Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tehdään satunnaistarkastus, onko tuttu? No v*ttu joo

Vierailija
30.01.2024 |

Olen tavallinen perheenäiti ja sen näköinenkin.

Pidän aina kuitit tallessa kun käyn kaupassa. Repäisen reunan silloin kun joudun itsepalvelukassalla satunnaistarkastukseen.

Max kaksi kertaa voi käydä ja aina viimeistään kolmannella tulee tämä "satunnais"tarkastus.

Vedän kyllä foliohatun kohta päähän.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan joutunut tullissa, kaupassa ehkä kaks kolme kertaa koskaan. Vaikka pöllin lapsena muutaman kerran karkkia. Olen vaalea. Ei ole koskaan tullissa/passissakaan ongelmia, suomen passi ja viikinginvärinen ihminen.

Vierailija
42/62 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä on kai K-kaupoissa? En ole s-kaupoissa törmännyt tuollaiseen.

Joo Cittarissa kyllä epäillään kaikkea. Kympin setelitkin tarkistetaan vähintään 10 kertaa laitteessa. Pullonpalautuskuitista rahaa pyytäessä piti näyttää henkkarit.

Toi pullonpalautuskuitti on kyllä naurettavuuden huippu. Eräässä K-marketissa piti näyttää henkkarit ja antaa allekirjoitus että sai pullorahat.

Tossa kyllä luulen, että epäilyksen alla on se myyjä, ei asiakas.

Koskaan missään ei mun ole tarvinnut mitään henkkareita näyttää tai allekirjoitella pullorahojen takia kassalla...

Miten yleistä tuo on??

En ole ikinä kuullutkaan tuollaisesta, vaikka olen itsekin kassalla ollut, tosin en ikinä k kaupassa. Lähellä oli k kauppa, jossa piti pakettia hakiessa olla passi tai virallinen henkilöllisyys todistus, mietin että nyt kyllä tämä täti vetää omiaan, pankissa on eri asia, ei sitä lue edes viestissä että pitää olla jotain muuta kuin ajokortti 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidät just satunnaistarkastettiin Ikeassa. Ollaan siisti keski-ikäinen pariskunta, ja kassalla ollessamme myyjä jopa seisoi vieressämme jutustelemassa. Nyt vaan osui arpaonni kohdallemme.

Usko pois, on siellä joku nappi jossain jota painaa ihan ihminen. Pitäähän keski-ikäisetkin välillä tarkastaa, koska alkaisivat muuten varastelemaan ilman "satunnaistarkastuksia".

Vierailija
44/62 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä joutunut. Käyttäkää niitä palvelukassoja eikä noita omatoimi. Ihan järjetöntä tehdä itse myyjän työt ja sen jälkeen vielä odotella tuollaisessa syynissä.

En ole joutunut satunnaistarkastukseen kaupassa, mutta se on selvä, etten suhtautuisi johonkin koko kassin uudelleen piippaukseen ymmärryksellä. Sen takiahan mä sinne itsepalvelukassalle menen, että homma olisi nopeampaa. Ihan järjetöntä asiakkaan kannalta toden totta.

Vierailija
45/62 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistattehan, että nämä satunnaistarkastukset koituvat aina rehellisten asiakkaiden hyväksi. Kauppiaat luonnollisesti korottavat hintoja, että saavat varastettujen tavaroiden hinnan takaisin. Olkaa siis tyytyväisiä, jos teidät on tarkastettu. 

En ole tyytyväinen, jos minua viivytetään kassalla aiheetta. Ei sieltä yhtään vähemmän varasteta, vaikka minut tarkastetaan.

Vierailija
46/62 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kerran joutunut. Tosin sattui prismassa kun olin käyttänyt sitä kannettavaa piippauslaitetta ja pakannut ostokset suoraan kassiin (mikä on niitten kannettavien piippareiden ideakin).

Kiva myyjä tosin vain kurkkasi kassiin ja vinkkasi samalla sovelluksessa olevasta alennuksesta jonka sitten myös näppäili kassaan. Ei huudellut mistään satunnaistarkastuksesta samalla tai muutenkaan saanut asiakasta näyttämään rosvolta, vaan tuli ikäänkuin auttamaan. Jäi hyvä mieli :)

Vierailija
47/62 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla matala otsa ja homssuinen ulkomuoto?

Vierailija
48/62 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ole tarkistettu kertaakaan. Tosin Oulussa K-kaupassa oli vaikeuksia päästä ulos, piti kuitti työntää johonkin lukijaan. Meillä maalla ei sellaisia portteja ole...

Vierailija
49/62 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväisin kerran juoksulenkin jälkeen kaupassa. Siellä vartija seurasi minua koko kauppareissun ajan (kurkisteli minun suuntaani hyllyjen päästä muka huomaamattomasti). Oli ärsyttävää, koska epäilys selvästi johtui ulkonäöstäni. Jos ei olisi lähikauppa, niin olisin lopettanut koko kaupassa asioinnin.

Vierailija
50/62 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouduin kolme kertaa peräkkäin lentokoneella satunnaistarkastukseen. Kyllä siinä mietti, että mitähän mun tietoihin on kirjattu. Siellä kone selvästi ilmoittaa, kenelle tarkastus tehdään, eli ei johdu ulkonäöstä. Sittemmin tarkastukset loppuivat enkä ennenkään ollut sellaiseen joutunut.

Se on jonossa aina joka viides joka katsotaan.. ollaan viisihenkinen perhe ja AINA meistä joku siihen päätyy, Kerran sit kysyttiin sitä, että onko se näin, niin tarkastaja myönsi, että joo on, joka viides.

No ei. Virkailija on vaan sanonut sulle, että joo joo, oikeasti ei ole joka viides, ihan pskapuhetta.

Vierailija
51/62 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai vähän niinku siinä gang stalkingissa se nainen otettiin aina niihin. No miltäs nyt nynnyy tuntuu kun epäilyksen alainen.

Ei ystäväiseni. Olihan se mulle selvää jo 2018 lähtien, että kaikki ne oudot sattumukset oli ihan järestettyjä idioottimaisia gant stalking näytelmiä. Nuo hsrmittomia, mutta törlyrikokset mitä tehtiin ja mistä saisi linnaa ei ole. Valitettavasti monilla, varsinkin nuorilla, jotka näissä näytelmissäkin mukqna ei hajuakaan, kuinka törkeistä jutuista on ollut kyse.

Vaan jotain kivaa positiivista pöhinää rasseilua ja ennakkoluuloja vastaa. Kun tietäisitte.....

En ymmärtänyt tästä tekstistä mitään.

Vierailija
52/62 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä teitä ketä nämä tarkastukset haittaa? On se kai aivan selvä miksi näitä pitää olla. 

Olen itse kassalla joutunut kolmesti ja lentokentällä useasti tarkastuksen kohteeksi, mutta en minä näistä ärsyynny, miksi ärsyyntyisin? Eihän he voi tietää kuka varastaa tai salakuljettaa jotain laitonta. Ei se päälle päin näy. 

Vierailija
53/62 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä teitä ketä nämä tarkastukset haittaa? On se kai aivan selvä miksi näitä pitää olla. 

Olen itse kassalla joutunut kolmesti ja lentokentällä useasti tarkastuksen kohteeksi, mutta en minä näistä ärsyynny, miksi ärsyyntyisin? Eihän he voi tietää kuka varastaa tai salakuljettaa jotain laitonta. Ei se päälle päin näy. 

Itse arvostan kaupassa sujuvaa asiointia enkä halua jäädä seisoskelemaan ylimääräisesti. Lentokenttä on vähän eri asia, kun yleensä ei ole kiire mihinkään, mutta jos olisi, niin kyllä silloinkin ärsyttäisi.

Vierailija
54/62 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua ikeassa haittasi se, kun myyjä satunnais?tarkastuksessa penkoi henkilökohtaiset tavarat, kuten vauvan hoitolaukun eikä pelkästään ostoksia sisältäviä kasseja. Aloitti kassista, josta selkeästi pilkotti vaippa, eli heti oli oletuksena, että sinne vaippojen alle on piilotettu jotain kaupalle kuuluvaa vai pakkaako joku ostoksia vauvan hoitolaukkuun, jos siinä kärryssä on näkyvillä ihan ostoskasseja? Kun näitä "satunnaisia" tarkastuksia alkoi tulla joka kerta siellä asioidessa, niin ajattelimme että pitäkööt tunkkinsa ja asioimme siitä lähin muualla. Missään muualla ei ole tuollaisia tarkastuksia kohdallemme osunut.

Vierailija
55/62 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka 3. Kerta Prismassa asioidessa tulee tämä satunnaistarkastus. Niin usein että ollaan tultu tutuiksi myyjien kansaa😁

Mä veikkaan että siinänjärjestelmässä on joku semmoinen että ottavat tietyt tyypit tarkastukseen säännöllisesti s kortin perusteella, ja tekevät tilastoa.

Tämä koskee siis vain sitä kun itse otetaan kapula mukaan ja piipataan ostokset itse jo siellä kaupan sisällä.

Vierailija
56/62 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikea on paska paikka! Kerran pari nuorta myyjää ihan selvästi seurasi kun olin ostoksilla äitini kanssa. No mut mähän olinkin sen gang stalkingin kohde. Sellasta idioottimaista mykkää vähän tuimaa maalittamissa. Ihan kun ei huomaisi! Hömölöiset idarit vuosikausia.

Vierailija
57/62 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannella kerralla itsepalvelukassan satunnaistarkastuksessa jätin ostokset siihen kassalle ja totesin, että en enää ehdi pakkaamaan niitä kassiin, joten kivaa päivänjatkoa. 5-henkisen perheen viikonloppuostokset ei ole ihan pieni määrä tavaraa ja ne ovat kaupan siihen asti, kunnes ne maksan.

Vierailija
58/62 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ostokseni aiotaan tarkastaa, niin sitä voisi  tulla siihen vierelle samantien varmistamaan asia. Kun kaiken on jo pakannut ja sitten joutuu nostelemaan takaisin kärryyn tavara tavaralta, niin alkaa hymy hyytyä. Itsepalvlukassaa käytän, koska se on nopea ja nyt se aikahyöty napataan minulta pois.

Vierailija
59/62 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tarkastuksissa kuten mummoni, joka vaatii, että jokainen punnittu tuote käydään yhdessä punnitsemassa, koska vain niin selviää, ettei ole huijattu.

Vierailija
60/62 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran on Prisman itsepalvelukassalla satunnaistarkastettu. Ekalla kertaa oli tosi ärsyttävää, koska oli hirveä kiire enkä ollut ollenkaan tietoinen tällaisesta käytännöstä (joo varmasti oli pikkupräntillä hyväksytyissä käyttöehdoissa tms). Myyjä kun tuli jonossa luokse vielä puhui niin hiljaa, etten yhtään kuullut mitä hän sanoo ja kun hän yrittää sitten selittää asiaa mistä minulla ei ole aavistustakaan. Sen jälkeen on tosiaan tullut pari kertaa ja olen paljon lunkimmin suhtautunut jo. Ei ole kyllä tullut niin usein kuin joka kolmas kerta.