Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitaisiinko toimeentulotuki muuttaa esim. ruokakupungeiksi?

Vierailija
27.01.2024 |

Voitaisiin samalla ohjailla ihmisiä terveempiin elintapoihin. Pääpaino kasviksissa.

Kommentit (711)

Vierailija
301/711 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin kuukauden ravintosuositusten mukaisen määrän monipuolisesti terveellisiä kasviksia kuponkina. Sen verran kalliita ovat!

Vierailija
302/711 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä Hönö en osaa edes ostaa lippua jääkiekko-otteluun tai junaan. En ole koskaan mennyt linja-autolla tai junalla yksin toiseen kaupunkiin. Ja olen kohta 50v ja AMK-tutkinto.

Haluaisin matkustaa junalla Töölööseen.

Jos ikää on 50 niin täytyisi päästä kokemaan edes junalla toisessa kaupungissa käynti.

Katselin kesällä vr :n junaa. Ja olisi niin tehnyt mieli mennä kyytiin. Olen ollut junassa 30 vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/711 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän äiti meinasi soittaa viranomaisille, että joku lapsi ajaa autoa. No, se olikin se Tampereen pikkumies. Jestas se on pikkuinen. 

Onko sillä sellanen lasten korokeistuin, että näkee ratin yli. 

Noloo 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
304/711 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä Hönö en osaa edes ostaa lippua jääkiekko-otteluun tai junaan. En ole koskaan mennyt linja-autolla tai junalla yksin toiseen kaupunkiin. Ja olen kohta 50v ja AMK-tutkinto.

Jos ikää on 50 niin täytyisi päästä kokemaan edes junalla toisessa kaupungissa käynti.

Katselin kesällä vr :n junaa. Ja olisi niin tehnyt mieli mennä kyytiin. Olen ollut junassa 30 vuotta sitten.

Työttömiä arvostellaan joten en käy ulkona ollenkaan paitsi viemässä roskat ja puolison kanssa ruokakaupassa.

Vierailija
305/711 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolon näköistä, kun Tampereen pikkumies kulkee junassa. Ikkunasta näkyy vain lippalakki. Pitäisikö sen ottaa korokepenkki mukaan junaan 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
306/711 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä arvostellaan joten en käy ulkona ollenkaan paitsi viemässä roskat ja puolison kanssa ruokakaupassa.

En uskalla mennä ulos edes kävelylle, koska yhden kerran naapuri rupesi haukkumaan minua työttömyydestä noin 8 vuotta sitten. En käy kävelyllä edes töissä ollessa, koska se ei ole vakituinen työpaikka ja olen siis periaatteessa aina työtön. Olen silti aasintuntia ja on AMK-tutkinto.

Vierailija
307/711 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskalla mennä ulos edes kävelylle, koska yhden kerran naapuri rupesi haukkumaan minua työttöm

Minä Tampereen pikkumies en uskalla enää mennä kävelylle, koska naapuri rupesi haukkumaan lyhyeksi ja pelkään naapurin isoja poikia 😭

Vierailija
308/711 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä köyhiä vituttaa olla riippuvaisia veronmaksajista. Te ette ole tässä yhteiskunnassa muu kuin täysi rasite.

Ei tule näillä ruikuttajilla mieleen, että kielitaitoiset nettoveronmaksajat voivat nostaa kytkintä ja muuttaa maahan, jossa palkat ovat paremmat ja verotus kevyempää? Verojen nosto johtaa siihen, että osaajat menevät muualle. Kannattaisiko olla vähän nöyrempi sen ruokkivan käden edessä? 

Mitkä ihmeen nettoveronmaksajat? itse itsesi koulutit? Ilman koulutusta olisit kippo kädessä kadulla. 

Itseasiassa kouluttauduin ulkomailla lainarahalla. Velka on jo maksettu pois ja olen maksanut jo moninkertaisesti peruskoulutukseeni menneet kulut veroina.

Tulin Suomeen iäkkäiden vanhempieni vuoksi, koska selkärankani ei veny siihen että he ovat täällä oman onnensa nojassa.

Olishan ne sinun vanhemmat voineet muuttaa sinun luo sinne ulkomaille. Ihan turhaan luovuit hyvästä työpaikastasi.

Vierailija
309/711 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan Wilmaan!!!

Vierailija
310/711 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävää, että Tampereen pikkumies pelkää naapurin isoja poikua. Voima kun miehellä menee pituuden mukaan. Mitä pienempi mies sitä vähemmän voimaa. Ei pärjää isommille. 

Vierailija
311/711 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole harrastanut liikuntaa 30 vuoteen. En jaksa. Elämä on täyttä Hönöilyä.

Vierailija
312/711 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koska tarvitsee muutakin kuin ruokaa. Ruoka vie yli 300e/kk. Kun saa 500e/kk, siitä ei jää käyttöön kovin paljoa rahaa laskujen jälkeen. Jotkut ostaa vielä bussilipun 66,60e/kk. Voit laskea itse tuosta miten paljon terveellistä elämää toimeentulotuella elää.

Vierailija
313/711 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole harrastanut liikuntaa 30 vuoteen. En jaksa. Elämä on täyttä Hönöilyä.

Olen jo neljättä syksyä uudessa työpaikassa koe-ajalla. Työsopimus 6 kuukautta, josta koe-aika 3 kuukautta eikä aluksi saa sairasajan palkkaa.

Aina kun on kokous joudun ottamaan sairaslomaa tai lomapäivän, kun en pysty olemaan siellä.

Vierailija
314/711 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo neljättä syksyä uudessa työpaikassa koe-ajalla. Työsopimus 6 kuukautta, josta koe-aika 3 kuukautta eikä aluksi saa sairasajan palkkaa.

Aina kun on kokous joudun ottamaan sairaslomaa tai lomapäivän, kun en pysty olemaan siellä.

Minua Hönöä ei voi lähettää koulutukseen toiseen kaupunkiin yksin. Ensinnäkään en osaa ostaa juna tai linja-auto lippuja. Enkä osaa käyttää karttasovelluksia. 

Vierailija
315/711 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräässä aasialaiskylässä lähes kaikki asukkaat asuvat yhdessä talossa. Tämä voisi toimia Suomessakin. Kaikki tt-tukiasukkaat voisivat asua samassa talossa halvassa sijainnissa ja talossa olisi kaikki tarvittava kuten pesula, ruokajakelu, yhteiskäyttötietokoneita, apteekki ja sote-asema. Sinkuille olisi soluhuoneet ja perheille perheasunnot kuten opiskelijoilla. Ylläpitotöillä voisi saada pientä taskurahaa.

Tämmöinen komunalka olisi ihan hyvä säästö kaikille työssäkäyville.

Hallitus saisi Suomeen edullista työvoimaa, kun ihmisten elinkustannukset olisivat pienet,  ja näinollen säästöä. Palkan voisi maksaa ruokakuponkeina, koska työtä tehtäisiin moraalisista syistä ja valtio tarjoaisi kaiken tarvittavan. Valtio osoittaisi työn, että sitä varmasti riittäisi kaikille. 

Ihan hyviä kommunistisia ideoita on hallitus jo kertonutkaan.&

Et tainnut ihan ymmärtää ehdotusta. Kommunismi passivoi ihmisiä, mutta tuo järjestely aktivoisi ihmisiä ottamaan vastuuta omasta elämästään. Nythän sossutatut voivat elää yhtä rikasta elämää kuin työssäkäyvät, eikä se ole oikeudenmukaista. Täyslusmut, jotka itsensä elättämiseen eivät kykene tai halua, saisivat silti asua ihmisarvoisissa olosuhteissa eivätkä joutuisi kärsimään nälästä tai kylmästä.

Vierailija
316/711 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokakupongilla on helppo maksaa esim lääkkeet. Ei st varmaan joku persujen äänestäjå taas vauhdissa aivopierujen kanssa 

Suomessa on jo käytössä esim maksusitoumus apteekkiin eli lääkkeisiin tarvittavia varoja ei saa rahana.

Muistan, kun nämä apteekin maksusitoumukset tuli käyttöön. Monelta loppui samalla reseptilääkkeen käyttö, kun sitä varten ei vanhan sossun tiskiltä suoraan saatua rahaa voinut enää käyttää kaljaan ja röökiin.

Vierailija
317/711 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät on niin tyhmiä etteivät ne rahasta ja sen käytöstä ymmärrä, joten kupongit tai mieluimmin ruoka kassit niin pysyvät elossa ja ei kulu rahat viinaan.

Vierailija
318/711 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun köyhälle antaa rahaa, on suuri todennäköisyys että osa siitä kuluu rahapeleihin, tupakkaan, alkoholiin, kapakoihin, heräteostoksiin tai pahimmillaan huumeisiin ja epämääräisten velkojen selvittelyyn. Osa rahasta saattaa valua ties mille rikollisjärjestölle ulkomaita myöten.

Jos on aidosti köyhä, niin ruokakupongin tai jonkin muun hyötykupongin myöntämisen ei pitäisi olla mikään ongelma.

Niin se taitaa olla. Kun kaupassa näkee aivan liian hyvin puetun yhteiskunnan elätin ja hänen kolme lastaan, tulee katsottua hänen ostoskärryihinsä, jossa näkyy oikein kaksi keittokinkkupakkausta ja jopa kermajuustoa, sekä puolen kilon paketti voita. Täytyy vaan ihmetellä, onko meidän veronmaksajien elätettävä köyhätkin niin hyvin ja ylellisesti, että heillä on ruokapöydässään oikein valkoista leipää, jossa on oikeaa kallista voita, ja jopa kermajuustoa

Lastenko kuuluisi olla nälässä?

Vierailija
319/711 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämä jatkuva tarve ohjailla muiden ihmisten elämää oikeen kumpuaa?

Jotkut ovat sellaista koulukiusaajatyyppiä.

Vierailija
320/711 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät on niin tyhmiä etteivät ne rahasta ja sen käytöstä ymmärrä, joten kupongit tai mieluimmin ruoka kassit niin pysyvät elossa ja ei kulu rahat viinaan.

Valitettavasti näin. Jos monta vuosikymmentä on mennyt elämänhallinnan puutteen vuoksi reisille, on vastuutona jättää näin vajukkia ihmistä pelkän rahan varaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi