseni sitä kautta suhteen. Harrastan seksiä, jos toisen kanssa kipinöi ja on kemiaa. Vasta pitkä aika näyttää sen, onko suhteella aineksia pitempään, sitoutuneeseen suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostus sellaista naista kohtaan on paljon korkeammalla joka siitä huolimatta, että käy kuumana, ei levitäkään reisiään.
Minä taitaisin tuon yhden ainoan kommentin perusteella arvostaa sinut niin korkealle, että jättäisin kokonaan väliin.
Ehkä ette siis sopisi toisillenne. Sinusta on ok moralisoida toisten henkilökohtaisia näkemyksiä. Eivät kaikki arvosta samalla tavalla reisien levittäjiä, eikä se ole syrjintää.
Kaksinaismoralismia tuleekin moralisoida.
Mikä tuossa oli kaksinaismoralismia!? Opiskelisin logiikkaa ennen kuin väittäisin mitään näin naurettavaa. Ei ole kaksinaismoralistista käydä kuumana ja olla levittämättä reisiä. Jestas.
Vierailija kirjoitti:
Itse en oikein taas ymmärrä niitä, jotka menevät sänkyyn ilman suurta vetovoimaa ja ihastuksen tunnetta, oli kysymys ensimmäisistä tai kymmenensistä treffeistä. Miksi kukaan lähtee naimaan lähes tuntematonta pelkän puutteessa olemisen vuoksi?
Minulla on kyllä aina ollut vetovoimaa. Tosin suurin osa kumppaneista on ollut ennestään edes jotenkin tuttuja. Mutta yksi oli sellainen, jota en tuntenut ennestään ja olisin voinut mennä sänkyyn jo ekoilla treffeillä. Se ei ollut mahdollista, joten mentiin vasta kolmansilla. Mutta mitään estettä ei asiaan olisi omasta puolestani ollut - tunsin voimakasta seksuaalista vetoa häntä kohtaan. Seurustelimme sitten jonkin aikaa.
Nykyinen oli työn puolesta tuttu, ja menimme sänkyyn ensimmäisillä treffeillä. Oli mieletön lataus, kipinä ja ihastuksen tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostus sellaista naista kohtaan on paljon korkeammalla joka siitä huolimatta, että käy kuumana, ei levitäkään reisiään.
Minä taitaisin tuon yhden ainoan kommentin perusteella arvostaa sinut niin korkealle, että jättäisin kokonaan väliin.
Ehkä ette siis sopisi toisillenne. Sinusta on ok moralisoida toisten henkilökohtaisia näkemyksiä. Eivät kaikki arvosta samalla tavalla reisien levittäjiä, eikä se ole syrjintää.
Mikä tuossa oli kaksinaismoralismia!? Opiskelisin logiikkaa ennen kuin väittäisin mitään näin naurettavaa. Ei ole kaksinaismoralistista käydä kuumana ja olla levittämättä reisiä. Jestas.&n
Näin aivan sivusta, yliopistossakin logiikan kursseja käyneenä, veikkaisin että hän ei nyt viitannut kaksinaismoralismilla tähän fiktiiviseen reisihenkilöön vaan kirjoittajaan, joka arvottaa naisia reisien asennon perusteella.
Vierailija kirjoitti:
varmaan +20v. sitten onnistui ja ovat vieläkin yhdessä ja onnellisesti naimisissa vieläkin niinku nää yhet kehuskelee täälä, koitappa kokeilla samaa vuonna 2024 tulet yllättymään lopputuloksesta, tai sitten et.
Puhutaanko täällä nyt niistä ihmisistä, jotka olivat nuoria silloin 20 vuotta sitten vai niistä, jotka ovat nuoria nyt?
Tilastot osoittavat, että me entiset nuoret aloitimme seksuaalisesti aktiivisen elämän nuorempina kuin nykynuoret, ja myös kumppaneita silloin ysärillä kertyi enemmän. Osa löysi pitkäaikaisen onnen, osa etsii sitä yhä. Tämä varmasti vaikuttaa suuresti esimerkiksi kumppanien määrään ja deittailun tyyliin.
Me, jotka olemme olleet sen 20 vuotta yhdessä kumppanimme kanssa, alamme olla kohta niin seniilejä, että hyvä kun edes muistamme, monensillako treffeillä seksi tuli kuvioihin. No hyvä on, kyllä minä muistan, mutta suhteen kestävyyden kannalta se on ollut aivan samantekevää. Pääasia on ollut, että on löytynyt halua, iloa, joustoa, pitkää pinnaa ja avointa kommunikaatiota.
Nykynuoret elävät toisenlaisessa maailmassa. Toivoisin heille samaa hyvää kuin meille, live-kontakteja avoimin mielin ja ilman ennakkoluuloja. Meidän sukupolvellamme ehkä neitsyys oli vähän taakkakin, toivon että he ovat järkevämpiä. Mutta toivon heidän muistavan, että seksi on iloinen asia. Kaikkea katuu paitsi nuorena naimista - eikä tällä viitattu avioliittoon.
- Siveyden sipuli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse halua vain harrastaa seksiä ilman, että tunnen toista paremmin. On muuten ikävää harrastaa seksiä ja sit huomaa että oli taas turha juttu kun toisesta paljastuu joku, mikä estää parisuhteen.
Millä lailla turha juttu? Itse en koe, että omasta halusta harrastettu seksi on "turhaa", enkä harrasta seksiä saadakseni sitä kautta suhteen. Harrastan seksiä, jos toisen kanssa kipinöi ja on kemiaa. Vasta pitkä aika näyttää sen, onko suhteella aineksia pitempään, sitoutuneeseen suhteeseen.
Itse koen, että jos avaudun jollekkin ja harrastan seksiä tämän kanssa eikä siitä muodostu vakavempaa, että oli turha juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa oli kaksinaismoralismia!? Opiskelisin logiikkaa ennen kuin väittäisin mitään näin naurettavaa. Ei ole kaksinaismoralistista käydä kuumana ja olla levittämättä reisiä. Jestas.&n
On kaksinaismoralismia kokea oikeudekseen jakaa seksiä kaikille, mutta pitää sitä epätoivottavana käytöksenä muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastan seksiä osoittaakseni tunteita. Seksi ei ole mulle ilman tunteita mikään kevyt hauskanpito juttu. On monia muitakin tapoja itselle pitää hauskaa ja kasuaali seksi ei ole sitä mulle. Harrastan seksiä jos suhde tapailemaani ihmiseen syventyy.
Mun mielestä pitää tutustua ensin, jotta pääsee syntymään tunteita, jotka perustuu muuhunkin kuin tuohon ns. kemiaan. Voi sitä sen verran hillitä itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
varmaan +20v. sitten onnistui ja ovat vieläkin yhdessä ja onnellisesti naimisissa vieläkin niinku nää yhet kehuskelee täälä, koitappa kokeilla samaa vuonna 2024 tulet yllättymään lopputuloksesta, tai sitten et.
Puhutaanko täällä nyt niistä ihmisistä, jotka olivat nuoria silloin 20 vuotta sitten vai niistä, jotka ovat nuoria nyt?
Tilastot osoittavat, että me entiset nuoret aloitimme seksuaalisesti aktiivisen elämän nuorempina kuin nykynuoret, ja myös kumppaneita silloin ysärillä kertyi enemmän. Osa löysi pitkäaikaisen onnen, osa etsii sitä yhä. Tämä varmasti vaikuttaa suuresti esimerkiksi kumppanien määrään ja deittailun tyyliin.
Me, jotka olemme olleet sen 20 vuotta yhdessä kumppanimme kanssa, alamme olla kohta niin seniilejä, että hyvä kun edes muistamme, monensillako treffeillä seksi tuli kuvioihin. No hyvä on, kyllä minä muistan, mutta suhteen
Et ota nyt huomioon, että seksikokemukset voivat olla myös negatiivisia.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä pitää tutustua ensin, jotta pääsee syntymään tunteita, jotka perustuu muuhunkin kuin tuohon ns. kemiaan. Voi sitä sen verran hillitä itseään.
Myös seksi synnyttää tunteita. Itse ajattelen, että kun olen tosissani kiinnostunut toisesta, minun ei tarvitse hillitä itseäni.
Mutta ehkä ajattelisin toisin, jos olisin kokenut elämässäni enemmän pettymyksiä tällä elämänalueella.
- Siveyden sipuli.
Sängyssä intiimisti pääsee lähemmäs toista myös keskustelun tasolla. Tulee juteltua asioista, joista ei treffeillä tulisi puhuttua. Siinä myös nopeasti huomaa, jos toisessa ei ole lämpöä, empaattisuutta, hellyyttä, huumorintajua.
Jos ensimmäinen seksikokemus on negatiivinen, niin silloin lienee melko selvää, että suhde ei jatku. Paitsi tietysti näillä, jotka menevät ensin vihille.
Yhtä suhdetta lukuunottanatta kaikki alkoi baarista, alkoholin vaikutuksen alaisena sänkyyn. Ihan paras tapa tutustua ja pääsee heti asiaan, ja ylipäätään läheiseen kontaktiin toisen kanssa, eikä tarvii "pohtia tylsien treffien jälkeen uskaltasko edes koskee toista saati vaikka suudella ja koska on soveliasta vihjailla sänkyyn menosta. Voi kääk, se vasta oli pitkästyttävää ja noloa ja varmasti moni hyvä mies jäi kun suhde ei edennyt kuukaudessa halausta pidemmälle. Yksikään suhde ei olekariutunut siihen että oltais hypätty heti sänkyyn, päinvastoin.
Sitäpaitsi me oltais kuoltu jo sukupuuttoon jos alkoholia ja kännissä sänkyyn kaatumisia ei ois tapahtunut.
Vielä huimempi, nainen näki tanssiravintolassa miehen ja sanoi, tuossa on tuleva mieheni ja näin kävi
Kauan sitten tosin.
Mutta, onni suosii rohkeaa.
Ainakin pari seurustelukumppania sanoneet, että jos olisin sänkyyn heti ensimmäisellä tapaamisella suostunut, niin h.... mikä h....., eikä suhdetta olisi syntynyt. Että sellaista.
No entäs jos tapaa lauantaina, muuttaa yhteen sunnuntaina, mutta seksiä on vasta kolmantena päivänä ensitapaamisesta?
Jutuista, joissa ei ole kipinöinyt heti, ei ole syntynyt myöhemminkään mitään. Minulle oli siis ihan yhtä tyhjän kanssa ravata treffeillä, vaikka olisi ollut kuinka kiva ja mukava tyyppi. Kuulun tähän vanhempaan ikäluokkaan. Nyt jo yli 20 vuotta naimisissa ja menimme petiin 2 tuntia ensi tapaamisesta. Seuraavilla treffeillä sovittiin, että aletaan seurustella vakituisesti ja mies antoi asuntonsa avaimen.
Eli ehdottaisit näille kolmelle seuraamaan esimerkkiäsi ja harrastamaan seksiä ekoilla treffeillä herran vuonna 2024?!