Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään kaupassa tapahtunut:

Vierailija
10.01.2007 |

Eräs äiti avasi lapselleen karkkipussin ennen kassaa. Hups, kassalla huomasikin, että kas, tilillä ei olekaan rahaa (Visa Electron). Soitin vartijan, joka teki lapun näpistyksestä.

Tämä ko. äiti joutuu nyt alle kolmen euron karkkipussista maksamaan isot sakot ja korvaukset kaupalle.

Kommentit (174)

Vierailija
161/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

56 ei ole itse ainakaan diabeetikko. Voi olla et aina ei ole tarpeeksi evästä mukana

ja sokerit voi heitellä tosinopsasti alas. Olen samaa mieltä kun 50!

Jos ei ole, voi varmaan selittää äkkiä tilanteen kassalle: olen diabeetikko, ja pian käy huonosti kun verensokeri laskee liian alas.

Ja diabeetikko tai ei, täytyy ne kaupassa syödyt tuotteet kuitenkin maksaa.

Vierailija
162/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi nolosti myös jonkun aikaa sitten.

Kaupassa oli kaameat jomot ja maksoin noin kympin ostokset kortilla. Kuinka ollakkaan, kassa ei hyväksynyt korttia, yritti moneen kertaan. Tiesin varmaksi että tilillä on rahaa ja pyysin että antaa kortin ja käyn nostamassa tililtä rahaa. Siinä vaiheessa jo joku vähemmän kärsivällinen vanhempi rouva hermosi ja huusi jonossa.

Sain kortin ja juoksin automaatille joka ilmoitti että pankkiin ei saa yhteyttä, sitten vaan nolona kauppaan takaisin selittämään ettei kortti toimi automaatillakaan. Mies lähti sitten kotoa hakemaan omaa rahapussiaan ja ostokset saatiin maksettua.

Monikohan jonossa ollut ajatteli että ei tuollakaan luuseriperheellä ollut rahaa ostoksiinsa :)

Todellisuudessa vika oli pankin yhteyksissä, kortit ja nettipankki ei toiminut koko päivänä.

Toinen asia sitten on se että onko järkevää syödä jo kaupassa, minä itse en anna lasten avata pakkauksia ennenkuin ne on maksettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään ei annettu. Eihän se meidän tehtävä ollut huolehtia siitä, että jonkun toisen lapsella on vaippoja.

Ap teki aivan oikein, niin kuin heitä on neuvottu tekemään. Kenenkään lapsella ei voi olla niin tappavan suuri karkintarve, etteikö pussia voi ensin maksaa, ja sitten vasta avata. Lapsille täytyy opettaa, että ensin maksetaan, sitten vasta tavarat on omia, ja jos ei ole rahaa, ei voi ostaa tavaroita. Niin se menee.

Vierailija
164/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattavat verensokerit laskea nopsaakin ja siihen ei pelkät taskussa olevat sokeripalat riitä.

Ne korjaavat vain pahimman,on saatava äkkiä myös ihan oikeata ruokaa(ruisleipää,banaania yms ) ja tämän neljän vuoden aikana on tullut tuollainen tilanne kaupassa,ehkä kaksi kertaa.

Liian alhaiseen verensokeriin voi kuolla,joten se ei ole mikään leikin asia ja mitä tuohon tulee,että vanhemmat antavat nälkäiselle lapselleen ruokaa kaupassa ennen maksamista,mieluummin niin kuin huudattavat nälkäistä lasta.

Se ei ole varastamista,se on ettei ole tarkoitus maksaa ja tietysti kannattaa varmistaa,että katetta löytyy tililtä.

Vierailija
165/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulle kävi nolosti myös jonkun aikaa sitten.

Kaupassa oli kaameat jomot ja maksoin noin kympin ostokset kortilla. Kuinka ollakkaan, kassa ei hyväksynyt korttia, yritti moneen kertaan. Tiesin varmaksi että tilillä on rahaa ja pyysin että antaa kortin ja käyn nostamassa tililtä rahaa. Siinä vaiheessa jo joku vähemmän kärsivällinen vanhempi rouva hermosi ja huusi jonossa.

Sain kortin ja juoksin automaatille joka ilmoitti että pankkiin ei saa yhteyttä, sitten vaan nolona kauppaan takaisin selittämään ettei kortti toimi automaatillakaan. Mies lähti sitten kotoa hakemaan omaa rahapussiaan ja ostokset saatiin maksettua.

Monikohan jonossa ollut ajatteli että ei tuollakaan luuseriperheellä ollut rahaa ostoksiinsa :)

Todellisuudessa vika oli pankin yhteyksissä, kortit ja nettipankki ei toiminut koko päivänä.

Toinen asia sitten on se että onko järkevää syödä jo kaupassa, minä itse en anna lasten avata pakkauksia ennenkuin ne on maksettu.

Vierailija
166/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kauppa mikään hyväntekijä ole! Jos ei ole rahaa niin sitten ei osteta karkkia.

Ja se että avataan jotain jogurttia, karkkia, vanukasta, banaania, leipää ym. tavaraa kaupassa vaan sen takia että muksu olisi hiljaa niin sitä minä en tajua. Meidän muksu ei ole ikinä kinunut mitään kaupassa että tarttis just nyt saada tuo banaani suuhun. Meillä syödään ennen kauppaan menoa, ei tartte sinne mennä tyhjin vatsoin ja sitten syöttää puoli kauppaa sille tenavalle että pysyisi hiljaa. Kasvatusasia mielestäni.

Minun moraalini ei salli sitä että kaupassa avataan jotain, syödään se siellä ja maksetaan vasta sen jälkeen kun tuote on syöty. Tuote on kaupan omaisuutta kunnes olen sen maksanut ja minä en varastamista hyväksy.

Muuten, miten monta noista avatuista pillimehuista ym. jätski- ja karkkipakkauksista päätyy johonkin hyllyyn kun se on syöty ja ennen kun pääsee kassalle? Veikkaanpa että aika moni. Kerran esim. lasten vaatehyllystä löytyi avattu vanukaspurkki, tyhjä tietenkin.

Vierailija
167/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lahjakortti kauppaan ja ostin sitten noin kympin verran yli lahjakortin summan, tarkoitusena maksaa erotus sitten kortilla (jossa oli rahaa). No kassakone sitten sekosi jotenkin niin, että lahjakortin jälkeen huolinu koko korttia, mulla ei ollu käteistä ja jäin siin sen kympin auki. Kassaneiti antoin mulle ostokset, sanoi vaan että tule jokupäivä maksamaan se kymppi. Ei ottanut tietoja ylös ei mitään, ei kuittausta tms vaan pääsin ostosteni kanssa lähtemään.

Ja menin seur pvänä maksamaan sen puuttuvan kympin. Mitenhän mun ois käyn jos ois ollu samanmoinen kassatäti paikalla kuin ap.. joutunu linnaan?

Vierailija
168/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta minusta, että joku aikuinen toimii noin?!! Sen vielä ymmärtäisin jos lapsi " erehtyy" , mutta että aikuinen.

Vierailija
169/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään et olisi " joutunut linnaan" , vaan olisit jättänyt ostamatta lahjakortin yli menevät tavarat tai koko kauppa olisi peruttu ja olisit tullut ostoksille myöhemmin (kun kortti toimii). Alkuperäisessä tapauksessa tämä ei olisi ollut mahdollista, koska asiakas oli jo käyttänyt/pilannut tuotteen.

Oikeasti et voi olla niin sinisilmäinen, että uskot " maksat kun jaksat" -asenteen toimivan kaikkialla ja kaikkien kohdalla..

Vierailija
170/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on velvollisuus ja oikeus ilmoittaa tällaisessa tapauksessa näpistyksestä.

Oksettaa, kun näkee kaupassa lasten (ja yhä useammin aikuistenkin) mussuttavan karkkia, mehua, jäätelöä ennen kassaa. Tuotteet ovat siis maksamatta. Eikö näille aikuisille ole jo lapsena opetettu, että jos et maksa, se EI ole sinun...?!?!

Ja yhä enemmän tulee olemaan myymälävarkaita... jipii!

Ihan oikein tälle " rahattomalle karkinhimoiselle äitsykälle!"

Vierailija
171/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tilillä on AINA katetta!

Törkeää toimintaa kassatädillä! En ikinä menisi enää tuollaiseen kauppaan!

Vierailija
172/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap täällä vastailla omiin juttuihinsa. Eihän se äiti edes sitä karkkia himoinnut kun se lapsi.

Vierailija
173/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakas missään kaupassa.

Vierailija
174/174 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" onko kenties lidl-ketju kyseessä...

siellä on erään ennen työskennelleen kaverini mukaan ohjeena pitää jokaista asiakasta mahdollisena varkaana/näpistelijänä....ja meno (lue: kyyläys) kaupassa on sen mukaista. jostain syystä en siellä usein asioikaan. kytätköön muiden tekemisiä... "

Mun kaksi kälyä on Lidlissä töissä ja jutellaan hyvin usein heidän työstään.

Heillä nimenomaan EI pidetä asiakkaita näpistelijöinä vaikka luonnollisesti pitää pitää silmät auki.

Sehän onkin loogista koska asiakkaan menettää jos nolaa tämän tarpeettomasti.

Missähän Lidlissä sun kaveri on ollut ja onkohan vaan kaunoja työpaikkaansa kohtaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi