Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lapset viedään päiväkotiin ilman autoa?? 4-vuotias ja vauva!

Vierailija
30.01.2024 |

Miten olisi helpoin kulkea päiväkotimatka (reilu 1 km) 4-vuotiaan ja vauvan kanssa? Matka ei ole kovin pitkä mutta kuitenkin niin pitkä (ja sisältää ylämäen), että juuri 4 vuotta täyttänyt usein hyytyy. 

lähdemmekö vaan niin aikaisin että on varaa välillä makoilla ja kiukutella kadulla jos kävely ei suju vai millä kulkupelillä olisi paras? 

Kommentit (550)

Vierailija
181/550 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli käytössä  kaksosten rattaat ja ne koettiin hyväksi ratkaisuksi. Lapsi osan matkaa käveli ja tarvittaessa pääsi istumaan rattaisiin. Ja tämä 90-luvulla ja se oli  silllin melko yleinen käytäntö, jos lapsilla muutaman vuoden ikäero. Tosin, silloin kadut olivat paremmin aurattuja, kuin nykyään. Ja ilman niitä ei olisi tullut mitään, kun matkaa päiväkotiin 1.5km. 

Vauvapalstatotuuksien mukaan lapsi ei koskaan opi kävelemään, jos yli 1-vuotiaana kuljetetaan rattaissa. Nelivuotiaat myös kuulemma häpeää silmät päästään jos joutuu rattaiden kyytiin. Pyöräily on mahdotonta. Auto on ainoa vaihtoehto. 

Vierailija
182/550 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polkupyörällä me mentiin aina n. 1,5 kilometrin päiväkotimatka. Isommalle oma pyörä, pienempi kärryyn kunnes pyöräily sujuu.

Miksi teillä ei ollut autoa? Ja onko nyt auto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/550 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinun 4- vuotias osaa kävellä yhtä kilometria. 1- vuotiaan lykkäät rattaissa. Kilometri on lyhyt matka.

Sinulla ei liene lapsia,jos et tiedä ,etteivät lapset aina tee niinkuin pitäisi vaikka jaksaisivatkin.

Vielä boomerien aikaan oli asia nimeltä kuri. Sen avulla lapsen saattoi saada tekemään sellaisiakin asioita mitä he eivät vapaaehtoisesti olisi tehneet. Nykyisin kuria ei toki enää suositella ja saattaapa siitä tulla lasukin, joten vanhemmat ovat lastensa mielihalujen ja oikkujen orjia.

Höh. Tällä boomerien aikaan käytettiin kaksosten rattaita ja kyllä, vaikka kuinka yritti kasvattaa lasta, se ei mennyt perille ja aina kerta kiellon päälle, eikä riittänyt yksi, vaan sata kieltoa, kuten buumeri Jari Sinkkonen sanoo ja sitä sai rankuttaa vielä parikymppiselle lapselle. 

Eikä nyt ole mukavaa luettavaa boomereiden kasvatustulokset, kun tarkastelee mt-ongelmia. 

Vierailija
184/550 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi viet lapsen hoitoon, vaikka olet vauvan kanssa kotona?

Oikeesti? Älä nyt viitsi. Nelivuotias kotona kattomassa päivät pitkät kun vauvaa imetetään.

Sellaista lapsi arki on. Ja nelivuotias voi tehdä vaikka mitä on ihan äidin kasvatus taidoista kiinni.

On hyvä oppia olemaan itsekseenkin välillä,ettei koko ajan tarvitse olla joukkoa ympärillä huvittamassa.Kotona on kuitenkin ihmisiä ja siellä sekä sieltäkäsin voi tehdä paljon asioita.Pienelle on aika kuormittavaa olla pitkä päivä melussa ja hulinassa.Kerhoissa ja harrastuksissa  saa olla porukassa ja saa kavereita.

Vierailija
185/550 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä noissa tuplissa riittää painorajat? Mulla on +2-käyrällä kasvava lapsi, joka ei ole nää aikoihin sopinut mihinkään kärryihin, kun niissä mainitaan painorajaksi 17-22 kg. Tietty sitten jos vaan laittaa rajoista välittämättä

Vierailija
186/550 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polkupyörällä me mentiin aina n. 1,5 kilometrin päiväkotimatka. Isommalle oma pyörä, pienempi kärryyn kunnes pyöräily sujuu.

Miksi teillä ei ollut autoa? Ja onko nyt auto?

Meillä on kyllä auto, mutta en ole kyllä keksinyt mitään syytä miksi kulkisin tuollaisen matkan autolla. Ellei ole tosi kiire, mutta helposti auton lämmitys, harjaus, raappaus, lasten lastaus autoon, pysäköinti, lapset autosta-hässäkkä kestää yhtä kauan kuin kulkea pyörällä tai kävellenkin tuo matka. Kovalla pakkasella ei varsinkaan ole järkeä käynnistää autoa parin minuutin ajon takia. 

Vierailija
187/550 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö siis normaalioloissa kävele ollenkaan, jos 4 vuotias ei selviä kilometriä?Jotain kivaa matkalle, vaikka taskulamppu mukaan. Meillä pongataan myös suurinta numeroa rekisterikilvistä niin 2,5 km matka sujuu melkoisen hyvin. Kesällä pyörä ehkä?Ja miksi ottaa aikataulupainetta, herääminen vaan aikaisemmaksi?

Aikuisenkin reippaalla kävelyvauhdilla puolen tunnin matka joka aamu lapsen kanssa? Saa tosiaan herätä aika aikaisin, jotta ehtii itse vielä töihin. Mitäs sitä muuta tekisi ihminen elämällään kuin heräisi joka aamu viideltä. Saa mennä illalla lapset ajoissa nukkumaan, että saavat tarpeeksi unta. Harmi tietty, että eivät välttämättä ehdi kävellen kotiin päiväkodista työpäivän jälkeen, ennen kuin olisi nukkumaanmenoaika.

Ja helppo suunnitella ilman aikataulupaineita, kun matkaan voi mennä kaikki puolen tunnin ja kahden tunnin välillä. Se on kiva od

Ihan normaalia. Meillä on lapsi kävellyt ihan pienestä asti. Kävelee myös viikoloppuisin koiralenkillä. Ei nyt kaikki jaksakaan 2,5 kilsaa, mutta avauksessa puhuttiinkin 1 kilometristä...Kuka oikeasti kävelee kilometriä tuntitolkulla, ettei edes illalla nukkumaan ehdi?

Vierailija
188/550 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai (toivottavasti) tämä aloitus on trolli, mutta ihan oikeasti, kyllä lapset osaavat kävellä melko pitkiäkin matkoja. Ihan pienetkin tykkäävät kävellä ja työntää omia rattaitaan. Lasten kanssa kannattaa kävellä lyhyet siirtymät aina, kun mahdollista, jolloin siitä tulee luonteva osa arkea. Omakin kunto ja jaksaminen siinä paranee samalla. 

Minulla oli aikoinaan kaksi pientä lasta 1,5 v ikäerolla ja hyvin selvisimme päiväkotimatkat, kauppareissut, uimahalli- ja kirjastokäynnit ym. siten, että pienempi oli rattaissa ja isompi käveli tai pyöräili, myöhemmin sitten molemmat kävelivät tai jopa pyöräilivät (siinä oli kyllä äidillä tietty hommaa, mutta saipahan liikuntaa) :-D

Vierailija
189/550 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi viet 4- vuotiaan päiväkotiin, jos itse olet kotona vauvan kanssa? Oletteko te nykyäidit niin laiskoja ja kykenemättömiä, että ette jaksa lapsianne itse hoitaa. Minulla on 3 lasta, joilla ikäero 2v ja 3v eli kun nuorimmainen syntyi niin kaikki hoidin kotona itse eikä ollut ongelmia. Viihtyivät kotona. Mummu välillä kävi leikkiseurana. Ei olisi tullut mieleenikään viedä lapsia päiväkotiin, kun itse olen kotona. 

1 kilometrin matkaa et pysty kulkemaan ilman, että neuvoa kysyt miten sen kuljet. Voi Luoja. 

Vierailija
190/550 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Myönnetään. Jos asutte Helsingissä, niin mahdoton tehtävä. Siellä ei voi liikkua kävellen pienten lasten kanssa, kun katuja ei koskaan aurata eikä niitä pitkin voi kulkea. Täytyy odottaa kevääseen tai ostaa auto. 

Hauskaa? Monelle helsinkiläiselle vanhemmalle aamut ovat yhtä tuskaa tämän katujen huonon kunnon takia.

Vierailija
191/550 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla joku ongelma? Kannattaisi hakeutua hoitoon? 

Vierailija
192/550 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi viet 4- vuotiaan päiväkotiin, jos itse olet kotona vauvan kanssa? Oletteko te nykyäidit niin laiskoja ja kykenemättömiä, että ette jaksa lapsianne itse hoitaa. Minulla on 3 lasta, joilla ikäero 2v ja 3v eli kun nuorimmainen syntyi niin kaikki hoidin kotona itse eikä ollut ongelmia. Viihtyivät kotona. Mummu välillä kävi leikkiseurana. Ei olisi tullut mieleenikään viedä lapsia päiväkotiin, kun itse olen kotona. 

1 kilometrin matkaa et pysty kulkemaan ilman, että neuvoa kysyt miten sen kuljet. Voi Luoja. 

Ennen ne nelivuotiaat hoiti nuo vauvat. Että talk about laiskuus.

Vierailija
193/550 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä noissa tuplissa riittää painorajat? Mulla on +2-käyrällä kasvava lapsi, joka ei ole nää aikoihin sopinut mihinkään kärryihin, kun niissä mainitaan painorajaksi 17-22 kg. Tietty sitten jos vaan laittaa rajoista välittämättä

+2 käyrällä kasvava lapsi on reippaasti keskivertoa isompi. Suurin osa nelivuotiaista painaa huomattavasti alle 22kg, painoi tuon verran jotain 7-vuotiaana. Ja joo, voi sen lapsen laittaa sinne tilapäisesti painorajasta välittämättäkin. Semmoinen pyöräkärry on siitä kätevä, että niissä on yleensä yksi yhteinen painoraja, tyyliin 45kg, joten menee isompikin lapsi pienen sisaruksen kanssa. 

Vierailija
194/550 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lunta niin paljon ettei vaunuja voi työntää niin vaikea on. Tätä ei vihreät tajua kun niillä ei ole lapsia tai asuvat ratikkaväylällä.

Vierailija
195/550 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Myönnetään. Jos asutte Helsingissä, niin mahdoton tehtävä. Siellä ei voi liikkua kävellen pienten lasten kanssa, kun katuja ei koskaan aurata eikä niitä pitkin voi kulkea. Täytyy odottaa kevääseen tai ostaa auto. 

Hauskaa? Monelle helsinkiläiselle vanhemmalle aamut ovat yhtä tuskaa tämän katujen huonon kunnon takia.

On varmasti. Saa taas kiittää onneaan, ettei tartte asua Helsingissä. 

Vierailija
196/550 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan vanhemmissa rattaissa ei ole mitään painorajoja. Niiden runko on paksua kromattua metalliputkea joka ei ihan vähästä lähde taipumaan.

Vierailija
197/550 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilometri! Kilometri!

Mitäs olet opettanut laiskaksi!

Meillä oli kerran ryhmässä 3v joka parkkipaikalta tuotiin rattailla.

Ei h'lvetti 😂😂😂 

Vierailija
198/550 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikä nyt ole mukavaa luettavaa boomereiden kasvatustulokset, kun tarkastelee mt-ongelmia."

Paljon vähemmänhän niitä mt-ongelmia oli boomereiden aikaan kuin mitä nykyään. Nykyään iso osa nuorista aikuisista syrjäytyy.

Vierailija
199/550 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedä pulkassa.

Tämä!

Vierailija
200/550 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: