Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka vähän hymähtävät "vaalikahveille"?

Vierailija
26.01.2024 |

Eivätkö suomalaiset osaa muuten käydä kahvilla? Ja äänestäminenhän on vain pikainen tapahtuma, joka hoidetaan. Miksi pitäisi mennä kahville? Eikö ole mitään muuta tekemistä?

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista lapsuudesta mitä äänestyskahvia oli tai ei ollut, miehen kotona aina kuulemma ja niin on meilläkin kodissamme. Mitä sitä irvimään ap muiden tyyliä joka ei yhtään  oudompi ole kun omasi.

Vierailija
122/143 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta erittäin sympaattinen perinne, tuntuu , että suomalaiset eivät osaa yhtään arvostaa enää omia perinteitä.

Ei ole perinne kaikille suomalaisille. Mulle ei ole.

54v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista lapsuudesta mitä äänestyskahvia oli tai ei ollut, miehen kotona aina kuulemma ja niin on meilläkin kodissamme. Mitä sitä irvimään ap muiden tyyliä joka ei yhtään  oudompi ole kun omasi.

Olette väsyttäviä.

Vierailija
124/143 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaalikahveissa on TYYLIÄ! Sillä kunnioitetaan sukupolvia, jotka ensin loivat meille itsenäisen maan, sitten auttoivat sitä pysymään itsenäisenä, nousivat töihin joka aamu, kasvattivat lapsensa ja vaalivat demokratiaa. Viestikapula on nyt meillä ja minä aion nauttia vaalikahvini konjakin kanssa. On se sen arvoinen asia.

Juotko ne seinälle nostettujen hirvensarvien alla? Siinä Mannerheimin ja Kekkosen katseiden valvoessa.

Taistelevien metsojen, ristipistotun Tuhkimon, viirien ja Suomen lipun pienoismallin katveessa? 

😀

Sen verran nillitystä vaalipäivään että Tuhkimo oli luultavasti kanavatyö - tuontyyppiset iheet eivät näytä hyvältä ristipistoilla toteutettuina. 

Vierailija
125/143 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaalikahveissa on TYYLIÄ! Sillä kunnioitetaan sukupolvia, jotka ensin loivat meille itsenäisen maan, sitten auttoivat sitä pysymään itsenäisenä, nousivat töihin joka aamu, kasvattivat lapsensa ja vaalivat demokratiaa. Viestikapula on nyt meillä ja minä aion nauttia vaalikahvini konjakin kanssa. On se sen arvoinen asia.

Juotko ne seinälle nostettujen hirvensarvien alla? Siinä Mannerheimin ja Kekkosen katseiden valvoessa.

Taistelevien metsojen, ristipistotun Tuhkimon, viirien ja Suomen lipun pienoismallin katveessa? 

😀

Sen verran nillitystä vaalipäivään että Tuhkimo oli luultavasti kanavatyö - tuontyyppiset iheet eivät näytä hyvältä ristipistoilla toteutettuina. 

Niitä näkee silti. Käy lähimmässä kierrätyskeskuksessa tai kirpparilla. Löydät varmasti. 

Vierailija
126/143 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä on se syy, miksi meidän jokaisen pitäisi edes sitten vaikka vaalikahvien merkeissä huomioida se, kuinka meillä on oma itsenäinen ja demokraattinen valtio, jonka aiemmat sukupolvet ovat meille taistelleet ja rakentaneet. 

Vierailija
127/143 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen just laittamaan vaalikaffet tulille, mustikkapiirakkaa nam

Vierailija
128/143 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon jokapäivä kolmet kahvit, en erittele niitä mitenkään.  

Vierailija
129/143 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, kenelle vaalikahvit olisivat jokin perinne enkä ole sellaisia koskaan juonut. Ihan naurettavaa hommaa.

Vierailija
130/143 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä on se syy, miksi meidän jokaisen pitäisi edes sitten vaikka vaalikahvien merkeissä huomioida se, kuinka meillä on oma itsenäinen ja demokraattinen valtio, jonka aiemmat sukupolvet ovat meille taistelleet ja rakentaneet. 

Juu juu.

Vierailija
131/143 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalikahvit joimme, lapsille kaakaota. Samalla toivottavasti itää seuraavassa sukupolvessa ajatus äänestämisen merkityksellisyydestä.

Vierailija
132/143 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan monesti radiossakin puhutaan vaalikahveista. Toisilla perinne, toiset ei ole koskaan kuulleetkaan.

Ei ole väärää/oikeaa, vain on tapa

Vierailija
133/143 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olout perinne lapsuudessa, äiti kyllä kävi äänestämässä aina ja piti sitä tärkeänä.

Itse kävin ennakkoon ja en sinä päivänä juonut kahvia kuin aamupalalla. Mies ei kai äänestänyt, ei ainakaan käynyt tänään, mutta se kiskoo kahvia tasaisin väliajoin ja varmasn oisi moisen kävelylenkin jälken keittänyt sumpitkin. Sensijaan juotiin laskiaiskahvit itsetehtyjen pullien kera.

Vierailija
134/143 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presidentti Niinistö joi tänään vaalikahvit äänestyspaikallaan Espoon koululla.

Kahvit hänen kanssaan joi puoliso Haukio. Aaro poika näkyi juovan pillimehua.

Prsedentiehdokas Haavisto joi vaalikahvit, äänestyspaikallaan Kulosaaressa.  Hän joi vaalikahvit puolisonsa Antonio Floresin kanssa.

Useilla äänestyspaikoilla oli koululaisten järjestämä kahvio, jolla he keräsivät rahaa oman koulunsa retkiin yms.

Vierailija
135/143 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaalikahvit joimme, lapsille kaakaota. Samalla toivottavasti itää seuraavassa sukupolvessa ajatus äänestämisen merkityksellisyydestä.

Hyvä jos muistavat. Vai onko kaakao teille eräänlainen ilmainen ämpäri..?

Vierailija
136/143 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Presidentti Niinistö joi tänään vaalikahvit äänestyspaikallaan Espoon koululla.

Kahvit hänen kanssaan joi puoliso Haukio. Aaro poika näkyi juovan pillimehua.

Prsedentiehdokas Haavisto joi vaalikahvit, äänestyspaikallaan Kulosaaressa.  Hän joi vaalikahvit puolisonsa Antonio Floresin kanssa.

Useilla äänestyspaikoilla oli koululaisten järjestämä kahvio, jolla he keräsivät rahaa oman koulunsa retkiin yms.

Joo niin oli. Ja ostetun leivonnainen oli Laskiaispulla, sillä tänään on Laskiaissunnuntai.

Vierailija
137/143 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta erittäin sympaattinen perinne, tuntuu , että suomalaiset eivät osaa yhtään arvostaa enää omia perinteitä.

Ei ole perinne kaikille suomalaisille. Mulle ei ole.

54v.

No jos sinulle ei ole, eikä sun kodissasi ole piitattu vaalikahbeista, nii  useissa muussa kodeissa  Suomessa juodaan edelleen vaalikahvit.

Ja illan lopuksi, tulosten selvittyä, juodaan Presidentti kahvit.

Suomi on maa, jossa juodaan eniten kahvia koko maailmassa.

Meillä on aina syy, keittää hyvät kahvit. Ja useimmiten sen seurana jokin kahvileipä, vaikka vain pieni keksi tai suklaa makeinen.

Vierailija
138/143 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äänestämässä ja join sen jälkeen kotona vaalikahvit. Miksi? Koska minä halusin...

Ihanaa juhlistaa tätäkin päivää, jolloin minulla oli taas oikeus äänestää ketä haluan. Juhlistan mitä haluan ja milloin haluan ja miten haluan. Tänään oli ilo ja kunnia juhlistaa Suomea ja oikeuttani äänestää ja tulevaa Suomen presidenttiä. Kiitos veteraanit! 

Vierailija
139/143 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että jotkut ovat jopa vähän tärkeinä siellä äänestyspaikalla. Noloa.

Olisipa hauska tietää, mistä noin päättelet. Muutaman minuutin keikka ja ulos. En kyylää muita, vaan äänestän ja poistun.

Taidat itse tärkeillä siellä.

Vierailija
140/143 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin äänestämässä ja join sen jälkeen kotona vaalikahvit. Miksi? Koska minä halusin...

Ihanaa juhlistaa tätäkin päivää, jolloin minulla oli taas oikeus äänestää ketä haluan. Juhlistan mitä haluan ja milloin haluan ja miten haluan. Tänään oli ilo ja kunnia juhlistaa Suomea ja oikeuttani äänestää ja tulevaa Suomen presidenttiä. Kiitos veteraanit! 

Jätä veteraanit rauhaan ja ulos tästä asiasta. 

Pitääkö kahvien juomisestakin tehdä jäykkää ja nationalistista uhoilua.