Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sellainen ihana mättöruoka sinulle, jota kehtaat tehdä vain harvoin? Kaikki vinkit kehiin, haluan syntisen hyvää ruokaa.

Vierailija
26.01.2024 |

Minulla on paljon mielessä mitä ruokia teen ensi viikolla. 

Ainakin tulista ja kermaista pastaa, erikoisohjeella tehtyä pizzaa sekä kaalipyöryköitä, ruskeaa kastiketta ja kermaperunoita.

Haluan kokeilla kaikkea muutakin todella ihanaa mättöä. Sellaista mitä ihmiset kehtaa tehdä korkeintaan kerran vuodessa sen epäterveellisyyden vuoksi.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voileipägrillissä tehtyjä lämppäreitä joissa voita, sulatejuustoa, meetvursti, sipuli, tomaatti tai sulatejuustoa, tonnikalaa, tomaattia. 

Niin hyviä!

Mulla usein tonnikala lämppäreitä iltaruokana. En osaa kyllä mättönä pitää leipää.

Vierailija
82/86 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli yön sämpylät on parasta viikonloppuaamuissa. Laitan taikinaan porkkanaraastetta, kaurahiutaleita ja hunajaa. Reilu siivu voita ja juustoa päälle. Menee sellaisenaan. Tykkään kyllä laittaa myös kalkkunaleikettä ja paprikaaa päälle.

Muutaman kerran vuodessa tulee tehtyä itse croissantteja kunnon kirnuvoista. Taikinan eteen joutuu näkemään vähän vaivaa, mutta jestas noi on hyviä. Ei voi puhua samana päivänä paistopisteiden palmuöljykäntyistä. Menee sellaisenaan, mutta usein syön makealla tai suolaisella täytteellä.

Suolaiseen voi laittaa vaikka avokadoa, savulohta, marinoitua punasipulia ja siivun jotain hyvää juustoa. Omia suosikkeja on pitkään kypsytetty ja vähän kovempi gouda tai brie. Savulohen kaveriksi mielestäni sopii joku suht mieto juusto, koska lohi on voimakkaan makuinen.

Makeista täytteistä suosikit on nutella ja banaani taikka tuoreet mansikat ja cannolikerma tai baileyskerma. Cannolikermassa on kermavaahtoa, mascarponea tai ricottaa (jotkut käyttää molempia), sitruunamehua, sokeria, ripaus kanelia ja suklaamuruja. Baileyskerma about samalla reseptillä, lisätään vaan sitruunamehun tilalle baileysia maun mukaan. On muuten hiton hyvää. Btw toi baileyskerma toimii sairaan hyvin myös glögipäärynöiden kaverina. Nom.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pydäri

Vierailija
84/86 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskisoosi, makkaraperunat (ranskalaiset paistetuilla makkaranpaloilla siis, päälle sipuli/ketsuppi), peltilihapiirakka. 

Vierailija
85/86 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään sellaista, mitä en kehtaisi kokata. Jos haluan esim. pizzaa, teen pizzaa.

Vierailija
86/86 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainoilein bachamelkastike😂😂 Valkoinen kastike on ollut iät ja ajat suomalaisessankeittiössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi