Onko sinulla ollut yliluonnollisia kokemuksia?
Kommentit (164)
Asumme mieheni lapsuuden kodissa ja täällä on appivanhempieni tavaroita. Anoppi kuoli noin 15 vuottaa sitten jolloin pysähtyi keittiön kello täsmälleen siihen aikaan. Oli puntit osuneet lehtikoriin. No appiukko kuoli tästä muutama vuosi eteenpäin ja saunan kello pysähtyi samana yönä kuolinaikaan. On myös kaikkea muuta kummallista tapahtunut mutta noi ehkä on sellaiset joita en osaa selittää.
Olen viime aikoina muistellut myönteistä "yliluonnollista" kokemusta.
Minulla oli perheetön kummitäti, joka työskenteli kirkon palveluksessa. Vanhemmiten hänelle tuli ikäviä sairauksia. Pidimme yhteyttä niin harvoin, että kun hänet siirrettiin hoivakotiin, emme saaneet siitä tietoa. Joulukortti vain palautui merkinnällä "ei asu täällä", joten päättelimme hänen ehkä menehtyneen. Itsellä oli silloin elämässä sen verran rasittava vaihe, etten jaksanut alkaa selvittää, mitä hänelle oli tapahtunut.
Muutaman vuoden kuluttua hänen "katoamisestaan" päässäni soi muutamama aamuna eräs virsi. En ole kovin uskonnollinen, joten se oli poikkeuksellista. Sitten, yhtenä päivänä, minulle soitettiin tuntemattomasta numerosta.
En siihen aikaan yleensä vastannut tuntemattomiin numeroihin enää, koska soittajat olivat yleensä puhelinmyyjiä, joiden kanssa en jaksanut puhua. Niinpä en vastannut ensimmäiseen soittoon. Mutta kun toinen soitto tuli pian sen jälkeen, numero näytti jotenkin siltä kuin siihen pitäisi vastata, joten niin tein.
Soittaja kysyi, tunsinko tällaista henkilöä (kummitätini nimi). Kun vastasin myöntävästi, hän kertoi, että nimeni ja yhteystietoni olivat löytyneet hänen kummilapsiluettelostaan. Hän oli hiljattain menehtynyt ja soitto oli hautajaiskutsu.
Menin hautajaisiin, vaikka tiesin, etten tuntisi siellä muita kuin vainajan. Hautajaisvieraita oli paljon ja tunnelma oli lämmin ja iloinen. Minulle kerrottiin, että virsi, joka oli soinut päässäni aamuisin, oli ollut hänen suosikkivirtensä.
Aloittaja saanut aikaan kunnon höyrypäiden kokoontumisajot. Jos näistä sepustuksista olisi edes murto-osa totta niin siinä olisi haamujengille töitä.
On. Asiallinen kohtelu terveydenhuollossa. Se tapahtui 1997, eikä mitään luonnollista selitystä ole löytynyt vieläkään.
Vierailija kirjoitti:
Asumme mieheni lapsuuden kodissa ja täällä on appivanhempieni tavaroita. Anoppi kuoli noin 15 vuottaa sitten jolloin pysähtyi keittiön kello täsmälleen siihen aikaan. Oli puntit osuneet lehtikoriin. No appiukko kuoli tästä muutama vuosi eteenpäin ja saunan kello pysähtyi samana yönä kuolinaikaan. On myös kaikkea muuta kummallista tapahtunut mutta noi ehkä on sellaiset joita en osaa selittää.
Ensimmäinen asia mielessä mitä teen kun kuolen: "Täytyypä käydä pysäyttämässä saunan kello!" Sen jälkeen en koskekaan siihen".
Haluamatta nyt liikaa uppoutua tähän vyyhtiin niin muistutan, että ihmisiä kuolee kirjaimellisesti jatkuvasti ja keskivertotalossa on rutosti kelloja. Niistä loppuu joskus patterit yms. Jos joskus nämä kaksi asiaa sattuu osumaan vartin sisään toisistaan niin ei ihmetytä ollenkaan.
Lisäksi huomioin että "en osaa selittää" ei tarkoita samaa kuin yliluonnollinen ilmiö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen asia mielessä mitä teen kun kuolen: "Täytyypä käydä pysäyttämässä saunan kello!" Sen jälkeen en koskekaan siihen".
Haluamatta nyt liikaa uppoutua tähän vyyhtiin niin muistutan, että ihmisiä kuolee kirjaimellisesti jatkuvasti ja keskivertotalossa on rutosti kelloja. Niistä loppuu joskus patterit yms. Jos joskus nämä kaksi asiaa sattuu osumaan vartin sisään toisistaan niin ei ihmetytä ollenkaan.
Lisäksi huomioin että "en osaa selittää"
No ei se kuollut sitä kelloa pysäytä vaan muut henkimaailman asukkaat.
Vierailija kirjoitti:
On ja muillakin perheessäni. Uskon noiden kokemusten takia, ettei tämä näkyvä maailma ole ainut mitä on, vaikka se kummalta tuntuukin.
Usko vain, minäkin tiedän ettei näkyvä maailma ole ainoa totuus koko elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Ylellä oli joskus niitä Ville Haapasalon ohjelmia, Ville meni yhdessä jaksossa johonkin paikkaan, jossa oli joku tunnetun buddhalaisen munkin leposija jos oikein muistan. Hän huomasi myös jälkikäteen, että rannekello oli pysähtynyt just samaan aikaan kun oli astunut sisään siihen rakennukseen.
Taivaassa ei ole aikaa. Aika lienee yksi ihmismielen luomista lukuisista illuusioista.
Vierailija kirjoitti:
Olen viime aikoina muistellut myönteistä "yliluonnollista" kokemusta.
Minulla oli perheetön kummitäti, joka työskenteli kirkon palveluksessa. Vanhemmiten hänelle tuli ikäviä sairauksia. Pidimme yhteyttä niin harvoin, että kun hänet siirrettiin hoivakotiin, emme saaneet siitä tietoa. Joulukortti vain palautui merkinnällä "ei asu täällä", joten päättelimme hänen ehkä menehtyneen. Itsellä oli silloin elämässä sen verran rasittava vaihe, etten jaksanut alkaa selvittää, mitä hänelle oli tapahtunut.
Muutaman vuoden kuluttua hänen "katoamisestaan" päässäni soi muutamama aamuna eräs virsi. En ole kovin uskonnollinen, joten se oli poikkeuksellista. Sitten, yhtenä päivänä, minulle soitettiin tuntemattomasta numerosta.
En siihen aikaan yleensä vastannut tuntemattomiin numeroihin enää, koska soittajat olivat yleensä puhelinmyyjiä, joiden kanssa en jaksanut puhua. Niinpä en vastannut ensimmäiseen soittoon. Mutta kun toine
Missä se yliluonnollinen osuus oli? Sulla on siis joskus soinut päässä biisi ja myöhemmin selvisi että se oli jonkun tutun suosikkikappale. Tässä oli asioiden välissä semmoinen aasinsilta että aasi meinaa hukkua.
Eikä edes mikä tahansa kappale vaan nimenomaan suomalainen uskonnollinen luritus. Se ei ole kovin iso joukko ja jos arvio sallitaan niin suurin osa ei ole mitään korvamato-materiaalia. Sanonpahan vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne henkimaailman asukit tykkää ronklata kelloja niin kovasti?
Muutama yö sitten olin puolivalvetilassa ja joku sanoi minulle jotakin hälytysajoneuvosta, ja yhtäkkiä keskellä yötä joku hälytysajoneuvo piti ääntä muutamia lyhyitä kertoja. Ehkäpä poliisi, joka viesti kiinniotettavalle, tai muuta vastaavaa, sillä yleensä yöllä ei soiteta äänimerkkejä. Tuo ääni kuitenkin jatkoi ja sanoi, että "sinun on totuttava siihen, että asuntoosi ilmestyy fyysisiä olentoja" ja kuulin, kuinka joku avasi kylpyhuoneen oven. Tähän heräsin kauhistuneena ja olin vähän aikaa peloissani.
Yksi mitä en ole tuohon toiseen ketjuun kirjoittanut oli tuoksu. Se oli samainen henkilö, jonka kanssa puhuin ja joka vaikutti kehotuntemuksiini, kun meillä oli puheyhteys auki (toiselle puolelle maapalloa). Tuolloin asunnossa leijaili joku miehen parfyymi tai deodorantti, ei kylläkään kovin pitkään. Mutta sellaisessa paikassa, minne ei tule tuuletusta kuin suoraan ulkoa, eli ei esim. muista asunnoista, ja vain tietyssä osassa huonetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi huomioin että "en osaa selittää"
No tässä nyt kysyttiin yliluonnollisia ilmiöitä joten niistä kirjoitin. Mulle on ihan sama mitä sä teet kuoltuasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ollut pointti, vaan siis se, että se pysähtyi kun Ville oli siinä rakennuksessa.
No jos hän oli vaikkapa reilun tunnin siinä rakennuksessa, niin 10 % todennäköisyydellä se kello pysähtyy hänen ollessaan siinä rakennuksessa jos oletetaan että kellon pysähtyminen on täysin luonnollinen ja sattumanvarainen tapahtuma. Ei kuulosta mitenkään yliluonnolliselta minun korviini. Minulle tapahtuu päivittäin monia paljon epätodennäköisempiäkin asioita.
Mutta siinä oli muitakin outoja yhtäläisyyksiä, siis siinä oli jotain ajan pysähtymisestä ja ennallaan pysymisestä kyse sen munkin kohdalla. Vieraiden piti olla jotenkin tarpeeksi 'puhtaita', että pääsi siihen tilaan. Siis henkisesti/hengellisesti puhtaita.
Eri paikoissa voi todellakin olla ihan eri todellisuus ja joskus tuntuu myös siltä, kuin ihmisten välisissä ryhmäkeskusteluissa tapahtuisi monta keskustelua samanaikaisesti, joka kokijalle eri.
Yksi tällainen tarina (ei omani) paikan maagisesta voimasta oli egyptissä, jossakin hautaraunioissa, mutta ei niissä tunnetuimmissa (eli pyramideissa). Henkilö kertoi tutulleen mitä oli tuossa nähtävyydessä kokenut ja nähnyt, ja tämä toinen henkilö vastasi, että siellä ei ole sellaista. Ja dokumenteista tarkistivat, ettei todellakaan ole. Kokija oli siis jollakin toisella todellisuuden tasolla tai todellisuudessa, missä paikka oli erilainen.
Ei ole oma tarina, mutta tuli juuri vastaan tiktokissa ja oli hauska. Jenkeissä on paljon yleisempää tämä "astraalitasolla toimiminen" ja nainen kertoi että hänelle joku henki oli sanonut, että "nyt äkkiä. Tuleva aviomiehesi on täällä. Sinun täytyy tehdä parantava loitsu heti" ja henkilö teki valopallon, jonka lähetti sydämestään tämän miehen sydämeen. Tilanteeseen liittyi kiireen tuntu ja tämä tapahtui suomalaisittain siis "mielikuvituksessa", mutta nainen näki paikan, joka oli joku kivinen silta. Se tapahtui ilmeisesti elokuussa.
Myöhemmin, kun nainen tapasi tämän miehen, mies osasi kertoa tasan tarkkaan siitä, kuinka oli ollut tuolla sillalla (fyysisesti) ja yhtäkkiä hän tunsi jotakin sydämessään, jonka jälkeen hänen elämänsä muuttui täysin. Lopetti päihteiden käytön ja muutenkin elämä parani monella osa-alueella. Mutta tuo tapahtui lokakuussa.
Naiselle tuo tilanne kiireineen tapahtui kuitenkin elokuussa. Mitäpä tuosta voisi päätellä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätte varmaan että tuore tatuointi on hiton kosketusarka?
Olin sinä päivänä ottanut tatuoinnin lapaluun päälle. Nukkumaan käydessä olin vatsallani,pelkissä alushousuissa,peitto jalkojen päällä ja räpläsin vielä kännykkääni. Ja äkkiä joku/jokin tökkäsi tatskaan niin että parahdin kivusta. Sänkyni lähellä ei mitään ollut joka olisi siihen osunut eikä lemmikkimarsuni myöskään voinut olla syyllinen. Se tökkäisy tuntui lyijykynältä,sormelta ym. inhottavalta. Nukuin loppuyön valo palaen.
Tyyppiä siis koski itse hankkimaansa avohaavaan ja päätteli heti että siellä huoneessa on joku näkymätön heppu tökkimässä? :D
Selittää aika paljon tätä kommenttiosioita. Voi juku, kuinkahan monta paranormaalia ilmiötä selittyy esim hyttysellä tai huonekärpäsellä.
Ei tietenkään ole ollut, enkä missään tapauksessa levittelisi tällaisia höpöhöpöjuttuja.
Mä näen kirkkaanvalkoista unessa päivänä, kun läheinen ihminen kuolee. Näin jopa siskoni koiran kuolinpäivänä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylellä oli joskus niitä Ville Haapasalon ohjelmia, Ville meni yhdessä jaksossa johonkin paikkaan, jossa oli joku tunnetun buddhalaisen munkin leposija jos oikein muistan. Hän huomasi myös jälkikäteen, että rannekello oli pysähtynyt just samaan aikaan kun oli astunut sisään siihen rakennukseen.
Taivaassa ei ole aikaa. Aika lienee yksi ihmismielen luomista lukuisista illuusioista.
Onko arvoisa kommentoija joskus ihan oikeasti käynyt taivaassa vai mistä hän tietää, että siellä ei muka olisi aikaa. Kauanko hänellä meni tässä reissussa? Mistä taivaan porukka sitten tietää, milloin pitää mennä syömään ja nukkumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on, täällä maailmassa on sellaisia asioita joista tiede ei tiedä mitään. Toiset sanoo niitä enkeleiksi.
Pinheadin sanoin: Demons to some, angels to others.
Olen nähnyt yhden tällaisen enkeazlin astraalitasolla. Se ei ollut valopallo vaan jonkinlainen humanoidihahmo, joka oli kahlittuna käsistään, ettei vahingoittaisi muita. Siitä tuli mielikuva näistä raamatun enkeleistä, jotka "makasivat naisia" esimerkiksi ja se oli siksi kahlittuna. Kuva liittyi erääseen vuorilla asuvaan erakkoon, joista on muitakin tarinoita, että ovat enkeleitä. Uskon, että mitä kauemmas materiaalisesta olomuodosta ihminen lipuu, sitä enemmän hän on läsnä toisilla taajuuksilla ja sitä suurempaa valokehoa pystyy pitämään hallussaan. Joissakin regressioissa enkeli on ottanut ihmisen kehon haltuunsa, mutta usein tuo keho meinaa kuolla siihen, sillä enkeli on liian voimakas ihmiskehoon.
On ja muillakin perheessäni. Uskon noiden kokemusten takia, ettei tämä näkyvä maailma ole ainut mitä on, vaikka se kummalta tuntuukin.