Voitaisiinko toimeentulotuki muuttaa esim. ruokakupungeiksi?
Voitaisiin samalla ohjailla ihmisiä terveempiin elintapoihin. Pääpaino kasviksissa.
Kommentit (711)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun lapsi ei päässyt ammattikorkeakouluun. Sellaista se on, kun 2 tyhmää tekee lapsia niin tulee yksi tyhmä lisää.
Eikös sulla Hönö ole 2 tyhmää jälkeläistä 🤣😂
Tampereen miehellä ei ole jälkeläisiä ollenkaan.
Laiska ja lapseton.
Mä Hönö olen 20 vuoden aikana käynyt kerran elokuvissa, 5 kertaa uimahallissa, 2 kertaa baarissa.
Olen kohta 50 ja ollut kerran elämässä lentokoneessa ja 2 kertaa jääkiekko-ottelussa.
Ja mulla on sentäs AMK-tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmeisesti jotenkin todellisuudesta vieraantunut. Jos palkka on niin pieni, että siitä ei mitään jää säästöön, vaikka mitään ylimääräistä ei osta, niin miten varaudut siihen, että s
Sehän on oma valintasi että et ole mennyt parempipalkkaisiin töihin.
Tai kouluttaunut.
En ole tuo edellinen, jolle esität typerän kommenttisi. Minulla on yliopistotason ja opistotason koulutus, ammattikoulu ja lukio erittäin hyvin arvosanoin suoritettuna sekä takana yli 30 vuotta vientiteollisuuden työpaikassa. Olen siis tuonut aitoja verotuloja valtiolle. Silti jäin ikäännyttyäni työttömäksi muutosneuvotteluissa. Olen saanut vain ilmaistöitä, palkkatukitöitä ja velvoitetöitä. Palkka on ollut aina huomattavasti huonompi kuin entisen työurani aikana. Niin, oma valintahan tuo on ollut, että en ole vaan MENNYT vaikka postin pääjohtajaksi parempipalkkaisiin töihin. (Ai niin, postin pääjohtajan palkkahan menee täysin verotuloista).
Vierailija kirjoitti:
196: harrastaa ratsastusta ja laskettelua?! Eihän meillä ole edes varaa ajaa bussilla. Yli 6 euroa maksaa edestakainen matka pk-seudulla. Se on melkein päivän ruokabudjetti.
Tämä.
Onko työpaikka, mutta ei lapsia.
Niin, olet laiska ja lapseton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun lapsi ei päässyt ammattikorkeakouluun. Sellaista se on, kun 2 tyhmää tekee lapsia niin tulee yksi tyhmä lisää.
Laiska ja lapseton.
Mä Hönö olen 20 vuoden aikana käynyt kerran elokuvissa, 5 kertaa uimahallissa, 2 kertaa baarissa.
Olen kohta 50 ja ollut kerran elämässä lentokoneessa ja 2 kertaa jääkiekko-ottelussa.
Minä Tampereen pikkumies en ylety ilman tikapuita ylähyllylle ja vaatteet ostan lasten osastolta. Housussa pieni prinssinakki, en ole vielä naista saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokakupongilla on helppo maksaa esim lääkkeet. Ei st varmaan joku persujen äänestäjå taas vauhdissa aivopierujen kanssa
Suomessa on jo käytössä esim maksusitoumus apteekkiin eli lääkkeisiin tarvittavia varoja ei saa rahana.
Olen nähnyt jonkun maksavan ruokaostokset maksusitoumuksella. Tavalllisen näköinen ihminen.
Olen ollut jonossa kun ostokset maksettiin maksusitoumuksella, kassahenkilöllä oli paljon työtä selvittelyissä. Kiva jonottaa 15 minuuttia kun on kiire.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina jenkeissä puhutaan ruokakupongeista kun on kyse jostain sossutyypeistä? Onko se siis käytäntö, että osa rahana ja osa kuponkeja? Tuskin myt kaikkea tukea voi ruokskupinkeina antaa tai sitten tarvitaan eri kupongit apteekkiin ja vaatekauppoihin.
Heureka miksei voisi olla niin, että jos ottaa vaikka puolet tuesta ruokakuponkeina, siis siitä käytettävästä käyttörahasta asumismenojen jälkeen, saa vähän enemmän tukea, kun jos olisi rahana. Ei mene kaikki viinaan ja tupakkaan tai kosmetiikkaan!
Moni köyhä ei käytä mitään mainitsemaasi tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä köyhiä vituttaa olla riippuvaisia veronmaksajista. Te ette ole tässä yhteiskunnassa muu kuin täysi rasite.
Ei tule näillä ruikuttajilla mieleen, että kielitaitoiset nettoveronmaksajat voivat nostaa kytkintä ja muuttaa maahan, jossa palkat ovat paremmat ja verotus kevyempää? Verojen nosto johtaa siihen, että osaajat menevät muualle. Kannattaisiko olla vähän nöyrempi sen ruokkivan käden edessä?
Mitkä ihmeen nettoveronmaksajat? itse itsesi koulutit? Ilman koulutusta olisit kippo kädessä kadulla.
Itseasiassa kouluttauduin ulkomailla lainarahalla. Velka on jo maksettu pois ja olen maksanut jo moninkertaisesti peruskoulutukseeni menneet kulut veroina.
Tulin Suomeen iäkkäiden vanhempieni vuoksi, koska selkärankani ei veny siihen että he ovat täällä oman onnensa nojassa. Kun heistä aika jättää, muutan pois.
Eli tunge sinä vain se kipposi sinne minne päivä ei paista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiska ja lapseton.
Minä Tampereen pikkumies en ylety ilman tikapuita y
Mä Hönö tradenomi olen ollut elämässä 2 kertaa jalkapallo-ottelussa.
Olisi hyvä, että työttömät voisi lähteä kotoa johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiska ja lapseton.
Hei Tampereen pikkumies, sä taidat olla kalju.
Mene Turkkiin istuttamaan hiukset päähän.
Jos sellaiseen menisi, niin toimeentulotuen arvoa nostettaisiin. Nyt se ei riitä ruokaan, hygieniatarvikkeisiin, puhelin/nettilaskuun, tarpeellisiin vaatteisiin ja kenkiin. Ruokakuponkeja ei voisi antaa vain esim. 20 päiväksi kuukaudessa ja väittää, että sillä kyllä pärjää, vaan pitäisi antaa 30 ja 31 päiväksi.
Olisi annettava ruokakupongit 30-31 päiväksi, talvivaatekupongit, kenkäkupongit, kesävaatekupongit, puhelin/nettikupongit, hygieniatarvikekupongit, bussi/junalippukupongit ja kodintarvikekupongit.
Myös lapsille joululahjakupongit. Ainakin.
Naiset nauravat Tampereen pikkumiehelle jalkapallo- ottelussa. Se on kalju ja lyhyt ja käyttää pikkupoikien lippalakkia.
Mä Hönö en osaa edes ostaa lippua jääkiekko-otteluun tai junaan. En ole koskaan mennyt linja-autolla tai junalla yksin toiseen kaupunkiin. Ja olen kohta 50v ja AMK-tutkinto.
Haluaisin matkustaa junalla Töölööseen.
Vierailija kirjoitti:
Mä Hönö en osaa edes ostaa lippua jääkiekko-otteluun tai junaan. En ole koskaan mennyt linja-autolla tai junalla yksin toiseen kaupunkiin. Ja olen kohta 50v ja AMK-tutkinto.
Minä pikkumies olen mennyt junalla toiseen kaupunkiin. Kaikki nauraa minulle junassa, kun jalat ei ylety penkiltä lattiaan asti.
Vierailija kirjoitti:
Jos sellaiseen menisi, niin toimeentulotuen arvoa nostettaisiin. Nyt se ei riitä ruokaan, hygieniatarvikkeisiin, puhelin/nettilaskuun, tarpeellisiin vaatteisiin ja kenkiin. Ruokakuponkeja ei voisi antaa vain esim. 20 päiväksi kuukaudessa ja väittää, että sillä kyllä pärjää, vaan pitäisi antaa 30 ja 31 päiväksi.
Olisi annettava ruokakupongit 30-31 päiväksi, talvivaatekupongit, kenkäkupongit, kesävaatekupongit, puhelin/nettikupongit, hygieniatarvikekupongit, bussi/junalippukupongit ja kodintarvikekupongit.
Myös lapsille joululahjakupongit. Ainakin.
Ja lääkekupongit, vuokranmaksukupongit, sähkölaskukupongit, terveyskeskusmaksukupongit.
Hei Tampereen pikkumies. Matkustatko sä junassa lasten lipulla?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Meidän äiti meinasi soittaa viranomaisille, että joku lapsi ajaa autoa. No, se olikin se Tampereen pikkumies. Jestas se on pikkuinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos ikää on 50 niin täytyisi päästä kokemaan edes junalla toisessa kaupungissa käynti.
Vierailija kirjoitti:
Meidän äiti meinasi soittaa viranomaisille, että joku lapsi ajaa autoa. No, se olikin se Tampereen pikkumies. Jestas se on pikkuinen.
Onko sillä sellanen lasten korokeistuin, että näkee ratin yli.
Et ap ole tosissasi? Päätäntävalta rahankäytöstä on myös toimeentulotuen saajalla.