Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla ollut yliluonnollisia kokemuksia?

Vierailija
26.01.2024 |

Haluatko kertoa?

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aina, mutta joskus voi olla.

Ei kyllä voi. 

Mun maailmankuva rakentuu niin, että olen ajatellut, joko uskon yliluonnolliseen, selittämättömään tai en usko. Kaikkien todisteiden valossa mitä maailmassa on ja mitä maailmassa tapahtuu, olen päätynyt siihen, että meillä on tässä näkyvän maailman rinnalla toinen maailma tai todellisuus, sellainen kuin kristinusko kuvaa. Siispä pystyn täysin hyväksymään sellaisenkin ajatuksen, että kello saattaa pysähtyä muusta syystä kuin patterien loppumisen tai vian takia. 

Vierailija
42/101 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joskus joudutte tilanteeseen, jossa ikään kuin tyhjästä ilmestyy joku ihminen auttamaan jossain asiassa ja tämän jälkeen myös katoaa hyvin nopeasti, kyseessä ei ollut ihminen vaan enkeli. 

No ei, vaan ihminen. Paitsi tietysti jos määritelmäsi enkelille on ihminen, joka auttaa jossain ja lähtee sitten pois. 

Näitä tarinoita on paljon maailmalla. Mystinen auttaja katoaa jopa valokuvista. Mystinen auttaja on kadonnut kun käännyt kiittämään. 

Varmasti on tarinoita. On sitä tarinoita Aku Ankastakin, mutta se siitä totta tee. 

Ei savua ilman tulta. Ehkä itsekin koet joskus jotain 'yliluonnollista'.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä voi. 

Mun maailmankuva rakentuu niin, että olen ajatellut, joko uskon yliluonnolliseen, selittämättömään tai en usko. Kaikkien todisteiden valossa mitä maailmassa on ja mitä maailmassa tapahtuu, olen päätynyt siihen, että meillä on tässä näkyvän maailman rinnalla toinen maailma tai todellisuus, sellainen kuin kristinusko kuvaa. Siispä pystyn täysin hyväksymään sellaisenkin ajatuksen, että kello saattaa pysähtyä muusta syystä kuin patterien loppumisen tai vian takia. 

No sillä nyt ei ole minkään valtakunnan merkitystä mitä sinä subjektiivisesti uskot tai olet uskomatta. Fakta on kuitenkin se, että mikään sellainen asia minkä me pystymme havaitsemaan jollain tapaa ei voi olla yliluonnollinen. 

Vierailija
44/101 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joskus joudutte tilanteeseen, jossa ikään kuin tyhjästä ilmestyy joku ihminen auttamaan jossain asiassa ja tämän jälkeen myös katoaa hyvin nopeasti, kyseessä ei ollut ihminen vaan enkeli. 

No ei, vaan ihminen. Paitsi tietysti jos määritelmäsi enkelille on ihminen, joka auttaa jossain ja lähtee sitten pois. 

Näitä tarinoita on paljon maailmalla. Mystinen auttaja katoaa jopa valokuvista. Mystinen auttaja on kadonnut kun käännyt kiittämään. 

Varmasti on tarinoita. On sitä tarinoita Aku Ankastakin, mutta se siitä totta tee. 

Ei savua ilman tulta. Ehkä itsekin koet joskus jotain 'yliluonnollista'.

En koe, koska jos pystyn kokemaan sen on kyseessä jokin luonnollinen asia. 

Ördög
45/101 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen ketju on ollut olemassa jo vuosikausia. Miksi piti avata uusi?

https://www.vauva.fi/keskustelu/3435035/mita-yliluonnollisia-juttuja-te…

Vierailija
46/101 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä voi. 

Mitä muuta se on kuin vika jos kello pysähtyy ilman että siitä on käyttövoima loppunut?

Vierailija
47/101 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ördög kirjoitti:

Selittämätön, ehkä suorastaan yliluonnollinen asia.

Vierailija
48/101 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylellä oli joskus niitä Ville Haapasalon ohjelmia, Ville meni yhdessä jaksossa johonkin paikkaan, jossa oli joku tunnetun buddhalaisen munkin leposija jos oikein muistan. Hän huomasi myös jälkikäteen, että rannekello oli pysähtynyt just samaan aikaan kun oli astunut sisään siihen rakennukseen.

Mistä hän tiesi mihin aikaan hän oli astunut rakennukseen jos kello oli pysähtynyt? Jos hän on rakennukseen astuessaan katsonut pysähtynyttä kelloa, on aika luonnollista että siinä on myöhemminkin vilkaistaessa sama aika taulussa. 

Se oli siinä ohjelmassa, näkeehän kameroista sun muista monelta mikäkin asia on tapahtunut.

No johonkin kellonaikaanhan sen kellon on pysähdyttävä, jos se kerran on pysähtynyt. Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Olen aivan varma että olisit täysin yhtä hämmästynyt jos se olisi pysähtynyt vaikkapa siihen aikaan kun hän oli tämän munkin haudan läheisyydessä, tai jonkin tämän munkin kuvan tai muistoesineen läheisyydessä, tai hänen poistuessaan rakennuksesta vaikka se kello ihan luonnollisesti sammuu kun siitä virta loppuu. 

Vierailija
49/101 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylellä oli joskus niitä Ville Haapasalon ohjelmia, Ville meni yhdessä jaksossa johonkin paikkaan, jossa oli joku tunnetun buddhalaisen munkin leposija jos oikein muistan. Hän huomasi myös jälkikäteen, että rannekello oli pysähtynyt just samaan aikaan kun oli astunut sisään siihen rakennukseen.

Mistä hän tiesi mihin aikaan hän oli astunut rakennukseen jos kello oli pysähtynyt? Jos hän on rakennukseen astuessaan katsonut pysähtynyttä kelloa, on aika luonnollista että siinä on myöhemminkin vilkaistaessa sama aika taulussa. 

Se oli siinä ohjelmassa, näkeehän kameroista sun muista monelta mikäkin asia on tapahtunut.

No johonkin kellonaikaanhan sen kellon on pysähdyttävä, jos se kerran on pysähtynyt. Ei siinä mitään ihmeellis

Se ei ollut pointti, vaan siis se, että se pysähtyi kun Ville oli siinä rakennuksessa. En muista tarkasti missä kohtaa. Kyseessä oli joku erityinen henkilö, kaikkia vieraita ei automaattisesti edes päästetty siihen rakennukseen.

Vierailija
50/101 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ördög kirjoitti:

Sitä ei jaksa kukaan lukea alusta loppuun.

Vierailija
51/101 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena tuli todella painostava ja paha tunne, että ovensuussa seisoi joku paha. Aloin rukoilemaan ja lähes samantien kuulin, kun ikkunan tasolta lähti juoksuaskeleet poispäin, aivan kuin hiekkatiellä juoksisi.

Vierailija
52/101 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Olen nähnyt kun puolituttu joutui riivattuun tilaan, kasvot muistutti sen manaaja alokuvan demonin kasvoja. Eteenkin ne silmät jäi mieleen.

Miten juttu jatkui?

Vierailija
53/101 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ollut pointti, vaan siis se, että se pysähtyi kun Ville oli siinä rakennuksessa.

No jos hän oli vaikkapa reilun tunnin siinä rakennuksessa, niin 10 % todennäköisyydellä se kello pysähtyy hänen ollessaan siinä rakennuksessa jos oletetaan että kellon pysähtyminen on täysin luonnollinen ja sattumanvarainen tapahtuma. Ei kuulosta mitenkään yliluonnolliselta minun korviini. Minulle tapahtuu päivittäin monia paljon epätodennäköisempiäkin asioita. 

Vierailija
54/101 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Olen nähnyt kun puolituttu joutui riivattuun tilaan, kasvot muistutti sen manaaja alokuvan demonin kasvoja. Eteenkin ne silmät jäi mieleen.

Miten juttu jatkui?

Kävi päälle ja yritti lyödä, kun pidin hänen käsistä kiinni niin nauroi ja sanoi että tulee seuraan mua ikuisesti.

Vierailija
55/101 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ollut pointti, vaan siis se, että se pysähtyi kun Ville oli siinä rakennuksessa.

No jos hän oli vaikkapa reilun tunnin siinä rakennuksessa, niin 10 % todennäköisyydellä se kello pysähtyy hänen ollessaan siinä rakennuksessa jos oletetaan että kellon pysähtyminen on täysin luonnollinen ja sattumanvarainen tapahtuma. Ei kuulosta mitenkään yliluonnolliselta minun korviini. Minulle tapahtuu päivittäin monia paljon epätodennäköisempiäkin asioita. 

Mutta siinä oli muitakin outoja yhtäläisyyksiä, siis siinä oli jotain ajan pysähtymisestä ja ennallaan pysymisestä kyse sen munkin kohdalla. Vieraiden piti olla jotenkin tarpeeksi 'puhtaita', että pääsi siihen tilaan. Siis henkisesti/hengellisesti puhtaita.

Vierailija
56/101 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta siinä oli muitakin outoja yhtäläisyyksiä, siis siinä oli jotain ajan pysähtymisestä ja ennallaan pysymisestä kyse sen munkin kohdalla. Vieraiden piti olla jotenkin tarpeeksi 'puhtaita', että pääsi siihen tilaan. Siis henkisesti/hengellisesti puhtaita.

Siltikään kellon pysähtymisessä ei ole mitään mystistä tai yliluonnollista. Päin vastoin, se on maailman luonnollisin asia. 

Vierailija
57/101 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten juttu jatkui?

Kävi päälle ja yritti lyödä, kun pidin hänen käsistä kiinni niin nauroi ja sanoi että tulee seuraan mua ikuisesti.

Miten pääsi riivajastaan eroon?

Vierailija
58/101 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus nuorena tuli todella painostava ja paha tunne, että ovensuussa seisoi joku paha. Aloin rukoilemaan ja lähes samantien kuulin, kun ikkunan tasolta lähti juoksuaskeleet poispäin, aivan kuin hiekkatiellä juoksisi.

Minulle tuli tänään päivällä tosi painostava ja epämukava tunne. Sitten päästin pitkän pierun, ja olo palasi normaaliksi. 

Joo noita mullakin, mutta tuo olikin ihan toisen tason juttu.

Vierailija
59/101 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltikään kellon pysähtymisessä ei ole mitään mystistä tai yliluonnol

Tässä kohtaa ei tainnut olla sattuma. Mutta tuohan oli vaan yksi juttu, maailma on pullollaan ihmeitä ja muita selittämättömiä asioita.

Vierailija
60/101 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, paljonkin. Osasta voi kertoa, osasta ei. Olen kokenut etiäisiä ja nähnyt enneunia. Muutamille enneunitapauksille on todistaja, olin esim. yhden unen kertonut siskolle, joka sitten toteutui. Olen tavannut edesmenneet 2 kissaani ja ollut yhteydessä yhteen edesmenneeseen ihmiseen. Olen kokenut ruumiista irtautumisen ja käynyt "kuoleman portilla" (eli nähnyt tunnelin suun), olen nähnyt (ja valokuvannut) suuria selittämättömiä valipalloja. Siinä niitä " voi anonyyminä puhua" tapahtumia.