Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤♥¤¤Helmenkantajien Torstai-läj䤤♥¤¤

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli mammutti, miustaki tuntuu et alan olla melkoinen palstahäirikkö täällä. Huomaa että ollaan lomalla eikä ole sillee ihan kauheesti tekemistä eteenkin kun lääkäri tänään kielsi suurimmat urakoinnit :)

Tuli muuten mieleen semmoinen jännä kysymys, että mitä veriryhmää olette???? Itse olen O- ja sen takia tutkitaan jatkuvasti hirmutarkkaan vereni ja vasta-aineita ja otetaan verenkuvaa jne.

Palstahäirikkö Emppu-mamma ja eetu

Vierailija
22/27 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään tänään on ollut puhetta sairaalakokemuksista. Mulla on ollut pariin kertaan huonoa tuuria, kun olen sattunut ruuhka aikaan synnyttämään. Eli ekalla kerralla mulle ei ollut minkään näköistä huonetta tarjolla synnytyksen jälkeen. Piti odotella siihen asti että joku huone vapautuisi. Minut vaan jätettiin vauvan kanssa osaston käytävälle odottelemaan sänkyyn. No onneksi olin niin poikki pitkästä synnytyksestä ja muutenkin olin nukkunut monta yötä huonosti, et nukahdin sinne käytävälle ja vauva nukkui myös. Heräsin parin tunnin päästä siihen ku mua siirrettiin huoneeseen. Olin siis nukkunut sikeästi pari tuntia siinä keskellä käytävää kaikkien töllisteltävänä. Sit pääsin aika rauhalliseen huoneeseen,josa oli vain 1 äiti ja vauva meidän lisäksi ja vielä oma wc siinä huoneessa. Siellä sain nukuttua hyvin kun molemmilla oli rauhalliset vauvat.

Tokalla ja kolmannella kerralla olin 3 hengen huoneissa. Niissä jäi nukkumiset tosi vähälle ,kun aina jonkun vauva kitisi tai joku kuorsasi. Se oli myös tosi tympeää kun monella kulki huoneessa paljon vieraita ihmisiä. Itse en ole koskaan ottanut muita vieraita huoneeseen, kun mieheni ja vauvan sisaruksia. Sisaruksistkin pääsee kerralla iskän mukkan korkeintaa 2. Siskoni on sit käynyt tapaamassa mua ja vauvaa osaston yleisessä päiväsalissa. En halua häiritä huonetovereitani omilla vieraillani. Mummot ja papat ovat sitten käyneet kotona katsomassa vauvan. En edes jaksa synnytyksen jälkeen tavata kaikkia mahollisia sukulaisia ja tuttavia vaan haluan olla vauvan kanssa rauhassa ekat päivät synnytyksestä.

4 lapsen synnyttä oli taas ruuhkaa ja ei olluit huonetta ja tällä kertaa sain ekaksi päiväksi majoittua johonkin toimistoon. Sit illalla pääsin 3 hengen huoneeseen jossa nukkumiset jäi vähille.

Minä olen pitänyt yleensä 1 ja 2 yön vauvaa vieressäni,mut sitten viimeiseksi yöksi ennen kotiin menoa olen antanut vauva hoitajille yöksi ,jotka ovat tuoneet yöllä vauvan välillä syömään. Silloin olen saanut nukuttua sen viimeisen yön ehkä hieman paremmin. Ettei tartte ihan näännyksissä kotiin mennä.

( + ) Tänään kävelylenkin ja kotimme imurointi urakan jälkeen supisteli 3 kertaa todella mojovasti aika lyhyen ajan sisällä. Tähän asti ei ole supistellut ku ihan muutaman kerran. Olenkin ajatellut et olen ainoa jolla ei vielä supistele täälä palstalla. Jospa nyt alkais paikat pikkuhiljaa pehmenemään synnytystä varten. Myös alapään luut ovat olleet tänään tosi kipeät ja tuntuu ettei jalatkaan ole enää kunnolla paikallaan kun kävelee. Tästä ne tuskalliset viimeiset viikot siis alkaa meikäläiselläkin. Myös selkää on jomotellut tänään enemmän kuin aiemmin.

Jomppana 34+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalakokemuksia: Esikoinen syntyi ruuhka-aikana, olin muistaakseni viides äiti kolmen hengen huoneessa hetken ajan. Perhehuoneesta ei kokemusta ole, mutta ihan hyvin olen pärjännyt muiden äitien kanssa samassa huoneessa. Yöt tietty niitä pahimpia aikoja, kun eka kitisee jonkun yhden vauva, sit toisen, ja vihdoin ku olis hiljaista ni herää oma vauva. Ja sit ku oma hiljenee, ni alkaa sama kaava jo taas alusta. Nii, ja pakko varmaan tunnustautua, että minä olen luultavasti myös sellainen kuorsaaja-äiti, sitten kun kerran unenpäästä kiinni saan.

Olen alkanut hiukan jo miettiä synnytystä, tai paremminkin juuri sairaalassaoloaikaa. En uskalla kyllä kunnolla aiheeseen syventyä, koska tulee ihan sika paha olo! Siis heti tulee _hirveä_ ikävä! Muistan kyllä (todella hyvin muistuukin nyt mieleen) miten kuopuksen synnyttyä ikävöin esikoista, joten en tosiaan uskalla pahemmin vielä edes kuvitella miten ikävä nyt tulee näitä kahta.

Siitä tulikin mieleeni vinkki sairaalakassiin: aiemman lapsen/aiempien lapsien kuva. Tosin ei välttämättä ole kaikille paras(?), jos saa aikaan vaan suuremman ikävän. Itelläni oli viimeks kuopuksen kuva kokoajan siinä sängyn vieressä pöydällä. =)

Sain hetki sitten viestin - enoni vaimo on synnyttänyt pojan! Ja nyt sitten koko suku odottaa seuraavasta tulokkaasta (meidän vauvasta) tyttöä! Tiedämme siis vauvelimme olevan poika, mutta eipä sitä kyllä kenellekään paljasteta ennen kuin synnytyksen jälkeen. ;)

Hei, tulipa mieleeni yks kyssäri! Onko teillä nyt jotain mielitekoja/himoja? Mulla on himo porkkanoihin! Osaako joku sanoa, onko haitaksi syödä porkkanoita joka päivä? (Eikös siinä ole A-vitamiinia..? tai jotain, muistaakseni.. siis sellaista, mitä ei suositella..?)

No mutta, nyt pitää taas edes yks porkkana saada popsittavaks. Tuliskohan telkusta jotain..

Minni & [color=teal]Mulperi [/color]34+3

Vierailija
24/27 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kun olin pari päivää väsynyt, kun piti taas mennä kouluun. Tänään jätin sitten suosiolla väliin ja nyt en ole ihan niin puhki kuin aiemmin, joten jaksaa jopa kirjoitella kuulumisia.

Jomppana: Minulla ei ole ollut supistuksia myöskään eikä mitään muitakaan merkkejä. Vauva ei ole laskeutunut myöskään vielä. Tuntuu, että yli menee, mutta ainahan voi toivoa, että kuulun siihen ryhmään, jonka synnytys alkaa aivan yks kaks esim. vesien menolla. :)

Minni: Minulla oli alkuraskauden aikana hillitön himo porkkanoihin. Eivät ole kiellettyjen listalla ainakaan. Nyt ei tee enää niitä mieli. En tiedä sitten mistä johtui, jostain puutostilasta?!?

G: Imetyspaitoja en ole vielä jaksanut käydä ostamassa, mutta Halvasta ja Mauttomasta olisi pari tarkoitus hakea.

G: Olen jonkin verran miettinyt ehkäisyvaihtoehtoja ja eniten kiinnostaa ihon alle laitettavat ehkäisykapselit. Tehoaika on viisi vuotta ja ei ole suunnitelmissa hankkia pikkukakkosta ennen sitä. Eli imetyksen jälkeen varmaankin vasta voi nuo asentaa, mutta se olisi tarkoitus. Imetyksen ajan, mikäli se onnistuu, ehkäisemme varmaankin joko kumeilla tai minipillereillä. Myös hormonikierukkaa olen miettinyt. Haluaisin mahdollisimman vaivattoman ehkäisyn, joka hyvässä tapauksessa niukentaa tai jopa vie menkat kokonaan pois. Mulla ei hormonaalinen ehkäisy aiheuta sen enempää oireita.

G: Itkuhälytintä ei olla hommattu, mutta mietin sen takia, että heppa tulee kesällä kotiin ja ajattelin, että voisi olla kätevä tallilla, jos vauva nukkuu vaunuissa ulkona. Philipsissä siis hyvä kantama?? Mites muissa?

Nyt ei muistu muita gallupinaiheita mieleen, mutta palaan sitten asiaan.

Neuvolassa olin eilen ja tässäpä kuulumiset:

Paino viikossa: +750 g

Kokonaispaino: + 17 kg

RR: 115/59

HB: 126

Sf-mitta: 33

Tarjonta: RT

Syke: 130

Eli kaikki hyvin. Ensi viikolla on sitten synnytyssuunnitelman teko Kättärillä ja kahden viikon päästä neuvolalääkäri. Terkka ei osannut sanoa kilomääräistä painoarviota, mutta " ei ole mikään kirppu" kuulemma. No se oli tiedossa jo ihan tulevia vanhempia katsomalla. :)

Tein tänään tuon Titi-uun aloittaman masukuvakeskustelun innoittamana nettisivun omista masukuvistani. Jos joku haluaa katsella niitä, voin laittaa kyllä linkin tänne. Ja minusta olisi kiva nähdä muidenkin masujen kuvia, joten jos teillä on niitä jossain esillä, niin laittakaahan linkkiä tänne. :)

Nyt suihkuun ja lepäilemään. Kauniita unia helmiksille! Toivottavasti kaikki saavat levättyä ja nukuttuakin vielä ennen tositoimia, vaikka moni kärsiikin jo univaikeuksista.

Jolanda + Koukkis rv 34+5

Vierailija
25/27 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen csi- uusintojen alkamista joten kukun vielä hereillä :)

Jolanda: tiedätkö laitetaanko sellainen ehkäisykapseli ihan terveyskeskuksessa/ mitään tietoa hinnasta? Itse oon miettinyt samaa kun tarkoitus ei ole tehdä kolmatta vuosikausiin, jos edes koskaan.

Philipsissä tosiaan riitti kantama myös heppailuihin eli tytsi nukku kiltisti vaunuissa kun äitee touhus tallissa eikä haittanut vaikka välillä poistui pois näkökentästä :)

Laitas vaan masukuvalinkki! Itsellä ei varmaan tuu moisia sivuja tehtyä enään tässä vaiheessa mutta aina on kiva vertailla miten muiden kanssaodottajien masut kasvaa ja mitä tahtia omaan napaan verrattuna ;)

Mutta nyt telkkarin ääreen! Huomiseen

Palstahäirikkö-Henna (meitä alkaa olemaan jo monta..)

Vierailija
26/27 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti antaa oma kone töihin kun jäin äitiyslomalle ja mies tekee vielä töitä kotona illallakin, niin saan koneen käyttöön vasta näin lähes puolilta öin :), joten sen vuoksi viestit tulee aina niin myöhään (tai aina ja aina, vasta eilen aloitin pinoutumisen.... heh..).

Itkuhälyttymistä on ollut puhetta. Meillä on kahden aikaisemman kanssa ollut philipsin laitteet ja ovat toimineet ihan ok, mutta nyt ovat menneet rikki, joten uudet pitäisi hankkia. Itse olin vähän miettinyt ihan kunnon radiopuhelimia. eivät ilmeisesti ole niin kauheasti kalliimpia, ainakaan jos ostaa käytettynä ja kantama pitäisi olla reilusti parempi. Onko kellään näistä kokemuksia? Siinä pitää vain kuulemma olla jokin " baby monitor" toiminto, niin toimii itkuhälyttiminä mainiosti.

Itse en ole ennen ollut mikään ompelu/neulomishirmu, mutta nyt kolmannen kohdalla on tullut hirveä tarve saada jotain aikaiseksi itse. Niinpä olen ommellut äitini retrokankaista (äitini oli joskus 70-luvun alussa palahallissa töissä ja kantoi sieltä tilkkuja kotiin, jotka siis löytyivät nyt vintiltä) punavoittoisen sekä sinivoittoisen tilkkutäkin. Annan sitten tarpeettoman jollekin kaveriperheelle. Meillähän on vahva tyttöfiilis, joten eiköhän sieltä kolmas tyttö tupsahda.

Lisäksi mua on ruvennut kiinnostamaan neulominen. Siis minua, joka ei saanut aikaiseksi kuin yhden lapasen ala-asteen käsityötunneilla ja äiti tekaisi toisen ja opettaja hiukan ihmetteli laadun paranemista :)

Tänään katselinkin kirjakaupassa haaveillen kirjaa nimeltä " Puikoissa" , kirjoittaja muistaakseni Anu Harkki. siinä oli aivan ihania juttuja, mutta vielä se ainakin jäi hyllyyn. Neulominen voisi olla ihan kivaa telkkaria töllöttäessä. Onko kukaan muu hurahtanut tai hurahtamaisillaan neulomiseen?

Sairaalakokemuksistakin on ollut puhetta. Me olemme onnekkaasti olleet molemmilla kerroilla perhehuoneissa ja sitä toivomme jälleen. Tytöt jäisivät vanhempieni hoitoon siksi aikaan. Jotenkin siellä on kiva aloittaa uuden tulokkaan kanssa, kun voi vain ja täysin keskittyä uuteen ihmeeseen ja muu maailma häviää kokonaan vähäksi aikaan. Kaverini oli muuten tilannut ruokaa Gastronautin kanssa, kun halusivat vähän nautiskella perhehuoneessa, joten pääkaupunkiseutulaiset, kannattaa ottaa Gastronautin menu mukaan, jos mielitte esim. susheja, kun niitä saa sitten taas syödä!!! Ajattelin ottaa mukaan myös pienen kuoharipullon, jotta voi juhlistaa uutta tulokasta :)

Kuinka moni on käynyt katsomassa Holiday leffan? Itse kävin katsomassa sen viikko sitten. siinä oli sellainen ihana telttakyhäelmä rakennettu pikkutyttöjen huoneeseen ja niinpä hankimme Ikeasta sellaisen sängyn päälle laitettavan " hyöteisverkko" -verhon ja ripustimme sen katosta koukkuun. Sitten vähän muita kangasviritelmiä ja vielä yhdet " jouluvalot" roikkumaan ylhäältä, niin meillä on ainakin ollut ihan hitti ja tytöt ovat leikkineet siellä koko illan. Olisivat haluneet jäädä nukkumaankin sinne :)

Nyt tuli varsinainen romaani. Toivottavasti joku edes jaksoi lukea loppuun asti...

Rosalunda 36+1

Vierailija
27/27 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... enkä pyydä keneltäkään anteeks, että valitan, sillä minä kertakaikkiaan inhoan talvea ja kylmää ja etenkin liukasta keliä ! Olin kyllä kuulevinani, että viikonlopuksi lumet taas sulaisivat, ja sehän vallan sopii mainiosti.

Ispahan, tervetuloa vaan pinoutumaan ! Kiva tosiaan huomata, miten aktiiviseksi porukka on ruvennut, eikä minua ainakaan häiriköt haittaa - kiva vaan jakaa tätä yhteistä kokemusta tiiviimmin.

G: ehkäisy synnytyksen jälkeen

Meille ei varmaan tule enää enempää lapsia ja ikääkin on jo 40, mutta jotenkin mulla tekee henkisesti tiukkaa laittaa putket poikki. Niinpä ajattelin, että voisin taas ottaa kierukan, joka mulla oli aiemminkin, mutta katsotaan nyt vielä kertaalleen kaikki tarjolla olevat vaihtoehdot läpi ja päätetään sitten. Mitään tällaista aktikohtaista ehkäisyä en halua, vaan joku pitempikestoinen sen olla pitää. Nyt, kun olen tämän raskauden myötä lopettanut tupakoinnin, saattaa olla uusia vaihtoehtojakin tarjolla.

G: imetyspaidat

Viime kerralla en muistaakseni ostanut yhtäkään imetyspaitaa, mutta nyt niin moni teistä on touhottanut tätä H&M-paitajuttua, että täytyy varmaan tsekata, millaisia ovat. Voishan tuo olla julkisella paikalla kätevä, jos siis pääsee kunnolla imettämään tällä kertaa.

G: sairaalakokemukset

Tosi outo juttu, mutta mä en yhtään muista, millaisessa huoneessa olin Kättärillä 7v. sitten, millaisia kavereita mulla oli ja miten sen koin, ihme dementikko ! Perhehuone ei mua kiinnosta, sillä mies on pojan ja koiran kanssa kotosalla, mutta eipä kovasti kiinnostaisi sekään, että muilla ramppaa huoneen täydeltä porukkaa. Minä varmaan olisin se kuorsaava häirikkö eikä päinvastoin, mutta mikäli oma vauva on rauhallinen nukkuja, en todellakaan haluaisi itkijöiden kanssa samaan huoneeseen, sillä pinnani on lyhyt näissä jutuissa.

Älkää nyt loukkaantuko, mutta pakko kertoa hauska sairaalakokemus neurologiselta osastolta toukokuulta -02. Naapurihuoneessa oli romanimies, ja romanit ovat perinteisesti sukurakasta porukkaa, joten väkeä riitti ! Kävi todella muita huoneessaolijoita sääliksi, sillä siinä huoneessa ei valehtelematta ollut hetken rauhaa, vaan aina riitti porukkaa tuvan täydeltä käytävälle saakka. Ihmettelimme monesti omassa huoneessamme, ettei hoitohenkilökunta millään tavalla puuttunut tähän, mutta ehkäpä pelkäsivät, että se olisi otettu heimoasiana, joten olivat varmuuden vuoksi hiljaa. Jossain pitäisi näissäkin asioissa kulkea sopivuuden raja.

G: rintapumput

Ei yhtä ainutta pahaa sanaa täällä keneltäkään Avent Isis rintapumpusta, joten sellaisen meinasin ostaa käsikäyttöisenä. Samalla täytyy napata uudet tutit Avent-pulloihin, jotka saan serkkutytöltä, ja edellisen hyvän kokemuksen perusteella Aventin pullo on se ainut merkki, mitä meille ostetaan.

Jahas, huomenna on taas yksi viikko pulkassa ja h-hetki lähestyy. Tsemppiä kaikille helmiksille, pitäkääpä tosiaan helmet vielä visusti sisätiloissa !

kirsi-mama ja nalle rv 35+1