Opiskelen sairaanhoitajaksi mutta sain yhteishaussa paikan ensihoitajan koulutukseen. Olenko itsekäs jos ihan paikan vastaan?
Olen siis muutamaa harjoittelua vaille valmis. Tuossa ensihoitajan koulutuksessa saan hyväksiluettua sh:n opinnot joten itse koulutus ei kestä kuin ehkä 1,5 vuotta minun osalta, mutta vien tässä samalla paikan joltakin jolla ei opiskelupaikkaa tai ammattia ole. Mitä mieltä? Itsellä vähän omatunto painaa.
Kommentit (27)
Eikö kaikki opiskelupaikan vastaanottamiset ole itsekkäitä valintoja? Jos haluat ensihoitajaksi, tietysti otat paikan vastaan. Jos taas haluat sairaanhoitajaksi, et ota paikkaa vastaan vaan opiskelet tutkintosi loppuun.
Oma napa paras napa!
MIKSI sitten hait jos et mene!
En ymmärrä, voihan sairaanhoitajakin työskennellä lanssissa.
Ei haittaa. Ole rehellisesti itsekäs ja ota se paikka. Hyviä ensihoitajia tarvitaan joilla on hyvä koulutus.
Elämän osamäärä 1: Ihmiset ovat itsekkäitä.
Hain lähinnä siksi, että ollaan miehen takia muuttamassa toiselle paikkakunnalle ja tämä oli varasuunnitelma, jos opintojen saattaminen loppuun 300km päästä osoittautuu hankalaksi. Periaatteessa voin pitää kahta koulupaikkaa yhtä aikaa ja katsoa kummasta valmistuminen on helpompaa. AP
Ei aukea toi logiikka mulle. Itsekästä hankkia koulutus alalle, johon on motivaatiota? Kyllä sen verran kurainen ala, että kaikkia motivoituneita tarvitaan
Vierailija kirjoitti:
Ei aukea toi logiikka mulle. Itsekästä hankkia koulutus alalle, johon on motivaatiota? Kyllä sen verran kurainen ala, että kaikkia motivoituneita tarvitaan
Kun voisin myös valmistua sairaanhoitajaksi ja hakea sitten sairaanhoitajille tarkoitettuun ensihoitajan muuntokoulutukseen. Nyt vien tavallaan paikan nollasta aloittavalta opiskelijalta ja menisin suorittamaan vain eh:n osuuden koska olen sairaanhoitajan opinnot jo käynyt toisessa koulussa. AP
No ainahan minkä tahansa koulupaikan vastaanottaessaan käytännössä vie paikan joltain toiselta. Kun sinut on koulutukseen hyväksytty, niin sinulla on täysi oikeus ottaa paikka vastaan.
Tietenkin otat, jos haluat ensihoitajaksi. Se paikka on joltain pois joka tapauksessa vaikka hakisit vasta valmistumisesi jälkeen. Ihan normaalia eikä omatunnon tarvitse soimata.
Mieti nyt esimerkiksi jotain Anni Vuohijokea, hän joku DI ja lisäksi lääkäri eikä varmasti mieti kenen opiskelupaikan vei tai kuinka monta vuotta maksutonta opiskelua on vetänyt.
Kannattaa mennä. Sinne ei kaikki pääse. Jotkut hakevat useita kertoja.
Vierailija kirjoitti:
Karma kuittaa myöhemmin.
Karmaa ei ole olemassa. Tai jos on, niin se on pahasti rikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun voisin myös valmistua sairaanhoitajaksi ja hakea sitten sairaanhoitajille tarkoitettuun ensihoitajan muuntokoulutukseen. Nyt vien tavallaan paikan nollasta aloittavalta opiskelijalta ja menisin suorittamaan vain eh:n osuuden koska olen sairaanhoitajan opinnot jo käynyt toisessa koulussa. AP
Tämä on sinun yksi ja ainutkertainen elämä, joten miksi jarrutat itseäsi miettimällä tuollaista?
Lisäksi, hoitajista on niin suuri pula, että jokainen alalle haluava kyllä varmasti pääsee, vaikka nyt jäisi opiskelupaikka saamatta.
Vierailija kirjoitti:
Hain lähinnä siksi, että ollaan miehen takia muuttamassa toiselle paikkakunnalle ja tämä oli varasuunnitelma, jos opintojen saattaminen loppuun 300km päästä osoittautuu hankalaksi. Periaatteessa voin pitää kahta koulupaikkaa yhtä aikaa ja katsoa kummasta valmistuminen on helpompaa. AP
Sanoi olevasi muutamaa harjoittelua vaille valmis. Miksi keskeytät loppuvaiheessa olevat opintosi miehen takia? Itse asuin kaksi vuotta puolison kanssa eri paikkakunnilla työni vuoksi. Näimme viikonloppuisin ja tietenkin lomilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos tekisit näin, joutuisit opiskelmaan sairaanhoitajaksi sillä paikkakunnalla / sen paikkakunnan AMK:ssa jossa nyt asut, kun taas ensihoitajaksi voisit opiskella sillä paikkakunnalla, minne olette muuttamassa?
Jos haluat ensisijaisesti ensihoitajaksi ja sen opiskeleminen onnistuu juuri sillä paikkakunnalla, jonne olet muuttamassa, niin itse ainakin ottaisin paikan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoi olevasi muutamaa harjoittelua vaille valmis. Miksi keskeytät loppuvaiheessa olevat opintosi miehen takia? Itse asuin kaksi vuotta puolison kanssa eri paikkakunnilla työni vuoksi. Näimme viikonloppuisin ja tietenkin lomilla.
Harkat on helppo suorittaa missä vaan, ne ei sido millekään paikkakunnalle. Ainut kompastuskivi on syventävä vaihe, läsnäolopakollisia opintoja olisi vielä pari kk edessä ja niiden osalta joudun pohtimaan että miten järjestyy, opiskelenko loppuun nykyisessä vai miten. Ja meillä on kaksi lasta niin ei haluta asua edes tilapäisesti erillään. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No päätä itse. Elätkö elämääsi jota kuta toista varten tai siksi, että et olisi itsekäs? Vai elätkö itseäsi varten. Henkilökohtaisesti en ole ikinä ymmärtänyt noita "vie opiskelupaikan toiselta" -juttuja. Se saa ja ansaitsee, joka pääsee. Ikinä ei tule vastaan "vie työpaikan toiselta" -juttuja. Miksi opiskelupaikka olisi eri?
No, jos haluat ensihoitajaksi, niin sitten otat sen paikan vastaan.