Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaisten lihavuus vain yleistyy

Vierailija
27.01.2024 |

Ja kyllä sen katukuvassakin huomaa. 1,2 miljoonaa ylipainoista aikuista, aivan törkeän paljon. 

Kommentit (212)

Vierailija
121/212 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjathan on ilmaisia, metsät pullollaan-viitsimislkysymys. Pulskien perheiden ruokakärryissä ei ole mitään mistä ruokaa valmistetaan( lihaa, kalaa, kanaa, kasviproteiinia) on vaan ISOJA pusseja sipsejä, katkkia, limsaa , jäätelöä jne ja kananugetteja tai pinaattilättyjä eineksillä kasvaneille lapsille laiskuutta tämäkin

En ole huomannut samaa. 

Vierailija
122/212 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hoikka (syön terveellisesti ja rakastan liikuntaa) ja aina joku irvileuka vittuilemassa kun en esim. aina ota jälkiruokaa. esim. jos on tullut herkuteltua viikonloppuna, saatan skippaa jonkun turhanpäiväisen pullan, josta en edes tykkää. Jengi ei tunnu tajuavan,että juuri tuollaisilla ratkaisuilla pysyy hoikkana. Jos herkuttelee, niin sitten vähän tasapainottelee seuraavina päivinä. Jotkut luulee, että oon joku ylikontrolloiva niuho, vaikka oikeasti en näe koskaan nälkää ja syön ihan normiruokaa - toki järkevästi valikoiden. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/212 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannut, että monella aikuisella on aivan järkyttävä ruokahalu. Vaikka olisi ihan istumatyössä, kulkee työmatkat autolla ja istuu sohvalla illat. En enää halua lähteä kavereiden kanssa matkalle, kun heillä on koko ajan nälkä ja pitäisi olla ravintolassa.

Jostain syystä kuvitellaan että istumatyötä tekevän täytyy syödä kolme ateriaa päivässä ja muuta siihen päälle. 

Toisaalta moni fyysistäkin työtä tekevä on lihava koska syövät liikaa lihaa, limuja kiskotaan, myös tupakkia polttavat enemmän ja alkoholia menee mikä lihottaa. 

Vierailija
124/212 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs muutakaan iloa köyhillä on muuta kuin syöminen. Kaupat pursuaa herkkuja eikä ole pula-aika. 😋 Onko se mikään ihme. Harvoja kiinnostaa pienipalkkaiset raskaat työt joita ei edes huonokuntoiset hoikatkaan välttämättä kestäisi.

Köyhimmät lihoo kun ei ole varaa millään sisäfileellä ja kalliilla marjoilla elää vaan halvinta mättöä. Ei ole varaa menevään elämään kuten varakkaat pyörivät koko ajan matkoilla ja kalliissa harrastuksissa.

Tekosyitä. Tuo halvin mättö on kilohinnaltaan paljon kalliimpa kuin huomattavasti terveellisempi ruoka kuten kananmunat, hedelmät, puurot, vihannekset ja kana yms. 

Mikä ihmeen esimerkki tuo sisäfilekin muka on? 

Vierailija
125/212 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu hyvältä olla laiha hahaha senkin läskipallerot :DDD

Vierailija
126/212 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuuden saisi helposti pois verotuksen keinoin jos vain haluttaisiin.

Kaikille asetettaisiin läskivero joka olisi maksimissa 20% tuloista tai 2000 euroa per vuosi sen mukaan kumpi vero on suurempi. Maksimivero määrättäisiin jos rasvaprosentti on naisilla yli 65 ja miehillä yli 60 ja vastaavasti verovapauden saisi jos prosentti alittaa naisilla 20 ja miehillä 15. 

Rasvaprosentin voi käydä mittauttamassa auktorisoiduissa mittauspisteissä itse kustannettuna (kulu verovähennyskelpoinen) ja mittauspiste toimittaa tiedon automaattisesti verottajalle.

Jos verottajalla on tiedossa tuore alle vuoden vanha rasvaprosenttimittaustulos veroehdotus tehdään sen mukaan. Jos mittaustulos puuttuu niin vero on maksimi.

Vierailija
127/212 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuuden saisi helposti pois verotuksen keinoin jos vain haluttaisiin.

Kaikille asetettaisiin läskivero joka olisi maksimissa 20% tuloista tai 2000 euroa per vuosi sen mukaan kumpi vero on suurempi. Maksimivero määrättäisiin jos rasvaprosentti on naisilla yli 65 ja miehillä yli 60 ja vastaavasti verovapauden saisi jos prosentti alittaa naisilla 20 ja miehillä 15. 

Rasvaprosentin voi käydä mittauttamassa auktorisoiduissa mittauspisteissä itse kustannettuna (kulu verovähennyskelpoinen) ja mittauspiste toimittaa tiedon automaattisesti verottajalle.

Jos verottajalla on tiedossa tuore alle vuoden vanha rasvaprosenttimittaustulos veroehdotus tehdään sen mukaan. Jos mittaustulos puuttuu niin vero on maksimi.

Tämä käyttöön heti niin velkakriisi on ratkaistu.

Vierailija
128/212 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs muutakaan iloa köyhillä on muuta kuin syöminen. Kaupat pursuaa herkkuja eikä ole pula-aika. 😋 Onko se mikään ihme. Harvoja kiinnostaa pienipalkkaiset raskaat työt joita ei edes huonokuntoiset hoikatkaan välttämättä kestäisi.

Köyhimmät lihoo kun ei ole varaa millään sisäfileellä ja kalliilla marjoilla elää vaan halvinta mättöä. Ei ole varaa menevään elämään kuten varakkaat pyörivät koko ajan matkoilla ja kalliissa harrastuksissa.

Köyhyys on tekosyy.

Sieltä korista löytyy mättöä joka

- maistuu hyvältä

- on helppoa laittaa (mikroon->valmis)

Korista löytyy myös sokerijugurtteja ja sokerivanukkaita, sokerimehua, karkkia, sipsejä, kaljaa, siideriä, jne. Kaikki ravintoköyhää ja täysin tarpeetonta.

Jos köyhä oikeasti söisi halvinta makaronia tarjousjauhelihan ja veden kanssa, ei sillä lihoisi. Ja oikeasti jättämällä turhakkeet pois, pystyisi vaihtamaan tarjousjauhelihan kanaan ja ostamaan vihanneksiakin.

Vierailija
129/212 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 165 cm pitkä ja painan 67,5 kg. Olen normaalipainoinen, mutta minulla on iso läskimaha ja muuallakin roikkuu ja hyllyy. :) 

Vierailija
130/212 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on liiallinen proteiinin saanti se syy

Ei ole. Sokerilla ja muilla hiilihydraateilla ne ihmiset itseään (ja lapsiaan) lihottavat, esimerkiksi myös karhut lihottavat itsensä sokerilla ennen talviunta.

Vierailija
131/212 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa olla normaalipainoinen!

Ja on myös helppoa pysyä sellaisena koko ikänsä.

Vierailija
132/212 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marjathan on ilmaisia, metsät pullollaan-viitsimislkysymys. Pulskien perheiden ruokakärryissä ei ole mitään mistä ruokaa valmistetaan( lihaa, kalaa, kanaa, kasviproteiinia) on vaan ISOJA pusseja sipsejä, katkkia, limsaa , jäätelöä jne ja kananugetteja tai pinaattilättyjä eineksillä kasvaneille lapsille laiskuutta tämäkin

Kun käytännössä miettii kauanko kestää kerätä parikin litraa marjoja, niin kyllä siinä tunteja menee. Ihan miten jaksaa aikansa kuluttaa. kyllä on aika tylsämielistä meininkiä kyykkiä metsässä ja keräillä jotain helvetin marjoja. Yksinkertaisten ihmisten hommaa sanoisinko.

Yksikään älykäs yritysjohtaja ei kerää mitään marjoja.

Sinä sitten käytät aikasi syöden pullaa ja koko ajan paisuen :D

Vierailija
133/212 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää lihaa ja eläinrasvaa sillä se on nykyihmisen luontainen ruokavalio. Sokerien, tärkkelysten ja kasvisten syönti lihottaa.

Vierailija
134/212 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se VHH-villitys mikä lihottaa. Ensin laihdutetaan VHH:lla ihan älyttömän nopeasti. Sitten kyllästytään siihen kun painon pudotus hidastuu. No siinä vaiheessa on jo elimistö pahasti säästöliekillä ja lihoo takaisin korkojen kera. Ja kierre on valmis. Olenko väärässä?

Vierailija
135/212 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on se VHH-villitys mikä lihottaa. Ensin laihdutetaan VHH:lla ihan älyttömän nopeasti. Sitten kyllästytään siihen kun painon pudotus hidastuu. No siinä vaiheessa on jo elimistö pahasti säästöliekillä ja lihoo takaisin korkojen kera. Ja kierre on valmis. Olenko väärässä?

Eli lihotaan sillä normiruokavaliolla - siinä olet täysin oikeassa.

Vierailija
136/212 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainoinen täällä. Tosta mättöruoasta mitä ylipainoiset yleensä vetää: mä kävin eilen pitkästä aikaa pizzalla puolilta päivin. Tulin niin täyteen, että koko loppupäivänä en pystynyt syömään muuta. Vettä join. Aamulla vaaka näytti +1 kg. Se on toki nestepainoa, koska pizzassa on sika paljon nestettä sitovaa suolaa.

Mietin siinä, että miten jotkut pystyy syömään usein esim. pizzaa ja sen jälkeen pitkin päivää kaikenlaista muuta epäterveellistä. Ei ihme kun porukat lihovat.

Olen hoikka mies ja voin syödä kerralla noin puolet pizzasta. Jos syön enemmän kuin sen kun mahani sanoo, että nyt on täyttä, minulle tulee yököttävä olo. En siis venytä mahalaukkuani sellaiseksi 10 litran säkiksi.

Vierailija
137/212 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä lihavat vit***uilevat kun syön heidän mielestään aivan liian vähän, olen 149 cm pitkä ja 40 kg, erittäin pienikokoinen nainen. Alan lihomaan jos syön enemmän kuin yli 1400 kaloria päivässä. olen keski-ikäinen istumatyöläinen, tosin urheilen 5 krt viikossa.

Töissä minulle naiset piikittelevät miten vähän syön. En kehtaa sanoa että he itse syövät aivan liikaa. Ihan jäätäviä annoskokoja ja sitten samaan aikaan valitetaan että lihovat pelkästä ruoan katselemisesta. Ja iltapäivällä mussutetaan pullaa ja keksiä kahvitauolla ihan joka päivä. Olen meistä keski-ikäisistä työkavereista ainoa hoikka ja urheilullinen. 

Sano vain takaisin vastaavalla tavalla, sinulla on oikeus siihen. 

Vierailija
138/212 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli lihotaan sillä normiruokavaliolla - siinä olet täysin oikeassa.

Ei lihottaisi jos ei ensin pistettäis elimistöä ihan sekaisin jollain huuhaa-dieetillä. Ei ole normaalia laihtua jotain 5kg viikossa. Se ei ole pysyvää. Tietysti jos haluaa elää koko loppuelämän ilman hiilareita niin mikäs siinä. Itse haluan nauttia tästä lyhyesti elämästä. Ja olen normaalipainoinen.

Vierailija
139/212 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpahan mistä laihduttaa jos/kun tulee tiukat ajat ruuan suhteen. Heikoimmassa jamassa on ne joilla ei ns "vara ravintoa " vyötärön ympärillä.

Ei ole tulossa. Tuo on taas yksi tekosyy itsensä lihottamiseen aivan tarkoituksella.

Vierailija
140/212 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kukaan ei osaa neuvoa satavarmaa laihdutuskeinoa. Ravitsemusterapeutti viimeksi sanoi että syön aivan liian vähän ja lisäsin proteiineja ohjeen mukaan. Puoli vuotta ja 5 kg lisää painoa. Taas menee vuosi kaksi liki 1000 kcal päivädieetillä että saa pois kun ei pysty liikkumaan enemmän.