Tehdään satunnaistarkastus, onko tuttu? No v*ttu joo
Olen tavallinen perheenäiti ja sen näköinenkin.
Pidän aina kuitit tallessa kun käyn kaupassa. Repäisen reunan silloin kun joudun itsepalvelukassalla satunnaistarkastukseen.
Max kaksi kertaa voi käydä ja aina viimeistään kolmannella tulee tämä "satunnais"tarkastus.
Vedän kyllä foliohatun kohta päähän.
Kommentit (62)
Eikä minuakaan sinällään siis harmita se itse tarkastus vaan se että verhotaan se "satunnaiseksi" mitä se ei ole.
Miksi ei sanota suoraan että hei, sulla kun loppusumma näyttää yli 100€ niin tarkastetaan.
Tai että asiakkuuden mukaan sua ei olla tarkastettu kolmella ostoskerralla niin nyt tarkastetaan.
Vierailija kirjoitti:
Näitä on kai K-kaupoissa? En ole s-kaupoissa törmännyt tuollaiseen.
Prismassa olen joutunut vastaavaan monesti. Yhdesti skannattiin uudelleen koko ostokset, muutaman kerran otettu satunnaisesti muutama tuote ja tarkistettu, onko piipattu.
Käyn usein itsepalvelukassoilla, eikä ikinä kertaakaan ole satunnaistarkastettu. Sen sijaan lentokentän turvatarkastuksessa olen aina se, joka tarkastetaan, sekä Suomessa että ulkomailla. Varmaan 8 kertaa kymmenestä minut tarkastetaan ja laukkua syynätään. En tiedä miksi. Olen ihan tavallisen näköinen keski-ikäinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä on kai K-kaupoissa? En ole s-kaupoissa törmännyt tuollaiseen.
Joo Cittarissa kyllä epäillään kaikkea. Kympin setelitkin tarkistetaan vähintään 10 kertaa laitteessa. Pullonpalautuskuitista rahaa pyytäessä piti näyttää henkkarit.
Toi pullonpalautuskuitti on kyllä naurettavuuden huippu. Eräässä K-marketissa piti näyttää henkkarit ja antaa allekirjoitus että sai pullorahat.
Tossa kyllä luulen, että epäilyksen alla on se myyjä, ei asiakas.
Koskaan missään ei mun ole tarvinnut mitään henkkareita näyttää tai allekirjoitella pullorahojen takia kassalla...
Miten yleistä tuo on??
Epäilen, että kyseessä on joku yliepäluuloinen kauppias tai myymälävastaava. Eli oikeasti aika yksittäistapaus. En ole itsekkään tuohon ikinä törmännyt.
Vierailija kirjoitti:
Eikä minuakaan sinällään siis harmita se itse tarkastus vaan se että verhotaan se "satunnaiseksi" mitä se ei ole.
Miksi ei sanota suoraan että hei, sulla kun loppusumma näyttää yli 100€ niin tarkastetaan.
Tai että asiakkuuden mukaan sua ei olla tarkastettu kolmella ostoskerralla niin nyt tarkastetaan.
Saako kauppa tehdä asiakkaistaan tuollaista rekisteriä jossa myös näkyvät tarkastukset??
Ai vähän niinku siinä gang stalkingissa se nainen otettiin aina niihin. No miltäs nyt nynnyy tuntuu kun epäilyksen alainen.
Ei ystäväiseni. Olihan se mulle selvää jo 2018 lähtien, että kaikki ne oudot sattumukset oli ihan järestettyjä idioottimaisia gant stalking näytelmiä. Nuo hsrmittomia, mutta törlyrikokset mitä tehtiin ja mistä saisi linnaa ei ole. Valitettavasti monilla, varsinkin nuorilla, jotka näissä näytelmissäkin mukqna ei hajuakaan, kuinka törkeistä jutuista on ollut kyse.
Vaan jotain kivaa positiivista pöhinää rasseilua ja ennakkoluuloja vastaa. Kun tietäisitte.....
Vierailija kirjoitti:
Ai vähän niinku siinä gang stalkingissa se nainen otettiin aina niihin. No miltäs nyt nynnyy tuntuu kun epäilyksen alainen.
Ei ystäväiseni. Olihan se mulle selvää jo 2018 lähtien, että kaikki ne oudot sattumukset oli ihan järestettyjä idioottimaisia gant stalking näytelmiä. Nuo hsrmittomia, mutta törlyrikokset mitä tehtiin ja mistä saisi linnaa ei ole. Valitettavasti monilla, varsinkin nuorilla, jotka näissä näytelmissäkin mukqna ei hajuakaan, kuinka törkeistä jutuista on ollut kyse.
Vaan jotain kivaa positiivista pöhinää rasseilua ja ennakkoluuloja vastaa. Kun tietäisitte.....
Niin, siis lentokentillä aina otettiin niihin.
Muistattehan, että nämä satunnaistarkastukset koituvat aina rehellisten asiakkaiden hyväksi. Kauppiaat luonnollisesti korottavat hintoja, että saavat varastettujen tavaroiden hinnan takaisin. Olkaa siis tyytyväisiä, jos teidät on tarkastettu.
Vierailija kirjoitti:
Muistattehan, että nämä satunnaistarkastukset koituvat aina rehellisten asiakkaiden hyväksi. Kauppiaat luonnollisesti korottavat hintoja, että saavat varastettujen tavaroiden hinnan takaisin. Olkaa siis tyytyväisiä, jos teidät on tarkastettu.
V*tut. Kauppias ei hintojaan pudota, päin vastoin, hinnat nousee AINA.
Me jouduttiin aikoinaan useamman kerran ikean satunnais?tarkastuksiin. Aina silloin kun oltiin lasten kanssa liikenteessä. Myyjä tutki kassit, jopa vauvan hoitolaukunkin. Mahtoi olla mielenkiintoista penkoa vaippoja. Missään muualla ei ikinä jouduttu noihin satunnais?tarkastuksiin ja päätettiinkin alkaa ostaa mööpelit, patjat ja kipot muualta. Ihan samaa laatua samoilla, jopa halvemmilla hinnoilla saa muualta. Satunnais?tarkistakoon nyt muita.
Vierailija kirjoitti:
Käyn usein itsepalvelukassoilla, eikä ikinä kertaakaan ole satunnaistarkastettu. Sen sijaan lentokentän turvatarkastuksessa olen aina se, joka tarkastetaan, sekä Suomessa että ulkomailla. Varmaan 8 kertaa kymmenestä minut tarkastetaan ja laukkua syynätään. En tiedä miksi. Olen ihan tavallisen näköinen keski-ikäinen nainen.
Olen 60 vuotias tavallinen nainen. Vähän ylipainoinen. Lentokentällä aina syynätään. "Tuo myö otetaan. Tuo iso tuosta" -menetelmällä varmaan. Aina piippaa, tai kysytään saadaanko erikseen tonkia käsimatkatavarat. Joskus kaivetaan napaa topsipuikolla ja etsitään ruutijäämiä, jos olisin valmistanut pommin.
Aiemmin lapset, 3 kpl olivat jo valmistautuneet, että matka jatkuu odotustiloihin, kunhän äippä on kaiveltu.
Ei silti, joskus on ollut aihettakin. Pakkasin poikien pikkuautot koneeseen käsimatkatavaroihin viihdykkeeksi. Niistä nousi hieno piippaus.
Käymme kummallisessa maassa, jossa sinne saavuttaessa läpivalaistaan kaikki matkatavarat. Kehittyvä maa. Vein sinne erääseen slummiin hammastahnanäytetuubeja. Pahvilaatikossa minikokoiset 60 ml tahnatuubit aloittivat suloisen piipityksen, kun kaikki niiden varmaan ainakin sata folioläppää korkeissaan aloittivat ilmaisemaan itseään. Aikaerosta väsyneenä ja jotenkin tuskastuneen puuskahdin, että ei siellä ole kuin vanhoja nappjea. Antoivat asian olla.
Vierailija kirjoitti:
Olen pienituloinen työkyvyttömyyseläkeläinen, enkä ole koskaan joutunut tarkastukseen.
Tällä perusteella uskoisin, että olet laajemmankin tarkkailun, valvonnan ja seurannan kohteena. Sinuna jättäisin puhelimen kotiin, siirtyisin käteisen käyttöön ja asioisin mahdollisuuksien mukaan aina eri kaupoissa. Lippalakki, aurinkolasit, koronamaski ja huppu suojaavat valvontakameroiden kasvojen tunnistukselta.
Ei suojaa.
Mikä se sellainen satunnaistarkastus on? Vertaako ne kassin sisältöä kuittiin?
En ole ikinä törmännyt koko ilmiöön. Mitä se siis tarkoittaa käytännössä?
En ole ikinä joutunut. Käyttäkää niitä palvelukassoja eikä noita omatoimi. Ihan järjetöntä tehdä itse myyjän työt ja sen jälkeen vielä odotella tuollaisessa syynissä.
Nämä Prisman käsiskanneria ostoksiinsa käyttävät ovat varmaan sitten oma lukunsa. Ainakin meidän lähi-Prisma uusittiin tuota systeemiä varten kokonaan ja nyt hyllyt ovat pitkissä riveissä ja jokaista pitkittäistä ja poiittaista käytävää kyttää oma valvontakameransa.
Käytän paljon itsepalvelukassoja ja satunnaisesti tulee tarkastuksia. En koe niitä mitenkään hankalina ja ymmärrän, että niitä pitää välillä tehdä.
Prismassa minulle kerran sanoivat, että tarkastuksia tulee useammin, jos joskus löytyy jotain poikkeavaa, ettei ne ihan satunnaisia aina ole.
Vierailija kirjoitti:
Käytän paljon itsepalvelukassoja ja satunnaisesti tulee tarkastuksia. En koe niitä mitenkään hankalina ja ymmärrän, että niitä pitää välillä tehdä.
Prismassa minulle kerran sanoivat, että tarkastuksia tulee useammin, jos joskus löytyy jotain poikkeavaa, ettei ne ihan satunnaisia aina ole.
En oikein usko että saavat tehdä mitään tuollaisia rekustereitä yksittäisestä asiakkaasta.
Eikös tuollainen ole kiellettyä?!
Meidät just satunnaistarkastettiin Ikeassa. Ollaan siisti keski-ikäinen pariskunta, ja kassalla ollessamme myyjä jopa seisoi vieressämme jutustelemassa. Nyt vaan osui arpaonni kohdallemme.
No mutta tietenkin kyllä. Kerran ruokakaupassa, vähintään pari kertaa kentällä mitä muistan, ja laivalla. Koskaan mitään ollut. Nyt 23 joten olen ollut nuori suuren osan läpi näistä. En edes ole skinari tai mitään ja aina näyttänyt hyvältä rehellisesti joten en tiedä miten minä olen se huumemuuli. Perheessä jatkuva vitsi joka aina hauska