Te joilla aukeaa sormet haavoille pakkasen vuoksi - Parhaat vinkkinne?
Saan basimysinin ja voiteen peräkkäisellä käytöllä pidettyä pari päivää haavat umpeen ja sitten taas repeää auki. Alkaa potuttaa tämä. On sekä rystyset, että sormenpäät auki.
Kommentit (26)
Oisko ihan talivoide. Sitä saa Kotitilan kaupasta. Sisältää monia vitamiineja ja on luonnon tuote.
Minun pitää rasvata käsiä monta kertaa päivässä. Ostan Medisoftin käsivoidetta, joka on pumppupullossa. Siitä saa kätevästi otettua, ei tarvi pelata korkkien kanssa.
Pakkasesta en tiedä, mitä se vaikuttaa, koska pakkasella kuuluu olla sellaiset hanskat kädessä, jotka pitävät lämpöä. Ja ihon rasvaus tarpeeksi paksulla perusvoiteella ennen ulos menoa on myös tärkeää muuallakin kuin kasvojen alueella.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tehoaa vaseliinipohjainen voide. Paras on ollut lehmille tarkoitettu bio-vedinvoide, mutta sitä myydään vain meijerin myymälöissä. Sitä yöksi käsiin ja puuvillaiset alushanskat päälle.
Varmaan pysyy nännitkin kunnossa sitten
Vierailija kirjoitti:
Aina nahkahanskat kädessä, ei siis mitään keinokuitukäsineitä, ei paljain käsin pakkasessa, pesen kädet pesuvoiteella, en rasvaa käsiä.
Aikoinaan ostin Helsingin keskustasta nahkakäsineliikkeestä "sikakalliit" käsineet joissa oli ihastuttava vuori. Se ei kutissut eikä mitään, hanskat oli siannahkaa tms. hyvin pysyi kädet kunnossa. Oisko ollu silkkiä se vuori jos en väärin muista. Sauso oli se liike. Mutta joo, olivat aika kalliit!
Minulle apteekissa neuvottiin punaista Betadinea, on tosi hyvin auttanut. Puuvillahanskat käsiin rasvauksen jälkeen ja sitten nukkumaan. Turhaan vuosia kärsin ko vaivasta.
Sisäisesti myös B-vitamiinia.