Uskotko ennustelijoihin? Onko elämäsi kulku ennustelijoitten tarokkikorteissa?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
En. Kortit ja niiden selitykset kylläkin voivat antaa uusia näkökulmia asioihin, joita ennustuksen kohteella sillä hetkellä on mielen päällä.
Uskon, että monelle noissa ennustajissa ja muissa näkijöissä on tyydyttävintä sellainen huomion kohteena oleminen, tai siis kokemus ja illuusio siitä. Joku toinen ihminen keskittyy kiireettä juuri minuun, aistii minua, haluaa minulle hyvää.
Vaikkapa ASMR-videoissa tämä on yksi suosittu teema ja triggeri, ja niistä kyllä ei kukaan voi kuvitella saavansa oikeita tulevaisuudenkuvia. Niitä katsotaan nimenomaan sen huomioiduksi tulemisen tunteen vuoksi.
Tässä on viisas kommentti. Katson joskus tarotteja ja pohdin mitä ne voisivat tarkoittaa. Ne ovat kuitenkin pahvinpaloja, ei ne osaa ennustaa.
Sanotaanko että Tarot on satunnaistettu symbolijärjestelmä jota voidaaan käyttää oman pohdinnan apuvälineenä. Toki joskus tulee kortti, jonka symbolista merkitystä joutuu aika paljon itselleen selvittämään tai sitten vaan hylkäämään sen ja toteamaan että ei, nyt olin väärässä mielentilassa.
Usein nuo itse tekemäni tulkinnat ovat positiivisia, näen korteissa enemmän mahdollisuuksia kuin varoituksia. Onko tämä suloista itsepetosta vai heijastaako se omaa, sangen optimistasta mielenlaatuani, samapa tuo. En kuitenkaan noudata korttien suosituksia sokeasti eivätkä ne ole siihen tarkoitettukaan, sillä pahvinpala ei osaa ennustaa.
Mihinkään kortteihin en usko, mutta oikeaan enustajaan voisin uskoa. Äitini oli20 v karjakko jossain keskellä Suomea maalla. Hän tapasi vanhan romaninaisen, jonka antoi ihan huvikseen ennustaa.
Nainen piti äitiäni kädestä kiinni ja tuijotti kaukaisuuteen ja kertoi uskomattoman tulevaisuuden äitini lähtökohdista. Tämä kaikki kävi vuosien mittaan toteen, joten pakko uskoa. Ilman tätä kokemusta en ehkä uskoisi.👵
Olen käyttänyt vuosikymmenen jo tarotteja.Mutta käytän niitä tulkitsemiseen, en ennustamiseen. Ne auttavat päivätajuntaa havaitsemaan asioita, jotka ovat ehkä olleet piilossa, mutta toimivat esteenä joko ajatuksellisesti tai toiminnallisesti. Myönnän kyllä, että joskus elämä väsyttää niin, että etsii niistä myös ennustuksellista pointtia. Mutta ei ne ole koskaan mitään ennustaneet. Tarotteja nimittäin voi tulkita niin monella tavalla, että kyllä sieltä jokainen voi löytää itselleen sen mieluisan lopputuloksen.
okkultismi ei oo hyvä juttu ikinä
Osaan lukea korteista ja kyllä olen huomannut, että saan aina samankaltaisen vastauksen kysymykseen vaikka jakaisin kortit uudeelleen. Esim. aina kun tein eksään liittyviä sessioita niin sain negatiivisia kortteja uudestaan ja uudestaan ja kortit kehottivat jättämään tuon henkilön ja oli tosiaan siis sellainen henkilö, joka kohteli minua todella huonosti ja uuden kumppanin kohdalla kortit taas on aina paljon positiivisempia. Samaten esim. uran suhteen kortit toistuvasti ohjaavat minua kohti erästä tiettyä alaa, jota olen itsekin pohtinut. Toisin kuin luullaan kortit eivät kuitenkaan määrää tulevaisuuttasi, vaan antavat ohjausta mihin kannattaisi pyrkiä ja mitä välttää ja mikä on todennäköisin lopputulos kysymällesi asialle tämänhetkisen käyttäytymismallisi perusteella, mutta loppukädessä sinä olet se joka tekee omat päätöksesi ja voit vaikuttaa siihen mihin suuntaa elämäsi kulkee.