Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut kotiäitinä yli 20 vuotta, mitä ajattelet

Vierailija
29.01.2024 |

minusta? 

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätytät itsesi ja lapsesi muilla. En kunnioita yhtään.

Vierailija
62/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kuuden lapsen kanssa kotona 25 vuotta, että kaikki sai samanlaisen lähtökohdan, äiti kotona. 

Olen ylpeä kotiäiti ollut aina, en koe olevani tyhmä sen takia, voisin sanoa päinvastoin. 

Lapsillani on hyvin läheiset välit keskenään, menestyneet kaikki koulutuksessa ja työelämässä. En koe, että lapsillani olisi ollut tylsä lapsuus ilman päiväkotia ja  esikoulua, eikä lasteni hoito minua tyhmäks ole tehnyt. Pystyn kyllä keskustelemaan kaikenlaisten ihmisten kanssa missä vaan.

En ole ollut yhteiskunnan tuella kotona  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan outo kun en ajattele sinusta yhtään mitään. Kohtalosi tai elämäsi ei jostain syystä tunnu koskettavan millään tavalla minua. 😮😮😮

Vierailija
64/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kuitenkin pikkasen koskettaa, kun kommentoit jotain kuitenkin. Mutta se siitä. 

Vierailija
65/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kotirouva, ei lapsia. Meille sopii tällainen järjestely. 

Vierailija
66/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut myös koko elämäni kotona, enkä aio töihin mennä. Tuo aina jaksaa huvittaa, että ihmiset on huolissaan eläkkeestä. Se, että on kotona ei tarkoita, että olisi tyhmä tai ettei olisi huolehdittu miten pärjää jos mies kuolee tai tulisi ero. 

Ehkä sinun kohdallasi ei ole, erojuristina evp. kuitenkin satun tietämään, että suurimmalla osalla kotiäidistä on. Hämmennys on melkoinen kun paljastuukin, että kun lapset pärjäävät omillaan mies tuo kotiin nuoremman rouvan, joka on ollut useimmiten katsottuna jo pitkään. Mutta kukin tyylillään. 

Vierailija
67/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kuitenkin pikkasen koskettaa, kun kommentoit jotain kuitenkin. Mutta se siitä. 

Eikös hän vaan vastannut kysymykseesi? Piikkinä taisit tuntea kun ei kaltaisesi loi sen valitsema elämäntyyli jotakuta kiinnosta. 

Vierailija
68/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan kaveripiirimme etäisesti kuuluva henkilö, lapsiluku ja kirjoitustyyli sopii ainakin hyvin.  Jos olet, niin kerronpa tässä, että olet todella rasittavaa kuunneltavaa ja paljastan senkin, että meillä muilla on whatsapp-ryhmä, jonka ulkopuolelle sinut jätimme, että voimme sopia kaiken kivan ilman sinua. Et ehkä itse näe kuinka pienet ovat ympyräksi, ja senkinvoun tässä kertoa, että miehesi pettää sinua aina kun tilaisuus tulee. 

Vierailija
69/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhänä eläkeläisenä kituutat loppuelämän. 

Vierailija
70/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut myös koko elämäni kotona, enkä aio töihin mennä. Tuo aina jaksaa huvittaa, että ihmiset on huolissaan eläkkeestä. Se, että on kotona ei tarkoita, että olisi tyhmä tai ettei olisi huolehdittu miten pärjää jos mies kuolee tai tulisi ero. 

Ei välttämättä ole tyhmä, mutta maailma on suppeampi kuin muilla ja se tekee ihmisestä yksinkertaisen oloisen. 

Miten muka? Kun ei käy töissä, ehtii järjestää illallisia ystäville, harrastaa, matkustaa, lukea, seurata uutisia. Tietoa voi karttua todella laajasti verrattuna töissäkäyviin joilla aikaa vastaavasti ei ole. Minä esim kierrän ympäri Eurooppaa (aiemmin maailmaakin, mutta nykyään pitkät lennot tympivät niin paljon että pysyttelen Euroopan alueella) oman urheiluharrastukseni tapahtumissa. Olen selvillä tieteestä, taiteesta, politiikasta, päivän polttavista aiheista. Harrastan vuoristopatikoimista, sukeltamista ja shakkia ja olen ottanut todella paljon selvää luonnosta joka minua harrastusteni parissa ympäröi.

Sanoisin että nimenomaan se, että en vietä 8h päivässä keskittyen yhteen alaan/aiheeseen on tehnyt minusta todella monipuolisen keskustelukumppanin. Monet ystäväni käyttävätkin minua tietopankkina; luonto-, resepti-, tiede-, kieli-, ja remonttiapukyselyitä satelee. Minulta myös pyydetään matkailuneuvoja, ravintolasuosituksia jne.

Jos olisin ollut vain töissä olisin todennäköisesti paljon tylsempi. 

Vierailija
71/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kasvattanut Suomelle hyviä veronmaksajia, olet tehnyt erittäin arvokasta työtä ja lapsesi maksaa perheellenne annetut tuet takaisin valtiolle todella moninkertaisena. 

Jos olet kasvattanut loppuelämän kelaelättejä, olet käytännössä tuhlannut yli 20 vuotta muiden haitaksi. 

Vierailija
72/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan kaveripiirimme etäisesti kuuluva henkilö, lapsiluku ja kirjoitustyyli sopii ainakin hyvin.  Jos olet, niin kerronpa tässä, että olet todella rasittavaa kuunneltavaa ja paljastan senkin, että meillä muilla on whatsapp-ryhmä, jonka ulkopuolelle sinut jätimme, että voimme sopia kaiken kivan ilman sinua. Et ehkä itse näe kuinka pienet ovat ympyräksi, ja senkinvoun tässä kertoa, että miehesi pettää sinua aina kun tilaisuus tulee. 

Oletpa ilkeä ihminen. Jos sama tyyppi onkin niin hyvä vain ettei sinun kanssasi tarvi kovin paljoa olla tekemisissä. 

Vierailija
73/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja voi pojat, että olen tehnytkin ja nähnyt maailmaa. Rohkenen väittää, että tavallisen työtätekevän naisen elämä on paljon tylsempää kuin omani. Ellei nyt sitten ole oman alansa huippuosaaja ja erittäin vaativassa kansainvälisessä tehtävässä (Kuten puolet tällä palstalla kirjoittavista! Tosin ihmettelen, miten HEILLÄ on aikaa siihen 😃.)"

Voi pojat, tunnistan tyylisi. Itse olen tuollainen osaaja ja käyn täällä palstalla silloin tällöin rentoutumassa - kuten nytkin, tylsä mutta pakollinen teams kokous, jotta en ala kriittiseksi teen muuta ja annan ihmisten puhua niin pitkään kuin haluavat, tärkeää heille, minun täytyy nyt se vain sietää.

Sinusta olen ihmetellyt kuinka aina kehut elämääsi tapahtumarikkaaksi, mutta lähes aina kun pyörähdän palstalla nään sinun kirjoituksiasi. Ristiriita? Mut nyt takas kokoukseen...

Vierailija
74/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja voi pojat, että olen tehnytkin ja nähnyt maailmaa. Rohkenen väittää, että tavallisen työtätekevän naisen elämä on paljon tylsempää kuin omani. Ellei nyt sitten ole oman alansa huippuosaaja ja erittäin vaativassa kansainvälisessä tehtävässä (Kuten puolet tällä palstalla kirjoittavista! Tosin ihmettelen, miten HEILLÄ on aikaa siihen 😃.)"

Voi pojat, tunnistan tyylisi. Itse olen tuollainen osaaja ja käyn täällä palstalla silloin tällöin rentoutumassa - kuten nytkin, tylsä mutta pakollinen teams kokous, jotta en ala kriittiseksi teen muuta ja annan ihmisten puhua niin pitkään kuin haluavat, tärkeää heille, minun täytyy nyt se vain sietää.

Sinusta olen ihmetellyt kuinka aina kehut elämääsi tapahtumarikkaaksi, mutta lähes aina kun pyörähdän palstalla nään sinun kirjoituksiasi. Ristiriita? Mut nyt takas kokoukseen...

Kateuskohan siellä jollain päätään nostaa...? Mukavaa kokoustamista vaan!

-Eri (jäisin itsekin kotiin jos olisi mahdollista...)

Vierailija
75/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa ilkeä ihminen. Jos sama tyyppi onkin niin hyvä vain ettei sinun kanssasi tarvi kovin paljoa olla tekemisissä. 

Jännä, että kuitenkin nää kotiäidit omassakin ystäväpiirissä on aina kyselemässä, että voidaanko nähdä ja mitä viikonloppuna. Mutta kun kukaan ei jaksa lähteä kahvilaan kuuntelemaan  villen, Kallen ja eetun tekemisiä eikä sitä, montako koneellista pyykkiä on pesty ja minä päivänä on siivottu. Juu ei! 

Vierailija
76/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne kotiäitien lapset on tyyliä mikkosen pojat. Enempää en viitsi sanoa, mutta jos omat lapset olisi sellaisia minua hävettäisi niin saakelisti. Ammattilaiset olis joutunut nekin hoitoon heti. Nyt on myöhäistä. 

Vierailija
77/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotiäiti hoitaa kotinsa ja lapsensa tunnollisesti, eikä makaa vain sohvalla somettamassa ja lykkää lapsille einespitsaa naaman eteen, niin hieno juttu. Arvostan kotiäitejä ja harmi ettei yhteiskunnassamme heitä arvosteta vain ainoastaan palkkatyötä tekeviä ihmisiä. 

Vierailija
78/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun on kotiäiti, niin silloin ei kerry eläke ja mies lähtee? 

ihanko totta??

Vierailija
79/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että kuitenkin nää kotiäidit omassakin ystäväpiirissä on aina kyselemässä, että voidaanko nähdä ja mitä viikonloppuna. Mutta kun kukaan ei jaksa lähteä kahvilaan kuuntelemaan  villen, Kallen ja eetun tekemisiä eikä sit

Eiköhän se kuitenkin ole aivan ihmisen luonteesta kiinni eikä siitä kotiäitiydestä jos joku on tylsää seuraa. Tunnen pari kotiäitiä ja ovat meneviä, tekeviä ja itseään kehittäviä ihmisiä. Mukavia ja mielenkiintoisia ihmisiä. 

Tylsä ihminen on tylsä ihminen oli uravalinta mikä tahansa. Aktiivinen ja itseään kehittävä on sellainen myös urastaan riippumatta.

Vierailija
80/112 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä ole tyhmä, mutta maailma on suppeampi kuin muilla ja se tekee ihmisestä yksinkertaisen oloisen. 

Miten muka? Kun ei käy töissä, ehtii järjestää illallisia ystäville, harrastaa, matkustaa, lukea, seurata uutisia. Tietoa voi karttua todella laajasti verrattuna töissäkäyviin joilla aikaa vastaavasti ei ole. Minä esim kierrän ympäri Eurooppaa (aiemmin maailmaakin, mutta nykyään pitkät lennot tympivät niin paljon että pysyttelen Euroopan alueella) oman urheiluharrastukseni tapahtumissa. Olen selvillä tieteestä, taiteesta, p

Totta kai olet kaveripiirin tiedeapu, eikä se, joka asiasta on itse julkaissut 😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme