Miten lapset viedään päiväkotiin ilman autoa?? 4-vuotias ja vauva!
Miten olisi helpoin kulkea päiväkotimatka (reilu 1 km) 4-vuotiaan ja vauvan kanssa? Matka ei ole kovin pitkä mutta kuitenkin niin pitkä (ja sisältää ylämäen), että juuri 4 vuotta täyttänyt usein hyytyy.
lähdemmekö vaan niin aikaisin että on varaa välillä makoilla ja kiukutella kadulla jos kävely ei suju vai millä kulkupelillä olisi paras?
Kommentit (550)
No voi kyynel. Varmaan pitäis Kelan ja yhteiskunnan verovaroilla teille limusiini saada. OSTA auto josset jaksa raahata mukuloitas tarhaan.
Eihän me edes tiedetä milloin ap on niitä lapsia viemässä päiväkotiin ja missä. Voihan se olla, että pohtii jo valmiiksi keväällä alkavaa hoidon aloitusta tai jotain. Vinkkejä on tullut, joten sieltä vaan valitsemaan sopiva. Kukaan muu ei voi sanoa mikä on just ap:n tilanteessa paras keino, kun ei tosiaan tiedetä millaisessa paikassa hän asuu, onko turvalliset auratut kevyen liikenteen väylät vai vain se kapea auraamaton ja liukas jalkakäytävä.
Vierailija kirjoitti:
4-vuotiasta voi jo ihan rangaistakin siitä, jos rupeaa kiukuttelemaan 1 kilometrin kävelymatkalla.
Annatko keppiä vai uhkailetko antavasi? On siinä neuvo! Rankaisetko itseäsi, jos et jaksa ja kiukuttelet? Meeppä kuule peilin eteen. Raukat ne pienempiään kiusaa.
Vierailija kirjoitti:
No voi kyynel. Varmaan pitäis Kelan ja yhteiskunnan verovaroilla teille limusiini saada. OSTA auto josset jaksa raahata mukuloitas tarhaan.
Yritä nyt käydä keskustelua, kun joidenkin näkemys "keskustelusta" on tätä mustavalkoista kärjistelyä.
"Mä en en syö sipulia." "Mitä sä syöt? Ilmaa? Öhö-öhö."
"Päätä särkee." "Sullon varmaan kasvain, öhö-öhö."
"Pitäisi varmaan auto hankkia, että saa lapset tarhaan ja pääsee töihin." "Pyydä Kelalta limusiini, öhö-öhö."
"Ajattelin käydä Norjassa." "Meinaatko muuttaa sinne, öhö-öhö."
Kumma kun jotkut eivät ole henkisesti kasvaneet sieltä hiekkalaatikolta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4-vuotiasta voi jo ihan rangaistakin siitä, jos rupeaa kiukuttelemaan 1 kilometrin kävelymatkalla.
Annatko keppiä vai uhkailetko antavasi? On siinä neuvo! Rankaisetko itseäsi, jos et jaksa ja kiukuttelet? Meeppä kuule peilin eteen. Raukat ne pienempiään kiusaa.
Ihan varmasti jaksaa 4 v kävellä 1 km. Mahdollinen kiukuttelu on vaan oikuttelua.
Vierailija kirjoitti:
Aphan just meinasi jaksaa raahata lapsensa tarhaan, kysyi vaan muilta vinkkejä mikä ois helpoin tapa. Kuinka aivottomia nämä jotkut kommentoijat oikein on?
Tuplavaunut, naapuri löi aikaisin aamulla jopa yli 4 v:n sellaisiin, kun oli huono aamu.
Lauta vaunuihin, polkupyörä työntöaisalla (aisalla voi työntää jos ei jaksa polkea tai estää lapsen lähtö omille teilleen esim. alamäessä), pulkka.
Laatikkopyörä, peräkärry polkupyörään.
Kaljalaatikkoon naru kiinni, vedät sillä kersaa perässäsi.
Kävele tai bussilla. Potkulauta ja pulkka + polkupyörä.
Kaikki mulla on käytössä ollu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä nyt käydä keskustelua, kun joidenkin näkemys "keskustelusta" on tätä mustavalkoista kärjistelyä.
"Mä en en syö sipulia." "Mitä sä syöt? Ilmaa? Öhö-öhö."
"Päätä särkee." "Sullon varmaan kasvain, öhö-öhö."
"Pitäisi varmaan auto hankkia, että saa lapset tarhaan ja pääsee töihin." "Pyydä Kelalta limusiini, öhö-öhö."
"Ajattelin käydä Norjassa." "Meinaatko muuttaa sinne, öhö-öhö."
Kumma kun jotkut eivät ole henkisesti kasvaneet sieltä hiekkalaatikolta!
Tulin tänne sairauslomalla ja ajattelin, että hyvä keskustelu tärkeästä aiheesta. Ketju onkin täynnä voi kyynel - ja mitäs oot tehnyt lapsia -huutelua. Mistäköhän pahoinvoinnista tällainen kertoo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi viet 4- vuotiaan päiväkotiin, jos itse olet kotona vauvan kanssa? Oletteko te nykyäidit niin laiskoja ja kykenemättömiä, että ette jaksa lapsianne itse hoitaa. Minulla on 3 lasta, joilla ikäero 2v ja 3v eli kun nuorimmainen syntyi niin kaikki hoidin kotona itse eikä ollut ongelmia. Viihtyivät kotona. Mummu välillä kävi leikkiseurana. Ei olisi tullut mieleenikään viedä lapsia päiväkotiin, kun itse olen kotona.
1 kilometrin matkaa et pysty kulkemaan ilman, että neuvoa kysyt miten sen kuljet. Voi Luoja.
Ennen ne nelivuotiaat hoiti nuo vauvat. Että talk about
Ennen äidit hoitivat lapsensa. Nyt ei näytä onnistuvan, äidit ovat hermoheikkoja ja laiskoja, puhelinta pläräävät mielummin. Lapset viedä hoitoon, että saavat itse viettää luppoaikaa. Lapsia kasvattavat vieraat ihmiset, joilla ei lapsiin ole mitään tunnesidettä. Ei ihme, jos lapsista tulee tunnekylmiä koulukiusaajia ja tyranneja. Mutta kun äidit luppoajasta huolimatta ovat niin väsyneitä ja uupuneita, miehet hoitavat lapset, kun tulevat töistä. Äiti lähtee vähän elppasee raskaan päivän jälkeen.
Niin aloituksessahan ei muuten missään mainittu, että just äiti ois se joka ois kuskaamassa nämä lapset hoitoon. Hyvin voi olla isäkin.
Alatte harjoittelemaan kävelemistä sen nelivuotiaan kanssa. Aikataulu sen verran löysäksi että pääsette rauhassa ilman kiireen tuntua perille. Hyvin kävelee kilometrin ja ehtii tutkia vähän ympäristöäkin siinä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä se vauva pitää viedä päivähoitoon?
Siksi, kun kummankin huoltajan on käytävä töissä eikä saa kotiapulaista. Eikä siihen olisi varaakaan.
Kysy nyt neuvoa lasten isältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi viet 4- vuotiaan päiväkotiin, jos itse olet kotona vauvan kanssa? Oletteko te nykyäidit niin laiskoja ja kykenemättömiä, että ette jaksa lapsianne itse hoitaa. Minulla on 3 lasta, joilla ikäero 2v ja 3v eli kun nuorimmainen syntyi niin kaikki hoidin kotona itse eikä ollut ongelmia. Viihtyivät kotona. Mummu välillä kävi leikkiseurana. Ei olisi tullut mieleenikään viedä lapsia päiväkotiin, kun itse olen kotona.
1 kilometrin matkaa et pysty kulkemaan ilman, että neuvoa kysyt miten sen kuljet. Voi Luoja.
Ennen äidit hoitivat lapsensa. Nyt ei näytä onnistuvan, äidit ovat hermoheikkoja ja laiskoja, puhelinta pläräävät mielummin. Lapset viedä hoitoon, että saavat itse viettää luppoaikaa. Lapsia kasvattavat vieraat ihmi
Ei hoitaneet, vaan lapset oli pienestä jo yksikseen ja jo ihan pieniä hoitivat sisarukset.
t. entisaikojen lapsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aphan just meinasi jaksaa raahata lapsensa tarhaan, kysyi vaan muilta vinkkejä mikä ois helpoin tapa. Kuinka aivottomia nämä jotkut kommentoijat oikein on?
Helpoin tapa on vaatia lasten toista vanhempaa viemään hoitoon. Ja hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen äidit hoitivat lapsensa. Nyt ei näytä onnistuvan, äidit ovat hermoheikkoja ja laiskoja, puhelinta pläräävät mielummin. Lapset viedä hoitoon, että saavat itse viettää luppoaikaa. Lapsia kasvattavat vieraat ihmi
Subjektiivinen päivähoito-oikeus on kyllä sen verran tuore juttu, että nämä kokopäiväisesti hoidossa olleet isosisarukset ei ole vielä koulukiusaaja-iässä. Mun esikoislapsi on nyt tokaluokalla, ja hänen ollessaan pieni ei ollut mitenkään tavallista viedä esikoista hoitoon kun kuopus syntyi. Sitä pidettiin Huonojen Äitien toimintana. Nykynuorten pahoinvointi johtuu siis jostain muusta.
Oma vastaus: laatikkopyörä, mutta ymmärrän, ettei kaikilla ole varaa sellaista hankkia tai tilaa sellaista säilyttää.
Meillä toimi täydellisesti, saa monta lasta kyytiin (on myös vauva- ja taaperoistuimia) ja matka menee hetkessä.
Vauva kantoreppuun ja kakara rattaisiin, jos ei suostu kävelemään.
Loppuviikoksi ei ole luvattu edes lumisadetta. Mikään ei estä käyttämästä rattaita.