Mitä mieltä jos mies treffeillä kertoo kassalle, että molemmat maksaa juomansa/ruokansa?
Mitä mieltä miehestä, asetelmasta ja mahdollisesta tunnelmasta tämän jälkeen?
Tasa-arvoinen maailma toki, mutta tuleeko miehen heti alussa osoittaa naiselle että aikoo huolehtia naisesta ja perheestä, myös rahallisesti?
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Tuo on asia, joka sovitaan aikuisten kesken jo ravintolaan mennessä. Se, ettei uskalla ehdottaa sitä minulle vaan möläyttää kassalla, on merkki äärimmäisestä sosiaalisesta kömpelyydestä ja pelkuruudesta.
Mä olen sitä mieltä, että ensitreffeillä oletus on se, että kumpikin maksaa vain omat safkansa ja sitten jos jompikumpi nimenomaan HALUAA tarjota, niin sitten voi kysyä siltä treffikumppanilta, että "sopiiko, että mä tarjoan?" Tai kahvilaan mennessä sanoo "ota ihan mitä haluat, mä voin tarjota".
Miehellä on oikeus valita oma genrensä, ja se miten haluaa treffiseuralaiselleen viestiä. Itse valitsen herrasmiehen roolin. Siihen kuuluu itsestäänselvyytenä suurpiirteisyys, ja tietenkin herrasmiesmäisyys, siitä se nimikin tulee. Joten kun olen treffeille kutsunut, niin myös maksan tarjoilun. Kuitenkin, nykyaikana, ja Suomessa erityisesti, nainen ei välttämättä innostu moisesta arvonannosta, vaan näkee tuollaisen eleen negatiivisena: Naista halventavana, esineellistävänä, kaupankäyntiyrityksenä, sekä naisen sosioekonomista asemaa alleviivaavana. Nämä sudenkuopat välttääkseen, nainen haluaa maksaa itse omat kulunsa. Se sallittakoon. Eläköön Romantiikka.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on oikeus valita oma genrensä, ja se miten haluaa treffiseuralaiselleen viestiä. Itse valitsen herrasmiehen roolin. Siihen kuuluu itsestäänselvyytenä suurpiirteisyys, ja tietenkin herrasmiesmäisyys, siitä se nimikin tulee. Joten kun olen treffeille kutsunut, niin myös maksan tarjoilun. Kuitenkin, nykyaikana, ja Suomessa erityisesti, nainen ei välttämättä innostu moisesta arvonannosta, vaan näkee tuollaisen eleen negatiivisena: Naista halventavana, esineellistävänä, kaupankäyntiyrityksenä, sekä naisen sosioekonomista asemaa alleviivaavana. Nämä sudenkuopat välttääkseen, nainen haluaa maksaa itse omat kulunsa. Se sallittakoon. Eläköön Romantiikka.
Sallitaan toki, mutta tuollainen nainen ei ole minulle se sopiva loppuelämän kumppani. Kaipaan naisen joka kokee herrasmieselkeeni positiivisena asiana, eikä lue siihen mitään halventavaa tai esineellistävää. Siksi sanoinkin että tuo tarjoaminen on hyvä testi :)
Ihan normaalia ja nykyaikaista, että ensitreffeillä molemmat maksaa omansa. Tasa-arvoahan alleviivataan nykyään muutenkin joka asiassa, niin että miksi ei tässäkin.
Mietipä vielä, jos miehellä on ns haku päällä ja käy treffeillä monen naisen kanssa. Tulee deittailu äkkiä tosi kalliiksi, jos jokaiselle pitää tarjota.
Mieshän ei huolehdi naisesta vaan mies ja nainen huolehtivat perheestä yhdessä. Tähän kuuluu olennaisena osana se että mies tekee puolet kotitöistä, pitää puolet vanhempainvapaasta ja muutenkin huolehtii yhteisistä lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Minäpä näen sen reiluna tasajakona, että kumpikin maksaa osansa. Hellitä vähän noiden ylitulkintojesi kanssa, ei treffeilläkään ole sitten niin raskas tunnelma.
Ei kannata mennä ollenkaan kahvilaan tai ravintolaan ensitreffeillä. Silloin ei tule noita kuka maksaa ongelmia vastaan.
Sitä mieltä että treffejä ei pitäisi sopia minnekään absin kahvioon tai muuhunkaan wt-paikkaan, jossa maksetaan kassalle.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on asia, joka sovitaan aikuisten kesken jo ravintolaan mennessä. Se, ettei uskalla ehdottaa sitä minulle vaan möläyttää kassalla, on merkki äärimmäisestä sosiaalisesta kömpelyydestä ja pelkuruudesta.
Mä olen sitä mieltä, että ensitreffeillä oletus on se, että kumpikin maksaa vain omat safkansa ja sitten jos jompikumpi nimenomaan HALUAA tarjota, niin sitten voi kysyä siltä treffikumppanilta, että "sopiiko, että mä tarjoan?" Tai kahvilaan mennessä sanoo "ota ihan mitä haluat, mä voin tarjota".
Jos minä näen miehenä, että nainen haluaa maksaa omat ruokansa/kahvinsa, niin tiedän, ettei nainen tule parisuhteessakaan olemaan sinut feminiinisyytensä kanssa. Joten tuossa vaiheessa jo tiedän, etten tule löytämään riittävää yhteyttä naiseen koskaan.
No ei niitä satojatuhansia euroja vuodessa tienaavia miehiä niin paljoa ole, että niiden rajaaminen pois kumppaniehdokkaista näkyisi yhtään missään. Eri juttu tietysti, jos elää jossain miljonäärikuplassa, taviksilla on toisin.
Vierailija kirjoitti:
Ja huono käytös, johtui sitten kokemattomuudesta tai typeryydestä, on aina ällöttävää. En minä ala ketään kasvattaa, joten voi olla, että pyytäisin oman leivokseni laatikkoon, kiittäisin seurasta ja sanoisin heippa.
Näinhän se juuri on. Jos hyvä käytös ja luonteva kanssakäyminen on niin harvinaista ja vaikeaa kuin ketjuun vastanneiden jutuista voi päätellä, mies saisi huomattavan edun pariutumiseensa ihan pelkästään opettelemalla miellyttävät käytöstavat.
Ja uskon ja toivon, että moni on opetellutkin. Itsellä ainakin suht hyviä kokemuksia miesten treffikäytöksestä.
Itse maksatan aina ensitreffit naisella, ihan periaatteesta.
Koska naisen euro on vain 0.80€, treffit tulevat näin paljon edullisemmiksi.
Ja oppiipahan olemaan. Ei sitä samaa naamaa jaksa useimmiten yksiä treffejä tai panoa kauempaa katsellakaan, ja tällä tavalla on helppo varmistaa, ettei toinen jää riippumaan kuin takiainen.
Tsemppiä hakuun!
Toisia treffejä ei tule sitten mun kanssa. Kohteliaasti voin jutella silti.
Vierailija kirjoitti:
Mieshän ei huolehdi naisesta vaan mies ja nainen huolehtivat perheestä yhdessä. Tähän kuuluu olennaisena osana se että mies tekee puolet kotitöistä, pitää puolet vanhempainvapaasta ja muutenkin huolehtii yhteisistä lapsista.
Meillä vaan tuo evoluutio ja biologia puskee vähän siihen suuntaan, että nainen voi paremmin, kun mies pitää perheestä huolta. Suomessa on maailman uupuneimmat äidit juuri tuon mainitsemasi mallin vuoksi.
Jos mies pyytää minut treffeille niin tietenkin mies maksaa. Treffeillä on tarkoitus tehdä toisen olo mukavaksi ja tehdä toiseen vaikutus. Aivan hullua että mies ei ymmärrä tälläistä ensimmäistäkään asiaa.
Ja turha puhua mlstään tasa-arvosta. Me naiset olemme yhä epätasa-arvoisessa asemassa todella monessa asiassa.
Olkaa miehet toki iniseviä moukkia, älkää sitten valittako kun olette ilman puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja huono käytös, johtui sitten kokemattomuudesta tai typeryydestä, on aina ällöttävää. En minä ala ketään kasvattaa, joten voi olla, että pyytäisin oman leivokseni laatikkoon, kiittäisin seurasta ja sanoisin heippa.
Näinhän se juuri on. Jos hyvä käytös ja luonteva kanssakäyminen on niin harvinaista ja vaikeaa kuin ketjuun vastanneiden jutuista voi päätellä, mies saisi huomattavan edun pariutumiseensa ihan pelkästään opettelemalla miellyttävät käytöstavat.
Ja uskon ja toivon, että moni on opetellutkin. Itsellä ainakin suht hyviä kokemuksia miesten treffikäytöksestä.
&
Mutta millä saa edun, että pääsee treffeille tuhansien miehien joukosta?
Minusta olisi hyvin kiusallista jos mies vaatimalla vaatii saada maksaa, vaikka sanon maksavani itse omat asiani. En menisi uudestaan treffeille, koska tällöin mies todennäköisesti jo odottaa vastapalvelusta. Mies antaa itsestään vanhanaikaisen ja kuuntelemiseen kykenemättömän kuvan.
Minä käyn työssä josta pidän ja elätän itseni, enkä kaipaa tähän kuvioon ketään joka ei kuuntele.
Tietenkin treffaillessa kumpikin maksaa omansa!
Miten ensitreffeillä tarjoaminen liittyy perheestä huolehtimiseen, oikeasti?!
Vierailija kirjoitti:
Miten mies hyvittää naiselle raskauden ja synnytyksen vaivat ja harmit? On käsittänätöntä että miehet ei korvaa naiselle raskautta ja synnytystä, imetystä. Mies ei tee koskaan mitään.
Minä taas en halua lähtökohtaisesti sulkea ketään pois etsinnöistä pelkän tienaamisen pohjalta. Ennemmin mietin miten saisin arjen rullaamaan tuloeroista huolimatta. Aika pieneksi jäisi potentaalisten kumppaneiden kirjo jos vetäisi liian tiukkaa linjaa tässä asiassa.