Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut kotiäitinä yli 20 vuotta, mitä ajattelet

Vierailija
29.01.2024 |

minusta? 

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai olet kaveripiirin tiedeapu, eikä se, joka asiasta on itse julkaissut 😁

Kyllä, minulta kysytään usein mielipidettä tieteen asioista. Olen koulutukseltani prosessitekniikan DI. Olen kiinnostunut tieteestä ja seuraan laajasti tiedejulkaisuja. Jos olisin töissä en mitenkään ehtisi yhtä monipuolisesti kerätä tietoa vaan olisin enemmän keskittynyt yhteen, pienempään osa-alueeseen. 

Vierailija
82/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että huh, huh, saattaa olla melkoisen kauhea eläkeikä tiedossa. Pohdin myös pärjäämistäsi, jos miehesi kuolee tai jättää sinut ja mietin, pystytkö ylipäätään lähtemään suhteesta, jos jotain pahaa sattuu.

Arvostan kyllä kotiäiteyttä kovasti, toivottavasti hallituksemme myös joskus enemmän. Ja salaisesti kuitenkin myös huokaisen helpotuksesta, että en ole sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet ollut tyytyväinen valintaasi. 

Vierailija
84/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ihmetyttää miksi haluat tietää muiden mielipiteen valinnastasi? Suurin osa ei hirveästi sitä arvosta Suomessa, tiedät kai kysymättäkin?

Vierailija
85/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskapas ka. Kun ennen vanhaan myönsin luottoja niin oli näitä joidenka ammattina oli kotirouva. No, eipä tullut luottoa. Kotirouvan koulutus kaiketi; siivoo, tee ruokaa ja makaa yöt haarat levällään.;)

Vierailija
86/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskapas ka. Kun ennen vanhaan myönsin luottoja niin oli näitä joidenka ammattina oli kotirouva. No, eipä tullut luottoa. Kotirouvan koulutus kaiketi; siivoo, tee ruokaa ja makaa yöt haarat levällään.;)

Höpö höpö

Ei kaikilla ole seksiä .

Vierailija
87/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulette toimeen taloudellisesti, niin mikäs siinä. Mutta elämä ei aina mene suunnitelmien mukaan, niin mitä sitten, jos teille tulee ero tai puolisosi menehtyy? Kuinka silloin pärjäät taloudellisesti? 

Meillä äiti oli kotiäitinä syntymästäni lähtien, oli ehtinyt olla työelämässä kymmenisen vuotta. Isäni menehtyi ollessamme pieniä ja äitini eli lähinnä henkivakuutusrahoilla ja lapsilisillä. Sitten loppui lapsilisät ja lopulta vakuutuskorvauksetkin ja nyt elelee todella todella pienellä eläkkeellä ja olettaa, että me aikuiset lapset turvaamme hänen toimeentulonsa, koska "uhrautui" meidän takiamme, kun jäi kotiin. Meidän lasten vikahan se ei ole, että ei viitsinyt töitä edes hakea, joten emme ole mitään velkaa. Joten kunhan et sitten vanhempana vaadi lapsia kustantamaan elämääsi, kun joudut elämään todella pienillä tuloilla. 

Vierailija
88/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä luottoa kotiäitikin saa kunhan on vakuuksia. 

Vierailija
89/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo aika monen miehen mielestä tunnu olevan nuin kaikkien naisten kohdalla... Lisäksi odottavat töissäkäymistä nuiden päälle... 

Vierailija
90/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa, että mitä muuta teet. Millaisia kiinnostuksenkohteita sinulla on perhe-elämän ja kodin ulkopuolella? 

Tuntemani kotiäidit ja kotirouvat ovat yleensä olleet vähän yksinkertaisia tyyppejä, vaikka ihania ihmisiä ovatkin. Eivät siis kotiäitiyden ja -rouvailun lisäksi tee "mitään" ja maailmankuvansa on jotenkin naiivi ja suppea.

Lisäksi kiinnostaa, miten olette järjestäneet teidän parisuhteessa finanssit ja turvanneet sinun tulevaisuutesi taloudellisesti. 

Vierailija
91/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös kotirouva heippa! 

Mieheni pyysi minua vuosia sitten sijoittamaan rahojani aloittelevaan yritykseensä, laitoin hyvän pesämunan siihen kiinni sillä ehdolla että jos firma joskus menestyy niin saan jäädä kotiin. Muutama vuosi meni todellakin vyötä kiristellen mutta sitten firma alkoi tuottamaan ja nykyään olen ollut 15v kotona. Elämä on oikein mukavaa! 😊 Mies saa tehdä työtä johon intohimoa riittää ja minä saan tehdä... No, oikeastaan vaan kaikkea kivaa mitä haluan. 

Vierailija
92/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tuo eläke, joka eniten huolestuttaa. Sesse Koivisto ( Ilkka Koiviston ex- vaimo) oli aikanaan kotirouvana, vaikka oli täysillä mukana Korkeasaaren toiminnassa, palkkaa ei maksettu. Kun Ilkka löysi toisen, ei ollut hyvä pudota pienelle eläkkeelle. Talous pitää aina turvata, kaiken varalta.

Vierailija
93/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tuo eläke, joka eniten huolestuttaa. Sesse Koivisto ( Ilkka Koiviston ex- vaimo) oli aikanaan kotirouvana, vaikka oli täysillä mukana Korkeasaaren toiminnassa, palkkaa ei maksettu. Kun Ilkka löysi toisen, ei ollut hyvä pudota pienelle eläkkeelle. Talous pitää aina turvata, kaiken varalta.

Fiksut ihmiset turvaavat taloutensa kyllä. 

Vierailija
94/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi asiassa täytyy olla hyvä palkkainen vuosikymmeniä, että saa paremman eläkkeen kuin kotona ollessa. Brutto voi olla enemmän, muttei verojen jälkeen juurikaan. Satanen sinne tai tänne. 

Vierailija
95/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai olet kaveripiirin tiedeapu, eikä se, joka asiasta on itse julkaissut 😁

Kyllä, minulta kysytään usein mielipidettä tieteen asioista. Olen koulutukseltani prosessitekniikan DI. Olen kiinnostunut tieteestä ja seuraan laajasti tiedejulkaisuja. Jos olisin töissä en mitenkään ehtisi yhtä monipuolisesti kerätä tietoa vaan olisin enemmän keskittynyt yhteen, pienempään osa-alueeseen. 

No siinä on kyllä mennyt investointi hukkaan.

Vierailija
96/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinä on kyllä mennyt investointi hukkaan.

Jos koulutuksen joku on hankkinut niin sitten on paheksuttavaa jos sitä ei koekaan omakseen ja ole oravanpyörässä burnoutin partaalla tuottamassa rahaa valtiolle? Maailma on täynnä ihmisiä jotka ovat opiskelleet asioita joiden parissa lopulta ei haluakaan tehdä töitä.... Hienoa että joku on pystynyt irtautumaan epämiellyttävistä hommista ja voi tehdä mukavampaa! 

Vierailija
97/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitan. Teet asioita joita itse haluat ja kuljet omaa polkuasi. Lampaita maailma on täynnä, oravanpyörässä menevät eläkeikään asti. Vanhana sitten ihmettelevät, miksi kuluttivat elämänsä päivät turhuuteen.

Vierailija
98/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on talous turvattu vastoinkäymisten varalta niin toivoisin että olisin sinä! 

Vierailija
99/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulette toimeen taloudellisesti, niin mikäs siinä. Mutta elämä ei aina mene suunnitelmien mukaan, niin mitä sitten, jos teille tulee ero tai puolisosi menehtyy? Kuinka silloin pärjäät taloudellisesti? 

Meillä äiti oli kotiäitinä syntymästäni lähtien, oli ehtinyt olla työelämässä kymmenisen vuotta. Isäni menehtyi ollessamme pieniä ja äitini eli lähinnä henkivakuutusrahoilla ja lapsilisillä. Sitten loppui lapsilisät ja lopulta vakuutuskorvauksetkin ja nyt elelee todella todella pienellä eläkkeellä ja olettaa, että me aikuiset lapset turvaamme hänen toimeentulonsa, koska "uhrautui" meidän takiamme, kun jäi kotiin. Meidän lasten vikahan se ei ole, että ei viitsinyt töitä edes hakea, joten emme ole mitään velkaa. Joten kunhan et sitten vanhempana vaadi lapsia kustantamaan elämääsi, kun joudut elämään todella pienillä tuloilla. 

Aika itsekkäitä olette jos ette tuon vertaa voi omaa äitiänne auttaa. Teitä on vielä useampi jakamaan kuluja. Noloa porukkaa. 

Vierailija
100/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetkö töihin, kun viimeinenkin lapsi on täysi-ikäinen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä