Olen ollut kotiäitinä yli 20 vuotta, mitä ajattelet
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vähintään 7 lasta niin se on ok. Ja pidät kodista sekä lapsista huolta että miehesi voi tehdä paljon työtä jolla elättää perheenne.
Ei ihan 7 lasta, vain 5. Kodista ja lapsista on kyllä hyvin huolta pidetty. Ap.
No, sitten niitä lapsia on tullut vähän harvakseltaan. Hyvä kuitenkin että olet hyvin huolta pitänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vähintään 7 lasta niin se on ok. Ja pidät kodista sekä lapsista huolta että miehesi voi tehdä paljon työtä jolla elättää perheenne.
Tuskin enää uusi lapsia tulossa? Joten taitaa olla aika työelämään paluuseen. Kuinka pitkillä väleillä ne lapset oikein teit, kun noin pitkä aika kotiäitinä?
Jestas!
Ajattelen, että et taida olla erityisen kunnianhimoinen ja ihmettelen, miten kenenkään aikuisen elämänsisällöksi voi riittää kotityöt ja lasten hoitaminen. Mutta kukin tekee omat valintansa.
..'sinusta'?
-
kiva.jookiva kun oot:
- opiskellut sen unelma-ammatin itselle?
-
mitä sitä ihminen elämällään muutenkaan tekisi?
kiva.jookiva juttu varmasti..
Että oletpa kauhean vanha. Pahoittelut moukkamaisesta möläytyksestä mutta tämä nyt tuli ekana mieleen.
En tiedä miksi minun tai kenenkään muunkaan ulkopuolisen pitäisi ajatella yhtään mitään.
Itse tiedät ja tiedätte mikä teille parhaiten sopii, ja jos ja kun perheen varat riittävät siihen että vain yksi tienaa se on ihan hyvä ratkaisu. Oma äitini jäi kotiin 23-vuotiaana kun ensimmäinen lapsi (vanhin sisareni) syntyi eikä sen jälkeen ole työelämään palannut. Meitä lapsia on kaikkiaan seitsemän, ja olihan se kiva kun talvisin pakkasaamuina ei raahattu ulos kylmään puoliunisena päivähoitoon. Kouluiässä oli mukava tulla kotiin kun äiti oli kotona. Sisaruksista oli seuraa ja opittiin jakamaan asioita ja ottamaan toisia huomioon.
Meillä oli varaa elää näin, ja olen siitä kiitollinen. Itsellä ei ole lapsia eikä tule. Olen sinkku ja aion pysyä. Tähtään ihan muuhun kuin äidinrooliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, sitten niitä lapsia on tullut vähän harvakseltaan. Hyvä kuitenkin että olet hyvin huolta pitänyt.
Mistäpä tuota tietää, mihin tahtiin lapset syntyneet. Kotiäitiydenhän ei tarvitse loppua kun lapsi on jonkun tietyn ikäinen, voi olla kotiäiti vaikka lapset olisivat koululaisia.
Entinen luokkakaverini on.
Hän 16 vuotiaana sai ensimmäisen vauvan, tai 17. Oli silloin tosi kaunis ja yks rikas poika ehdotti he menevät naimisiin, saavat monta lasta ja mies maksaa, mies oli silloin samassa koulussa, ehkä 17 v.
Sattumoisin törmäsin tähän naiseen, juteltiin n 10 min. Eiran sairaalan lähellä omisti ison asunnon, 200 neliötä ? viime syksynä
Sanoi hän myi sen ison asunnon pois, kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa. 4 lasta, kaikki tehty muumimuki systeemillä, mies siis on homo.
Suku varakas ja tarvittiin perillisiä. Kuulin yli 20 v sitten sai ison kk palkan, kun oli nimellisesti töissä ja synnytti lapsia. Heillä on ydinperhe ja kummallakin saa olla sutinaa, mutta ei yleisesti.
Ostaa pienemmän kodin ja sitten muutti Espanjaan, suvun huvilaan ja käy Suomessa harvoin. Nyt oli Suomessa vain tyhjentämässä kodin
Näytti edelleen hyvälle
Ajattelen, että kunhan olet itse tyytyväinen ja onnellinen elämässäsi, samoin perheesi, ei muiden ajatuksilla ja mielipiteillä ole mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Entinen luokkakaverini on.
Hän 16 vuotiaana sai ensimmäisen vauvan, tai 17. Oli silloin tosi kaunis ja yks rikas poika ehdotti he menevät naimisiin, saavat monta lasta ja mies maksaa, mies oli silloin samassa koulussa, ehkä 17 v.
Sattumoisin törmäsin tähän naiseen, juteltiin n 10 min. Eiran sairaalan lähellä omisti ison asunnon, 200 neliötä ? viime syksynä
Sanoi hän myi sen ison asunnon pois, kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa. 4 lasta, kaikki tehty muumimuki systeemillä, mies siis on homo.
Suku varakas ja tarvittiin perillisiä. Kuulin yli 20 v sitten sai ison kk palkan, kun oli nimellisesti töissä ja synnytti lapsia. Heillä on ydinperhe ja kummallakin saa olla sutinaa, mutta ei yleisesti.
Ostaa pienemmän kodin ja sitten muutti Espanjaan, suvun huvilaan ja käy Suomessa harvoin. Nyt oli Suomessa vain tyhjentämässä kodin
Näytti edelleen hyvälle
Melko epäuskottavaa, että kukaan kertoisi sattumalta tapaamalleen vuosien takaiselle luokkakaverille noin yksityiskohtaisesti elämästään. 10 minuutissa.
Vähän käy sääliks. Mutta en jää miettimään asiaa.
Toivon, että olet kuitenkin poistunut kotoa päivittäin. Senkin jälkeen kun lapset isompia, etkä enää ole niiden kanssa käynyt taidenäyttelyissä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiihotuin
Miksi alanuoli? Puhuin totta. Ja vastasin kysymykseen rehellisesti.
No minua ainakin ällöttää kaikki tuollaiset jutut. Varmaan samalla tavalla joku voisi ällööntyä jos näkee seksiä yllättäen vasten tahtoaan, mutta mulla oma mieli tuottaa noita kuvia. Jos joku sanoo kiihottuneensa, niin minä rakennan salamannopeasti päässäni jonkun rasvaäijän ruudun taakse heppi kädessä ja hyi hyi hyi hyi.
Ensimmäinen ajatus oli sääli. Tulee mieleen hieman yksinkertainen nainen, joka on jämähtänyt kotiin ja jonka jutun aiheet pyörii miehen, lasten ja pihan lintujen ympärillä. Mutta taustoja on tietenkin monia ja aina voi muuttaa mielipidettään.
Me oltiin luokkakavereita, ollaan yli 40 vuotiaita, ei olla nähty peruskoulun jälkeen.
Törmäsimme niin, että hänellä oli ilmoitus annetaan huonekalu ja kävin hakemassa sen.
Siinä, kun yli 20 v jälkeen katsottiin toisiamme, tajuttiin tunnetaan toisimme. Juttelimme n 10 min, kertoi 4 lasta, muuttaa Espanjaan jne. Itse ajattelin onpa yhtä kaunis, kuin ennenkin. Oli aina näytelmissä prinsessa, Lucia neito jne.
Vuosia sitten, yli 10 v sitten, luokkakokouksessa hänen kouluaikainen ystävä kertoi nämä muut. En tiedä mikä on totta, mikä vääristeltyä. Minulle kertoi kaikki lapset asuu omllaan ja suvulla on huvila Espanjassa. Hän muuttaa sinne ja täällä tukikohta muuttuu pienempään. Näin vain eteisestä, asunto oli valtava.
Vierailija kirjoitti:
Me oltiin luokkakavereita, ollaan yli 40 vuotiaita, ei olla nähty peruskoulun jälkeen.
Törmäsimme niin, että hänellä oli ilmoitus annetaan huonekalu ja kävin hakemassa sen.
Siinä, kun yli 20 v jälkeen katsottiin toisiamme, tajuttiin tunnetaan toisimme. Juttelimme n 10 min, kertoi 4 lasta, muuttaa Espanjaan jne. Itse ajattelin onpa yhtä kaunis, kuin ennenkin. Oli aina näytelmissä prinsessa, Lucia neito jne.
Vuosia sitten, yli 10 v sitten, luokkakokouksessa hänen kouluaikainen ystävä kertoi nämä muut. En tiedä mikä on totta, mikä vääristeltyä. Minulle kertoi kaikki lapset asuu omllaan ja suvulla on huvila Espanjassa. Hän muuttaa sinne ja täällä tukikohta muuttuu pienempään. Näin vain eteisestä, asunto oli valtava.
Lainaus jäi pois, pahoittlen
Vierailija kirjoitti:
Arvostan👍🏻
Minäkin arvostan miehiä, jotka mukisematta tarjoavat vaimolle ja lapsille hyvän elintason omilla tienesteillään. Jokaista kotiäitiä kohden tarvitaan hyväpalkkainen ja hyväsydäminen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäpä tuota tietää, mihin tahtiin lapset syntyneet. Kotiäitiydenhän ei tarvitse loppua kun lapsi on jonkun tietyn ikäinen, voi olla kotiäiti vaikka lapset olisivat koululaisia.
Ei sitten ole enää kotiäiti kun ei hoida kotona lapsiaan, kun ne lapset on koulussa. Siitä eteenpäin on vain kotirouva. Muutenhan voisi väittää olevansa kotiäiti vaikka lapsi olisi jo viisikymppinen ja itsekin isovanhempi. Kyllä kotiäiti tarkoittaa sitä, että se on vaihtoehto lasten viemiselle hoitoon alle kouluikäisenä, ja kotirouva on vain talouden naispuolinen aikuinen joka ei ole töissä eikä edes aio mennä että olisi työtön.
Jaa.