Tunteeko muut henk. koht. poliitikkoja, joilla kiiltävä ulkokuori mutta sisältä mätä?
Tuli näin vaalien alla mieleen yksi entinen 'ystäväni', joka nyt viimeaikoina on kovasti yrittänyt päästä sisään poliittisiin piireihin. Omien sanojensa mukaan aina ollut heikompia puolustamassa, kumma kyllä nuorempana huomautteli jatkuvasti kun minulla ei ollut merkkivaatteita, perheellä omakototaloa ja muutenkaan suvussa ei korkeakoulutettuja. Käytti minua usein synttäreittensä leipojana, siivoojana ja tiskarina, samalla kun povasi minulle toivotonta tulevaisuutta kerran pahaiseen kylälukioon menin enkä lähikaupungin "eliittikouluun". Ihan oikeasti, en ole koskaan tavannut niin elitististä perhettä, kerran vahingossa esittelin ystäväni soittaa pianoa, jonka hän heti korjasi että klavieeri on ja vieläpä norsunluukoskettimilla! Totesi myös aikoinaan parhaalle ystävälleen pokkana että amis on paskaa, sori vaan, kumma kyllä itsekin amikseen päätyi kun ovet Helsingin yliopiston oikikseen eivät ihan niin vain auenneetkaan.
Näin tiivistettynä mieltäni on alkanut kalvaa pelko siitä, onko politiikkaan pyrkijöistä kenelläkään n.s. puhtaat motiivit vai ajautuuko sinne lähinnä vaikutusvaltaa himoitsevia oman etunsa ajajia?
on totta et moni poliitikko on taitava sumuttaja ja valehtelija. on myös muutama rehellinen tullu tavattua myös.