Muita, jotka vähän hymähtävät "vaalikahveille"?
Eivätkö suomalaiset osaa muuten käydä kahvilla? Ja äänestäminenhän on vain pikainen tapahtuma, joka hoidetaan. Miksi pitäisi mennä kahville? Eikö ole mitään muuta tekemistä?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo nyt ole ihan vaan hauska vanha tapa. Miksi sille pitäisi sen kummemmin hymähdellä?
Tulin sanomaan samaa.
Pikemminkin on pikkaisen noloa "hymähdellä" aivan harmittomille perinteille.
Ap varmaan hymähtelee ja tirskahtelee jatkuvasti hymähtelemästä päästyään milloin laskiaispullille, vanhojentansseille, virpojille ja ihmisille joilla on vappuna ylioppilaslakki päässä.
Ajattele. Jotkut näkevät huumoria siellä, missä muut kulkevat naama suorana.
Olen 42 ja kyllä juodaan vaalikahvit, kotona yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Ap ihmettelee, eikö ihmisillä ole muuta tekemistä kuin käydä äänestyksen jälkeen kahvilla. Itse sen sijaan kirjoittelee vauva-palstalle toisten ihmisten vaalikahvilla käynneistä.
Kenelläköhän sitä parempaa tekemistä pitäisi olla?
Paitsi että tämähän oli hyvä aloitus! Tähdätkää kaikki sunnuntaina vaalikahveille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän sunkin oikea ongelma on. Eikö itselläsi ole muuta tekemistä kuin ihmetellä muiden kahvitteluja? Jos tämä nyt on tosissaan tehty niin otan osaa.
Mietin psykologisesti ilmiönä äänestämistä ja vaalikahveja. Menevätkö jotkut näyttäytymään ym. Ap
Kyllä, näyttäytyminen nimenomaan on koko vaalien idea ja tarkoitus. Aplodit ap:lle ja hänen psykologisille kyvyilleen.
Kyllä me aina äänestämisen jälkeen kotona vaalikahvit keitetään, ollaan 35-vuotiaita. Onhan se nyt hienoa että Suomessa on demokratia ja yleinen äänioikeus!
Joulukinkku, riisipuuro, miksi näitäkään syödään? Syntymäpäivälahjat? Eikö muuten osaa ostaa tavaroita?
Vierailija kirjoitti:
Etkö ap itse käy äänestämässä??
Ei, hänellä ei ole psykologista näyttäytymistarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me aina äänestämisen jälkeen kotona vaalikahvit keitetään, ollaan 35-vuotiaita. Onhan se nyt hienoa että Suomessa on demokratia ja yleinen äänioikeus!
Miten kahvi siihen liittyy, onkin toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaalikahveissa on TYYLIÄ! Sillä kunnioitetaan sukupolvia, jotka ensin loivat meille itsenäisen maan, sitten auttoivat sitä pysymään itsenäisenä, nousivat töihin joka aamu, kasvattivat lapsensa ja vaalivat demokratiaa. Viestikapula on nyt meillä ja minä aion nauttia vaalikahvini konjakin kanssa. On se sen arvoinen asia.
Juotko ne seinälle nostettujen hirvensarvien alla? Siinä Mannerheimin ja Kekkosen katseiden valvoessa.
Taistelevien metsojen, ristipistotun Tuhkimon, viirien ja Suomen lipun pienoismallin katveessa?
😀
Kirjoitit tuon siellä pikku kopperossasi Putinin kuvan katveessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaalikahveissa on TYYLIÄ! Sillä kunnioitetaan sukupolvia, jotka ensin loivat meille itsenäisen maan, sitten auttoivat sitä pysymään itsenäisenä, nousivat töihin joka aamu, kasvattivat lapsensa ja vaalivat demokratiaa. Viestikapula on nyt meillä ja minä aion nauttia vaalikahvini konjakin kanssa. On se sen arvoinen asia.
Juotko ne seinälle nostettujen hirvensarvien alla? Siinä Mannerheimin ja Kekkosen katseiden valvoessa.
Taistelevien metsojen, ristipistotun Tuhkimon, viirien ja Suomen lipun pienoismallin katveessa?
😀
Kirjoitit tuon siellä pikku kopperossasi Putinin kuvan katveessa.
Kaksio 58m2, seinillä mm. kukkivaa puuta esittävä taulu, erilaisia peilejä, palapeli ja Muumipeikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😀
Sinä et siis osaa arvostaa itsenäisyyttämme, jonka sotien veteraanit meille taistelivat jopa hengellään. Häpeä!!!
En nyt saa yhtään kiinni aloittajan ajatuksesta, että äänestäminen ja vaalikahvit olisivat jotain "näyttäytymistä". Miksi äänioikeuttaan ei käyttäisi, kun sellainen meille on suotu? Äänioikeus ei ole itsestäänselvyys etenkään naisten kohdalla. Kyllä sen kunniaksi voi kahvit keittää tai pistäytyä ihan kahvilassa, jos huvittaa.
Ennen somea en edes tiennyt mistään vaalikahveista. Outo tapa mielestäni, en ymmärrä mistä se tulee tai mikä järki siinä on. Käyn itse kahvilla silloin kun huvittaa eikä vaalit ole mikään erikoistilaisuus joita pitäisi kahveilla juhlistaa (vrt. synttärikahvit, hautajaiskahvit).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ap itse käy äänestämässä??
Ei, hänellä ei ole psykologista näyttäytymistarvetta.
😄 Kävin maanantaina kampaajalla, sitten äänestämässä ja viereisestä kahvila-konditoriasta hain kahvileipää kotiin. Kotona join hyvät kahvit tuoreen pullan kanssa. Olkoon vaalikahvit tai ei.
Ei se ole sen kummempaa. Äänestämisen jälkeen juodaan vaalikahvit, kirkkoreissun jälkeen kirkkokahvit, kihlajaisista kihlajaiskahvit jne. Kahvit on perinteinen tapa tavallisuudesta poikkeavien ja harvinaisempien tilaisuuksien jälkeen. Hieno perinne.
Vierailija kirjoitti:
Vanhoilla ihmisillä on paljon kahviin liittyviä perinteitä. On joulukahvit, mitalikahvit (siis jos on katseltu telkkarista jonkun toisen voittoa), miksei myös vaalikahvit.
En sanois 'vanhoilla' - sanoisin ennemminkin aikuisilla. Tiedä kaiken ikäisiä, ketä juo vaalikahvit... hehän on aikuisia kaikki, ei toki vanhoja.
Eipä haittaa itseäni. Aika sympaattinen tapa. Miksi pitää aina pilkata muita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😀
Sinä et siis osaa arvostaa itsenäisyyttämme, jonka sotien veteraanit meille taistelivat jopa hengellään. Häpeä!!!
Isoisäni olivat veteraaneja, joista toinen metsästi ja toisella oli nuo kliseiset taulut. Ja ainakin kuntaviiri.
Heistä metsästäjä näki rintamalla hirveyksiä, ja sitä ennen lapsena sisällissodan, eikä se toinenkaan olisi viihtynyt rintamalla.
Kahvit ja Berliininmunkit eka vaalikahvit, mitähän toka kiekalla???
Vanhoilla ihmisillä on paljon kahviin liittyviä perinteitä. On joulukahvit, mitalikahvit (siis jos on katseltu telkkarista jonkun toisen voittoa), miksei myös vaalikahvit.